Hirdetés
-
Nézzük élőben a PlayStation State of Play előadását! [2024 - Május]
gp A műsorban számos játékról kapunk friss információkat, VR2 címek is helyet kapnak a show-ban.
-
Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
ma Kémfotókon csodálható meg az S24 Ultra vonásaival érkező hajlítható.
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Komplikato
veterán
''A demó természetesen egy Mac-en futtott, OS X háttérrel.''
Ez a cikkírónak honnan derül ki biztosra, mert mondjuk egy jobb Mac-en (pláne 2x4 magos MacPro-n) nem nagy kunszt egy vagy több magon XP-t vagy Vistát futtatni, és még csak nem is biztos, hogy valakinek feltűnik, mehet tőle OSX is mellette.
Amúgy se jelent sokat, hogy OSX-en promózták, anno a Doom3-at is azon mutogatták, aztán vagy 2,5 év múlva lett belőle valami. Viszont most azért remélem egy viszonylag közeljövőben kijövő játék motorját láthattuk.
Egy viszonylag normális minőségű kamerás video: [link]
Persze sokat ezen se látni, remélem hamar kijön valami normális minőségben.
[Szerkesztve]"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz Komplikato #1 üzenetére
Ha már Windows, akkor lehetett volna akár Windows 2000 is, Carmack engine-jei ugyanis OpenGL-esek, de kötve hiszem hogy stikában dózert gurigattak volna a gépre, ugyanis tök felesleges.
A DX10-et meg lehet hogy használja az engine, már a DX10-es vasak képességeit, OpenGL alól ugyanis elérhető ugyanaz, akár Windows 2000-en is, nem kell Vista hozzá...
[Szerkesztve]"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
Komplikato
veterán
válasz VaniliásRönk #2 üzenetére
''már a DX10-es vasak képességeit, OpenGL alól ugyanis elérhető ugyanaz,''
Nem vágom a témát, de a Dx10-ben pont nem sok újítás van, a lényege a csak Vista alatt lévő driver réteg és a kötegelt felolgozás miatti sebességnövekedés, amit eddig egy progiban se sikerült látni ami kijött rá, sőt.
A SM4.0, a Geometriai Shaderek meg talán valami 64 bites HDR amit tud pluszban, amiket szvsz lehet OGL alatt használni, csak a plusz pluginek miatt lehet külön irogatni NVidiára és ATI-ra, (meg integrált Intelre) az egészet ;)"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
VaniliásRönk
nagyúr
válasz Komplikato #3 üzenetére
nVidia GS plugin nem kell, a kari nem képes rá (normális sebességgel), integrált Intellel meg aztán végképp minek foglalkozni, szerintem így már nem vészes. Mellesleg te emlegettél Vistát.
[Szerkesztve]"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)
-
tlac
nagyúr
reméljük ez is menni fog linuxon, ha már OpenGL-es
-
MODERÁTOR
Remélem minél többen tojnak majd a DX10 API-ra, oszt mehet az MS a rákba a Vistával. Persze erre kicsi az esély, viszont érthető lépés egy OpenGL programozótól.
***
-
gliskard
senior tag
...és érthetö marketing okokból is. DX csak win alatt van, az OpenGL endzsint több helyre lehet liszenszelni. Gondolom a OpenAL hang támogatást szerkesztenek bele és igy viszonylag kis költséggel megoldható az OSX, XBOX, PS változat. A játék fejlesztönek némileg egyszerübb a portolás, és ezáltal nagyobb piac... legalábbis én igy látom
[Szerkesztve] -
John_Doe
senior tag
Carmack az OpenGL keresztes lovagja kicsit nagy feladatot vállalt magára mikor fityiszt mutatott a MS nek de annál tiszteletreméltóbb és örömtelibb hogy van aki ezt megteszi és van is tehetsége amit irigyelhetnek töle. Személy szerint örülök annak hogy az OpenGL tutira nem megy a kukába még jódarabig, legalább ér valamit amit tanultam az egyetemen és teccik is.
Shal'kek nem'ron!
-
rollins
őstag
Örülök hogy nem tudja behálózni az MS. Nem lehet tudni pontosan milyen réteget használ az újban. Ha Opengl , az elég jó hír lenne. Had ne legyen már csak és kizárólag a windows alkalmas játékra. Sokat nem tudok a dologról, Carmack-nak tetszett az xbox360, de úgy látszik van még a tarsolyában valami más, valami meglepi.
[Szerkesztve] -
venember83
nagyúr
''az id Tech 5 révén a grafikusok és a látványvilágért felelős szakemberek kezét többé nem kötik majd gúzsba a textúramemória szabta korlátok'' - erre kivancsi vagyok azert. HDD-rol lassu beolvasni adatokat, RAM meg ugye nem lehet (vagyis nem sok embernek van) tobb (2nel tobb) giga. Okes, h hdd-n elterpeszkedunk 20 gigan 1 demoval, de onnan eleg lassan fog eljutni a vidkarihoz az adat...
Az meg nagyon rendben is van, h fittyet hany a MS erolkodesere, ilyen emberek kellenek
[Szerkesztve] -
Frigo
őstag
válasz venember83 #10 üzenetére
Ha jól rémlik valahol írták hogy virtuális textúramem kezeléssel dolgozik ,azaz csak azokat szegmenseket használja fel a 20GB-os textúrából ami tényleg látszik is a képernyőn.
-
Xero
nagyúr
Végre.. Leopard nagyon büntetni fog... ugy tűnik játék fronton is felpörögnek az események. Pont jókor veszek MacBookProt-t :p
-
H.O.D.
senior tag
Jó lenne egyszer kezet rázni ezzel az emberrel...
Where do you want to go today?
-
REDeath
őstag
viszlát sok gigabájtos vga-k
azon viszont meglepődtem hogy nem windowson prezentált, persze nem rossz szemmel nézem, csak meglepő. windows téren meg vistán illett volna, de ugye nincs dx10, nincs szükség vistára seKodály mondta volt: "Legyen a zene mindenkié". en inkabb neki hiszek, mint az ASVAnak
-
Ste
addikt
ennyi velős hsz után mit lehetne még mondani?
szimpatikus úriember -
Vistaboy
veterán
Nem hiszem hogy Carmack végleg búcsút fog inteni a DX10-nek (és a Vistának). Szerintem úgy lesz majd ez is mint majdnem minden forradalmian új játék engine. Először jönnek a konzol verziók (Jelen esetben MAC), majd később jön a PC-s is.
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
Fáraó
őstag
Ez sem lesz piskóta.
Kár, hogy a két John nem dolgozik már együtt. Szvsz nagyobb volt a játékélmény a közös produkciók termékeiben...VIGYORRRGAZMUS.....
-
Komplikato
veterán
válasz venember83 #10 üzenetére
''Okes, h hdd-n elterpeszkedunk 20 gigan 1 demoval, de onnan eleg lassan fog eljutni a vidkarihoz az adat...''
Laa-Yosh írta másik fórumon:
Pont az a lényeg, hogy amennyi helyet foglal és amennyit egy adott képkockán látsz, az marhára nem ugyanaz. A karakternek nem látod a hátsó oldalát, a pályának a nagy részét - de mégis az egész textúrát be kell tölteni a videomemóriába, mert ha elfordulsz és kell a hiányzó rész, akkor az egész textúrát egyben tudja csak betölteni a kártya. Ha hirtelen kell sok textúra, akkor akad egyet a játék; ha már teli a memória akkor kidob valamit, de ha újra kell akkor elkezdi minden képkockánál cserélgetni a memória tartalmát, ilyenkor meg folyamatosan szaggat a játék.
Carmack meg minden textúrát lebont kis négyszöges darabokra, és ezekből csak azt tölti be, ami éppen látszik - és mivel pici darabok, lehet folyamatosan cserélgetni a memória tartalmát. Ezt hívják virtuális memóriakezelésnek.
Magyarul pont az a lényege, hogy lassabb lenne sokkal kismilllió darab textúrával.
Szintén itt írták azt, hogy a terv szerint nem (nagyon) használnak fel a köv. ID Soft játékban egy textúrát egynél többször. Kíváncsi leszek hogy a görcsbe tömörítik majd be?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Van egy mondas miszerint ''Carmack killed 3dfx''
Elég buta mondás, anno a Rendition miatt kezdték el írni a MiniGL-es verziót a Quake-ből, ha az nem trjedt volna el olyan gyorsan, akkor lehet 3Dfx sosem terjed el, mert azon (Rendition bánatára) sokkal gyorsabb volt. Szóval nélküle se lett volna sehol a 3Dfx. ;)"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Komplikato
veterán
Mondjuk a hír amihez hozzászóltunk egy MacExpos bemutató volt ugye, Mac OSX alatt. Egyébként hivatalos infó szerint az engine PC-re (OS??? Xp? Vista?), MacOSX-re, Xbox360-ra és nem meglepő módon PlayStation3-ra készül el (mert ugye így lehet jól eladni!), az más kérdés, hogy hivatalos játékuk mire fog kijönni.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Vistaboy
veterán
Biztosan lesz Windows-ra is: [link]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
Új hozzászólás Aktív témák
- SörcsaPH!
- Mini-ITX
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Építő/felújító topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
- Hisense LCD és LED TV-k
- Magisk
- További aktív témák...
- Lenovo Ideapad Z710 laptop olcsón ( i5 4.gen - 17" - 12GB ram - 256GB SSD - GeForce GT 840 2gb )
- Nintendo switc bontatlan eladó
- Honor p90 lite
- Z690 + i9-12900K + 32GB DDR5 6600MHz + ingyenes országos házhozszállítás + garancia
- SednaEarfit XELASTEC for AirPods Pro! Legjobb gumiharang Airpods pro modellekhez!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen