- Milyen asztali médialejátszót?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi belépő szinten
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- OLED TV topic
- Autóhifi
- Milyen TV-t vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- RAM topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Tekken 8 - Nyáron érkezik Lidia Sobieska
gp A lengyelek karatézó vezére lesz a franchise nyolcadik részének legújabb DLC karaktere.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Graphics
Jómunkásember
De ha jól tudom az AMD is nyitott az ARM felé, lehet nem csoda, hogy hasonló dolgokkal próbálkoznak
Eladó Poco F4 GT - 12/256GB kivitel, szürke, minden tartozékkal - 91999 FT - ingyen szállítással
-
FireKeeper
nagyúr
heterogén chipek a zsebünkben. i like it!
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
janos68
aktív tag
A Sony belsős csapatai által kreált játékok (pl. Uncharted3., Gow3., KZ2-3 stb.) grafikáját elnézve sokszor hihetetlennek tűnik hogy ezt a minőséget hozzák ki abból a vasból, amik korunk brutál pc-i mellett simán labdába tudnak rúgni.
Valamit csak tud ez a rengetegszer lesajnált Cell a hibái ellenére is. -
dahneey
tag
amennyire én tudom a mai négymagos procik számítási teljesítménye kevesebb mint fele annak amit a ps3-as cell tud (230 gflops), szóval exkluzív játékoknál nem kell félteni. máskor viszont nem használják ki mert az xbox "csak" a felét tudja.
egyébként akkor az ARM most megcsinálta azt amit az AMD a Kaveri-re tervezett?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gyakorlatilag igen. Az ARMv8 az ARM AMD64-je, míg a Midgard az ARM GCN architektúrája. Pontosan ugyanazt csinálják, amit az AMD. Nagyjából úgy is állnak, hogy a rendszerek külön-külön kész vannak, így a következő lépés összerakni őket. Az AMD-nél ez a Kaveri, míg az ARM esetében az első olyan lapka, ami CCI-400-at, ARMv8 magot és Mali-T600-as IGP-t használ.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
oO7
őstag
valaki egy kicsit letisztázná ezeket az elnevezéseket nekem?
Legjobb tudomásom szerint az ARM csak tervez, de nem gyárt... Ez a Mali 6XXX olyan a GPU-knak, mint az ARMv8 a CPU-knak? Tehát ez valami kiindulási alap/specifikáció amire aztán a következő generációs konkrét GPU implementációk (Tegra, PowerVR, Adreno, stb) épülni fognak? -
dahneey
tag
vannak gyártók akik az ARM által tervezett magokat licencelik (Samsung, Nvidia, Texas Instruments stb.), meg vannak akik az utasításkészletet (Qualcomm, meg elvileg az új Apple A6/A6X procik is). a GPU-knak úgy tudom semmi közük nincs a Mali sorozathoz, a Qualcomm Adreno-ja saját (amit megvettek anno az AMD-től), ugyanígy az Nvidia GeForce ULP-je, a Mali-t meg a PowerVR-t pedig licencelik, nem módosítanak rajtuk.
-
MCBASSTION
aktív tag
windows7sins.org
-
mrhitoshi
veterán
IBM. Mondjuk ezen nem is kell csodálkozni, úttörő cég.
PS4
-
Inzl
csendes tag
Emlékeim szerint a Cell procikkal azért volt egy olyan bibi, hogy nehéz volt őket programozni... Mondjuk azóta elég sokat fejlődtek a compilerek.
Nekem kezet csókolnak a csajok a kocsmában B+!
-
freeapro
senior tag
Nem semmi, akkor ezzel már a PC-s arhitektura elött járnak.
-
oO7
őstag
És akkor a következő nagy lépés az lesz, hogy a GPU-t natívan elérjük? Vagy az már megvan? Az a része a dolognak hogy áll? Régebben mintha lett volna olyasmiről szó talán egy AMD-s jövőkép ismertetésénél, hogy jelenleg a GPU-t csak a drivereken keresztül érjük el OpenCL, DirectCompute, stb API-kon keresztül, és ez komolyan visszaveti a gyakorlati teljesítményt az elméletihez képest (és ott volt a példa talán, hogy "bezzeg a konzoloknál")...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tök egyszerű az egészet felfogni, bár lehet, hogy nehéz érteni a különbségeket. Nagyon röviden és érthetően. Ma az integráció eléggé alapszintű. Technikailag annyi, mintha a processzor mellé raknál a nagy PC-be egy VGA-t. Külön memória van a CPU és a GPU mellett és az összeköttetés PCI Express buszon keresztül történik. Az integráció annyiban más, hogy az összeköttetés gyorsabb, hiszen magán a lapkán van, míg a CPU és az IGP lényegében a rendszermemóriát osztják meg, de úgy, hogy a CPU-nak és a GPU-nak is lesz egy kijelölt területe, amit a másik közvetlenül nem érhet el. Ha a logikai működést vizsgálod, akkor ez olyan, mint a CPU+VGA párosítás, csak egy lapkára vannak integrálva.
A következő lépcsőt az AMD két éve úgy vázolta fel, hogy az integrált grafikus processzor legyen a központi processzor valós koprocesszora. Használják ugyanazt a címtartományt és osszák meg egymással a rendszermemóriát, vagyis a két egységnek ne legyen többet különálló memóriája. Ehhez az elvhez az előző év elején fejlesztettek egy architektúrát, ami a GCN. Ennek a multiprocesszora ugyanazokat a pointereket kezeli, amelyeket az AMD64-es processzormagok (például Bulldozer és Bobcat leszármazottak). Az ARM gyakorlatilag dettó ugyanezt csinálja, csak a Midgard architektúra, vagyis amire a Mali-T600 sorozat épül nem az AMD64-es, hanem az ARMv8-as processzorarchitektúrát támogatja.
Ha az AMD berakja az AMD64-es processzormagok mellé a GCN-t és csinál hozzá egy olyan északi vezérlőhidat mely egységesíti a memória elérését, akkor az a lapka képes lesz teljesen koherensen megosztani a rendszermemóriát a CPU és az IGP között. Ezzel teljesen kiüthető a heterogén programozás legnagyobb problémája, ami ugye az adatok másolása. Az egyéb egyezések, mint az egységes címtartomány lényegében arra ad lehetőséget, hogy az adott feladatot ne csak a processzor számolja, hanem a jól párhuzamosítható részeit szimplán adja oda az IGP-nek, majd ha az végzett, akkor visszakerülhet a processzorhoz a további feldolgozásra. Az egész célja, hogy a központi processzormagok jók a serial és a task párhuzamos kódok feldolgozásában, de nagyon rosszak az adatpárhuzamos kódokban. A grafikus processzorokra ennek a fordítottja jellemző. Az egész célja, hogy az a részegység végezze a munkát, aminek az adott feladat ideális. Ez a Kaveri APU koncepciója az elmélyített fúzióról. Az ARM ezt a koncepciót kínálja majd a cégeknek licencelésre, vagyis egy SoC, ami tartalmaz Cortex-A50-es és Mali-T600-as egységeket CCI-400-zal együtt, az ugyanarra lesz képes, amire a Kaveri APU.
A többiek természetesen tervezhetik úgy a GPU-kat, hogy ebbe a jövőképbe beleillenek. Ezt az ARM nem akadályozza meg. ARMv8 licenc kell hozzá a GPU-hoz. Ha megvan, akkor lényegében az Adreno, a PowerVR és a többi megoldás előtt sincs akadály ugyanazokat a fícsőröket támogatni, amiket a Mali-T600 tud. A teljes koherenciát a CCI-400 is biztosíthatja, de ez is megtervezhető egyénileg.(#15) oO7: Natívan a GPU-t sosem lesz értelme programozni, mert a grafikus multiprocesszorok ereje abban rejlik, hogy az adatpárhuzamos működést már az ISA szintjén betervezik. Ennek megfelelően szinte minden cég hozzányúl az ISA-hoz a komolyabb frissítések során. Ha az ISA-ra írnák a programokat, akkor azok nem lennének kompatibilisek az új, módosított rendszerekkel. A régi ISA-hoz a kompatibilítást pedig senki sem akarja a hátán cipelni, mert jelentősen vesztenének a GPU-k az energiahatékonyságukból.
A cégek a kompatibilitás a virtuális ISA mellett biztosítják. Minden szereplőnek van egy virtuális architektúrája, mely a fizikai ISA fölött helyezkedik el a logikai szinten. A driverek erre az IL-re vannak írva, majd ez az IL lekezeli a házon belüli architektúrák fizikai különbségeit. Az NV ezt PTX-nek, míg az AMD például AMDIL-nek hívja, de mindenkinek van ilyenje.
Amire gondolsz az úgy lenne megvalósítható, hogy minden cég közös virtuális ISA-t használna. Amire aztán tényleg lehetne natívan programozni, majd a runtime szimplán lekezelni a hardverek különbségeit. Ilyet már csinálnak. HSAIL a neve és a HSA alapítvány fejleszti. A nagyobb iparági szereplők már támogatják.(#16) Bull1: Az új adatok alapján egy integrált ARM Cortex-A5x_Mali-T600_CCI-400 rendszer simán megfelelhet a HSA specifikációinak. Valószínű, hogy nem csak a Kaveri APU lesz fog teljes kompatibilítást kínálni. Egyébként ez a Mali-T600 támogatja az OpenCL-t és a C++ AMP-t is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
az NV APU-jában ARMv8 magok lesznek? akkor a hozzá tartozó IGP is annak az címzési módszerét fogja tartozni? vagy ők még nem tartanak itt?
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FireKeeper #18 üzenetére
Szerintem ők is így fogják csinálni. Ez a logikus lépés a skálázás fenntartására.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sennalacy
aktív tag
Ez szép és jó, de ha a rendszer memórián osztozik a GPU és a CPU az lassú a grafikai alkalmazásoknak, nem? Vagy akkor lesz a processzor-koprocesszor párosnak közös L1,L2,L3 cache, azán a VRAM, és aztán egy System RAM, aztán SSD? Szép kis lánc lenne...
Pssszt, csendet kérek BIOS-t frissítek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Sennalacy #21 üzenetére
Szerintem a közös cache nem éri meg, mert az IGP csak teleszemetelné, ami a CPU-nak nagyon rossz. Esetleg olyan formában tudom elképzelni, hogy a közös gyorsítótár teleszemetelése nem rontja a procimagok teljesítményét drámaian. Egyéb formában inkább korlátoznám az IGP írási jogát egy olyan tárba, amit a CPU is elér, sőt, aktívan használ.
A közös rendszermemória mellett igazából logikailag el lehet különíteni egy szeletet a rendszermemóriából, melyet az IGP továbbra is grafikai adatok tárolására használna. Ez szerintem így is fog működni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vinibali
őstag
ez talán még csak az első diesel. innentől indul a tömeggyártás
a Cell sem volt nagy siker, csak még az amerikai hadügyminiszérium is rendelt belőlük egy elég szép mennyiséget. mármint PS3-bólBIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
Komplikato
veterán
OFF: Az igazság az, hogy a Cell időközben próbált betörni más piacra is, csak nálunk kimaradt a hírekből, meg kicsit esetlen próbálkozás volt. Leadtek pl. árult olyan digitalizáló kártyát amin egy "4 magos" Cell volt és képes volt relatime 1080p felvételre. A probléma az volt vele, hogy valami célszoftver volt hozzá, tehát akkor nem volt normális támogatás az elterjedt szoftverekhez.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzemidő bajnokkal készül a Samsung az olimpiára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Filmgyűjtés
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Milyen asztali médialejátszót?
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen