Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #105141 üzenetére

    Hasonló okokból fémipari műhelyben hosszúhajhoz hajháló volt kötelező.

    48V-os töltő sem kérdezett, csak kiharapott egy szép darabot és megégette az ujjam. Tudom, minek nyúlkáltam pont a tápsínnél a DX200-ba. Drága mulatság volt megreparáltatni a gyűrűt, de azóta nem kopik, bent figyel egy szép kis dobozban.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #105645 üzenetére

    C128-bol par millot gyartottak, de a C65 mar jo hasonlat.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz TaaT #106607 üzenetére

    Az ESD-nél ma már van sok védelem, a korai CMOS eszközöket viszont tényleg könnyű volt egy érintéssel kinyírni. Persze a mai védelem sem 100%-os és néha látszólag megvédi ugyan az eszközt, de az degradálódik. Kb. úgy kell elképzelni, mint egy agyon tuningolt, megsütött proci ami egy idő után már nem csak tuningolt órajelen, de alapjáraton is fagyogat. Ipari környezetben ez nem igazán megengedhető, ezért veszik komolyan, míg otthon a felhasználó újraindítja a gépét és folytatja a játékot, videót stb.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz fatpingvin #107567 üzenetére

    Van még nagyobb bűne is: a folyamatos fejlődést csak a bővülésben tudja elképzelni. Társadalmi szinten is jól látható, hogy a nominális érték vette át a fő szerepet. Magyarul a pénz a menő, a tudás már nem számít. Ezért celeb, tik-tok vagy mittom én milyen sztár akar lenni a fiatalság jó része.

    A boomeres részhez: régen másként volt nehéz. Olyan dolgot próbálsz számon kérni egy generációtól akiknek kuss volt a neve itthon aminek a megértéséhez, elsajátításához nincs meg a kompetenciája. A köztes generáció meg őrlődik a régi és új között. A szülei tapasztalatait már nem osztja, maximum KISZ-es volt, de aztán "felszabadult". A gyerekeit meg nem érti, mert a mai lehetőségek, problémák nagy része még nem létezett. Az információáradatot feldolgozni, szűrni, megérteni nem tanulta meg, mert az menet közben munka mellett szakadt a nyakába. Az új generáció sem lesz jobb, mert a sok lehetőség használatát nincs kitől megtanulniuk. A távoktatásra átállás alatt belülről láttam, hogy mennyire nem tudják használni a infokommunikációs eszközöket a tanárok. Közben a diákok röhögtek rajtuk, számukra egy teams nem okozott gondot. A csavar az volt, hogy amikor önállóan kellett volna egy új programot használni és azt dokumentálni nagyjából semmi értelmes eredményt nem tudtak felmutatni a tanulók sem. Mondjuk nem csoda, kitől sajátították volna el? Sajnos ugyanez ismétlődik az élet sok más területén, egy generáció nyomora a következő új hibáját termeli ki...

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #107659 üzenetére

    Itthon nagyon el vagyunk tévedve, hogy mi a középosztály. A nagy vetítésnek (hitelből van minden) hála a látszat és a valóság elvállt egymástól. Talán a kiszámoló féle leírás a legjobb: "Nem akkor vagy közép-középosztálybeli, ha medencés házad van, hanem akkor, ha lehetne, ha akarnád. Nem kell magániskolába járatni a gyerekeidet, de ha akarnád, meg tudnád tenni."

    fatpingvin: Te magad írtad korábban, hogy saját döntésed az, hogy inkább kutatsz, mint hogy pénzt keresel. Az, hogy ez elvi döntés már a te magánügyed. KROK által leírt emberek is saját maga dönt a langyos víz mellett. Ha nem akar előrejutni, csak sírni, akkor miért kellene sajnálni?

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #107697 üzenetére

    Ha nem is önerőből, de mondjuk 40-50% önrésszel úgy, hogy nem okoz gondot a törlesztő kifizetése.

    Ami itthon van az siralmas. Nem akarnak a munkáltatók fizetni, cserébe a munkavállalók 0 motivációval járnak be. Nem csoda, ha lógnak, beleszarnak. Az már csak a bónusz amit sikerült az oktatás lerohasztásával elérni. A társadalmi mobilitás és arra az igény, törekvés az emberek többségében álomképekben (youtuber/celeb/majd egyszer nagy leszek) merül ki. Ha így megyünk nem lesz sose jobb: szalagmunka alapú társadalom az egyik oldalon, elvárások nélküli támogatás a másikon.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz F.E.K.. #107723 üzenetére

    Sajnos a hozzászólók nagy része szegény a következő definíció szerint. Már nem nyomorog, de nem is él igazán jól, úgy ahogy a középosztály:

    A szegénység másik vége, ahol már telik dolgokra, tudnak fizetni egy olcsóbb lakást, egy idősebb autót fenntartanak, havonta néhány 10 ezer forintot el is tudnak tenni, ha beosztják a pénzt. A gyerek egyetemét ki tudják izzadni, de ez már lemondással jár a szülők részéről. Eljutnak nyaralni is, de azért meg kell nézni, hová mennek és mennyit költenek rá. Egy hirtelen jött nagyobb orvosi kiadásra telik, de egy elhúzódó betegség már komoly anyagi problémát jelent a családnak.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz fatpingvin #107767 üzenetére

    Méltatlan is, de mit teszel, hogy ez változzon? Egyelőre amit leírtál az alapján még midig ez az optimális neked a nagyon sok más miatt. Nem tudom te hogyan látod, de én azt vettem észre, hogy a politika ezen a téren is egyre jobban beszivárog a kinevezések, jutalmak szétosztásán felül is. Ha máshol nem, akkor ott, hogy a kuruczos (sic) harcunk miatt a brüsszeli mamelukok hozzáállása olyan, hogy a tudományos együttműködések, ösztöndíjak, támogatások mennyisége is csökken.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz KROK640 #107803 üzenetére

    Az lenne az értelme, hogy lássa mindenki, hogy a bruttó-nettó különbség az amit minden hónapban az állam fenntartására költ el. Mivel mi finanszírozzuk, ezért elvárásokat is támaszthatnánk, az oktatással, egészségüggyel, alapkutatásban részvevők fizetésével és még sok-sok dologgal kapcsolatban. Sajnos sokan azt gondolják, hogy Állam Bácsi gazdag és a pénz csak úgy terem a kasszában és örüljünk, hogy egyáltalán van bármi is. Én tovább mennék és például a benzinnél, cigerettánál is kiíratnám, hogy mennyi a nettó ár és mennyi jövedéki és forgalmi - a kettő szorzódik, tehát adó adóját is - fizetünk.

    Nem csak Budapest, de mellé csaphatsz még néhány nagyobb várost amik még elég élhetőek. Elsőre a Fehérvár-Veszprém-Győr trió jutott eszembe. Debrecen, Szeged vagy Pécs még elmegy farvizen, mert hiába az egyetem, ha a gazdasági lemaradás rányomja az egészre a bélyeget. De van ahol még az és az arra betelepülő gyárak sincsenek, például egy Szolnok vagy Békéscsaba még depresszívebb. Néhol 20 km távolság is felér 10-20 év időugrással visszafelé. Vác és Szob között légvonalban kb. ennyi van, de hozzáállásban, infrastruktúrában mintha az ezredforduló környékén járna az ember. De a legdurvább ami az emberek fejében, tájékozottságában van. Egy bolti bevásárlás során érdekes hallani 30-40 éves emberektől, hogy amit a TV mond az úgy is van és csak a kerítés tartja vissza az új tatár hordákat...

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #107825 üzenetére

    Jól van, csak melyik matek könyvet tudnád ajánlani az írás és értő olvasás elsajátítására? A megfelelő történelmi összefüggések és ezek társadalmi hatásai és jelenkori párhuzamait meg gondolom a kémia tantárgy keretében sajátítható el.

    A legnagyobb problémát ott látom, hogy pont ezeket a tantárgyakat oktató kollégákból van hiány. Nem értem, mert a szakképző centrumok kialakításával az utóbbiaknak rendezte a bérét a kormány. 400k körüli bruttót is kereshet akár egy mérnöktanár 20 év tapasztalattal és ez bizony sokkal több, mint egy sima gimnáziumban tanító alapilletménye. A reformok amúgy teljesen előremutatóak és stabil alapokra építenek, méghozzá az Oktatáspolitikai Tanács által kidolgozott koncepcióra. Talán ezért nem volt az törvény "társadalmi vitára bocsátott". A szakmunkásiskolák szakiskolákká majd szakközepekké átnevezése, a technikumok majdnem beszántása, majd a régi szakközépiskolák eltörlése utáni felemelése rezonál arra, ahogy már korábban az OT-nál a "teljes értékű középiskolába" kívánták vezetni a szakképzésbe belépőket. Az át és visszalakítások eredményeként előálló helyzettel, hogy egy technikumban 3 különböző tanterv szerint kell oktatni egyszerre gondoskodtak a tanárok folyamatos munkaterheléséről. Még az is teljesen párhuzamos, hogy az Oktatáspolitikai Tanács előre látta, hogy a demográfiai és technológiai változások miatt: "A szakképzés-politikát a 90-es években jelentős kihívás fogja érni, amely­nek első jelei már jelenleg is érzékelhetők."

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #107856 üzenetére

    Amit leírtam nem tudom mennyire értetted, úgy látom nem ment igazán jól. Nem 1800-as évek, hanem bizon a 80-as évek közepét hozták vissza. Ezek után nincs mit csodálkozni: Ha valamire képzik tanárokat (tényanyag diákokba beleverése) és ezt várja el tőlük a rendszer, akkor vajon lenne itt kritikai gondolatok megfogalmazása a normál tantárgyi órákon belül?

    Gondolom tisztában vagy azzal, hogy a gyerekektől, pár zsenit leszámítva, nem várható el olyan absztrakt gondolkodás ami szükséges például a társadalmi, etikai összefüggések komplex megértéséhez. Az alsó tagozatos tanító a lehető legjobb szóolvasásért és a korosztálynak megfelelő szövegek értő olvasásáért felelnek. Ahogy más tárgyakból, mint környezetismeret, irodalom, nyelvtan, matematika is csak az alapokat rakják le. Ha az egymásra épülő rétegeket nézzük, akkor nagyjából az első kettő az alső tagozat dolga: értő (szó szerinti), az interpretáló (értelmező), a kritikai (bíráló) és a kreatív (alkotó) olvasással.Természetesen ez nem áll meg, a szakmai szövegek megértését, azok összefüggéseit akár szakmai képzés során 10-20 éves korban is tanulják, sőt felnőttképzésben (LLL) akár élete végéig is tanul új összefüggéseket és jó esetben képes azokat kreatívan alkotni a képzés után.

    Az, hogy a fentiek oktatása,elsajátítása helyett tényanyag lesajátítása van sok helyen két okra vezethető vissza:

    1. Központilag mereven szabályozott tantervhez visszatérés, törzsanyagának mérete és ezen tényanyag elsajátítása mellett alig fennmaradó idő. Magyarul megvan, hogy mit kell leadni és emellett nem jut idő se tehetséggondozásra, se arra, hogy kritikai, alkotó tevékenységet tervezzen a tanmenetbe a tanár.
    2. Az alulfinanszírozás, tantervbe törés, alacsony fizetés és még sok más ok miatt a pályát a kreatív fiatalok hagyják el elsőként. amikor kezdő tanári fizu dupláját meg lehet keresni kevesebb munkával egy call centerben, idióta elvárások nélkül. Aki marad annak igazodnia kell. Láttam fiatal, lelkes kollégát aki technikusi osztályt tanított. Múzeum látogatás, színház, délutáni mozizás stb. stb. Ugyanaz a tanár ma már nem küzd, hanem csak küszködik. Ültem az óráján és néztem ahogy végigszenvedjük az órát. A feltett kérdésekre 0 aktivitást mutatott az osztály. Megragadt bennem a lemondó sóhaj: "Hát jó, akkor majd én válaszolok magamnak." Szerencsére láttam az ellenkezőjét is egy fiatal tanárnőtől. Szóval mait leírsz nem általános, csak annyira, mint azt mondani, hogy minden műhelyvezető alkoholista, a műszaki szaktanárok szexisták, a nyelvtanárok pedig hisztis picsák. Mindre tudok példát, ahogy az ellenkezőjére is.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #107872 üzenetére

    Pikari: Ok-okozatot vizsgálni, érvelni nehezebb, mint állítani valamit és ahhoz ragaszkodni. Párhuzamot vontam és sajnos az ugyanolyan leépülést mutat a szakképzés területén is és ennek az oka bizony a szabályozás oldalán van. De ha nem érvelünk, hanem kifogás-nyafogás-vagdalózás van, akkor: Nincs igazad, sok tanár van aki lelkesen tanít. 1 állítás, 1 tagadás.

    Nem érződött ki eléggé az irónia. Bár a mai nyelvezet nagyon hasonlít az népköztársasági időkre. Ha valaki nem ismerné, akkor ajánlom a Moszkvának jelentjük című könyvet, pár szót lecserélve teljesen olyan, mintha a kormány kommunikációját olvasná az ember.

    Ez konkrétan a szakképzés megújítása, de a NAT is a pártállami langyos mocsárban vergődő 80-as évekhez kanyarodott vissza. Ami érdekes, hogy akkor tényleg előrelépésnek számított a korábbihoz képest és olyan módon hozták össze, olyan kérdéseket feszegettek amikkel ma össze lehetett volna rakni egy jó megoldást. Társadalmi egyeztetés alatt persze nem a szülők, hanem a különböző egyetemek, pedagógiai műhelyek bevonását kell érteni. Többször tanácskoztak, ezek jegyzőkönyvei ma is publikusak. Kihívásokat és az akkori nemzetközi példák alapján megoldásokat fogalmaztak meg. Na ez a mostani átalakításoknál, mindegy, hogy szakképzésről vagy NAT-ról van szó, nem volt meg. Egy saját bábszervezettel egyeztettek 2x és a minisztériumban megírták a változtatásokat.

    KROK: Amit írtál egyet értek. Te voltál elég sokat külföldön, ezért kiterjeszteném. A "Budapesten kívül nincs semmi" mellé felvenném azt is, hogy sokan nem látnak ki Magyarországon kívülre. Van aki azt hiszi máshol kolbászból van akerítés, más szerint meg már Bécsben bevándorló hordák garázdálkodnak. Az ilyen és Pikari által is bemutatott erősen egyszerűsítő általánosítások is erősen segítik kormányunk és pártunk.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz cidalain #108251 üzenetére

    Például duális szakképzésben a szakoktató, akit régen laborvezetőnek, műhelytanárnak hívtak. Elég egy technikusi, 5 év szakmai gyakorlat és egy gyorstalpaló vizsga amin 100% átmegy. (szerk: Rákerestem ötven, azaz 50 óra az egész, valamiért a duplájára emlékzetem, de így még siralmasabb.) Közép szintű oktatásban korábban, attól függően meddig megyünk vissza, BSC-hez, illetve bizonyos esetekben mestervizsgához volt kötve. Persze ezek sem voltak pedagógusok, de még mindig legalább volt valami követelmény és komolyabban vették hangyányival. Mondjuk a PKI-ból érkező óraadó elvarázsolt-kordbársony zakós-hiperkocka-meg nem értett zseni szakembernek tökéletes volt, de tanárnak 0 volt. Nehéz volt megérteni azt amit és főként ahogy megpróbált elmagyarázni. De ha leesett, akkor olyan dolgokról mesélt ami akkor még csak engedélyeztetés szintjén volt hazánkban. Vele voltunk SGI bemutatón :)

    kelly416: Érdekes téma az ingerküszöb emelkedése. A táblánál egy szál krétával felfegyverkezve a tanár vegye fel a harcot a görgetéssel. A funkcionális analfabétizmus, figyelemzavar vagy hívjuk aminek akarjuk siralmas jellemzője amikor a tábla sarkába felírt képletet nem képesek felolvasni és értelmezni. Mindezt 10 perc elmélet és 4 feladat megoldása után. Akkor rebootolt az agyam, amikor sikerült azt kinyögniük, hogy a negyed táblányi bekeretezett képlet-grafikon kombó nem volt eléggé kiemelve.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz kelly416 #108275 üzenetére

    Azt tanultuk, már ha jók az emlékeim, hogy 3-4 éves gyermek 5-10, az 5-6 éves kb. 15-20 percig képes figyelni. Ma 17év körüli tanulók nem képesek megugrani egy óvodás szintjét. Még ha tütü ruhában, káromkodva, obszcén poénokkal fűszerezve hangzik el az óra elején, akkor hiába van rögtön alkalmazva számítási feladatokban a végére már el is felejtették. Ami legalább ekkora gáz, hogy absztrakcióra kb. 10% képes. Például a matekból tanult szinuszt már képtelenek alkalmazni hullámjelenségekre.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #108303 üzenetére

    A népesség körében? Semmivel nem volt jobb, de legalább a szakirányos tanulóknál kb. 3x jobb volt az arány. 2-os (ma 11-ben tanulják ugyanazt) technikusi osztályban a 10% minimum a triplája és mondjuk 2/3 megértette első magyarázatra, hogy amit matekon szinuszként tanultak az itt is szinusz, csak van egy feszültsége. Ha meg már 3 van belőle és egymástól 120 fokra el vannak tolva, akkor meg is van a 3 fázis és a vektorokat felrajzolva a 220V-ból máris ott a 380V. Most ott tartunk, hogy próbálkozhatsz vektorokra, derékszögű háromszögekre bontásra vagy bármire másra hivatkozni, de felesleges. Az eredmény ugyanaz: csak ülnek és bámul a nagy része. Ez feljebb sem jobb, még nem jár az első évfolyam a szorgalmi időszak végén, de már látható, hogy harmada az első szemeszterben el fog vérezni. A felső 10% viszont nem lesz gyengébb, mint a régebbi évfolyamok, csak ugye sokkal többet vesznek fel kisebb merítésből, ezért sokkal hígabb a leves...

    kelly416: Youtube-ot max akkor nézek, ha nincs más. Egy rendes dokumentációt egyre nehezebb találni. Mindenre csak youtube. Onnan nem lehet megérteni, max másolni a lépéseket, mint egy droid.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz kelly416 #108367 üzenetére

    Megint más amikor valamit le akarsz másolni és más amikor el akarod sajátítani. Ez a tanulás folyamatának más szintjét jelenti. A baj az, hogy mintha a bio droid képzés felé mennénk itthon, ismételd, magold, megértened nem kell. Pedig mindenkinek a maga szintjén meg kéne érteni, nem csak ismételni jól-rosszul. Így nem lesznek szakemberek és főként fejlődés, mert nem tanulnak meg tanulni. Az önálló problémamegoldás meg főként hiú ábránd.

    "Nagyon sokat silányult az oktatás, és határozottan merem állítani, nem a tanárokat kell okolni ezért."

    A tanárok is hibásak részben. Hagyják, hogy megtörténjen az egész és nem rugták fel a moslékos vödröt sok-sok évvel korábban. Évtizedekkel ezelőtt kezdett látszani fény az alagút végén, differenciált oktatás meg mifenék, de sose akart ideérni. Aztán egyszercsak jött egy brigád és reform címszó alatt ellopta a vasúti síneket is. A gondolkodásra nevelés helyett funkcionális analfabéta előállítás zajlik akik 1-1 évszámot tudnak a témazáró erejéig, de az összefüggést mondjuk a a Francia-Spanyol háborúk és a Rákóczi között már nem értik. Na ezt tényleg számon kellene kérni a bölcsészeken, meg az őket ellenőrzőkön... A tanárokra visszakanyarodva: iskolákat, osztályokat szüntetnek meg, hogy meglegyen a gazdaságos 3 körüli létszám akkor amikor a figyelemhiányos gyerekek oktatásánál pont az ellenkezője kellene. 1 tanárra még a 15 gyerek is sok ilyen körülmények között. Ráadásul így pénzt spórolnak, nem fordítják a felszabaduló keretet modernizálásra, tanárok oktatására vagy bármilyen más fejlesztésre. A tanári fizu is megér egy misét, mert sikerrel elintézi a kontraszelekciót annyira alacsony.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #108986 üzenetére

    A szabályokhoz szoktatás és helyettük dolgozás idővel sokkal többe kerül. Kétszer kellett kiborítani a zsákból a szemétbe a felporszívózott LEGO-t. Onnan kiszedegethették, ha már elpakolni nem voltak hajlandóak háromszori felszólításra. Elég értelmezhető sebességgel megértették a figyelmeztetést: Vagy elfogynak a darabjai vagy elpakoltok.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz TESCO-Zsömle #109562 üzenetére

    A modern fűtés már meghaladta ezt a szintentartós butaságot. Jó hatásfokhoz és főként hőszivattyúhoz a lehető legalacsonyabb hőmérsékletű elmenő kell a kazánnál. Egy jó rendszer képes több zónában párhuzamosan kezelni a hőmérséklet szabályozást alkalmazkodva a bent lakók szokásaihoz. Amiket simán le lehet ma kezelni szenzorok és központi feldolgozással:

    - az alacsonyabb hőveszteséghez levett fűtés (mondjuk 18 C-ra visszavett dolgozószoba) utáni felfűtés mennyi idő
    - Külső hőmérséklet függvényében szabályozott kazánból (hőcserélőtől) kijövő víz hőmérséklete
    - A zóna hőtehetetlensége, túllövés nélküli felfűtés

    Szóval modern rendszerrel simán lehet spórolni, ha 24 órából 6-8 órában nem megy a fűtés, a többiben meg optimális munkapontot használ. A probléma csak az, hogy a spórolásból kb. 1 évtized mire megtérül egy komplett rendszer ára. Már ha egyáltalán megtérül, a hazai szabályozási környezetben ez sem biztos, mert bármikor változhat bármilyen tarifa, vagy bármi más ami borítja a matekot.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Alusky #109576 üzenetére

    Fűtés modernizálás szigetelés nélkül feles pénzkidobás. Egy gázkazán cseréje alsó hangon 500k, ha oldalt kivezetett kéménnyel csinálják olcsó cuccokból, HMV meg bármi extra nélkül. Egy régi kazánhoz képest lehet spórolni talán 20%-ot? Ha csak drága gáz lenne, akkor mondjuk máris kijönne a matek az éves 800k+ fűtésszámlából.

    Apránként csinálva az ablakcserét, szigetelést meg szarnak pofon. Az ajtó-ablak csere kétélű ha hőhidas az egész szerkezet, mert akkor penészedni fog. De rendesen szigetelni meg csak akkor tudod rendesen, ha ráforgatod a nyílászáróra, de az meg így egyben nem 3 milla. Talán csak ha magadnak csinálod egy kis háznál a szigeteléstől színezésig. Esetleg egy födémet ma is meg lehet csinálni rentábilisan, mert nem függ mástól. Ráadásul sokat is hozhat, főként ahol semmi nem volt előtte. Mondjuk ha segít kb. 15%-ot és az a rezsidémon feje fölötti ársávból megy le, akkor kifizetődő.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #109597 üzenetére

    Azt hiszem kicsit azért tudom. Fa ablakot szépen rendbe lehet rakni. Tanyán volt hozzá szerszám, idő, anyag és nyaranta befogott nagyapám. Vályogház halála az, ha elhanyagolják. Nem mondanám, hogy élveztem átkúszni a galambpadláson, hogy kicseréljem a törött cserepet. Mázoltam, tapasztottam sárral, meszeltem és még hosszan sorolhatnám. Háznál ezért van mindig munka, mert nem hagyjuk lerohadni. Jövőre például ereszt kell javítani, mert 1 helyen elkezdett csöpögni. Amúgyis le kell csiszolni és festeni a lécezést.

    Amit leírsz addig eljutni évek nem munkája és totális igénytelenség.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #109625 üzenetére

    Mert a csiszolóvászon, ecset, szög és kalapács polihisztorrá teszi az embert? Lehet, de akkor még mindig ott az alternatíva, hogy nem hagyja lerohadni az ember a házat, hanem egy mestert aki elvégzi a kis javításokat. Bármelyik megoldás jobb/olcsóbb, mint igénytelennek lenni és javítás helyett évekig az utcát fűteni, másokkal üvöltözni, meg rugdosni a nyílászárót.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #109634 üzenetére

    A hasonlatod a csere előtti időszakra azok alapján amit eddig írtál: Évekig vártál, hogy az egyre lassabb, elavult, döglődő P4-et i7-re váltsd. Nem dobtál bele egy kis RAM-ot, vagy egy SSD-t, ahogy oprendszert se frissítettél évekig.

    Ez is évszázados dolog, már Petőfi is írt róla

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #109637 üzenetére

    A szigetelőcsík az kb. az RGB venti szint. Élmarót végig kell szépen tolni körbe és behúzni a szigetelést.

    A legjobb megoldás a csere, ebben egyetértek. Amit kifogásolok az a vegytiszta taknyolás, "ne nyújj hozzája!" és az évtizedes Pató féle hozzáállás.

    hcl: Szigetelőből van feszítős nútba húzható. Az jó tud lenni, vagy a ragasztani valóból a gumis, ha egyenletes és tiszta felületre ragasztják úgy, hogy ne nyíró irányú legyen az igénybevétele nyitáskor. Centis réseknél a gyalu, vagy ma rezgőcsiszoló, multitool tud inkább segíteni.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Alusky #109661 üzenetére

    Leginkább türelem. Mérni, marni, megint mérni, ha kell kiigazítani. Ha siet vagy az lesz amit leírtál, vagy túltolja és akkor meg halottnak a csók. Az első ablak sokáig tart, aztán belejön az ember. Szerintem sima olcsó Aldi/Lidl féle maróval is abszolválható a dolog. De egy házilag barkácsolt, kéz körfűrész asztalra ráhákolva is megugorható, csak sokkal jobban figyelni kell az ujjakra.

    hcl: Tudom, hogy az írtad. Az a sebtapasz kategória, 1-2 évre akár jó is lehet. Számítógépes példával: Duplázzuk meg a RAM-ot és dobjunk mellé egy SSD-t amíg nem jön össze a pénz egy új gépre. Aztán van amikor már nem lehet tovább húzni. Előbb-utóbb eljön a pont ahol vagy sok pénzért lecseréli az ember (új ablak) újra, vagy felújítja kevesebb pénzért munkát/tudást/időt/utánajárást befektetve mondjuk AM4-re (csiszol, újrafest, tömítést mar be) használt cuccokkal.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz kenwood #109666 üzenetére

    Ha rászánna fél napot, akkor kb. bármelyik épkézláb ember. Vegyük le a fiatalok, öregeket és felezzük meg. Az olyan 3 ember 10-ből. Az egészhez nem kell rakétamérnöknek lenni, csak rákeresni, még olvasni sem kell nagyon, megtalálható a youtube-on. Ha ez megvan, akkor kölcsönkérni/venni szerszámot, valami lécen kicsit próbálkozni és máris menne. Amúgy a valóság tényleg az a 10-ből 1 amit írtál. A 6 elvileg alkalmas emberből 5 nem akarja, tudja, hiszi el, hogy ezt meg lehet tanulni.

    Ez az oktatásunk eredménye, képtelenek az emberek önállóan kicsit is új dolgot elsajátítani. Pedig ez a nútmarás egy erősebb technika órába is beleférne 8-os fiataloknál.

    Alusky: Miért ne tudnál NAS-t összerakni és beüzemelni? Fórumon kérdezgetve, neten rákeresve, youtube videót követve simán abszolválható. Te miért nem hiszed el magadról, hogy ez lehetséges?

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz kenwood #109673 üzenetére

    Ez az oktatásunk eredménye. Már emlegettem, hogy ennek a bele se kezdésnek évszázados hagyománya van. Kíváncsi lennék, hogy hány embernek ugrott be:

    Roskadófélben van a ház,
    Hámlik le a vakolat,
    S a szél egy darab födéllel
    Már tudj' isten hol szalad;
    Javítsuk ki, mert maholnap
    Pallásról néz be az ég...

    Amúgy ha elmesélném, hogy mondjuk 3D nyomtatónak, CNC-nek vagy sok más dolognak mennyi alkalommal futottam neki mire átugrottam a lécet....

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Top cat #113021 üzenetére

    Mondja ezt egy macska a patkánynak. Széééppp... :U Megyek is vissza a balettba ugrálni. :DD

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Alusky #114059 üzenetére

    Az a vérbajos Ady is kurficált össze-vissza. Meg az a nyugatos csőcselék. Csinálták a rebelliót aztán a végén a muszkák előtt hajoltak meg. Ahelyett, hogy maradtak vóna a seggükön ahogy él magában falujában Pál uram. Ő magyarnak születék, s hazájának ősi jelszavát követé.

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz qnadam #114640 üzenetére

    Ezen ne múljon, ha nincs hol ásnod fel tudok ajánlani egy kis parcellát. Mindenki jól jár, mert vetni kellene pár dolgot és nincs kedvem ásni a hétvégén. :)

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz KROK640 #115357 üzenetére

    most pl tele volt a kiscsajjal a sajtó, akit felvettek a Harvardra, csak arról már kevésbé szól a fáma, hogy az egyik legelitebb fizetős iskolában tolta végig a tanulmányait, arról meg még kevésbé, hogy a magyar gyerekek minimum 90%-ának erre soha, még csak esélye sem lesz.

    Ez nem igaz, állami gimnázium. Idén talán 25. helyen végzett a rangsorban, de volt már sokkal jobb helyezése is. A magyar gyerekek kb. 5%-nak van esélye hasonló szintű oktatási intézménybe bekerülni. 817 gimnázium volt 2022-ben hazánkban, ebből a 25. hely valahol a felső 3%-ot jelenti.

    Alusky: Eddig azt hittem a pöstieket utálod, de hogy magadra mondod, hogy rohadj meg ez szintlépést jelent. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Alusky #115425 üzenetére

    Világos és egyszerű, mint a vakablak. A legjobb, hogy nincs benne megkülönböztetés. :)

    KROK640: Régen sem volt egyszerűbb, csak ha félig/teljesen alkoholista volt, akkor nem zavarta a pocsolyában dagonyázás. A válságok menetrendszerűen jönnek. 90-es évek Bokros csomaggal, .com lufis kirugdosás, 2008 körüli válság, most meg a kis covid/inflációs buli. Csak ezekre ki emlékszik 20 év után, ha közben szorgalmasan radírozza a maradék agysejteket?

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz cidalain #115459 üzenetére

    "de ez is necces, mert ha te munka előtt a boltba indultál reggeliért, és akkor ütnek el, akkor már az támadható. vagy munkaidőben kiugrasz a sarki boltba kóláért is problémás"

    Ez benne volt a balesetvédelmi oktatásunkban, lényegében az életvitelszerűen rutin útvonal amit rendszeresen használsz, de ha mondjuk az is, ha kitérőre kényszerülsz dugó miatt simán fedezve van. Ha bíróságra vinnék elbuknának vele, mert a gyakorlat elismeri azt, hogy:

    A mindennapi életvitelhez szükséges tevékenységek, már nem minősülnek kerülőnek, hanem az itt bekövetkezett baleset, akár útibalesetnek is minősülhet. Ilyen példa lehet, a mindennapi rutin keretein belül a bevásárlás teljesítése, vagy a gyermekek elhozatala az iskolából, óvodából, a bölcsődéből, esetlegesen valamilyen különóráról Ezek vizsgálata és eldöntése mindig egyedi, és a bizonyítási kötelezettség az érintett személyt terheli.

    Ha kollégákkal heti rendszerességgel kijártok ebédidőben enni vagy vásárolni az is fedezve van. Ha a kollégák tanusítják, hogy ez rendszeres = életvitelszerű.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz hcl #115464 üzenetére

    Nekünk fényképpel kellett igazolni a megfelelő munkahely: íróasztal, szék, monitor meglétét, elrendezését. Mondjuk azt nem tudom, hogy ki tudná megmondani, hogy nem kamu képeket küld be valaki. De azt gondolom, hogy annyi esze lehetne az embereknek, hogy a saját egészségüket nem veszik félválról. Tudom-tudom, de igen :(((

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz myckey #116005 üzenetére

    Ashburnben voltunk éppen, amikor egy agresszív videós kapott két szép ólombeültetést. Azzal szórakoztak, hogy mások arcába mászva videóztak. Helyi PC tévés megfogalmazásban: Az egyik ételfutár több felszólítás és helyzetből eltávolodás után a sokadik közeledésre túlreagálta a szituációt.

    kiegészítés: Érdekes, hogy a futárt azért ítélték el, mert az áruházba tilos lett volna lőfegyvert vinni. Amúgy ő megtett mindent, hogy kikerüljön a szituból. A Sorban állva, majd amikor átvette az ételt akkor is igyekezett eltávolodni és szóban is figyelmeztette a videóst.

    hcl: Akkor szerezz be hangyagörlirtót is, hogy ne sokasodjanak tovább.

    [ Szerkesztve ]

    https://frescho.hu

  • frescho

    addikt

    válasz Pikari #116074 üzenetére

    Sőt, legyen az első két szakma ingyen

    Már most is az. Elvileg. Csak éppen

    Ma már Magyarországon az állam mindenki számára ingyenesen biztosítja két szakma és egy szakképesítés megszerzését. Az első szakma esetében a szakmai bizonyítvány megszerzéséig, a második szakma esetében három tanéven keresztül, illetve szakképesítés esetében az első képesítő vizsga befejezéséig.
    Fontos azonban kiemelni, hogy az ingyenes szakmatanulás abban az esetben lehetséges, ha azt szakképző iskolában folyó szakképzés keretében tesszük.

    A gyakorlatban nappali tagozatos a képzés vagy olyan órarendben van, hogy munka mellett lehetetlenség beütemezni. Ráadásul 2 évet kellene kibekkelni.

    https://frescho.hu

Új hozzászólás Aktív témák