- Apple notebookok
- ZIDOO médialejátszók
- Mini-ITX
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Processzor árak megváltozása Windows 11-gyel
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
Új hozzászólás Aktív témák
-
F-ECT$
titán
Én a PH!-nak hiszek. Nekem, mint laikusnak főleg a 700 MHz-es GPU, és a 3x X800XT teljesítmény szúrja a szememet.
Dive ever, work never.
-
MUŁĐER
addikt
aha, persze
24 pipeline meg shader 3 még hihető, de a 700 Mhz...
szval LOLRobotika törvényei: 3. A robot megvédi magát halálos fegyverzettel, mert egy robot rohadt drága.
-
Obi-1
őstag
Miért jönne ki az ATI ilyen erős kártyával? Semmi érdekük nem fűződik hozzá. Nem nyernek vele semmit, ha eladhatatlanná teszik a mostani termékeiket, és nem maradna tartalékuk sem a következő generációra (3*X850 teljesítmény, na persze).
Hehe. Hacsak nem akarják szarba döngölni az nVidiát (újra).Only a Sith deals in absolutes.
-
[NST]Demo
csendes tag
Hmm én úgy emlékszem hogy az AMR az Ati válasza az Nvidia Sli technológiájára . De lehet tévedek ...
-
adamsX
aktív tag
egyébként ahogy elolvastam hogy mit tudna a kártya... azért elég komoly lenne, ha egy ilyet ki dobnának.
-
-FreaK-
veterán
Szerintem sem elképzelhetetlen.Rengeteg olyan technológiáról olvastam már a közelmúltban amit a nagy sebesség eléréshez fejlesztetek.A 90nm-ből ismán ki lehet honi ilyen sebességet ha sikerül megoldani a legfőbb problémát.Ez pedig a szivárgási áram igen tetemes mívolta amivel az Intel nem tud megbírkóni és úgy néz ki egy darabig nem is fog:Mindemellett az AMD-nek pl sikerült valamelyest és úgy néz ki a jövőbőnem nagyobb sebességet tudnak elérni ezálltal.Abszolút nem lehetetlen hogy ATI is ''használható'' technológiát fog alkalmazniMint mondottam számtalan ilyen fejlesztésről olvastam már a legkülömbőzőbb gyártóktól,az Inteltől kezdve az IBM-en át az ismeretlen fejlesztőkig.EZekre pedig szükség is van mert már nagyon kezdik a nagy gyárak elérni a jelenlegi gyártási technológiák korlátait.
Eddig az összes csíkszélesség váltásnál azt hangoztatták, hogy ez majd mennyivel jobb mert kevesebb helyet foglal,kisebb a hő,nagyobb a sebesség stb.. Most értek oda hogy rájöttek ez azért nem egészen így van.. -
rudi
nagyúr
Hát nemtudom... Persze ne feledkezzünk meg arról, hogy az NV 200 millió tranzisztoros chipeiből sem nagyon tud 400-500 MHz között üzelemlő darabokat biztonsággal és profittal gyártani, itt meg egy 300 millió tranzisztor közeli chipről lenne szó, olyan csíkszélességen, min még nincsenek a gyártónak tapasztalatai. Ezzel már egyszer befürdött az NV és az ATI egyszer már kiválóan levezényelte a váltást, amikor nem a csúcsprocesszorral, hanem a kisebb testvérrel kezdte az új technológia bevezetését.
Ennek az SM3.0-s HDR-es chipnek a megjelenésével kíváncsi leszek hogyan folytatódik az X800 és X700 karrierje...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
BOOSTER
aktív tag
Ez a hír több sebből is vérzik szerintem egyrészt én hiszek a cáfolatnak már ami a technológiai részét illeti...
Tehát egyet értek a kommentárral...
A másik dolog egyszerű gazdasági és józanészbeli kérdéseket is felvet:
tehát hogy miért lenne az jó az ATI-nak ha a mostani termékpalettájánál 3x gyorsabb kártyát adna ki???
Szerintem egy ilyen húzással még ha meg is lenne a technológiai háttér kijátszaná az összes aduját és azonnal eladhatatlanná tenné a kirábbi termékeit...Legalábbis nem ilyen áron lenne kereslet a korábbi cuccokra...
Persze az NV-nek komoly gondot okozna ezzel de nem tudhatná hogy a konkurens nem-e tudna előrukkolni valami újal...És akkor már nincs több aduász, nincs több bevétel sem mint korábban hisz ki akarna a régi temékekből vásárolni...
A lényeg hogy sztem ez a cikk teljesen értelmetlen...
A gyártóknak persze vannak hosszútávú tervei de kizárt hogy a legfejlettebb technikát indokolatlanul bevesse...Mindenki hülye aki nem normális?
-
AranyKéz
tag
24 pipeosan 700MHz kizárt a mai technológiával, 16 pipeos karikat 500MHz-en is csak kínkeservvel tudnak csinálni
-
Legolas
senior tag
Egyet értek azzal, hogy túlzásnak tűnnek a specifikációk, de egy valamiről ne feledkezzünk meg. Ez az R520 egy többször halasztott, többször átnevezett aduász projektje az ATInak, amiről már 2 éve írnak, hogy nagyot fog ütni. És egyetlen indoka lehet annak, hogy ennyire gyors kártyát gyártsanak: ezzel túlzás nélkül tönkre lehetne tenni az nVidia grafikus kártya üzletágát, ami nem utolsó szempont az ATInál!
[Szerkesztve]Asus K8N, A64 3000+, 2* 512 Mb PC3200 Infineon, HIS RADEON X800 Pro, Hyundai B91D, NEC 3571
-
Integra
titán
ha ez a kari létezne, ennek az árából egy brutális a64 konfigot is lehetne venni x800xt-vel együtt...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
F-ECT$
titán
Eddig 550$ volt a max egy mindenkori csúcs vga-ért otthoni gépbe. (Leszámítva a munkára használható darabokat.) Én abből indulnék ki, hogy a legtöbb eladás a 100-300$ kategóriába esik, szóval hiába jönne ki egy brutál kártya 1000 $-ért ezt csak nagyon kevesen engedhetnék meg. Továbbmenve, ha ezt butítják, hogy olcsóbb legyen, akkor pl 400-500$-ért jönne egy X800XT teljesítményű kártya, de ennyiért kb venni is lehet egy X800XT-t.
Szóval én kb akkora ugrást várok, mint a 9800P/XT-X800P/XT váltásnál: 20-50%-ot az emberi felbontásokban, és 100%-ot a 32453278234324x233245345253 és e fölötti felbontásokban. Emelett jön 1-2 új feature, de ez is csak az nV miatt.Dive ever, work never.
-
Fade_Away
őstag
Én aztnemértem minek kéne kiadni.... egy x800xt(nem 850!) vagy egy 6800GTvel (Nem ultra vagy SLI) milyen játék megy 30fps alá 1280*1024 ultra highon szürökkel?
Kiadnák x800 6800 meredeket zuhanna nekem jólenne...... -
faster
nagyúr
300 milla tranzisztor, 700MHz-en és 90nm? Mindezt a TSMC-nél? Kizárt.
-
rudi
nagyúr
válasz Fade_Away #19 üzenetére
Egyetlen oka van az ATI-nak új chip/chipek kihozására és az az, hogy tartoznak még az SM3.0-val, ebben32 bites shader precizitással és nincs még rendes HDR-jül (floating point blending). A 24 futószalag már csak azért kell, hogy senik ne érezze úgy, hogy az ATi ezzel a chippel a tartozását egyenlíti ki - ergo technológiában felzárkózik az NV-hez.
Lesz 3-4 ilyen 24 futószalaggal is üzemképes kártya, azokat megkapják a tesztelők (hópfuli a Prohardver is), a köznépnek meg maradnak a 8-12-16 futószalagosok, és a mai X700, X800 sorozatot szépen elsorvasztják majd. Így ki lesz egyenlítve az ATI és az NV, és jöhet a tényleges egyenlő verseny!Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
salgado
tag
arrol nem is beszélve,hogy mihez,meg minek ekkora teljesitmény?
nincs is olyan játék ,meg nem is lesz vagy 2évig ami igényelne ilyen kareszt! -
DeciBELL
csendes tag
Szerintem se lehetetlen a dolog. Végülis az a dolga az ATI-nak hogy minnél jobb legyen az NVidia-nál, és ezt ezzel a csúcskártyával el is érné. Éppen ezért nem kell annak a csúcskártyának elérhetőnek lenni a hétköznapi ember számára! Ez lenne a csúcsok csúcsa, a kártyák kártyája (egy darabig ). Egyszerű erőfitogtatás az egész! Az meg már az ő dolguk hogy a kiadás előtt milyen híverést,marketinget nyomnak el a népnek! És milyen technológiával etetnek.
[Szerkesztve]Abit NF7, AMD 2800+@2200(11*200mhz)+Thermeltake SilentBoost,Club3D 9600XT+Zalman ZM80-D, 2*512Mb samsung@DUALChanal
-
Raymond
félisten
A szamok nem annyira lehetelenek, csak kerdes melyik igaz beloluk. Peldaul akkor nem lehetetlenek ha tovabblepunk a standard pipeline definicioknal es a munkaelosztas kicsit intelligensebben megy a chip-en belul mint most.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
rudi
nagyúr
Szerintem erre az új átgondolásra kell még egy kicsit várni, talán a SM4.0-ig. Kétlem, hogy az ATI-nak már most készen lenne egy ilyen dinamikus shaderekből összerakott megoldása, de kétségtelen, hogy ez a jövő.
Nekem ez a PR 192 utasítás és az ilyenek nem tetszenek...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
Teljesítménytöbbletet abban az esetben hoz, ha rendesen kiprogramozzák - élnek az új folyamatszervezés (nem látható elemek kiszűrése stb.). Új effekt a maga értelmében nincs, úgy kell inkább felfogni, hogy az SM3.0-val nagyobb LEGO-készlethez jutnak a programozók, amiben ugyan nincsenek új elemek, de nagyobb várat lehet belőlük építeni.
Efektszinten az R3xx és R4xx-ek között nincs nagy eltérés, de a második család hosszabb lehetséges programja (nagyobb LEGO-készlet ismét) lehetőséget adna erre, persze ahhoz kraft is kellene, ami talán ma még nincs meg. Az SM3.0 és ezzel az R5xx sorozat még több lehetőséget nyújt, de ismét a programozók felkészültsége lesz a kérdéses.
És itt lép be egy NAGYON NAGY tényező: ki vagy mi lesz az, ami a fejlesztőket a shaderek jó kihasználásában segíti: TWIMTBP?Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
rudi
nagyúr
ATI-nak nem az a célja, hogy mérföldekkel agyonverje az NV-t. A cél a minimális előny, hogy a drága fejlesztésekből csak annyit mutassanak, amennyire feltétlenül szükség van az elsőség magtartásához, ami egy nagyon jó PR tényező: mi vagyunk a leggyorsabbak!!!
De a valósághoz ennek sok köze nincs. Mondok egy példát: ma elvileg az X800 XT PE és az X850 XT PE az abszolút leggyorsabb (egy) kártya. Ennek ellenére a minitesztes oldalamon hat X800-as és huszonegy(!) GeForce 6-os sorozatos teszt van valós tulajdonosoktól, és mindezt úgy, hogy az első GF6-os teszt megjelenésekor már meg volt 4 X800-as teszt. Asszem ez jellemzi a piacot, de az is hogy radeon 9600 családhoz tartozó kártyákról több mint kétszer annyi teszt érkezett hozzám mint GeFirce FX-esekből...Resistance Is Futile. You will be assimilated!
-
Raymond
félisten
Nem az egyforma PS es VS egysegekre gondoltam, azoknak a SM4-ig tenyleg nincs ertelmuk. A klasszikus pipeline-hoz tartozo reszegysegek (ROP, ALU) kozti munkaelosztasara gondoltam inkabb, pl. hogy nincs annyira a quad-hoz kotve a dolog. Az NV 2-2-es mar egy uj iranyba valo lepes volt. Ez meg tovabb fokozhato. Pl. annak egy tovabbfejlesztett valtozata valami hasonloval mint az NV43 megoldas ahol elmeletileg 8 pipeline van, megis csak 4 pixel-t ir ki orajelenkent. Annyira viszont nem veszelyes a dolog a kivallo crossbar controllernek koszonhetoen.
Arra akarok kilyukadni, hogy a teljesitmenyt sokfelekeppen lehet novelni, ezert nem kene annyira a regi, klasszikus pipeline felosztashoz ragaszkodni. Perszehogy meg lehet majd talalni oket az uj architekturaban is, de mi ertelme van az alapjan osszehasonlitani ket chip-et, ha pl. az egyikben a pipeline ket textura egyseg es ket aritmetikus (2+2) a masikban meg 2+3 a felosztas ? Sot a load balancing, a belso regoszterek szama stb. is teljesen mas lehet, igy ket 2+3-as kartyanak is teljesen mas lehet a teljesitmenye egy-egy benchmarkban. (Ez mar most is latszik az NV40 vs. R420-nal).
[Szerkesztve]Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Neck
veterán
Az az érdekes, h a memósávszélességről nem írtok. Pedig ha ez meglesz, ami a hírbe van, az akkor is nagyot fog ütni...
SM3al, HDRel, mindennel, több pipe, még akkor is ha csak 5-600 MHzes lesz a GPU akkoris duvva lesz...An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Ja és az AMR nem az amiről a hírben írtok, hanem az ATI SLIje,volt már cikk róla. Szal QL lesz
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
[NST]Demo
csendes tag
Megint csak elméleti síkon mozogva , de bátorkodnám felvetni , hogy olyan érzésem van mintha az Ati és az Nvidia tapogatózna a PowerVR féle tile based defferred rendering ( márha jól emlékszem az eljárás nevére ) felé . Az Ati és Nv féle kariknak az a legnagyobb hátránya hogy még mindenféle Z buffer és hasonló optimalizációkkal is , még mindig hihetetlen mennyiségű overdraw-ot csinálnak és ez jelentősen megzabálja a memória sávszélességet ami elég nagy sebesség csökkenéssel jár . Szvsz ha lenne zsém az ő helyükben megvenném a PowerVR IP-jét és továbbfejleszteném az új kártyacsaládban , iszonyat milyet ütne . De ez is szigoruan szvsz .
-
-FreaK-
veterán
De ha jobban belegondolunk teljesen mind1 mit fog tudni az új kártya.Aza baj hogy a szoftware fejlesztők mérfüldekkel le vannak maradva a hardware-ek mögött.
A hardware kb 2x gyorsabban fejlődik mint a software.Ezeket a funkciókat támogató játékok akkor fognak tömegesen megjelenni amikor már a belépő szintű kártyák is tartalmazni fogják ezeket,de akkor meg már két generációval fejlettebb funkciók lesznek.. És még ez sem igaz teljesen,mert még mindíg két kezemen össze tudom számolni azokat a játékokat amik maradéktalanul kihasználják mondjuk egy gef6200 vagy Radeon x300 funkcióit, képességeit.A sebesség persze más tényező,de itt is igen durva a helyzet.Az hogy egy ma már nem a csúcsnak számító x800pro is bőven jácható sebességet produkál 1280/1024 vagy akár 1600as felbontásban a legbrutálabb játékok alatt az azért nem semmi... -
Sanya
nagyúr
hát, 850xt-nek a teljesítményét se tudjuk kihasználni, nemhogy annak a 3x-át. inkább csökkentse a költségektet, és gyártson olcsó, és gyors kártyákat(6600gt alternatívákat agp-re)
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Hun'reeth
őstag
Ha a hír részben beigazolódik fél év múlva veszek egy x800xt-t 30k -ért.
''Öregember nem gyorsvonat!''
-
rocket
nagyúr
AMR resz meg mindig nincs javitva, ebreszto
''ATI's SLI brand to be called Multi Rendering
We all know that ATI is on the case with SLI technologies, but that's about all we know. Its a very secretive venture. But, one little nugget of info has come my way, that the ATI SLI architecture brand is going to be called ''Multi Rendering.'' Whether ATI plans to keep this name, or whether it will actually be used in conjunction with actual SLI products remains to be seen.''
Jelenlegi pletykak szerint, ez a AMR, es mivel a cikk pletykakrol szol, elfer benne nyugodtan.
[Szerkesztve]"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Neck
veterán
Ne csak az új karikról beszélj. Mondjukaz X300 egyébként egy ritka nagy fos Egy 9600XT vagy egy 9800Pro is szépen viszi még a gémeket
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Mellesleg egyetértek a HW fejlődésével kapcsolatban, ha a kiadók nem sürgetnék a fejlesztőket a határidőkkel, bőven jutna idejük optimalizálni, akkor egy 9600XT még jövő ilyenkor is játszható FPS értékeket produkálna, magas felbontáson, high grafikával, a majdani gémeken. Ami a jelenlegi helyzet mellett viszont erősen kérdéses...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
faster
nagyúr
Felemás igazság. A doom3-nál nem volt semmiféle kiadói sürgetés, az pont annyit hoz ki a hardverből, amennyire az adott hardver képes.
Egyszerűen ez van, nagyfelbontású textúrák, sok poligon, látványos shaderek? Ahhoz teljesítmény is kell ám! Senki nem venne meg egy Unreal vagy egy Quake2 szintű játékot 2005-ben.
Mindenki még szebb, még gyorsabb, még csillogóbb játékot akar ugyanazzal a kártyával, ez a vicces.
[Szerkesztve] -
tocsa
senior tag
Voltak olyan pletykák, hogy a jelenlegi GPU-kban is több pipeline van, csak nincs enablálva mind még a csúcsmodelleknél sem. Persze ez nagyon pletyka. De ha mégis igaz, akkor a chip nem lesz akkora alapterületű, a fogyasztásra, sebességre vonatkozó fejtegetések változhatnak.
Amúgy én már rég nem foglalkozom ilyenekkel, meg nem is játszom, csak érdekességképpen követem az eseményeket.Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
-
faster
nagyúr
Persze, fontos a hangulat, de azért a Far Cry-ban jól jön, hogy szép részletdús a grafika, anélkül nem volna meg a dzsungel hangulat... Egy Half-Life-nak is jó volt a hangulata abban az időkben, mégsem lehetne eladni egy újabb Mission packot a HL1-hez manapság.
[Szerkesztve] -
nagyúr
Húúúú bakker... lehet ebből nem lesz nyaralás...
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
-FreaK-
veterán
Ne keverd a teljesítményt és a szolgáltatásokat! Egy x300 sebesség szempontjából ma már alig elég bármire is de a szolgáltatásait meg alig van mai kihasználja.Egyre másra jelennek meg a legújabb szolgáltatások(sm3 pl) de évekig nem jelennek meg játékok tömegével amik kihasználnák.
És még egy kérdés ami még egy csapást mér a software-ekre: a konzolok nagyon elnyomják a pc-s játékipart,nem is gondolátok mennyire.. Néhány éve megjósolták már a pc-s játékok kihalását,persze ez azért durva volt.Azonban egyre kevesebb, és főleg minőségibb játék jelenik meg,azok is leginkább a gyors haszon elve alapján.. -
nagyúr
nyugibele, nem kell őket félteni, sztem amit lehet kapni X800XT PE meg ilyenek egyáltalán nem csúcstechnológia, simán meg tudják oldani akár a 32 pájp @ 1000 MHz-et is.... Megvan nekik a prototípus VGAjuk egész biztos vagyok benne.
~ B & B & L & N | Suomi Finland Perkele ~
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen