- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- GoPro Topic
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
Hirdetés
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Oukitel WP35 - az 5G-s faék
ma Kedvező árú, 5G strapamobil bukkant fel szerkesztőségünkben.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nbg
senior tag
Aham. Es hogyan tudom otthon a monitorom firmware-et frissiteni, ha esetleg ugy alakulna?
I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?
-
addikt
Azért ez "monitor képét felvesszük kamerával" megoldás sosem tudta igazán átadni, hogy milyen is az, amikor direkten a monitort nézhetjük. De jónak tűnik. Kérdés, hogy ugyanúgy el fog-e csúszni, mint a G-Sync. Persze ott aza baj, hogy nem adnak ki olyan monitorokat, amik G-Sync modulosak lennének. Itt is lehetnek még problémák.
-
Steven
addikt
Én akarok venni 21:9 es moncsit az új lg közül vajon az fogja e támogatni ez itt a kérdés 150 ezerért
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
FLATRONW
őstag
Most lehet, hogy hülyeséget fogok írni, de én úgy tapasztaltam, hogy 120 Hz-en alapból sokkal világosabb a kép, mint 60 Hz-en. Én ezen a videón is úgy vettem észre, hogy a FreeSync-es kép sötétebb, de ez lehet a felvétel hibája is. Az lenne a kérdésem, hogyha tényleg létezik ez a jelenség vagy csak a velem van a probléma?
A mondandóm lényege az lenne, hogyha tényleg igazam van, akkor a frekvencia váltással folyamatosan változna a fényerő is, ami szerintem nagyon zavaró lenne.[ Szerkesztve ]
-
bbTamas77
aktív tag
Nem hiszem el, hogy FreeSync-nélkül a szélkerék megáll egy pillanatra, ez akkora FAIL.
Manipulált videó az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
ha 40fps-el kesziti a az anyagot, de a monitor 60x frissit, akkor bizony az lesz, hogy megall 1-1 pillanatra (ketszer kirajzolja az elozo kockat mert uj meg nincs). Pont errol szol az egesz
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
HSM
félisten
Arról van bármilyen információ, milyen monitorokkal fog ez működni? Úgyértem, milyen típusokhoz terveznek FW frissítést, hogy tudja ezt?
(Ha már demonstrálták valamin, akkor minimum 1 típusnak már léteznie kell. )[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
Cathulhu
addikt
De itt pont v-sync on van.
Es Abunak is igaza van, ha mindezt 25/30 fps-el veszed fel, akkor meg jobban kijon a dolog. Bar ilyenkor a kamera keperzekeloje azert osszemossa a kepkockakat, azert nem latvanyos freesyncnel a dolog.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Sir Ny
senior tag
Ha 25/30 fps-vel veszed fel, akkor nem kapod el ketszer ugyanazt a kepkockat.
btw kar ezen rugozni, mondjuk ugy, mindannyian lattunk mar fix 60 kepfrissitesu monitoron 40-60 fps kozott ingadozo, folyamatos lassu mozgast eloben. Ha annal jobb lesz, akkor jo.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
Nekem filmeknél is nagyon tetszene, ha nem kéne mindig kézzel kapcsolgatni 50, 60 és 72hz között.
Igazából azon csodálkozom, mekkora bénaság, hogy évek óta monitordrivereket kell hekkelni, meg kézzel kapcsolgatni egy ennyire alapvető funkcióért. Bár jobb később, mint soha....
[ Szerkesztve ]
-
BSOD
senior tag
-
pakriksz
őstag
a szokásos módszerrel. De valószínűleg a gyártók nem fognak kiadni a meglévőekre frissítést, mert vegyél újat
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
HSM
félisten
Nem azt mondtam, nem lehet megoldani. Azt mondtam, ennek évek óta a világ legtermészetesebb dolgának kéne legyen, hogy beraksz egy videót (akámilyen épkézláb playerbe), és a "megfelelő" képfrissítéssel játssza le pl. A monitornál lévő mókáról nem is beszélve, megfelelő típust keresni, különböző módokon ráerőszakolni a gyárilag unsupported frissítéseket....
-
Jack@l
veterán
Nemtom, nálam vsync-el 60fps-re kiakasztva sincs akadás a monitoron...
UI: arra azért tényleg kíváncsi lennék ki és hogyan fog majd ingyenesen fw-t frissíteni egy monitoron.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
SylverR
senior tag
Jah...Hát akkor ki kell kapcsolni a v-syncet. Nem igaz, hogy lustaság miatt még külön monitor kelljen.
@(#29) a_n_d_r_e_w:
Nem hiszem, hogy igény kérdése lenne az, hogy eldöntheted, hogy 2 mp tearinged, vagy 2 másodperc akadásod legyen. Amelyik jobban zavar, azt eliminálod. Akit mindkettő zavar, az adja el inkább a gépét, és ne foglalkozzon ezzel a témával. Imádom mikor valaki mindent agyon fikáz, és semmi sem jó neki. Engem valahogy nem hoz lázba sem a g-snyc, sem a freesync.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
félisten
Az a baj ezzel, hogy válaszhatok a 60fps alatti apró akadások és a tearing között. Pedig egy játék esetén gyaroki, hogy néha 60fps felett megy, néha meg beesik az alá. Játék közben meg csak nem kellene kapcsolgatni.
Emellett állítólag még energiatakarékosabb is, ami megint csak előny.mod: Én sem fogok emiatt monitort váltani, de nem is mondja senki, hogy ezt kellene tenni. Később (évek múlva), amikor majd úgyis cserélek, akkor már úgyis ilyen lesz az összes monitor, meg VGA. Nem árt senkinek, hogy ezt is tudja egy monitor. Régóta jelen lévő probléma, amit nagyon ideje volt megoldani. Szerintem nem olyan nagy baj, ha fejlődik a világ.
A lényeg az, hogy nem kötelező.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
SylverR
senior tag
Oké, ebben igazat adok.
De fölöslegesen nagy hype lett neki adva, pedig a hibáról én nem is tudok.
Az új gépemen (A8-5600K-val, igp-vel) előfordul már gyakran a 100-200 fps. Menükben az 1000-2000 is. Ami új nekem. De továbbra se látom olyan vészes problémának ha bekapcsolom a v-sync-et. Pedig ennél a rendszernél, hiába fut helyenként 200 fps-sel valami, 100%-ra veheted, hogy befog esni 60 alá. De nem tapasztaltam ebből semmi problémát, ezért nem értem miért kell ekkora hepajt csinálni belőle.
Rendben, fejlesszék. De az eddigi vesa szabványokról se érkeztek szerintem folyamatosan hírek. Vagy csak nem figyeltem, mert nem érdekelt.Nem!
-
félisten
Azért lett így felkapva, mert ez is egy újabb háborús front lett az nV G-Sync miatt.
Ha arról lenne szó, hogy az egyik VGA gyártó nagy csinnadrattával bejelentené, hogy az XY technológiájú ellenállások miatt 1,7%-kal stabilabb a GPU áramellátása, és erre a másik előjönne az YX technológiájú ellenállásokkal, akkor ezen menne a hiszti, akkor is, ha mindkét technikát 50 éve használja az ipar komolyabbik része.
Annyi a különbség, hogy ez a mostani újdonság valóban hasznos - még akkor is, ha nem ér anniyt, mint amekkora a hiszi körülötte.ui.: Én néha szoktam régi játékokkal is játszani 6800K-val, és pl. az UT3-ban nagy területeken minimális röccenéseket látok V-sync-kel, ha meg kikapcsolom, akkor meg tearing van elég gyakran.
Előbbi ritka eset, de azért komoly harc közben zavaró tud lenni. Ugyanez szintén gáz autózás közben: épp a célegyenes elötti kanyarban bejön mellém egy másik kocsi, amitől 60 alá esik az fps, és elkezd akadni.
A pálya elején még nem zavar, mert apró akadásokról van szó, de a vége felé, amikor 30. körben végre első vagyok egy fél kocsihosszal, akkor már igen.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
addikt
Rossz irányból közelíted meg. Ez a játékosk egyik nagy vesszőparipája. Egy jó játékban színvonalasabb grafikai beállítások mellett nem fogsz 100-200 fps-t látni IGP-vel
Ott nagyon tipikus a 40-60 fps, ahol erősen előjön ez a probléma. A Vsync pedig input lagot csinál, ami az 1 ms válaszidejű monitorokkal és 1GHz letapogatási frekvenciájú egerekkel operáló HC gamereknek egy halál. Erre jelent tökéletes megoldást a GPU-hoz alkalmazkodó monitorfrissítés. De ha nem hc gamer vagy, akkor is zavaró tud lenni, ha meg-megáll a kép, mert nem fogsz komolyabb grafikával rendelkező programoknál 200 körüli fps-t látni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ez nyilván csak jó lehet a játékosoknak, egyetértek.
Ha van egy játékom, ami az esetek 80%-ában 60FPS felett megy, akkor se lebutítani nem érdemes a grafikát, se a Vsyncet kikapcsolni, ugyanakkor a maradék időben boszantó tud lenni a 30fps-nek megfelelőre eső input lag. Vagy pl. tipikus eset, hogy 40-50FPS-em van maxon egy játékban, ami nekem jó is lenne, de nem tudom rátenni a Vsyncet, mert nem lenne jó. Így meg azért szét-szétcsúszik a kép itt-ott.
Persze, tudom, vehetnék 4X-ennyi pénzért 2X ilyen erős VGA-t, vagy ugyanmár, ne uraskodjak, 30FPS elég mindenre (nem elég), de valahogy ez a Freesync valahogy nekem eddig a legkorrektebb megoldási próbálkozás mind közül.
-
SylverR
senior tag
Áhá. Szóval a lényeg, hogy a zöldek és a pirosak egymás torkának eshessenek.
Nos, igaz. Magával a fejlesztéssel nincs baj. Ha ez egy jó megoldás a v-sync helyére. Hiszen teljesen logikus, hogy nem 60-ra - vagy 75-re, vagy etc) kéne leszorítani a frameratet, hanem a monitor jelenítse meg úgy, hogy ne akarjon többet kirajzolni mint amennyire képes.
De még mindig nem nagyon értem az akadás dolgot.
A tearing rendben van: van 600 fpsünk, akkor sorban kirajzolja a 10-est, 20-ast, 30-ast, etcetera, amik között tartalmi különbség van, ezért nem fog összeilleni az új frame, az előzővel.
De ez az akadás... Ha jól értelmezem, teszem azt bekapcsoljuk a v-syncet egy 60 hz-es monitoron, és van 30 fps-ünk adott jelenetben. Akkor ez azt jelenti, hogy minden frame két "hertznyit" fog a kijelzőn tartózkodni. De a másodperc 30-ad része alatt csak akkor történhet nagy különbség, ha az objektum sebessége óriási.
Nem tudom elképzelni, hogy ez bármilyen játékban is zavaró lenne.
Amit tudok, hogy régebben sokszor játszottam úgy autós játékkal, hogy akadt. De ezesetben 20-30 fps-ekről beszélünk, nem 60-ról. Mondjuk az lehet, hogy aktív volt épp a v-sync... De azt a fajta akadást én mindig is a proci, vagy a vga beakadásának ítéltem meg.[ Szerkesztve ]
Nem!
-
félisten
Ha 30-cal, vagy 20-szal számolsz, akkor pont nincs gond, mert osztható vele a 60. így minden képkocka 2-szer vagy 3-szor lesz kirajzolva, ami egyenletes mozgást jelent.
De, ha mondjuk 47 az fps, akkor egy ideig (néhány tized másodpercig) jó lesz, de egyszer eljut oda, hogy két 60Hz-es frissítési ciklus ugyanazt a képet fogja kitenni kétszer. Ez apró akadásban nyilvánul meg. Ezután megint egy ideig jó, és megint egy röccenés, stb. Ha változik az FPS, mint ahogy minden játékban, akkor váltakózó időközönként lesz egy-egy röccenés.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
veterán
Itt egy részletesebb videó:
AMD FreeSync External Display Demo: Computex 2014Meg AnandTech cikke:
The monitor in question operates with a fairly narrow range of rates of just 40Hz to 60Hz
owners shouldn’t be expecting firmware updates as this is very unlikely to happen
final retail availability potentially as early as very late this year, but more likely into the first half of 2015.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.FantastiK
őstag
hajra AMD, huzzal bele !
Main full time job : >>> The ultra fast money producer !!!
-
addikt
Miért is? Én így tudom: frissül a 60 Hz-s monitor másodpercenként 60-szor (16,7 ms-enként). Megy a játék mondjuk 25 fps-el, azaz egy képkocka 40 ms-enként készül el. Indítsuk mindkettő ugyanonnan. 16,7 ms múlva frissít egyet a monitor, látja, hogy a következő képkocka még nincs kész, ezért (vsync on) kinthagyja az előzőt. Eltelik még 16,7 ms, azaz már összesen már 33,3 ms. A monitor frissít megint, de látja, hogy még mnidig nemkészült el az a következő képkocka. Kint hagyja megint az előzőt.
Azaz: már harmadjára teszi ki ugyanazt és 3 > 2.
-
Cathulhu
addikt
Rosszul gondolkodsz. Az akadas nem a tobb/kevesebb fps miatt jon elo, hanem a teljesen eltero idoszeletek miatt. 60 fps monitor, 40 fps render es 25 fps kamera legkisebb kozos tobbszorose 600, azaz 10mp-enkent kerulnek totalis szinkronba!
levezetem neked az elso tiz monitor idoszeletet es alatta amelyik kepkockat kirajzolja a render (tetelezzuk fel egyszerre indul minden)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1 1 2 3 3 4 5 5 6 7itt mar van akadas
ez ido alatt a 25 fps kamera befejez 4 kepkockat es belekezd az otodikbe amik a kovetkezo renderelt kepkockakat fogjak mutatni:
1 2 3 5 7Itt az utolso ket kepkockan mar 2-2 kockanyi ugras van, azert szembetunobb az egesz.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Cathulhu
addikt
sot, meg ha egy 30 fps kamera es a monitor tokeletes szinkronban vannak, akkor is vegyuk minden masodik idopontban a kirajzolt render kepkocka sorszamat:
1 2 3 5 6 7
itt is van egy ketkockas ugras, mar az elejen, ami rogton egy durva akadas.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
hugi0
őstag
"Ha van egy játékom, ami az esetek 80%-ában 60FPS felett megy, akkor se lebutítani nem érdemes a grafikát, se a Vsyncet kikapcsolni, "
Szoval ha van egy jatekom ami 100 FPS ala nem esik, akor kapcsoljam be a V-Sync -et ?
- mi lesz jobb ?
- es miert ?"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
HSM
félisten
Akkor érdemes bekapcsolni, igen. Ugyanis a legtöbb PC monitor ma 60hz-en üzemel, azaz 60 képkockát jelenít eg másodpercenként. Ha a játékod 100-at tud, akkor V-sync nélkül még azelőtt felül lesz írva az előző kép, hogy az megjelent volna teljesen a monitoron. Ebből az lesz, hogy az előző kép félig megjelent a monitoron, de a másik fele a képnek már a következő képkockából lesz, ami általában nem pontosan követi az előzőt, tehát lesz egy "szakadás" valahol a képen egy vízszintes vonal mentén.
Pl.: [link] (3 törés, főleg a mosdókon látszik).
Vagy a PH tudástár cikke: [link]. -
hugi0
őstag
Koszonom. - elolvastam.
- ebben az esetben a videokartya utasitva van, hogy 60FPS nek megfelelo adatot szamoljon es kuldje a monitornak. - ezesetben kisebb a VGA fogyasztasa mert kevesebbet szamol !?
Vagy a VGA ugyan ugy kiszamol mindent, csak a V-Sync opcio miatt a megjelenitore csak 60 kep kerul ?
[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
HSM
félisten
Kevesebbet is fogyaszt, legalábbis a "hagyományos" dupla bufferes V-sync esetén, ekkor ugyanis pihen, amíg meg nem jelent a kiszámolt képkocka.
Tripla buffer esetén nem változik a fogyasztás, mivel a háttérben olyankor ugyanúgy működik, mint kikapcsolt szinkronizációval.
Azt nem vezetném már le, inkább linkelek: [link][ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Tripla buffer esetén is kevesebbet fogyaszt. Dupla és tripla buffer között csak annyi különbség van, hogy tripla buffer esetén 1 háttér bufferrel több van. A fogyasztást a kiszámolt képkockák száma határozza meg. Tripla buffer esetén is max 60 képkocka kerül kiszámításra, nem pedig 100.
-
hugi0
őstag
En meg csak most kezdek belebonyolodni ezekbe a dolgokba. VGA - megjelenites.
Ha logikusan kovetkeztetetk akkor bizony a V-Sync -> imput lagot general.
- mivel kesob kerul megjelenitesre az adott kep.
- es tovabb kovetkeztetve ez elmeletileg nem szamit, hisz a megjelenito nem tuná ugysem megjeleniteni a mar kiszamolt kepet. - de megis mert a kep egy reszet mar kirajzolja - ilyenkor van az amikor a kepen egy vagas latszik (nem jut eszembe a neve).Nem egy harcore gamer vagyok, de nagyon sokat szamit, hogy idoben reagaljak az ellenfelek lepesere.
- ezesetben lehet, hogy jobban jarok ha megsem kapcsolom be a V-Sync-et ?
- mert a mar felig megjelenitet kepen olyan informaciot kaphatok (nem biztos hogy kapok - de a lehetoseg fent al) az elenfelemrol, ami csak kesobb erkezne."Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
Új hozzászólás Aktív témák
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Hardcore café
- Jövedelem
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Diablo IV
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Anime filmek és sorozatok
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Ukrajnai háború
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs