- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- 3D nyomtatás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bluetooth hangszórók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abyssus
csendes tag
Jó ötlet szerintem, bár nem a kilométeróránál, ne legyen már az is digitális. Pár Renault-nál láttam már ilyet(nem görbét), de szerintem nagyon ronda. A középkonzolnál jobban el tudnám képzelni.
-
DaveJr
őstag
Még egy "könnyen" tönkremenő alkatrész amit százezrekért cserélnek. Jó lehet mikor autópályán 130nál elszáll a kijelző és semmi visszajelzésed sincs.
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
AAAgold
senior tag
biztos eretnekség amit kérdezek, de ebben most mi is az igazán nagy cucc? én azt hittem, eddig is olyanra tudták volna alakítani a kijelzőket, amilyenre csak akarták volna
vagy mi a technikai akadálya a szabad formának (mi volt eddig)?
"Miért imádják az aranyat? Nem lehet megenni..."
-
Nem rossz, de OLED-del előnyösebb lenne, mivel nagyobb a kontraszt, azaz természetesebb. Persze itt meg az időtállósággal lesznek gondok, ami ezen a célpiacon azért elég fontos...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Muton
addikt
... lenne a fogyasztónak, de a gyártónak meg pont nem
amúgy megnézném az autógyűjtőket vagy 30 év múlva, hogy mennyire fogják a hajukat tépni, a mai autók javításával, miközben az akkor már vagy 80 éves (kb elekronika mentes) példányokkal meg nem lesz semmi baj
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Romvr
őstag
Gondolom van GPS abban a kocsiban, külön terminálon amibe már ilyet építenek. Akkor pedig ott a visszajelzésed a sebességről, noha az csak közelítő érték. Vagy ha nincs, akkor félrehúzódsz és a telefonodat használod.
Amúgy ilyen esetre én két külön kijelzőn és két külön áramkörön vezetném a műszerfalra a sebességet. Ha az egyik elszáll, akkor csak egy gombnyomás és ott a másikon. Azzal meg kibírod míg elmész a szervizbe."(...) instead of looking out, they look in. Instead of speaking, they listen. Instead of trying to make sense, they make dreams." ~ Thistle-Chaser
-
#16939776
törölt tag
-
alevan
őstag
-
DaveJr
őstag
A 2 áramkör nem segít ha nincs min megjeleníteni.
alevan: De a többi műszered működött.... Opel Astranál autópályán elszállt a feszszabályzó és túl áramot kapott minden és kikapcsolt. Nem volt vicces hogy semmid sem működött leszámítva a mechanikus dolgokat.
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
Az egyes pixeleket be is kell ám "kábelezni". Ez téglalapnál egyszerű, de egy szabálytalan forma esetén már összetett dolog.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Akula
őstag
Simán bejöhet az innováció.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
bepken
veterán
az én szavazatom határozott NEM, ha arról van szó, legyen e LCD műszerfal....
ettől függetlenül, a kocsi belsejében jó pár olyan hely van, ahol brutálisan jól nézne ki szerintem.
főleg ott látok nagy fantáziát az egészben, hogy (ha jól értem) gyakorlatilag random formájú kijelzőket tudnak majd gyártani.[ Szerkesztve ]
╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝
-
Taybore
aktív tag
Az a nagy újdonság ebben, hogy a téglalap alakú kijelzőket a széleken lévő elektronika vezérli a mátrix háló határánál. Itt viszont az elektronikát elszórták a pixelek közé, így a káva is keskenyebb lett, és a kijelző formája is szabaddá vált. Olyan mértékű a miniatürizálás manapság, hogy a pixelek már nagyok az alkatrészekhez képest, így a képpontok között észrevehetetlen egy-két alkatrész.
-
nagyúr
Nem értem a cikk címét; ez nem "görbe" kijelző hanem amorf alakú. Görbe kijelző alatt én ilyesmire gondolnék:
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
DaveJr
őstag
válasz KillHates #20 üzenetére
Az sem akkora gond. Már régóta van rá algoritmus. Plusz nagyban könnyíti a dolgot, hogy adott helyen hiányoznak a pixelek, előre deffiniálhatóak a helyek.
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
brumi1024
veterán
Az autós beépített GPS-ek legnagyobb része nem írja ki a GPS alapján mért sebességet (ami általában pontosabb mint a szándékosan csaló autós sebességmérő).
A két áramkör pedig felesleges, mert a kilométeróra csak egy megjelenítő, a sebesség számítása a motorvezérlő ECU-ban történik. A kábel meg nehezebben megy tönkre mint a műszerfal.
-
nagyúr
Az oké, de míg a mátrix rendszerben párhuzamosan és egymást követően futnak "szálak"; tehát "koordináták" alapján meghatározható egy pixel tartalma, addig itt úgynevezett "csonka halmazok" kerülnek a mátrixba és egyedi vezérlés igényel minden LCD. A sima négyszögletes képalkotásnál, csupán az LVDS-nek a felbontást és a vezérlési bitrátát kell megadni, míg egy ilyen kijelzőnél nem alkalmazható univerzális jelfolyam.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nbg
senior tag
Ugyanolyan alaku kijelzo volt az elozo automban (audi), mint ami az elso kepen lathato. Mi az ujdonsag itt akkor?
[ Szerkesztve ]
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
bepken
veterán
valószínűleg (bár ez csak tipp) ott még csak fix méretű panelek voltak ebben a kialakításban "összefűzve", tehát az még nem egyetlen, összefüggő kijelző. - de ha hülyeséget írtam, javítsatok ki!
╔═══════ "Csak egy visszatérés létezik és az nem a királyé...hanem a JEDIÉ!" ═════╗ ╚════════════════ Xiaomi Mi A1 ═════ Huawei Nova 5T ═════════════╝
-
nagyúr
Jó kérdés!
Ha jól tudom a négykarikások ezt a dizájnt egy 7" hagyományos kijelzővel oldották meg és a két óraszámlap és a műszerfal íves teteje csupán fölé nyúlik! Nem hülyék ezek az oroszok!
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
veterán
Miért nagy hír ez?
duree54
-
Kashim
őstag
Azért mert ezekután jöhet egy csomó olyan alakú telefon / okos óra / egyéb kijelzős eszköz, amiket eddig nem lehetett megvalósítani a kötöttségek miatt. Képzelj el egy olyan okostelefont aminek a kijelzője teljesen a peremig, káva nélkül a lekerekített élet lekövetve is működik, a fizikai gombot is beleértve ami beleolvad a kijelzőbe. A cím egyáltalán nem jó, görbe nem egyenlő egyedi formájú kijelzőkkel. Görbe kijelző már pár éve van. Ráadásul ahogy nézem kevesen értik ennek a jelentőségét. Eddig bármilyen kör vagy egyéb alakú kijelzőt láttatok, úgy volt lemaszkolva valami burkolattal, de alatta ugyanúgy téglalap vagy négyzetalakú volt, helyet és erőforrást pocsékolva.
DaveJr
+-20 km/h-t sem tudna megmondani, főleg miután pl. 1 órát ment a német autópályán konstans 190-200 körül. Egy 120-ra való visszalassítás is kb. 60 km/h-nak tud hatni. Ennyire relatív a sebességérzet.[ Szerkesztve ]
-
DaveJr
őstag
A tapasztalatok alapján a szubjektív sebességérzékelés jelentősen eltérhet a valóditól. Nézz meg egy pár erről szóló dokumentumfilmet meg olvass utána. Akármilyen jó sofőr vagy és akár milyen jól ismered az autód az agyad akkor is át tud verni. Pl egy városban egy 70es tempó sokkal gyorsabbnak tűnik, mint egy sík terepen ahol alig vannak tereptárgyak.
Isten és a programozók versenyt futnak egymással. A programozók egyre hülyebiztosabb programokat készítenek, Isten pedig egyre hülyébb embereket.
-
nkmedve
őstag
Relativ sebesség ide vagy oda, aki vezet egy autót legalább pár napig az fül, váltó és láb alapján meg tudja becsülni a sebességét (arról nem is beszélve hogy esetleg a forgalom többi résztvevőjéhez is lehet szintkonizálódni). Én a mostani dieselemnek meg tudom becsülni a sebességét kb. +-10km/h pontossággal minden esetben. A régebbi benzinesben is meg tudtam kb. -+15-20km/h pontossággal még legrosszabb esetben is. Nem hinném hogy olyan égető probléma lenne, hogy mi lesz ha majd kell pár km-t vezessek műszerek nélkül. Amúgy se hiszem hogy annyira jó dolog lenne ha egy sofőr állandóan a műszerfalat bámulja.
Ezektől eltekintve nekem nem kell LCD az órák helyére, attól nagyon bazári hatása lesz az egész műszerfalnak.
-
#06658560
törölt tag
Aki visít a csak kijelző műszerfal miatt, az gondolom már idén gyártott autót sem fog nagyon venni.
-
-
zsigus
őstag
Azért meg lehet ezt csinálni igényesebben is. Szvsz ez azért ezerszer szebben mutat: Lexus LFA (TFT)
Eddig a legcsúnyább amit láttam az a Lamborghini Aventador-é.
De a Sharp ötlete jó szvsz, még ha én sem szívesen látnék LCD-t a kormány mögött (csak valami diszkrét megoldást mint a korábban linkelt Audi-é), a középkonzolon jól mutathat egy ilyen, és a designerek is nagyobb szabadságot kaphatnak.
Persze ez nem garancia a sikerre, mert ugyanolyan könnyen el is lehet rontani vele az egészet. Ha viszont ízlésesen használják, és valamiféle funkciót is ellátna (pl. a kétzónás légkondi kijelzését egy-egy nyúlványon elkülönítik minden mástól) akkor beválhat.
[ Szerkesztve ]
-
nkmedve
őstag
Tudom, attól még szerintem ronda
(#46) zsigus Középkonzolon nekem sincs bajom az LCD-vel, csak ne vigyék túlzásba mert az elvonhatja a figyelmet (lsd. Tesla Model S). Szerintem kormány mögött a legideálisabb a hibrid panel, analóg órák két felől, és középen kijelző mint az Audiban amit fennebb linkeltek, vagy a BMW módszere is használható amit brumi1024 is irt. Szerintem amennyi információt meg kell jeleniteni vezetés közben arra bőven elég lenne egy kb. 5"-es kijelző, és amellett még az órák is elférhetnek kényelmesen.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #06658560 #49 üzenetére
Biztos benne van a hiba, de miért nem dobják ki a búsba a mutatót? Régen azért kellett, mert nem lehetett értelmesen megoldani a sebesség és fordulatszám mutatását, de egy digitális képernyőn mi értelme? Semmi plusz információt nem nyújt egy egyszerű számkijelzéssel szemben. Digitális verzióban szerintem csak gagyi és vásári bóvli lesz a kinézete tőle a műszerfalnak. Körülbelül olyan feeling, mint ha modern karbon országúti kerékpárra ilyet tennék mondjuk egy ilyen helyett...
Egy ilyesmi megoldás modernizálva szerintem sokkal esztétikusabb lenne, mint ezek a csicsás gagyik: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony Bravia Kdl-40EX650 1080p 102cm Fullhd led Tv!Talp nélkül!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- LAMZU Thorn 4K Special Fnatic Edition optikai wireless gaming egér
- Eladó konfig! Ryzen 5 5600X 512GB M.2 SSD 16GB DDR4 RTX 3060Ti 8GB!
- MacBook Pro Retina 13" M1 Chip / 16GB RAM / 2TB SSD / Magyar / 60 nap garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen