Hirdetés
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
Aktív témák
-
nofene
aktív tag
Tetszik az ötlet bár a képek alapján számomra nem világos, hogy akkor ezt most egy bordára kell rárakni, vagy egyből a procira vagyhogyisvanez?
-
L3zl13
nagyúr
Ellentétes irányba forgó ventik? Az miért jó?
Aki hülye, haljon meg!
-
SupaCow
tag
hát ugye ezt csak egy ventillátor. szóval a bordára kell rakni..
egyébként saját tapasztalatból mondhatom , hogy két ventillátor közvetlen közel helyezve egymáshoz igen nagy hangot is tud produkálni. ezzel a 22.6 db el nem sokat hűthet.f: @geboleather
-
-
andorpapa
őstag
Érdemes lenne javítani a hír címét, ugyanis nem processzorhűtőről van szó, hanem ventilátorról, ami nem csak CPU cooleren alkalmazható. A vakfolt kifejezés pedig tükörfordítás, a hazai szakzsargon a holttér kifejezést használja.
Ez a ''venti alatti holttér miatt szar a CPU hűtő'' duma azért rendesen sántít. A Cooler Master már kapott egy fekete pontot a legutóbbi próbálkozása miatt. Az Aero és Jet coolerein használt blower (mókuskerék, ha így ismerősebb) ventik is ugyanezzel az érvvel próbáltak meggyőzni minket, a tesztek viszont azt igazolták, hogy a blowerek sem hoznak hatékonyabb hűtést. Ráadásul a 22.6 dB(A) zajszint nem túl meggyőző, mégpedig azért nem, mert ilyenkor a légszállítása 21.8 CFM, ami eléggé gyatra, főleg akkor, ha belegondolunk, hogy a 8 centis, hagyományos kialakítású GlacialTech SilentBlade 20 dB(A) mellett képes 25.2 CFM-es légszállításra, tehát kb. 15%-kal veri a CM új cuccát, alacsonyabb zajszint mellett. Persze lehet arra hivatkozni, hogy a ''holttér'' kiküszöbölésének köszönhetően kevesebb levegő is elég a megfelelő hatás eléréséhez, viszont ezt a szöveget is hallottuk már, a YS Tech TMD ventikkel kapcsolatban, melyek bebizonyították, hogy ez még mindig csak a marketingesek világában létező módszer.
Elnézve a mai fórumaktivitásomat, ma kicsit szkeptikus hangulatomban vagyok.COOLNESS! - somebody ssssstop me!
-
biker
nagyúr
ez ott sántít, hogy mivel a rotoroknak van magja, ezáltal ugyanugy lesz holttér.
az hogy két ventillátorral jobban megy, azt dr. hanna sural is megmondja, tudjátok, két flakon jobb mint egy :DD
szóval 2x akkora légnyomás, nevezzük így, ugyanakkora maggal középen, mert ettől nem fog középen mozogni a levegő
de marketingre jó.
mi a különbség a mókus és a patkány közt?
a mókusnak jobb a PR-osaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Flashy
veterán
hát az elejét olvasva azt hittem hogy tényleg ki akarják küszöbölni a holtteret, de nem. a két ventinek még mindig ugyanott van a holttere, csak azt mondják hogy több levegő ezt majd ellensúlyozza.
ki kéne próbálniuk 2 (vagy 4?) nem koncentrikus ventit. bár biztos kipróbálták már. -
Obi-1
őstag
Ennek nincs sok értelme: a dupla motor alatt ugyanúgy nem lesz légmozgás, mint ahogy egy motor alatt se volt. De különben jól mutat.
Only a Sith deals in absolutes.
-
Misike
tag
De legalább jól néz ki
-
biker
nagyúr
elfújja, de azért, mert a levegő oszlop forg a tengelye körül, amit a ventillátor okoz.
de ha ezt ugy oldom meg, hogy egy csőb kompresszorról szolgáltatok levegőt, akkor ott marad a papír, és odpréselődik
comprende?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
PostMan
csendes tag
Ha a lapátok ellntétes dőlésűek, akkor ellentétesen forogva ugyanarra hajtják a levegőt. A CM honlapján van egy neszesemmifogdmegjól ''demo'': [L]http://www.coolermaster.com/product_common_images/0546b660dc4e54856edfe3ff038b850a.swf[/L], amiből számomra az derül ki, hogy semmi. Sőt inkább úgy tűnik, hogy azonos dőlésűek a lapátok. Van egy másik szintén reprezentatív kép is ott, Working Principle, vagy mi, hát...
Na mindegy, nézzétek meg a CM honlapján...megszűnt user: PostMan
-
666
tag
sztem abszolút értelmetlen ez a cucc, Zalman mindenek fölött :D
http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt
-
atus
senior tag
Tényleg ellentétesen forognak, és a lapát is úgy van kiképezve rajta. De mitől lenne kétszer akkora a légnyomás? Lehet, hogy igaz, de nekem első pillantásra ordas nagy parasztvakításnak tűnik. Derítsük ki... :)Ez bebizponyított tény, még a TV-ben is bemutatták! - by klepto
-
pip
aktív tag
ugyanaz az elv mint amelyet regen a helybol felszallo repulogepeken alkalmaztak. Amikor meg nem volt sugarhajtomu, es az elforgathato legcsavar kellett felemelje a gepet, pontosabban a ket egymassal ellentetes iranyba forgo legcsavar. Helikoptereket is csinaltak ilyen megoldassal, nem parasztvakitas tehat, valoban megno a legnyomas.
[Szerkesztve] -
666
tag
hohohó, tévedsz
helikoptereknél azért van így, mivel 1 rotor egy bizonyos irányba pörgetné a gépet, ezért kell a kis rotor hátul
a duplarotorosnál az az alőny, hogy nem kell ''kisrotor'', és emiatt rövidebb is a gép. tehát nem a légnyomás a gond...http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt
-
666
tag
tehát azt mondod, hogyha építek egy házventitornyot, akkor az egy compressorral lesz megegyező?
http://www.shocktogon.com // Counter-Strike szerverhoszting // ez egy reklám volt
-
pip
aktív tag
hat azert ezt meg ki lehetne egesziteni azzal, hogy egyben nagyobb felhajtoero keletkezik kisebb rotoratmerovel... Volt nehany regi legcsavaros vadaszgep is amely igy mukodott. Tehat nem csak azert van igy :) Es akkor meg nem jutottunk odaig, hogy a helikoptermotor nyomateka meg mindig nincsen kikuszobolve a ket rotor altal, mert ugye az is valamerre szeretne csavarni a gepet...
-
eddie303
őstag
Szerintem ez akkora sistergést csap, hogy megvadulsz :)
Linux.... The choice of a GNU generation.
-
twollah
nagyúr
Eleg csili-vili a kutyu, de olyan hatasos is?
-
tray
aktív tag
Kamu, parasztvakítás, marketinges hülyítés, stb. Így tudnám jellemezni a cuccot.
1. Én is próbáltam két ventivel növelni a hűtésem hatásfokát. Ha egymás mögé raktam őket, semmi javulást nem tapasztaltam. Kipróbáltam azt is, hogy két ventit egymás mellé rakok, és az átfújt levegőt egy rövid keresztmetszet-szűkítéssel vezettem rá a bordákra. Ez viszont nagyot dobott.
2. A holttér (vakfolt) ugyanúgy megmarad. Mindössze annyit javít a helyzeten a cucc, hogy a venti oldalán és egy kicsivel alatta még van egy csepp burkolat, így a ventiről oldalra szétáramló levegő sem vész el, megy a bordákra.
Ez a holttér dolog egyébként annyira nem vészes, mert egy bordának éppen az a feladata, hogy a proci magjáról elvezesse a hőt. Ha ez bárkit is zavar, van egy sokkal egyszerűbb megoldás, ami kivitelezhető a hagyományos bordák többségében, jelesen oldalról kell rárakni a ventit, a borda tetejét meg be kell fedni, így a levegő keresztben áramlik át a borda teljes keresztmetszetében. (Én is így használom, nem csak jobban hűt, de halkabb is.)Nem tudom miért van az, hogy ha hozzászólok egy fórumban, onnan kezdve az a fórum halott.
-
tts
addikt
Azért:
1. Ha két négyhengeres Ladát egymáshoz hegesztesz, attól mér nem úgy fog menni mint egy nyolc hengeres autó. Mindenestere elég merész dolog az otthoni barkács alapján megítélni egy gyári dolgot. A két venti, szűkítő helyett nem jobb egy 12 cm-es gyári megoldás?
2. Ez a holttér dolog. Szerintem ez csak rendkívül kis távolságra igaz, utána már turbulál a levegő.
Az oldalról áramoltatással egyet értek, szerintem is rendkívül logikus dolog. -
tray
aktív tag
Ja, otthoni barkács alapján megítélni gyári dolgokat, ez így télleg hülyeség lenne részemről, biztos nem vagyok szakember, csak némi tapasztalat alapján szereztem be meglévő tudásomat, ami lehet, hogy csak arra jó, hogy ilyen fórumokon tudjak okoskodni.
De azt is vedd figyelembe, hogy a ''gyári'' tervezésben az elsődleges szempont a cég profitja. Szerintem mondanom sem kell, hogy nem az a nyerő stratégia, hogy hasznos terméket állítanak elő, hanem az, hogy elhitetik veled, hogy amit előállítanak, az kell neked. Ha meg beleraknak plusz 500 Ft értékű hardvert, akkor máris 2000-rel drágábban adhatják.
Hogy tovább okoskodjak:
1. A _bordáknál_ lévő turbuláció nem feltétlenül rossz dolog, mint tudjuk, a léghűtésnek az a lényege, hogy minél gyorsabban áramlik a levegő, annál nagyobb a hűtés hatásfoka.
2. Nem értem, miért szállítana több levegőt két egymás mögé rakott venti, mint ugyanaz szólóban. Ha adott venti átnyom 1 köbméter levegőt percenként, akkor is ennyit nyom át, ha az egyik oldalán minimális nyomás/vákum van, nem?
Meg szerintem azzal, hogy ellentétes irányban forognak, még lassítják is a légáramlatot. Szép azt elképzelni, ahogy a második venti ''beleharap'' a levegőbe, de... Én inkább azt látom, hogy az ellentétes irányú elhelyezés csak hátráltatja a légmozgást azzal, hogy az optimálistól ellentétes irányban mozgatja az első venti mögött a levegőt, ''visszacsapja'' a huzatot.
Egyszer régen valaki csinált is erről teszteket, amiből az derült ki, hogy ahhoz, hogy az átáramló levegő mennyisége növekedjen, az egymás mögé rakott ventiknek legalább 4-5 centi távolságban kell lenniük egymástól.Nem tudom miért van az, hogy ha hozzászólok egy fórumban, onnan kezdve az a fórum halott.
-
tts
addikt
Azért egy gyárat, aki látható módon meg is él a termékeiből, sose néz hülyének. A több millió vevőjét szintén ne nézd hülyének.
Ez a ''antimarketingos'' süket szöveg kezd nyomasztóan eluralkodni a fórumokban.
Azt, hogy nem elsődleges szempont a hasznosság/használhatóság csak éretlen/hozzá nem értő emberek állítják mély meggyőződéssel.
Haszontalan dolgokat hosszú távon nem lehet eladni, valahány ember megtéveszthető, de vevők tömege, ismétlem, hosszú távon nem. Ez egyenlő a végleges bukással. -
pip
aktív tag
''Nem értem, miért szállítana több levegőt két egymás mögé rakott venti, mint ugyanaz szólóban. Ha adott venti átnyom 1 köbméter levegőt percenként, akkor is ennyit nyom át, ha az egyik oldalán minimális nyomás/vákum van, nem?''
Nem. Tobbet nyom at. Vagy ugyanannyit kevesebb fogyasztassal. Tokecceru ez, csak gondolkodni kell egy picit ;)
Es kedves uraim: hasznalhato nyugodtan a ''turbulencia'' a ''turbuláció'' helyett, de meg szebb lenne az ''örvény'' kifejezes. Ugyanigy a nem tul szerencses ''turbulál'' helyett jol mutatna egy ''örvénylik''. -
-
HaroWerks
senior tag
Érdekes cucc az biztos :)
A zajszintjére kíváncsi lennék élőben, no meg arra mennyivel rosszabb/jobb egy 7000A-Cu-nál.
Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest