- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autóhifi
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Speciális Gaudi 3-akat kap Kína
- Amazon Kindle
Hirdetés
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
Aktív témák
-
engusz
veterán
Nagyon sok minden kering az 3dfx körül mostanában. Jönnek ki a driverek, árvereznek kártyákat. Bizonyos oldalak kapnak kártyákat tesztelni, fotózni. Lehet, hogy az nVidia feltámassza a 3dfx-et???
Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.
-
e-biza
őstag
igen érdekes, az nvidiának nem jo ha feltámad a 3dfx. a tervezöemberek egy része szerintem már otthagyta az nvidiát, söt talán már az stb-t. de mi lehet a valós indoka hogy ennyi 3dfx-es hir van? egy merész 5letnek tartom, de mi van ha az nvidia a glide-hoz hasonlo api-t szeretne létrehozni, s mindenkiböl elöhozza azt az érzést, hogy milyen jo volt anno a glide? azt tudjuk, hogy az fx-ekben a shader programok nem directx szabvány, ezért is lehetséges, hogy az ati elveri dx9-ben. lehet ehhez szeretne egy apit mostanság. a cg-t már megcsinálta az nvidia. pénze van böven. dx az elkövetkezendö 2 évig nem várható, ideje lenne közécsapni. de miért hülyeség ez? mert az nvidia és a m$ nagyon jo barátok. az igazság az, hogy nem tudom miért van ennyi 3dfx-es hir.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
Panther
HÁZIGAZDA
...de honnan kerülnek elő ezek a kártyák?? ;]
[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]
-
DcsabaS
senior tag
A VSA-100 és így a rá épülő Voodoo-4-4500 és VooDoo5-5000 és VooDoo5-5500, valamint a hivatalosan meg sem jelent VooDoo5-6000 mind támogatták a 32 bit-es true color üzemmódot 3D-ben.
Sajnos viszont csak 0,25 mikronon volt gyártva, és csupán SDR SDRAM-ot támogatott, így relatíve lassú volt és sokat fogyasztott a GeForce256-hoz és később a GeForce2-höz képest, amelyek már 0,18 mikronon voltak gyártva és dögösebb verziói DDR SDRAM-mal voltak felszerelve. Ezzel együtt, a dual-VSA-100-as VooDoo5-5500 versenyben volt még a GeForce2-vel is, ezért jogos a feltevés, hogy ha a 0,18 mikronon gyártott és DDR SDRAM-ot is támogató VSA-101-gyel csináltak volna egy VooDoo5-5500 jellegű kártyát, az még a GeForce3-at is megverhette volna.
Az nVIDIA GeForce sorozatának volt még egy előnye, hogy volt hardveres T'n'L egysége is, ami a VSA-100-ból és a VooDoo5 kártyákból hiányzott. Ugyanakkor életének vége felé csinált a 3Dfx egy szoftveres T'n'L driver-t, ami az első tesztek szerint (gyorsabb procik mellett) igen előnyösnek mutatkozott. Sajnos ebből már nem lett termék. A módszer egyébként ma is aktuális lenne, ugyanis az alaplapi CPU-k egyre gyorsabbak, és a kisujjukból kiráznák azt a geometriai sebességet, ami a hardveres T'n'L-t igénylő játékoknak valójában kell. -
DcsabaS
senior tag
Kedves (#9) Cefa!
Bizonyos CPU (vagy inkább FPU) sebesség alatt lassít, fölötte meg gyorsít, de a gyorsulás eleve csak akkor lép fel, ha a kártya is elég gyors (minimum VooDoo5-5500). (A V4000-ről egyébként nem tudok. A legkisebb emlékezetem szerint a PCI-os VooDoo5-4500 volt.)
*****
Kedves (#10) engusz!
''Ezek szerint normális technológiák mellett lenne kraft a 3dfx-es kártyákban?''
Természetesen! Leszámítva a geometriai gyorsítás kérdését, éppolyan gyorsak lehetnének, mint a mai 256 bit-es RAM szélességgel megáldott kártyák (vagy még gyorsabbak, a VooDoo5-6000 szerű, 512 bit RAM szélességgel szerelt kártya esetében). A kép minősége (bizonyos effektek hiányában) viszont rosszabb lenne. -
Keitaro
addikt
Hát én anno nagyon fájlaltam ezt a 0.25 mikront ^^
Megnéztem volna a V5-met 0.18 mikronon DDR rammal és magasabb órajellel :)
Egyébként papíron a Rampage shaderei elég erősek voltak. Tényleg a Fear-ről lehet tudni valamit aminek van valóságalapja is? -
Male
nagyúr
Na hogy egy példa legyen a szoftveres T&L-ra: 3D Mark-ban, ha szoftveresre állítom a T&L-ot, akkor nagyobb pontszámot kapok (nem sokkal, de ennyivel teszteket szoktak nyerni a kártyák). Mindezt egy MX400-al és egy 2GHz-es P4-el lehet elérni azthiszem 3DMark 2001 alatt (a 2001 nem biztos, csak arra emlékszem, hogy az volt amelyikben az autós lövöldözés van, meg a Mátrix utánzat).
-
Yutani
nagyúr
Talán érdemes ezt lecsekkolni:
[L]http://ares.hardocp.com/article.html?art=MjQz[/L]
Szóval a HardOCP-nál már három éve észrevették azt, hogy a GF256 T&L egysége 1-nél több fényforrás kezelése esetén visszafogó tényező, ahogy a tesztekből kitűnik.
Szóval Male barátunk GF2 MX kártyájának T&L egységét kikapcsolva és egy erősebb processzorral helyettesítve adhat nagyobb pontszámot a 3DMark, bár a cikkben természetesen a 3DMark2000 szerepel. Az pedig DX7-es teszt, ami ugye a T&L motorra lett kihegyezve.
Mondjuk ez a mai 3D gyorsítóknál szerintem már nem nagyon fordulhat elő, de ki tudja... Még nem teszteltem ki a 8500LE kártyámat... :)#tarcsad
-
tomcs
őstag
kicsit ugy latszik senkit nem igazan erdekelt amit mondasz, meg le7 1 kicsit osszeeskuveselmelet is de attol fuggetlenul le7 valosagalapja. most kezdenek megjelenni a ''logos'' jatekok, ghost master pl nvidiahoz amit mostansag lattam. vannak ezek a nyilatkozatok is itt-ott ''az fx tobbet tud csak a directx ''lebutitja'''', ''az fx tulmutat a directx 9en'' stb stb stb
valamint a lo is elszallt 1 picit, annak idejen amikor a 3d kartyak elkezdtek megjelenni - igaz nem volt valami nagy teljesitmenyuk - de minden engine tudott software-bol is kepet renderelni es egy jobb gepen 3d nelkul azert az sem volt elvezhetetlen. most azert vannak megfizetheto videokartyak mert a highend elegge osszekeveredett a kozep, alsokozep cuccokkal.. kepzeljuk csak el, mi lett volna ha a gf4 ti-t kivonjak a forgalombol amikor elkezd 60 rugo ala menni (4200 ofkoz meg se jelenik) es utana csak mx lenne belole, radeonbol is csak 9000 meg 9700 lenne 8500 meg sehol.. valoszinu hogy a jovo ez lesz csak mas tipusszamokkal es esetleg markanevekkel.. lasd fx 5200, talan radeon 9600 mindenesetre ugy tudom visszafejlodes a 9500hoz kepest de ebben nem vagyok naprakesz
ha kijonne egy vagy tobb ilyen api az reszben jo lenne mert a kartyak jobban ki lennenek hasznalva, viszont nvidia jatek sokkal lassabb lenne atin es forditva detto. magyarul ha nem is teljesen de kialakulhatna egy olyan helyzet ami nagyon hasonlitana napjaink jatekkonzolpiacara... -
Yutani
nagyúr
''ha kijonne egy vagy tobb ilyen api az reszben jo lenne...''
És akkor elvesztené értelmét a DirectX mint platform, amely kifejezetten arra való, hogy a szoftverek egységesen le tudjanak külön optimalizáció nélkül kezelni bármilyen hardvert, amelynek meghajtóprogramja DX-kompatibilis.
Persze a különböző cégek a DX felület mögött olyan megoldásokat és optimalizációkat csinálnak, amilyet akarnak, lényeg a 100% DX-kompatibilitás, így garantálódik az, hogy ugyanúgy elfut pl. az UT2003 ATi és nVidia kártyákon is.
Ez az egységes felület nagyban leegyszerűsíti a programozók dolgát, viszont ugyanakkor be is határolja a lehetőségeiket. Bár a DX9 mintha pontosan arra lenne alkalmas, hogy a programozók a shaderek szabad programozásával minél változatosabb effekteket tudjanak létrehozni.#tarcsad
-
atus
senior tag
válasz GeorgeTerror #23 üzenetére
Parancsolsz? ;]
Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
e-biza
őstag
teljesen igazad van, a glideot nem is szerették,de mivel akkor Ö volt a piacvezetö, kénytelenek voltak irni rá is játékot. a dx nem hiszem hogy amiatt jött volna létre, hogy az ati és nvidia kártyákon elfusson, hanem a sis, s3 kártyákon is ;] azaz minden játékon ami megfelel a szabványnak. egy a gond vele. nagyon lassú szegény. szerintem a közeljövöben kijön az opengl2 elég ujitást fog tartalmazni, hogy egy idöre elegendö legyen. de ezt lehet csak én gondolom igy. amúgy sokszor a programok is hibásak bizonyos téren a dx lassuságáért. ebben segit az nvidia által kifejlesztett cg (c for graphics) programozási nyelve, mely ha minden igaz ati-n is elfut és segit a programozoknak a shderek megirásában.
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
rog
addikt
a tnl az nem a gpu altal elvegezheto egyes funkciok gyujtoneve?
a teljesitmeny meg attol is fugg, hogy ezeket az utasitasokat a driver, a dx meg a programozo mennyire hasznalja.
hogy miert kezdtem ezt a hozzasszolast irni? jo kerdes. nem tudok ra valaszolni. de mostmar elkuldom, es megyek hozok egy kavet... :o
Aktív témák
- Politika
- Xbox Series X|S
- World of Tanks - MMO
- Ingatlanos topic!
- Ukrajnai háború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Helyettesíthetik-e gépek az emberi fordítókat?
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen