- Monitor hiba topik
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Hobby elektronika
- Apple notebookok
- Autós kamerák
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Hisense LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Chivalry 2
gp A jövő hét folyamán egy újabb rejtélyes ajándékot kapunk a cégtől.
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
eclipse006
őstag
A kinézete is elég észbontó, nagyon bejön!
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/sz.sandor90/?hl=hu
-
gianni85
veterán
örülnék egy ilyennek az íróasztalomon
-
Televan74
nagyúr
Egyszer majd ezeket is lehet majd kapni 100.000 körül.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
-
ddekany
veterán
Ekkora felbontással még egy ilyen brutál átlójú tepsi is 140 PPI körül van. És akkor mi lesz még, ha a szokványos átlóknál is be akarják vezetni az UHD-t. Tehát pl. 22"-en ez már 200 PPI, ami már totál használhatatlan ha nem skálázódik a felhasználó felület. Azaz, remélem végre rá lesz kényszerítve a szoftveres világ erre.
-
r-chee
őstag
Rendkívül dizájnos, modern kinézetű monitor!
Én is szívesen látnék egyet ilyet az íróasztalomon .Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
big-J
őstag
Hát... tekintve hogy kb 10x annyi lesz az ára, mint egy 1440p 27"-osnak, nem fog ittt egy ideig elterjedni.
-
Cyberpunk
félisten
Hát 24"-on jobb lenne ekkora felbontás.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Ati1979
veterán
Durván jó cucc...
-
-
ViiiiktorOC
senior tag
HDMI 2.0 és egy 27"-os méret, rohannék is érte.
Tetszik a desing is!LamboLVR - CSR2 Lambo T. Hungary
-
#65675776
törölt tag
És mi lesz képes meghajtani?
-
ddekany
veterán
válasz Cyberpunk #11 üzenetére
"A Windows a 8.1-el fel lesz/van készítve már erre"
WPF-el már azt hiszem a 7-esnek sem lenne gond, de az alkalmazások legtöbbje hagyományos GDI-t használnak még mindig. Win 8-ban ha jól tudom a Moden UI ugyan csak skálázható, viszont annak használata megint csak nem elterjedt. A GDI-s cuccokkal Win 7 alatt az történik nem-szokványos (magas) PPI-nél, hogy utólag mint kész raszter képet átméretezi a Win nagyobb felbontásúra, pont úgy mint mikor rajzprogramban nagyítasz egy alacsonyabb felbontású képet nagyobbra. Az pedig pocsékul néz ki (homályos, a ClearType-t meg teljesen kivégzi, hiszen lecsúszik a szubpixelekről). És ezzel sok mindent nem is lehet tenni... hacsak, talán, nagy trükközéssel (a szöveg renderelés az igazi szopató benne) egész számúra nagyítással. Pl. 23" UHD az pont 1 pixelből 4 pixel transzformáció lenne, ha most szokásos mérteket akarja valaki a monitorán (1920x1080 -> 3840x2160). Itt a remek alkalom az MS-nek, hogy "retinásítson"...
[ Szerkesztve ]
-
Cyberpunk
félisten
válasz ViiiiktorOC #16 üzenetére
Ha játszani akarsz, egyébként meg nem.
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
addikt
Ha kérhetem definiáljuk az észbontót, hogy pontosan mit is jelent, mert így elég bazári a cím!
Kíváncsi lennék a Sharp féle panellal való összehasonlításra!
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
FishAir
senior tag
Kb 3 éve akarom venni egy 30 körüli monitort. Kinéztem a Dell U3011-et. Aztán jött a hír, hogy majd lesz U3014, mondom na jó megvárom. Aztán azon is addig agyaltam, hogy most meg már muszáj leszek ezt megvárni és még spórolni "egy kicsit".
iDontcare
-
Lomha 8V
addikt
Jó cuccnak tűnik ez, de tényleg mozgás közben kéne megnézni.
-
RyanGiggs
őstag
Ilyen monitorom akkor lesz, amikor megjelenik a Half-Life 3.!!
De... egyébként pofásan néz ki.
Igaz személy szerint Én, nem tudnék mit kezdeni vele (túl nagy). -
dezz
nagyúr
Néhány év múlva úgy leszünk vele, hogy "hogy lehetett enélkül létezni?".
Én már most így vagyok vele. Teló után rossz ránézni a monitorra. Meg ha pl. egészben teszem ki a terveket CAD-ben, jelenleg alig lehet kivenni valamit. Odatartva a képernyő mellé egy jobb okostelót, azon simán olvashatóak az olyan kis feliratok is (60 centiről), ami mostani monitoron csak egy zagyvalék. Irtó jó lenne, ha az egész képernyő így nézne ki. Bár ahhoz már 8K kellene... De azért a 4K is "elmegy" majd egy darabig.
(#15) daa-raa: Ami pl. a többmonitoros Eyefinity setupokat... Mondjuk szerintem még egy ideig nem gamerek fogják ezeket venni... Vagy ha úgy érted, milyen mai videókártyára lehet rácsatlakoztatni, van már olyan a piacon, ami tudja a 4K-t DP-n.
(#19) kleinguru: Nézd meg a szótárban!!!
Teljesen jó a cím.[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt
Az a probléma, hogy ilyen árszinten már legalább PC monitornál kéne az OLED. A kaméleon mellett még fényképen is látszik az LCD technológia borzalmas világító feketéje. Nagyon itt lenne már az ideje magunk mögött hagyni az LCD technológiát úgy ahogy van.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
ddekany
veterán
"még egy ideig nem gamerek fogják ezeket venni"
Már az ára miatt. Amúgy max. játék közben nem profitál belőle. Mert attól rondább nem lesz a játék, hogy dupla PPI-n 2x-esen nagyítva játszik vele (játékokban nincs subpixel-AA amennyire tudom, szóval nincs az a rohadás mint sima appoknál). Na persze, ez akkor igaz, ha nem szarnak bele, és ilyen esetben "pixelesen" nagyítanak, nem interpolálva. (Bár franc tudja, lehet az utóbbi is jól nézne ki ilyen PPI-n.)
[ Szerkesztve ]
-
M@trixfan
addikt
válasz Cyberpunk #33 üzenetére
Fel nem tudom fogni egyébként hogyan képesek megvenni emberek azokat fényerőhiányos, kék-zöld-sárga, sokszor árnyalatokban hiányos kijelzőket. Ha lenne ízlésük az embereknek általában akkor nem egy-két gyártó egyes prémium modellje nyújtana elvárható minőséget. Az mondjuk biztos, hogy a tévékbe és monitorokba nem ilyen szintű OLED kerül.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
dezz
nagyúr
válasz M@trixfan #29 üzenetére
Milyen fényképen? Véletlenül nem valamilyen marketing anyag volt az, vagy egyéb, szándékosan rosszul beállított kép? Egy 800-1000:1-es panelen csak viszonylagos sötétben kezd zavaróvá válni a nem elég mély fekete (főleg, ha nappali fényerőn használják), akkor is csak akkor, ha jelentékeny területek feketék a képen. Nappal pedig csak full fekete képen látszik (vagy akkor sem), hogy nem matt fekete.
(#34) ddekany: Persze, az ára miatt.
Egyébként nem értem, miért nem lehet kikapcsolni a szubpixel AA-t? (BTW, a ClearType beállításokban ki-be kapcsolható a font-smoothing, bekapcsolt állapotban két opció van: Standard és ClearType. Csak éppen a Standard az simán kikapcsolja az egészet, ahelyett, hogy normál AA-t valósítana meg. Mintha ezt kifelejtették volna vagy lustaságból nem valósították volna meg. WinXP-n legalábbis nem működik, talán újabb Windowsoknál igen.) A másik topikban az retinás cikkben is szerintem az Anandtech bénázta ezt el, nagyon csodálkoznék, ha ott nem/sem lehetne kikapcsolni a szubpixel AA-t (ha már az OS nem teszi meg régi fajta UI kezelésnél).
(#38) daa-raa: Ez biztos? Csak mert akkor az Eyefinity egyet jelentene a csalással. Nem az van, hogy alapból a megszokott képet húzza szét az összes megjelenítőre, néhány játékban (rep-szim, stb.) pedig ettől függetlenül növelhető a látótér?
Egyébként meg miért ne lenne értelme a felbontásnövelésnek?
[ Szerkesztve ]
-
El Kebir
őstag
"egyet jelentene a csalással"
lehet kivétel, de általában a függőleges látótér a fixált, a vízszintes van a monitor képarányához igazítva, már egy régi 5:4 vs 16:10 vs 16:9 is kijött ez, nem újfajta "csalás". (ezért ajánlott játékhoz is a 21:9 )
"Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"
-
ddekany
veterán
"BTW, a ClearType beállításokban ki-be kapcsolható a font-smoothing, bekapcsolt állapotban két opció van: Standard és ClearType. Csak éppen a Standard az simán kikapcsolja az egészet, ahelyett, hogy normál AA-t valósítana meg."
A nagyobb betűméreteknél elkezd a Standard is AA-t alkalmazni. Kis betűknél nem használták történelmileg, mert túl életlennek tűnik. A ClearType-nél is a subpixel-AA miatt mertek el kis betűnél AA-zni, és még úgy is sok panasz volt rá, hogy miért ilyen homályos. Na gondolom ezért nincs köztes. Bár szerintem most, hogy a ClearType-ot megszokták a legtöbben, nem is nagyon tűnne fel nekik, ha nem subpixeles lenne hanem sima AA...
"A másik topikban az retinás cikkben is szerintem az Anandtech bénázta ezt el, nagyon csodálkoznék, ha ott nem/sem lehetne kikapcsolni a szubpixel AA-t"
Nem tudom van-e ilyen beállítása az OS X-nek. Viszont a rendes retinás alkalmazásokban is subpixel-AA-t használnak (meglepődésemre... ott is még megérné ezzel szívni?), tehát globálisan talán nem ideális subpixel nélkülire állítani. Szóval itt mindenféleképpen az OS-nek illene eldönteni, hogy adott alkalmazás ablakai skálázva lesznek-e, és ha igen, akkor ami "vásznat" az az alkalmazás allokál, azon sima AA legyen.
Meg persze, a sima-AA-s írás még mindig rondább, mint a nem-retina képernyőn volt a subpixel-AA-s, csak kevésbé ronda mint a nagyított supixeles.
-
dezz
nagyúr
Aham, szóval, ha pl. felfelé is 2 monitor lenne, akkor minden 2x nagyobb lenne, így meg csak szélesebb.
(#41) daa-raa: A széthúzás történhet a képarány megtartásával is.
A játékok számára egy eyefinitys setup úgy jelenik meg, mint egy spéci képarányú, nagyfelbontású monitor. Ha figyelembe veszi ezeket egy játék (ezáltal egyben Eyefinity compliant), akkor ennek megfelelően intézi a dolgokat. (Ha pl. figyelmbe veszi, de nem fixált a függ. látótér (látószög), akkor olyan lesz a kép, mintha az eredeti képből egy csíkot néznénk, de azt nagyobb felbontásban.) Ha pedig csak előre definiált felbontásokat támogat (ha van még ilyen), akkor driverbeállítástól függően a képarányt megtartva vagy nem megtartva történik egy zoom.
Egy 4K monitor 4db, párosával egymásra tett FHD monitoros Eyefinitynek felel meg. (Ezzel most nem mondtam nagyon újat, csak rögzítettem a tényt.) Ami - az függ. látószög korlátozása miatt - szintén nem növeli a látóteret. Viszont a 4x nagyobb felbontás által adott esetben segítheti a célzást, stb. (Gondolom, a játékon belüli funkcionális előnyt értetted az "értelme" alatt.)
(#42) Cyberpunk: Elhiszem!
(#43) ddekany: Akkor már értem, miért emlékeztem úgy, mintha korábban működött volna.
A szem nagyon érzékeny az aliasingre. AA nélkül még azon a 2880 x akárhányas megjelenítőn is erősen aliasos lenne minden. Könnyen lehet, hogy a sima és a szubpixeles AA között is látni még a különbséget. [Mármint natív felbontásban is.]
(#28) kleinguru: Tényleg el sem tudod képzelni, milyen kapcsolatban állhat ez a szó és egy 4K-s monitor?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest