Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
ma A Tensor G5-öt önállóan fejlesztheti és a TSMC-vel gyárthatja, a G4-et viszont még koreai partnerével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tisn
addikt
Tobbet vartam, az i7 teszt lehangolo.
-
SaGaIn
senior tag
Ebből látszik a hogy Mantle egy nagy hipe csak
50% plus teljesítmény minimum ezek ígérték...Semmi sem lette belőle néhol még lassabb még a techdemó is
Igaza lett azoknak akik tudták hogy a ígértek 90% nem valósul meg.
"DOS addresses only 1 Megabyte of RAM because we cannot imagine any applications needing more." Microsoft in 1980 "We can" -said Google, than they made Chrome. What happend next is history.
-
Zeratul
addikt
Tobbet vartam, az i7 teszt lehangolo.
Space Swarnál se volt ez másképpen. Húzott 4.4 GHz i7 kitapossa a radeon belét, itt csak api késleltetés csökkenéséből eredő fps növekmény van, de pl i3 esetén jóval nagyobb lenne az ugrás és szvsz beérné az i7-t.
Sagain: ez nem igaz a Space Swarm demónál az i3 teljesítményét igen csak megdobja a mantle, itt is az AMD apuja is gyorsult rendesen egy high end kártya esetén. Ott ahol ki van nyomva a grafikus egység bele nem kell sokat várni tőle, ahol erős a CPU/API limit ott, dob sokat.
Matteo: nem fogja gyengíteni mert DX12 alapvetően a Mantle-re építkezik. Ami Mantlere optimalizálnak az gyerek játék lesz után DX12re.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Pár játéknál max felbontáson ad +8FPS a mantle, de az inkább annak tehető be, hogy a MANTLE jobban kihasználja a GPU-ban rejlő erősforrásokat. Tehát kb. ott van ahol a NV DX11.2-vel.
Valahogy a tesztet meg nem értem, hogy miért procit tesztelik?!?
Mikor több játékot kellett volna tesztelni 2-3 fajta konfiggal és pár VGA-val. Ez a teszt semmit sem mond el.
Hol vannak a képek a járékból, ahol mutatja az FPS számot?(#3) Zeratul: És ki fog neked i3 mellé erős VGA-t tenni? Aki értelmesen akar játszani az max grafon játszik és nem lebutítva.
[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
N!GhTyka
tag
Ezt tudja a Mantle API, lebutítani a grafikát
DXvsMantle[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Nem egészen értem én ezt, hogy HyperThreadingnél gond van a belső threadekkel.
"Természetesen" a Windows ütemezője olyan gyökér*, hogy a HT esetén nem foglalkozik vele, hogy melyik logikai magok tartoznak egy fizikaihoz. Tehát 2*2 mag és 2 thread esetén simán kiosztja egy fizikai mag két logikai részére (tehát egy végrehajtó egységre) mindkettőt.
Meg lehet viszont adni programból, hogy egy adott szál melyik magokon futhasson. Így a programozónak több esze lehet(ne) a Windowsnál, hogy garantáltan különböző végrehajtó egységre kerüljön a két számításigényes feladat.További vidámságot jelent persze, hogy az Intel és az AMD máshogyan sorszámozza a magokat, tehát az nem jó, hogy az első két maghoz kötjük a két szálat, hiszen pl. egy dual Xeonos gépen a 0. és 1. logikai mag tartozik az első fizikai procihoz.
*: XP-n/2003-on még egészen biztosan így volt, ott mértem ki utoljára.
A tej élet, erő, egészség.
-
őstag
Mondjuk az A10-est is megnéztem volna gyorsabb ramokkal. Az IGP kapott volna egy kis lendületet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem a Mantle és a DX12 a lényeg, hanem a konzolok optimalizációja. Ebből a szempontból a DX12 még jobb is, mert megoldható, hogy copy-paste legyen az Xbox One kód a PC-re. A Mantle közelebb áll a PS4 API-jához, így azt onnan érdemes portolni, kivéve a PSSL-t, de az Xbox One HLSL-ek megint másolhatók.
Az NVIDIA számára azért kell a szabványos API, mert ahhoz tudnak írni GameWorks csomagot. Ez az egyetlen jövőkép, ahol mentes marad a PC a konzol optimalizációtól. Ehhez persze az is kell, hogy a konzol effekteket ne kapja meg a PC, de az NV-nek ez mindegy, mert megírják a fejlesztők helyett az eljárás feature_level_11_0 szinten is futó verzióját. Ezeket ráadásul nem is módosíthatja a játék programozója.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Bandi995
aktív tag
Micsoda orbitális parasztvakítás...
-
#51736960
törölt tag
az, de én már nem dőlök be mégegyszer
emlékszem még, mikor anno a brazost beharangozták, az amd olyan hype-ot csinált köré, hogy vettem is egy e350-es konfigot, és azzal a jóleső érzéssel üzemeltem be, hogy én itt bizony a színtiszta innovációt tettem magamévá, egy darabka jövő, nomeg "a rage-et is direkt erre fejlesztették", stb stb...
aztán jött a hidegzuhany, amikor youtube-on akadoztak a hd videók, a 10 éves játékaim meg úgy megizzasztották, hogy inkább adtam is el pár hónap után, hatalmas buktával ofc. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A programozónak semmi kontrollja nincs a driver rejtett szálai felett. Ez ma a legnagyobb gond. Annyit tud tenni, hogy a program oldalán bekalkulálja ezeket és a processzor valós erőforrásainak mondjuk csak a felét használja, így a másik felén jobban érezheti magát a driver. A Frostbite 2/3 azért viselkedik extrém módon Hyper-Threading mellett, mert A DICE az elmúlt években rengeteg kutatást végzett abban, hogy a sync pointokra optilamizáljanak, és ezeket lehetőleg elkerüljék. Ez működik is és ez a motor valóban képes használni a rendelkezésre álló összes szálat, de ez a koncepció Hyper-Threadinggel mikroakadásokat okoz. A Mantle annyiban különbözik, hogy a program által lefoglalt erőforrást nem fogja elvenni egy driver. Ez kiszámíthatóságot ad.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
SRII
őstag
Nesze semmi fog meg jól! ennyi! nem kell itt a nagy programozási nyelv, meg a szöveg.
Légy önmagad! Mindenki más már foglalt!!
-
Laja333
őstag
Gondolom tisztában vagy vele, hogy ez egy korai változatban volt csak. Egy BF4 (!!) updattel javították ezt a bugot, és nem várt jövevénye is lett ennek: még több FPS lett Mantle alatt.
Ugyanis ez a bug visszafogta a teljesítményt Mantle alatt.szerk: majd délután felrakok képet dx vs mantle-ről saját gépről. Majd ott látszik a különbség.
[ Szerkesztve ]
-
mcmike
őstag
"Annyi azért elmondható, hogy a Mantle a gyenge CPU és erős GPU párosításánál segít messze a legtöbbet, de ha erős CPU-hoz társít a játékos gyenge GPU-t, ott az új API nem hoz lényeges előrelépést."
Mily meglepő...
Gondolom AMD barátunk még véletlenül sem arra törekedett / törekszik hogy komplett rendszereket tudjon ezáltal eladni ami az ő profitját növeli (azaz nagyobb market share a CPU piacon)... ugyanis gyenge CPU és erős VGA kombókat pont az ő termékskálájukból lehet költséghatékonyan összerakni. "Nem is értem hogy miért így lett optimalizálva"...tényleg...
[ Szerkesztve ]
LIDL Richard featuring Billy Auchan...
-
#06658560
törölt tag
Nemleszdx12, Mantleatisten...
-
matteo_szg
őstag
A jelenlegi hype-ot ettől még gyengíti. Aki most akar vásárolni videokártyát, ismét elbizonytalanodik, majd meggyőződik az NVIDIA marketingje által. Az itteni hozzászólásokból is lejön, hogy ez a teszt erősen megosztóvá teszi a Mantle-t. Nincs köztes állapot, vagy jó, mert future proof, stb, vagy semmit nem ér, és az NVIDIA is hozhatja ezt a teljesítményt egy megfaragott driverrel.
jupiiii
-
Th1sN04ll
senior tag
Ez is indul valahonnan fejlodik mint egy gyerek! Jelenleg kiscipoben jar de ahogy no ugy lehet akar egyre jobb is! Semmi es senki nem ugy szuletik hogy egybol 110% os!
Ennyi! Fantazia van benne majd idovel kiderul mennyi!
-
Jack@l
veterán
Ennyit a szájkaratéról.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
arn
félisten
hat ez ilyen nesze semmi fogd meg jol - nagyon keves felhasznalonal nyujt annyit, hogy eszrevegye az ember.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Laja333
őstag
"így egyik cég sem próbálkozott olyan algoritmusok bevetésével, amelyek többek között DirectX alatt nem kivitelezhetőek."
Azért itt ez a mondat is fontos
-
Yutani
nagyúr
A sok trollnak halvány lila fingja sincs arról, mi a célja a Mantle-nek...
#tarcsad
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz matteo_szg #18 üzenetére
Ugyanúgy kifullad a StarSwarm alatt az új driver, ha a DX tűréshatárán túlmegy. Ezt Dan Baker írta. Lemérte, hogy ahol kellene javulás ott semmit sem javul. Ahol eddig is gyors volt, ott javult, de ezzel csak a sebesség nő a gondokat pedig görgetjük magunk előtt. Ez a probléma nem a driverből, hanem az API-ból ered.
Eleve az NV-nek az üzenete is sántít. Nem kell ide semmi, mert jó a DX11, de azért várjuk a DX12-t mint a messiást, illetve hirdetjük a modern OpenGL-t a problémákra, amelyek a marketingben már nem léteznek, mert a DX11 elég. Most melyik állítása igaz az NV-nek? Elég a DX11, vagy kell a DX12 és a modern OpenGL. A kettő kiüti egymást. Az a kérdés, hogy a marketinges csapatnak (DX11 elég), vagy a rendszerprogramozói csapatnak (kell a DX12 és a modern OpenGL) higgyünk.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Szerintem a celjaval mindenki tisztaban van, csak ezt az elso korben nem sikerult elerni, es ez kepezi a felhaborodas alapjat. Tul nagy volt a hype itt a ph-n es most mindenki kicsit csalodott, pedig lesz ez meg jobb is.
Addig gyorsítottuk a világot míg mi magunk maradtunk le...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz matteo_szg #28 üzenetére
És természetesen az egyszeri gamernek a programfejlesztő a hibás, hogy nem tud PC-re optimalizálni. Ezt az üzenetet kellene átadni a gamereknek. A híresen rosszul optimalizáló csapatok közül nem az Ubisoft (főleg az ukrajnai stúdió), Activision, Bohemia Interactive, Gaijin Entertainment, stb a béna, hanem az API-k nem fejlődnek a hardverekkel. A fejlesztők elköltik az erre szánt büdzsét és jutnak ameddig jutnak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Goose-T
veterán
Szerintem igenis jó eredmény, hogy full HD-ben egy 43 ezer forintba kerülő processzor ugyanazt az eredményt hozza Mantle-vel, mint egy 78 ezer forintba kerülő DirectX-szel. 35 ezer forint megtakarítás a játékosoknak!
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
satz18
őstag
Az AMD duplázni triplázni tudott. Volt hype a temashnál, a kaverinél, és a mantlenél is. Ebből mindhárom esetben hasonló "eredményt" kaptunk. Csalódást keltő az AMD teljesítménye.
Asus G513QY, Samsung A52s 5G
-
Picturemaker
őstag
Ezzel csak az a baj, hogy aki R9 290-et vesz az nem szórakozik "gyenge" procival. Aki meg kisebb procit tud csak venni, az nem vesz ilyen VGA-t. Ezzel kb. semmit nem lehet így elérni.
A számítógép rendkívül alkalmas olyan feladatok megoldására, amelyek számítógép nélkül nem is léteznének!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt is, csak a mai API-k nem adnak igazán jó QoS-t a program oldalán a driver monitorozására. Ez valahogy működik, de erről a program oldalán már semmilyen visszajelzés nincs. Ezért akar a világ változást, mert jelenleg optimalizálsz valamire, aminek a működése megjósolhatatlan. Frostbite Team és Nixxes szintű anyagi háttérrel ez nem akkora gond, mert az EA/SE odaad nekik több zsák pénzt és egy brutális szakmai gárdát alkalmazhatnak, hogy kutassák a DirectX+WDDM+driverek működését. Erre másfél-két év alatt fejlesztenek egy olyan rendert, ami világverő teljesítménnyel működik. Főleg gondolva itt a Frostbite 3-ra. Ehhez képest egy modern API-val ugyanerre egy ember képes 2-4 hónap alatt töredékpénzből.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
buherton
őstag
"Manle" 1. oldalon
Érdemes szem előtt tartani, hogy a Mantle nagyobb terhelést fejt ki a DirectX-nél, így a korábban esetlegesen beállított tuningok nem biztos, hogy stabilak lesznek.
Ha minden áron keresni akarunk összeesküvés elméletet, akkor ebből egy VGA gyártó - MS összebeszélést simán feltételezhetünk, hogy a usereknek mindig a legújabb hardvereket kelljen venniük.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
sayinpety
tag
Elkepesztoen szegenyes a teszt. Csak egy program, amikor harom is merheto? Sokkal tobb meresre szamitottam. Szakmai szemmel nezve az ujsagiras nagyon karos a PCre. A prohardver legalabb foglalkozik az igazi problemakkal, de nem mutatjatok meg tesztben. Miert?
Mara megkaptam en is a Mantle hozzaferest. Nem nyilatkozhatok az SDKrol, de elmondhatom, hogy ebben a pillanatban a Mantle az egyetlen mukodokepes, kiszamithato es atlathato API PCn. A beta hozzaferessel mar ketszaznal tobb szakmabeli kollegammal dolgozunk azon, hogy a PC elerje a konzolok teljesitmenyet. Ne higyetek a vendoroknak, csak a sajat erdekeiket nezik. Minden gond a batch performancebol ered, es pont itt sokkal erosebbek a konzolok. Nem tudunk a grafikara figyelni, ha tovabbra is csak eredmenytelen optimalizalasra koltunk. En nem veszek reszt AAA projectben, de egy nagy kanadai studional dolgozo baratom igen. Szamitasai szerint a Mantle fel evet sporolhat nekik. Az ido es a penz a kulonbseg a mukodo es az elavult API kozott. A low-level API nagyobb latotavolsagra ad eselyt, tobb lehet az NPC, sokkal jobb a thread management. Sajat programomnal is terveim szerint konzolon es Mantlelel nagyobb lesz a latotavolsag. Mantlere a ketmagos processzorokat is engedelyezni tudom. Szerintem nagyon fontos ez a sok ketmagos eladott PCt latva.
Nem akarom a Mantlet reklamozni, de 11 eves szakmai tapasztalatommal mondom, hogy nelkule a PC elveszti a hardcore gaminget. -
Jack@l
veterán
válasz sayinpety #37 üzenetére
Aha, naja. AAA-s játékot only AMD-re. Hát persze királylány De ugye fél évet lehet azon spórolni, hogy dx mellé még egy mantlit is le kell kódolni(optimalizációról nem is beszélve).
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
BoneDragon
veterán
válasz matteo_szg #4 üzenetére
Hol? Mikor? Merre? Semmi infót nem találtam, egy link jó lenne.
-
Meridian
senior tag
Egy dolog nem túl tisztázott, legalábbis számomra, hogy mik azok a "rajzolási műveletek"?
De ha jól értettem, a jelenlegi játékok 2000 (extrémebb esetben 5-10ezer) ilyen műveletre vannak optimalizálva, az új API meg ennek sokszorosát tudják, de ezek szerint a jelenlegi programok meg sem próbálják ezt kihasználni, akkor hogyan van értelme összehasonlítani még a teljesítményeket?
-
regener
veterán
válasz matteo_szg #4 üzenetére
Mi érkezik ma?
-
Jack@l
veterán
Van 1000 fád egy crysis-es hegyen, annak kell 1000 draw call.(vagy párszor ezer, részletkérdés)
Akkor fog segíteni érdemben a mantli, ha mondjuk 5000 fát kell dinamikusan kirajzolni. De a játékokban perpill nem kell ennyi objektum, mert eleve a kirajzolástól megpusztul a videokártya. Nem a draw call a szűk keresztmetszet. (optimalizálásról itt nem beszélünk túlzottan, mert eleve nincs(nincs szükség) annyi objektum a térben)A star swarm dirket erre lett kihegyezve, csak ugye ott se a hajók és lövedékek száma akasztja mg a gépet, hanem az hogy a motion blur-hoz vagy 5x rajzoltatják ki ugyanazt(értelmetlenül). Kapcsold ki és mérd le a különbséget Dx és mantle között. (meg a grafikát is vizslathatod nagyítóval kikapcsolt és bekapcsolt blur között)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dilikutya
félisten
válasz Picturemaker #34 üzenetére
Nem feltétlenül. Az a -40e Ft nem mindegy, legalábbis itthon. Bár full HD-hoz fölösleges i7+R9 290, nagyobb felbontású monitor meg drága még, ott már az i7 is belefér valószínűleg a költségvetésbe.
Nem vagyok perverz, csak haladok a korral. (Még mindig: Rock&roll feeling baby, rock&roll feeling.....)
-
atti_2010
nagyúr
Én úgy gondolom hogy a DX az ami parasztvakítás már 4-5 éve ez pedig egy Beta fázisban levő API ami még jó is lehet a DX meg sokadjára egyelőre egy ígéret.
1.Asrock FM2A88X+ Killer,A10-5800K,Kingston 2x4Gb 2400Mhz,Int X25-V SSD,SF Pro S.F.-450P14XE. 2.MSI-A75A-G55,A8-3870, Kingston 2x2GB2000, MSI R9-270, Zen 400.
-
Egy szakportálon elvégzett teszthez, bőven elég lenne egy összesítés, értékelés.
Megkaptuk az objektív leírást a látottakról, és hozzá járó objektív véleményt. Teljesen felesleges utána még betenni egy megmagyarázós szubjektív részt is.
Így olyan hatást kelt, mintha házon belül is lenne gond.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen