- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Amazon Kindle
- Milyen asztali médialejátszót?
- Mini-ITX
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hajbel
addikt
Most akkor vulkanos lesz az Unreal engine 4? Vagy marad mobil gpu-ig kiterjesztve?
"I did a strict diet. I cut alcohol, fats and sugar. In two weeks I lost 14 days." Tim Maia
-
#45185024
törölt tag
1.1 majd decemberre lesz kész a Hőn áhított Vega driverünkkel
csak ugye már 28.a van az a baj -
Meteorhead
aktív tag
Ezek nekem nagyon compute-nehéz kiterjesztéseknek tűnnek. Nem hiszem, hogy grafikában nagyon kellene DMA-zni. Az inkább profi grafikához kellhet, kamerákról és szenzorokról a lehető leggyorsabban begyűjteni az adatokat.
Mindenesetre jó, hogy a szabványosítás útjára lépnek DMA képességek is és egyéb okos külső erőforrásokkal való közösködés.
-
Blazs120gl
aktív tag
Az első fícsör vajon kompatibilis a Vulkan Memory Allocator-ral?
Segítenek ezek a kiterjesztések, pl. a harmadik abban, hogy pl. két fizikai eszköz könnyebben cserélhessen adatot?
Pl. egy iGPU-val OpenCL fizikai szimulációt futtatni, majd ennek eredményét (új objektum állapottér) áttolni a render-ért felelős GPU-ba mint geometria puffer?
-
LionW
tag
Trello-n már kb 2 éve ki van téve hogy jön a pc-linux Vulkan support. Ahogy látom a 4.19-ben még nem lesz benne, 4.20-ban már talán benne lesz úgy fél év múlva.
https://trello.com/b/TTAVI7Ny/ue4-roadmapElvileg már a nagy része készen van, csak optimalizálni kell rá. De utána amíg a játékokba is megjelenik biztos el fog telni egy kis idő.
https://www.youtube.com/watch?v=bjE-sCkgC7o&feature=youtu.be&t=4718[ Szerkesztve ]
-
GodGamer5
addikt
Na akkor mostmár elkezdhetnék használni a fejlesztők,-a Wolf 2-höz hasonlóan- az “átlag” jàtékokban is a vulkant.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Blazs120gl
aktív tag
Egy már létező projektnél, ha egymagos render fázisra épül, elég drága az átírás sajnos, még OpenGL-ről is. Különösen, ha az egész program nem többszálasra lett tervezve. Ha a grafika nem képezi a program fő fícsörét, ott nem fogják szánni az időt rá. Mobil eszközökön meg első sorban energiatakarékosságra használható fel (több mag között szétdobva a render terhét nem kell turbózni a frekit, de a csúcs fps nem növekszik), ami valszeg nem sok mobil játékfejlesztőt érdekel...
Sokan nem értik, hogy a Vulkan/DX12 nem tudja emelni a csúcs fps-t ott, ahol a GPU-t az adott CPU 100%-ra ki tujda hajtani, ezért a dev-ek inkább magasabb minimumot írnak elő. Ezért amikor egyesek azt látják, hogy egy csúcs CPU+VGA konfigon ugyanannyi az fps mint D3D11-en (ami NV kártyákkal automatikusan próbál render feladatokat szétdobni magok között), legyintenek.
Gyengébb gépen, ahol CPU, IPC és/vagy TDP korlát van (pl. gpu-s laptopok, régebbi többmagos AMD procik, régebbi CPU/VGA, gyakorlatilag a gépek 95%-a), a vulkan magasabb fps-t ki tud hozni, ha a játék legtöbb CPU %-ot igénylő fázisát, a render-t és a részfeladataira várakozást (driver overhead) szét tudja több mag között dobni.
Az se teszi egyszerűbbé, hogy a vulkan a feladatok nagy részét ráhárítja a programozóra, mindezt még azelőtt, hogy bármit csinált volna.
Cserébe a driver-nek nem kell találgatnia, hogy mi lesz a következő lépés és előre el lehet készíteni a GPU-nak kiadandó műveletsorokat, majd a következő frame-ekhez újrahasználni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen