- Gaming notebook topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Visszatérne a PC-s kliensbizniszbe az NVIDIA
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- Apple notebookok
- Milyen széket vegyek?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
-
Indul a PlayStation Days of Play, bemutatkoztak a következő PS Plus játékok
gp Alig egy napot kell várni és elrajtol a Sony szokásos leárazása.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hohoo
senior tag
"nem kell a gpu, nem érdekes ha erősebb úgy is alig pár program használja"
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
félisten
Akkor ennyit a flashről?
"The rewards of tolerance are treachery and betrayal."
-
peterm711
aktív tag
szép-szép lassan kezdhetitek ismét felújitani az oldalt
Abu: A Khronos Group szerint a WebCL alkalmazásával, fizikával és mesterséges intelligenciával kapcsolatos számítások hozhatón létre egy WebGL-ben írt programon belül, hozhatók létre -
bitblueduck
senior tag
Legyen mondjuk gif 2.0 kezdetben (manapsag is legtobbszor ennek szanjak lasd reklam bannerek), eredetileg nem az volt ami mara lett. Mint ahogy a html 5 sem. A webes technologiak hackek meg exploitok halmaza, nem vagyok lenyugozve.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
master90
aktív tag
tetszetős nagyon
ne csak nézz láss is
-
Brae
őstag
"de a PC-k az OpenGL API-n keresztül is használhatók"
Akkor elméletileg akár egy ősrégi Nvidia Riva TNT-vel felszerelt PC-n is működhetne a dolog?
[ Szerkesztve ]
-
Muton
addikt
Anatómia szigót lehet nyomni ff alól
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Genialis
aktív tag
Úgy látszik vén szar vagyok már, mert én már ilyet egyszer láttam valamikor 1995 környékén, azaz több mint 15 éve. Úgy hívták VRML. Az biztos nem volt jó.
http://en.wikipedia.org/wiki/VRML
in4m8ion 1ts 2 B 3
-
titán
Ez szép, meg jó, de nem látom, hogy általánosságokon kívül (3D megjelenítés) mire való ("Mi a frászt akarok én 3D-ben megjeleníteni?") Ahogy említve lett, régen ott volt a VRML és kutyának sem kellett. Ez az érdekességen kívül hol lesz majd kihasználva?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
dabadab
titán
3D megjelenítésre. Pont ugyanarra, mint bármilyen másik programban, egy újabb lépés arra fele, hogy még több alkalmazást lehessen a webre rakni.
A VRML-lel az volt a legnagyobb gond, hogy korán érkezett, semmi HW támogatása nem volt, a szoftveres rendering meg persze baromi lassan ment és nem lehetett igazán miben programozni. Ráadásul maga az összehasonlítás is elég fals, a VRML egy komplett rendering engine volt, míg a WebGL a Javascriptnek ad OpenGL hozzáférést.
Na meg persze ott van az is, hogy amikor kijött a VRML, aki senki sem tudta, hogy mire jó, a rendes WebGL-re meg már tűkön ülve vártak a fejlesztők, kiváncsi vagyok, hogy Kongregate-en mikor jelennek meg a webgl-es játékok
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
MaUser
addikt
Értelmesen nyilván csak szűk területeken lesz használva, ahol eddig is megvoltak a 3d-s modulok, akár böngésző alá is. Talán ezzel majd könnyebb és egy idő után plug-in független lehet. Bár egy programozót megfizetni, hogy x évig csiszolt 3d-s x-y plugin alá írt alkalmazását rakja át a webgl kedvéért, hát sok sikert... Ráadásul most is van szinte minden ilyen területre van 3d-s, böngésző független program, de a kutyának sem kellenek, egyetlen kivétel talán a belsőépítész programok.
A fő felhasználói területe egyébként már elhangzott: Farmville ezután nem flash-ben fog menni, hanem webgl-ben.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
hohoo
senior tag
Hát ha tudsz normal mapos, shaderes, fénytörős valós idejű grafikát mutatni 2000-ből akkor hajrá... Amúgy mit akarsz? Silverlightot? hah az még a flashnél is lassabb, nem hogy a js-nél
T-home extra csomag monopolterületen 6500 ft/hó, versenyterületen ahol Digi vagy UPC is van pedig 2990 ft/hó. Köszönjük!
-
DarkByte
addikt
Van benne valami, ettől függetlenül a felhasználási terület még csak most kezd formálódni. Nekem azért leesett az állam a Quake 2 porton GWT-vel a tavalyi Google IO-n: [link] Ha nem akar valaki fordítással szórakozni, itt ki is lehet próbálni: [link] Nem árt valami Javascript és WebGL szempontjából képben lévőbb böngészővel nézni, mint pl. Chrome 9.
Még ha tényleg az is van hogy egy mostani gépen megy úgy mint annak idején egy közepes hardveren; nem szabad elfelejteni hogy ez csak egy tech demó. Ha nagyon akarnák még tudnának rajta optimalizálni bőven (eleve a Quake 2 Java port-jából indultak ki) De a WebGL nem is a következő Crysis-nak van kitalálva hanem egyszerűbb játékokhoz, vagy olyan interaktív elemekhez mint a Google féle emberi test ami benne is van a cikkben. Később aztán lehet rágyúrnak majd ha látnak benne rációt, de jelenleg még itt tartunk. Szerintem ez még így sem rossz.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
dabadab
titán
"Az opengl nem támogat 2d vektorgrafikát ami a flash lényege."
Már hogy a csudába ne támogatna? Oké, nincs explicit 2D-s grafikája, de simán lehet benne 2D-t csinálni sprite-okkal meg mindennel.
(#18) oO7: most tényleg, hol láttál pixel shadereket 2000-ben?
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
doggie
aktív tag
Nice. Jöhetnek az okos újítások.
"Hát minden, minden e világon csak álomba ködlő furcsa álom..." EAP
-
smkb
őstag
"Oké, nincs explicit 2D-s grafikája, de simán lehet benne 2D-t csinálni sprite-okkal meg mindennel"
És a 2d bitmap sprite-oknak miköze is a vektorgrafikához? Ég és föld... semmi. A vektorgrafika nem véletlen lett annó kitalálva. Sokkal rugalmasabb, felbontásfüggtlen, futási időben átméretezhető, kevesebb tárhelyet igényel stb.... mezei bitmap grafikával marhára nem ez a helyzet... Kb annyi a közük egymáshoz, mint benizines motornak a dízelhez...
[ Szerkesztve ]
-
oO7
őstag
jó... igen, bocsánat... a DirectX 8 2000. novemberében jelent meg...
viszont az alacsony polygonszámot a pixel shaderek sem fogják tudni ellensúlyozni...
meg mondjuk oké hogy nem láttam 2000 -ben pixel shader -t... de WebGl -ről sem láttam még olyan techdemót amiben használtak volna...szerintem a 2000 -es évvel egyáltalán nem lőttem mellé...
nagyon fölé menni nem érdemes, mert egy 2003 -as Unreal Tournament -től vagy 2004 -ben megjelent CS:Source -tól vagy Far Cry -tól azért még naaaagyon messze van ez a webes őrület[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
Tehát már netre is gamer pc kell(het) majd?
...
-
#95561216
törölt tag
Ez úgy kellett, mint egy falat kenyér. Mire végre talán kezdene kiszorulni a flash, majd kapok 3d-s reklámokat az arcomba, ölje csak a gépem.
-
Brae
őstag
Akkor a Geforce 8xxx és a Radeon 2xxx a minimum hardveroldalról. Ha jól tudom ezeket támogatják a legújabb Forceware/Catalyst-ek is. Várható olyan döntés Nvidia/AMD-éktől, hogy az újabb driverekben megszüntetik ezeknek a régebbi termékeknek a támogatását, annak ellenére, hogy technikailag megoldható lenne?
-
MaUser
addikt
Ilyet soha nem tenne egyik gyártó sem. Olyan soha nem is volt, hogy az nV a 8xxx-es sorozat után nem törődött a 7xxx-es sorozat overscan problémáival és az sem igaz, hogy az AMD nem támogatja a flash gyorsítást a régebbi mobility radeon-okon, amik azt egyébként tudnák.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
mzso
veterán
A wikipedia azt írja, hogy az ES 2.0-ra épül.
-
Most őszintén, szerintem nem fog egy krájzisz szintű terhelést jelenteni, nekem pl egy 8600GE van a gépben, szépen megy vele a Compiz 3D-s felülete, játszani úgysem játszok...
...ne már, hogy a WebGL-t ne vigye. Remélhetőleg az IGP-k is elbírnak vele alapszinten.Amúgy a Hw gyártók meg tuti örülnek ennek, mert sok-sok brutál VGA fog fogyni.
@dabadab : Igen, arra pl. tök jó lesz a webGL, hogy a 20/10Mb/s -es sávszélt is felzabálja hihetetlen sebesség, amikor a Gmail-en megnyomod az "Alap HTML" gombot, és se fless, se semmi, kattintasz, egy pillanat alatt ott van minden Fapad, OK, de megy, mint a szél.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Sir Ny
senior tag
"A rendszer legnagyobb előnye, hogy az okostelefonoktól kezdve, a tableteken át, az izmosabb PC-kig minden támogatott, vagyis teljesen univerzális felületről van szó. "
Ez cuki. Ők támogatják a hardware-t.
...hol lehet a ph-n híreket venni?-
-
Komplikato
veterán
"Nem hinném. Az opengl nem támogat 2d vektorgrafikát "
Ez mennyire biztos? Hiszen az OGL-t nem csak 3D-re szokták használni, régen a kezdeteknél meg főleg nem arra volt használva. Akkor egy BeoS vagy OSX alatti OGL alapú desktop hülyeség? Nem pont a felbontásfüggetlenül jól kinéző vektoros ikonok és TT fontok miatt lett kitalálva? Vagy enynire el vagyok tévedve?"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Vico87
tag
Eddig én kétféle WebGL demót láttam (persze a gépemet nem hajtották meg):
-szépen néz ki és nagyon szaggat
-csúnyán néz ki és nagyon szaggatAz alapötlet tök jó, és pártolom a flash kiszorítását, de rá kell még erre gyúrni, hogy élvezhető is legyen.
[ Szerkesztve ]
-
mzso
veterán
válasz Komplikato #41 üzenetére
Amennyire én tudom az opengl főleg a 3d-re lett kitalálva ezért is a d3d vetélytársa. Ha támogatná a vektorgrafikát akkor nem lenne szükség OpenVG-re és nem létezne.Valaki említette is, hogy csak 2d bitmap-et kezel.
-
dabadab
titán
Az OpenVG azért jó, mert az olyan cuccokon is megy, amik a rendes OpenGL-t nem tudják.
Ezzel együtt persze OpenGL-en triviális dolog 2D-s vektorgrafikát csinálni, tulajdonképpen a Z-t használhatod arra, hogy melyik poly takarja melyiket, ezek után csak beállítod a viewportot, hogy az látszódjon, amit szeretnél, az orthot meg olyanra, hogy ne legyen perspektívikus rövidülés, aztán mehet is a móda.[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Joachim21
senior tag
Kellene vmi szabvány, hogy csak akkor számoljon VGA-n ha feltétlen szükséges, vagyis ha a processzor erőforrásait már kimerítette. Ahogy néztem a chrome9 óta folyton zabálja az áramot a VGA, előtte pedig netezés közben szépen nyugalmi állapotban volt. Ezt az oldalát vizsgálta egyáltalán vki a történetnek?
Aki kérdez az hülye, de aki nem kérdez az is marad.
-
julius666
addikt
2000-es grafika?? Hol?
Ott persze hogy 2000-es grafikát látni ahol 2000-es játékokat vittek át WebGL-be....Nem használtak pixel shadereket a demókban ahol nézted? Hol nézted te ember?
Szerinted egy Phong-árnyalást mivel csinálnak meg? [link]
De érdemes itt is körbenézned, igazi WebGL demókat itt találsz pl.Tudom hogy te flash-fejlesztő vagy és azért nem csipázod ezeket a konkurens megoldásokat, de akkor most feltenném a kérdést: tudsz mutatni olyan flash-demót ami látványban és sebességben megközelíti a normális böngészőn futtatott WebGL-esekét? Mert amiket eddig láttam pont azokra illett a te leírásod...
Múltkor láttam - talán még a ITcafés cikk kapcsán - egyet pl. amiben normális textúraszűrés sem volt, tisztára 90-es években éreztem magam
Egyedül az az autós demó volt a tuti de azt csak videón merték megmutatni és még ott is akadt(!!!)A WebGL-ben egyetlen egy baromi nagy buktató van: hogy még az IE9-ben sem lesz, ergo a következő IE-ig értelme sincs beszélni a normális weben való elterjedéséről (igazi csoda lenne...), max a mobilra készült játékoknál beszélhetünk majd ilyenről, ott lehet tényleg tömegessé válik.
-
julius666
addikt
válasz Joachim21 #47 üzenetére
Dev/Beta chromeod van? Mert rendes chromeban még nincs is hardveres gyorsítás...
Amúgy nekem dev build van, és csak akkor van bármi látható a GPU kihasználtsági grafikonján, amikor valami viszonylag "GPU-intenzív" dolgot futtatok, pl. WebGL-t használó webalkalmazást. Szóval nálad máshol lesz vmi gebasz.Kellene vmi szabvány, hogy csak akkor számoljon VGA-n ha feltétlen szükséges, vagyis ha a processzor erőforrásait már kimerítette
Az OpenGL pont hogy vegyesen használ procit és GPU-t, amit nem tud a GPU featuret azt elméletileg procin végzi el. Bár azt nem tudom, hogy ez fakultatív-e, szóval hogy lehetne-e skálázni, de általánosságban elmondható, a grafikai feladatok elvégzésénél a proci nem csak lassabb, hanem energiafogyasztás szempontjából is rosszabb mint a GPU, nem hiába lett erre kitalálva egy külön egység.
Max akkor lehet esetleg "gond", ha valami minimális számítási igényű feladat van és a GPU rosszul skálázza magát, felugrik max órajelre, bár ez azért ritka manapság, több lépcső is van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- SkyShowtime
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen