- Az AI felé fordul az IKEA is
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Vezetékes FEJhallgatók
- ZIDOO médialejátszók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ASUS hangkártyák
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
adorjant
senior tag
Nagyon HD2900 érzésem van az új kártyával kapcsolatban
-
fulltime4wd
tag
Miért ilyen "napkiszívta" nyákot választottak....
"I see no God up here" - Juri Gagarin 1961
-
gyiku
nagyúr
ideje volt mar, hogy jojjon egy kis info. akkor meg 1 honap. jo kis zsuga lesz ez
hüllő
-
helkis
addikt
ez a 384bit mennyire alkalmazható a ringbusnál?
elég ha csak memóriák felé ennyi a sávszél?nekem ez a felépítés kicsit sántít..
lehet jobban jártak volna egy 2x256bites ringgel, illetve egy dualcore-felépítéssel nem?
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
KisTopi95
aktív tag
Még több infót! Már nagyon érdekel, hogy mi lesz belőle. Reméltem hogy xdr2es ramok lesznek rajta, és kíváncsi lettem volna hogy mit hoz teljesítménybe, de akkor ezek szerint erről lemondhatunk.
Mit is kéne ide írni?
-
Angel1981
veterán
válasz fulltime4wd #2 üzenetére
Ez mérnöki tesztpéldány, nem számít a külső!
-
Cybertrone
veterán
Kicsit sántít itt sok minden..., de majd meglátjuk, az ilyen filozófálós jé egy kép-re nem lehet alapozni!
Mellesleg a 384bit szerintem hülyeség...."Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél" ~Harcosok klubja! Origin: Cybertrone, Steam:nLali85 * HTC One X white...
-
Youri
veterán
Jól hangzik. Persze kiderül majd mit is tud valójában
RTX ON
-
aram01
nagyúr
ideje volt a 384 bit-nek
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
helkis
addikt
válasz Cybertrone #8 üzenetére
persze ha nem ringbus alapú lesz, akkor nem szóltam, csak miért dobnák ki teljesen ami már bevált?
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
aram01
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
azt majd a következő sorozatra májusban,ne légy mohó
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
Meteorhead
aktív tag
"Mindenesetre a hírek arról szólnak, hogy 32 darab CU, azaz Compute Unit lesz benne, ami a korábban használt számozás értelmében 2048 darab shader processzornak felel meg. Az AMD valószínűleg így fog majd a feldolgozók számára utalni, de valójában ez technikailag nem helyes, ugyanis egy CU-ban négy darab 512 bites vektorfeldolgozó található, vagyis nem beszélhetünk skalár egységekről a GCN architektúra esetében."
Olvasnak a fiúk neten?? GCN egyik legdurvább újítása, hogy lecserélik a shadereket skalár feldolgozóra! Eddig 4 széles vektor feldolgozók voltak, amiből volt 16 egy CUn. Ezek futtattak 64 szálat "egyszerre" (16+16+16+16 egymásután, mert regisztert 4 órajel elérni). GCN-ben felbontották a vektor végrehajtót, és négy wavefront fut egyszerre. Ez annak felel meg, mintha régi architektúrán négy szálat küldenénk a feldolgozón keresztül, egyet-egyet minden vektor sávon. De ez nem vektorfeldolgozó!!! 40 program counter van egy CU-n, ami 40 paralell futó wavefrontot enged (2560 szál!) amiből 256 aktív egy adott pillanatban. Minden shader külön azonosítóval rendelkező shadert futtat. Ezt azért csinálták, mert GPGPU-ra alkalmasabbak a skalár feldolgozók, így ebben a tekintetben jobban fog hasonlítani Fermire.
Szóval én ezt kijavítanám a cikkben, mert ez egy durva hiba.
Amúgy a többi újítás (amik igazából sokkal nagyobbak) szintén nagyon tuti és nagyon felkavarják végre az állóvizet ami a GPUs szolgáltatásokat illeti. Itt tényleg komoly integráció fog végbemenni a köv 2-3 évben.
[ Szerkesztve ]
-
shteer
titán
válasz fulltime4wd #2 üzenetére
hogy jobb kémfotókat lehessen készíteni róla
..szerintem jónak tűnik
-
TESCO-Zsömle
félisten
Háát... Végül is... Ha jól olvasom, akkor 2013-ig úgyse lesz értelme ilyet venni...
Ugye 2012 vége felé jön a Win8, aztán még legalább fél-egy év, mire tényleg lesznek is cuccok, amik legalább részben kihasználják az új lehetőségeket, ha egyáltalán lesznek...
Arról nem is beszélve, hogy 2013-ban jön a Kaveri... Bull3.0+GCN(2.0?!?)...
Bár már a Trinity-re is nagyon kíváncsi lennék, hogy muzsikál játékok alatt a Bull2.0+VLIW.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Angel1981
veterán
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
Biztos megvan az oka, hogy a mérnökök végül nem azt választották.
Valószínűleg ha már tényleg minden kifacsartak a GDDR5-ből, akkor váltanak. -
helkis
addikt
ez a CU egység elég merész, hasonló mint egy CPU?
lehet most a nagy kék elé akarnak menni?
ha jól emlékszem lara is 32 "magos" volt..[ Szerkesztve ]
"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
aram01
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #16 üzenetére
szerintem inkább 2012 q3-q4 lesz belőle mert az nv biztos durrantani akar majd jövő karácsonyra ezért a red fiúknak is bele kell majd húzni,érdekes év lesz ez a 2012.
Angel1981: ennyi
Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki...
-
Psychopeti
senior tag
Érdekes hogy korábban az R600-as GPU esetében amely a Radeon HD 2900-as sorozat kártyáin teljesített szolgálatot 512-bit széles GDDR4-es adatsínt alkalmazott a gyártó.
Nem semmi ugye
Az egy 850-es TX PRO Tápegység lenne ha jól látom
[ Szerkesztve ]
Kend azt hiszi ez csak úgy van, hogy befogjuk a kancát a szekér elé, és gyi te szürke???
-
Angel1981
veterán
válasz TESCO-Zsömle #16 üzenetére
A Kaveri a Trinity utódja?
-
Vigneau
félisten
Lassan pingpongozni lehet a PCB-ken, ez mindig elszomorít...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Fr3eWar
őstag
Csilliómegapixeles mobilkamerák mellett ilyen ratyi képet csinálni. Maximum direkt lehet.
-
vinibali
őstag
nekem csak a szememet bántja a 384bit, de a hárommagos procinál talán még jobb
BIOS/UEFI írás, helyreállítás, törlés, mentés! https://www.bvinarz.org/bios-iras/
-
ne_nezze
aktív tag
húúú! asztapaszta!!! képek!! úúúú!!! áááá!!!
kár h semmit nem ér teljesítményadatok nélkülIntelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►
-
wetomi
aktív tag
"...Természetesen ehhez az operációs rendszer szintjén is komoly támogatás szükséges, így a Windows 7 alatt az új architektúra félkarú óriás lesz, rengeteg kihasználhatatlan extrával."
Végülis ha a Fermihez hasonlóan szerverbe készül, akkor mi itt a gond? Úgyse Win7-en fognak számolni, hanem linuxon. Ebből a szempontból mi a helyzet linuxon? Ott azért hamarabb várható támogatás, nem?
-
Angel1981
veterán
Összeesküvés elméletnek tűnhet, de szerintem a kémfotók 90%-át maga a gyártó szivárogtatja ki, hogy növelje az érdeklődést.
És hogy miért gondolom így? Pont az általad említett dolog miatt!
Hogy lehet az, hogy már 30 ropiért tűrhető képet készítő, magas megapixelszámú fényképezőgépet kapni, de a kémfotók mégis homályosak, alacsony felbontásúak, gyenge minőségűek? -
Hát na... sokat nem tudtunk meg.
De az mindig kiderül, hogy ha PH! userek összefognának, akkor biztosan a világ legjobb hw-eit tudnák összehozni.Sent from my keyBoard
-
Meteorhead
aktív tag
Hát az AMD linuxos támogatásáról inkább ne is beszéljünk... én linuxra fejlesztek tudományos szimulációkat, hozzáértő embernek tartom magam, és valami botrány ami linux oldalon történik a driverekkel. (Most a Windows-os driverek is trágyák, de linuxra a feature-ök rendre később érkeznek. Számomra is rejtély hogy miért.)
AMDs fejlesztői fórumon egész komoly parasztlázadás tört ki, annyira xarok a driverek. Bugosak, helyenként hibás eredményeket adnak, szénné fagyna a gépek tőlük, van hogy bootolni sem képes linuxot... botrány.
-
fatallerror
addikt
tökjó, mire gépet veszek tudok majd naprakészet venni ami 2-3 évig megint elég lehet
külön örülök h akkor már dx 11.1-esek lesznekdon't tell me what i can't do!
-
Cybertrone
veterán
válasz fatallerror #35 üzenetére
Ami valljuk be felér egy dx10.1-es parasztvakítással
"Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél" ~Harcosok klubja! Origin: Cybertrone, Steam:nLali85 * HTC One X white...
-
wetomi
aktív tag
válasz Meteorhead #34 üzenetére
Kernel szinten gondoltam, mert a win7-nél is itt van a gond ha jól értem.
Sajnos én is ismerem a linuxos driverek minőségét. (desktopon amd platform + opensuse, nekem szerencsére elég a nyílt driver)Nagy megváltás lehet majd az amd-nek a win8. Rendben lesz az ütemező a bulldozerhez, rendben lesz a hd7xxx támogatása oprendszer felől.
-
vanhalen
senior tag
válasz Meteorhead #34 üzenetére
"Hát az AMD linuxos támogatásáról inkább ne is beszéljünk... én linuxra fejlesztek tudományos szimulációkat, hozzáértő embernek tartom magam, és valami botrány ami linux oldalon történik a driverekkel"
Írjon hozzá a linux 'közösség"
Egyébként ezt az arhitektúrát szerintem nem "gémer" szemmel kell(ene) nézni, hanem inkább úgy, mint a Teslát az nV-nél nem?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Meteorhead #14 üzenetére
A VLIW-ben sosem voltak vektorfeldolgozók. Szuperskalár shader processzorokból állt. A Caymannél négy azonos képességű skalár processzor, míg a VLIW5 típusnál négy azonos és egy speciális van. Ezek rendeződtek egy multiprocesszorba, amit a Cayman 64 utas simd tömbjénél 16 szuperskalár processzor volt. Tulajdonképpen most változott a felépítés, de a helyzet hasonló a helyzet. Egy CU alkot egy multiprocesszort, és ez 4 darab 512 bites vektorfeldolgozót ad. Ezzel ugye a feldolgozó 64 utasnak tekinthető. Emellett a CU-ban van még egy IU skalár feldolgozó is a széles vektorfeldolgozók mellett.
Tulajdonképpen a rendszer a Larrabee-re hasonlít. Persze számos különbség van, így talán ehhez sem érdemes hasonlítani.
A Fermiben a CUDA magok skalárfeldolgozók, de már van olyan dokumentumom, ami a további fejlesztéseket ecseteli. Ez pedig arról ír, hogy a skalár egységeket 128 bites vektorfeldolgozók váltják fel. Az IU valószínűleg megmarad skalár.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cybertrone #8 üzenetére
Nem is a képből szipkáztam ki. Raktam be képeket az architektúráról.
(#4) helkis: A HD 4000 óta nem alkalmaznak ringbust. Áttértek a HUB-os vezérlőre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
leviske
veterán
válasz TESCO-Zsömle #11 üzenetére
A Zambezi esetében sem jártak jól azzal, hogy több fronton léptek az ismeretlenbe. AZ XDR2-ről nemigazán olvastam olyat, ami miatt ne várhatna.
(#1) adorjant: Nem hiszem, hogy a HD2900 jó példa. Most -ha jól értem- ugyanazt a lépést teszik meg, mint az nVIDIA a Fermi-vel, annyi különbség mellett, hogy volt idejük rákészülni. A G80>R600, R600>Fermi teljesen más szemléleten alapult, ezért tudott az egyik az akkor aktuális környezetben elhúzni. Feltételezem, hogy most ilyen különbségek nem várhatók.
MÁS: A cikkben említett skálázhatóság annyit jelent, hogy van esély a hasonló felépítésű 800-as és 700-as szériára, vagy az már réges-rég eldöntetett, hogy maradnak a NI sorozattal bevezetett taktikánál?
-
fatallerror
addikt
válasz Cybertrone #36 üzenetére
de ha 2-3 évre veszem 1x csak elkezdik használni xD
don't tell me what i can't do!
-
fulltime4wd
tag
válasz Angel1981 #39 üzenetére
Esetleg az indokolhatná a gyatra minőséget, hogy nem tudott a "kém" elég közel jutni, így nagyít/kivág lett a vége. (bár mivel kissé felülről készült, akkor elég magasan kellett volna lennie)
Najó, ez egy kissé naív hozzáállás![ Szerkesztve ]
"I see no God up here" - Juri Gagarin 1961
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cybertrone #36 üzenetére
Valójában a DX11.1 sokkal problémásabb felület lesz. Visszahozza a Vendor Specific Caps bitek kezelését, amit ugye az MS a DX10 óta mellőz. Tekintve, hogy ez az architektúra mi lesz, nem csak a DX verziók között lesz különbség, hanem a DX11.1-es kártyák között is. A DX11.1 megkövetel számos extrát, amit gyakorlatilag nem túl nehéz beépíteni, vagyis ebből a szempontból az új felület nem fogja megváltani a világot. Vannak persze nagyon értékes újítások, mint például a nagyobb parancspuffer az SRV-k felülírásának tiltásával. Ebből lehet sebességet nyerni, de alapvetően a Vendor Specific Caps bitek visszahozása jelenti a ... hát ő ... az előrelépést. Persze ez nem kevés problémát fog okozni. Például a hírben szereplő PRT egy Vendor Specific Cap és csak a GCN architektúra fogja támogatni, amiből sejted, hogy mi következik. Megatextúrázásnál persze világmegváltó lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Angel1981
veterán
válasz TESCO-Zsömle #42 üzenetére
Ok, köszi, ez új infó!
fulltime4wd: jó a meglátás, és a cáfolat, de tényleg!
[ Szerkesztve ]
-
Cybertrone
veterán
Miért hozzák vissza azt ami egyszer már problémás volt? Amúgy ha jól értem valószínű a high end kártyák fognak kiaknázni minden dx11.1-es ficsőrt, a többi az le lesz butítva, kb így kell érteni?
Nv oldalról mit tudsz, ők hogy próbálkoznak megoldani a keleti kérdéseket, számodtevő újítások lesznek? Mit gondolsz arról hogy a chip csak jövő év végén lesz kész, halottál esetleg valami problémáról, ami esetlegesen megosztható?"Pisztolycsővel a szájában az ember magánhangzókban beszél" ~Harcosok klubja! Origin: Cybertrone, Steam:nLali85 * HTC One X white...
-
Meteorhead
aktív tag
Tisztában vagyok vele, hogy VLIW nem teljesen vektorfeldolgozó (különbség annak aki nem tudná, vektorfeldolgozók ugyanazt az utasítást küldik le a sávok mentén, csak más adaton, míg VLIW (Very LongIntruction Word) egy utasításba pakol különböző műveleteket, amik egyszerre tudnak végrehajtódni a feldolgozón).
A SIMD kifejezéseket lehet használni, de talán az egyszerűség kedvéért érdemes félretenni őket. Amit mondasz, az majdnem igaz, de mégsem. Azért nem igaz a 4 db 512 bites vektorfeldolgozó, mert az igaz, hogy ugyanazon műveleteket hajtják végre más-más adaton, de elágazni vektor jelleggel nem lehet, ezek meg külön szálak, amik el tudnak ágazni egymástól. (if-else, és igen, azt is tudom hogyan korlátozódik ez GPUn)
Fermi végrehajtókban dedikált INT és FP skalárvégrehajtó van (amik akár egyszerre is dolgozhatnak), ezekből van 32 egy CU-ban, ennyi tud egyszerre futni, ezért 32 a warp-size.
Evergreen (VLIW5) esetében 16 darab 5 széles VLIW egység van, ahol 16 szál tud igazából egyszerre futni, de 64-nél kevesebbet nem tud kezelni egy CU, ezért ekkora a wavefront-size. Ezek a szálak képesek vektorműveletre, de a VLIW jelleg miatt ennél bonyolultabb dolgokat is tudnak csinálni.
Northern Islands (VLIW4) kiiktatja a speciális egységet, és a transzcendens műveleteket (MOD, SIN, COS, ...) három mezei végrehajtó összekapcsolásával érik el. Így mezei műveletekre nagyobb kapacitás marad.
Southern Islands sokkal jobban hasonlít Fermire, avval a különbséggel, hogy itt nincs dediktált INT és FP egység, hanem ugyanaz a végrehajtó végzi mindkettőt. Egy CU-ban most már nem 16 VLIW4 feldolgozó van, hanem 4 darab külön életet élő 16 utas SIMD. De ez azért több egy 64 utas SIMD-nél, mert a 4 fürt SIMD egység egy CU-n belül tényleges elágazást is végezhet egymástól, sőt akár halál más dolgot is számolhatnak. Az nincs megkötve, hogy ugyanazt a shadert (vagy kernelt) kell futtatniuk. A CU definíciójában csak az van, hogy közös memóriaterületet szolgáltat a benne lévő szálak számára Az nincs benne, hogy azoknak a szálaknak egy wavefront/war-ból kell hogy származzanak, sőt még az sem, hogy ugyanannak a kódnak kell lennie.
A hozzászólásod egyébként túlnyomó többségben igaz, nagyrészt csak kötekedem, de szerintem így talán tisztábban látni a különbségeket, mert vannak bőven.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Quadro P2200 videokártya (fél év garancia)
- PowerColor Red Devil RX 7900 XTX 24G-E/OC 24GB GDDR6
- Asus DUAL RTX 2060 6GB videokártya /Újszerű/Csavarmatrica/Beszámítás/
- BESZÁMÍTÁS! Gainward Phoenix RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- (új) MSI RTX 4060 TI 16GB Gaming X Slim
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen