- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen notebookot vegyek?
- Hobby elektronika
- Gaming notebook topik
- Újabb "merénylő" érkezett a Thermalright megbízásából
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön a PC Gaming Show 2024
gp Alig több mint egy hét múlva jön az esemény, amelyen több tucat játék bemutatójára számíthatunk.
-
Bemutatta első vízhűtését a Montech
ph A HyperFlow ARGB kétféle méretben és kétféle színben érkezik.
-
Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
it A jelentések szerint Donald Trump azt fontolgatja, hogy politikai tanácsadót csinál Elon Muskból, amennyiben megnyeri a novemberi választást.
Új hozzászólás Aktív témák
-
keIdor
titán
3840x1920? Nincs elírva? Gondolom 2160 akart lenni.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
kurtuzov
senior tag
Az nVidia miért nem így csinálta? Hogy fog az ő megoldásuk elterjedni?
-
nagyúr
a paneltípusokat lehet tudni? gondolom, a 144Hz-esek TN-ek, a többiről tudunk valamit? ill. eddig nem Q1-es startról volt szó?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
Tehát ezekkel a monitorokkal teljesen eltűnne a képtörési probléma, bármilyen régi-új játéknál, egy R9 270X-es VGA-val?
Az elég zsír... szerintem kezdek gyűjteni Valami olyan panel kéne aminek jó a kontrasztja... Nagyon szeretem a Dell IPS-em színeit (fotós munkákra tökéletes), LG TV-n is... de a fekete... Gyakorlatilag sötétebb jeleneteknél nincs fekete.
Samsung S-PVA ilyen szempontból nagyságrendekkel jobb.
-
Idézet a májusi cikkből:
"A játékok szempontjából már nem ilyen egyszerű a helyzet. Az Adaptive-Sync technológiának ezt a módját csak az AMD Radeon R9 295X2, 290X és 290, illetve az R7 260X és 260 támogatja, illetve az APU-k közül a Kaveri, a Kabini, a Temash, a Beema és a Mullins kódnevű megoldások használhatják"
Viszont filmet nézhetsz vele.
-
nagyúr
úgy értem, az érdekelne, hogy melyik milyen fullHD IPS érdekelne leginkább.
A Q1 benne van a H1 halmazban.
ezt a választ remélem, csak tréfának szántad (nem a tényszerűségét vitatom, még mielőtt valaki kötekedni kezdene)
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Ren Hoek
veterán
válasz antikomcsi #9 üzenetére
Hát ez szomorú. Azért nem egy régi kártya pedig.... de el kell valamivel adni az újakat is.
Filmnézést nem teljesen értem... az működött eddig is, 24 hz tv-re azt szevasz. (ha irónia akkor fáradt vagyok bocs )Megvan elolvastam a cikket... Akkor meg feldughatják a free-syncjüket. Biztosan meg lehetne oldani, hogy game-nél is működjön, csak hát a kápitálizmus.
[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
All AMD Radeon™ graphics cards in the AMD Radeon™ HD 7000, HD 8000, R7 or R9 Series will support Project FreeSync for video playback and power-saving purposes. The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming.
Konkretan azt akarja jelenteni, hogy statikusan barmilyen framerate-re be tudnak allni, ami meghaladja a minimumot, azaz mondjuk 23.97 fps videot 23.97Hz-el fogjak lejatszani es nem probalnak meg buveszkedni hogy valahogy 60-ra konvertaljak, valamint statikus hatteren lemennek minimumra, hogy aramot sporoljanak.
Dinamikus, azaz menet kozbeni folyamatosan valtozo frissitest csak a legujabbak tamogatjak.szerk: szerintem gamenel ezt meg lehet ugy oldani, hogyha te tudod, hogy a te minimum fps-ed 44, akkor 44Hz-re allitod statikusan, vagy ha 28, akkor 28-ra.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Nyugi, nekem most 280X-ek vannak, szóval pont ott vagyok velük, mint Te a 270x-el, ebből a szempontból.
Viszont nemrég lett egy 144Hz-es monitorom, és a képtörés olyan mértékben megszűnt, hogy öröm nézni. Nem kell v-syncet használni, és mégis jó a kép.
Megmondom őszintén én nem értek a monitorok mélylélektanához, de nem is kell, mert a saját szememnek azért hiszek.
-
Ren Hoek
veterán
Valaki írta hogy a RadeonPro-val "menni fog"... mert ott van Dynamic Framerate Control. Nem ismerem annyira ezt a cuccot... majd utánanézek.
A filmes dologgal nem nyerek semmit, mert a Dell megy 24 hz-en fixen, ott nem kell mókolni, a TV pedig 120hz-re többszörözi a 24 hz-et, így ott sincs szappanhatás, de akadozó kép sem.
(#14) antikomcsi: Gondolkoztam is a cserén 280x-re még korábban ...
Hiszek neked, majd megnézek egyet élőben... a fizikai optikai biológiai hátterére azért kíváncsi vagyok, miért tűnhet el a tearing. 144Hz-en. Nem hiszem, hogy placeboról van szó, mert azt baromira észre lehet venni azért.szerk: Amúgy minden FPS zónában tearing mentes?
[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
A tearing 144 Hz-es monitor esetén is jelen van, de a jóval rövidebb frissítési ciklusoknak köszönhetően kevésbé észrevehető és zavaró.
Vegyük például, hogy egy játék stabilan 45 fps-re képes, tehát minden képkocka 22.222 ms alatt kerül kiszámításra (természetesen a valóságban nincs ilyen, de az egyszerűség kedvéért ettől tekintsünk el).
60 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 16.666 ms-ig tartanak.
45 fps mellett az első képkockán nem lesz törés, a 2. képkocka esetén a kép 1/3-ál, a 3. képkocka esetén pedig a kép 2/3-ál lesz a törés, a 4. képkockán nem lesz képtörés. Az ötödik képkockával újra kezdődik a kör. Tehát 4 képkockából kettőn törés lesz, azaz 60 képkockából 30-on.
Azon a képen ahol az 1/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 11 ms-ig jelen is van.
Azon a képen ahol a 2/3-nál jelenik meg a törés, ott kb. 5,5 ms-ig jelen is van.
Ez azt jelenti, hogy a 60 Hz-es monitoron másodpercenként összesen 250 ms-on keresztül törés lesz (11 és 5,5 ms hosszú törések váltják egymást)144 Hz-es monitor esetén a frissítési ciklusok 6,944 ms-ig tartanak. Ebből is már látszik, hogy nem történhet meg az, hogy 11 ms-ig látható legyen egy törés.
45 fps mellett:
1,2,3 képkocka - nincs törés
4. képkocka - 1/5-él törés (5,555 ms hosszan tartó törés)
5,6 képkocka - nincs törés
7. képkocka - 2/5-él törés (4,166 ms hosszan tartó törés)
8,9 képkocka - nincs törés
10. képkocka - 3/5-él törés (2,777 ms hosszan tartó törés)
11,12 képkocka - nincs törés
13. képkocka - 4/5-él törés (1,388 ms hosszan tartó törés)
14,15,16 képkocka - nincs törés
A 17. képkockával újra kezdődik a kör.16 képkockából négyen törés lesz, azaz 144 képkockából 36-on.
Ez azt jelenti, hogy 144 Hz-es monitoron másodpercenként csak 125 ms-on keresztül lesz látható törés.Összegezve:
60 Hz-es monitor esetén a képkockák felén törés lesz, míg a 144 Hz-es monitoron csak a képek negyedén lesz törés.
60 Hz-es monitoron hosszabb ideig, míg 144 Hz-esen jóval rövidebb ideig láthatóak.Ezt az egészet a CRT monitorok frissítéséhez tudnám hasonlítani. 60 Hz mellett fejfájdítóan vibrált a kép, 85 Hz-en pedig nem lehet észrevenni (vagy csak nagyon kevesen észlelték) a vibrálást. Pedig a jelenség nem szűnt meg, csak kevésbé volt észrevehető.
-
Cathulhu
addikt
Igen, annyit meg hozzatennek, hogy tearingre az egyik legnagyszerubb pelda volt, BF: BC2 singleben volt egy jelenet, mikor helikopterrol lott az ember minigunnal, ami hol bevilagitotta a kepet, hol nem. Ehhez jott meg hozza, hogy v-sync hibas volt a jatek, par patchig nem is mukodott. itt latszott a legjobban, ahogy a kep egyik fele vilagos masik fele sotet volt es vibralt, ahogy a kulonbozo kockak kirajzolodtak. Ez szerintem 144Hz-en is ugyanugy zavaro lenne. Ami nem zavaro, az az elmozdulasbol vett tearing, foleg magasabb fps eseten, mert akkor maga az elmozdulas merteke is kisebb, azaz kisebb a szakadas.
[ Szerkesztve ]
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
-
addikt
Egyébként amikor elkészült a képkocka valamelyik hátsó bufferben (nem tudom mi annak a pontos neve), akkor mennyi idő, amíg abból front buffer válik? Vagyis gondolom hogy nem átmásolja a képet a másik bufferbe, hanem elkezdi abból kirajzolni a képet. Ennek az ideje is bele van számolva az fps-be? Tehát képkocka elkészítésének az ideje + bufferváltás? Vagy ennek elhanyagolható az ideje?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudtommal a Nixeusm IPS.
Mivel 10 (11) termék megjelenéséről van szó, így nagy halmazt kell megadni, mert x gyártó szállíthatja már ebben a hónapban, de y gyártó esetleg csak májusban. Nem mondhatják azt, hogy Q1, mert y csak Q2-ben szállítja. De a H1 az jó, mert abban benne van a Q1 és a Q2 is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
De most őszintén. Ugye ehhez is új monitor kell, ami drágább lesz a beépített technika miatt. Csak AMD-vel fog menni, abból sem az összessel. Sőt, kimondottan kevéssel. Akkor miben is különbözik ez az nV megoldásától? Lehet itt dobálózni a szavakkal, hogy zárt megoldás meg licensz stb. de a lényegében a felhasználói oldalról ugyanolyan lesz ez a megoldás is. Max. az nV-é kicsivel (de nem annyival, amit egyesek sugalltak, nem 200 dollárral) drágább lesz. De az nV kártyák mindig is kicsit drágábbak voltak az AMD-nél ebben semmi újdonság nincs.
Csak épp ezt az nVidia több, mint egy évvel korábban meg tudta csinálni és piacra tudta dobni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kell érte fizetni licencet, így 100-130 dollárral olcsóbb lesz a monitor előállítási költsége, és ezt láthatóan nem fogják extra haszonra felhasználni. Emellett az A-Sync támogatja az OSD technikákat és a kijelzőskálázást, illetve működik mobil termékben is, mindenféle extra hardver nélkül.
Az NVIDIA is támogathatja, ha akarja. Előbb utóbb muszáj lesz nekik, mert a nagy monitorgyártók nem kérnek a G-Syncből, és nem logikus üzletstratégia a legjobb kijelzőket elzárni a felhasználóid elől.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
addikt
Nem kell érte fizetni licencet, így 100-130 dollárral olcsóbb lesz a monitor előállítási költsége, és ezt láthatóan nem fogják extra haszonra felhasználni.
Ezt már a cikkben is olvastam, de miből gondolod ezt? Én még nem láttam, hogy árcédulát is tűztek volna a monitor mellé, amiből ez kiderülne (vagy vagy elsiklottam valami felett?). Anélkül meg mi alapján lehet ezt mondani?
-
daveoff
veterán
Megjelenéskor szerintem is ugyanolyan drágák lesznek az A-sync monitorok, valamivel biztos olcsóbb lesz, de miért érné meg a monitor gyártóknak sokkal olcsóbban adni, mint a G-sync monitorokat?
A két technológia között mi a különbség, hogy az egyikhez külön hardver kell, a másikhoz meg nem kell semmi? Valami komolyabb különbség lehet köztük, ha az egyikhez kell egy külön hardver, nem? Vagy még a végén kiderül, hogy az A-sync monitorokba is bekerül valami kütyü...
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Ren Hoek
veterán
Köszönöm, sokat segített ez a válasz!
Akkor kivárok egy 144 hz-es monitort Fríszinkkel, és VA panellel, köztes megoldásként már ez is javít a tearingen... aztán kártyát meg ráérek cserélni. (de azért AMD-től jó lenne egy magyarázatot hallani, hogy mi az az extra hw elem, ami az új magokban megvan, míg a korábbiakban már nincs - pedig mint láttuk az is tudja állítani a frekvenciát bármennyire filmeknél... továbbra is szoftveres részre gondolok. Majd az lesz ciki, ha mondjuk Intel meg nV visszafelé is támogatni fogja, mert írnak valami csodadrivert/BIOS-t )
[ Szerkesztve ]
-
Cathulhu
addikt
ha az Abu fele magyarazat megfelel, akkor utolso bekezdes
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
nagyúr
144-es IPS? hmmmmmm, nem volna rossz
segítő kezet nyújtok a megbicsaklott kommunikációs szakembereknek - "a fentebb felsorolt A-Sync monitorok az első és a második negyedévben folyamatosan érkeznek". csak vélelmezem, hogy nem erről van szó - gyanítom, hogy Q1-ben nem nagyon lesz itt semmi.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert nem fizetnek licencdíjat, és nagyon gyorsan akarják, hogy a technológia terjedjen. Ez egy nagyszerű megoldás arra, hogy az amúgy elégedett felhasználókat monitorváltásra buzdítsák.
A működésben nincs lényeges különbség. A dizájn szempontjából van úgy felépítve az A-Sync, hogy van a GPU-ban a kijelzőmotor és abban a szinkronizálásért felelős rendszer, amely a monitor vezérlőjével dolgozik. A G-Sync esetében a szinkronizálásért felelős rendszer nem a GPU kijelzőmotorjának része, hanem a monitorvezérlőé. Igazából teljesen mindegy, hogy a szinkronizálásért felelős rendszer a kijelzőben vagy a GPU-ban van benne. Az NV-nek azért kell, hogy a monitorban legyen, hogy a monitorgyártók kifizessék a licencet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ren Hoek
veterán
Technikailag nincs erről a dinamikus "kijelzőmotorról" nincs valami leírás? Nem fér a fejembe, hogy ehhez minek kell egy FPGA (nv-nél), vagy miért kell dedikált GPU egység hozzá...Állítom egy 10 soros VHDL kód
én ezt kb úgy értelmezem, hogy ez egy függvény, aminek van bemenete, és egy int kimenete, amivel vezérli a monitort hány Hz-en menjen. Nem értem ezt miért ne lehetne megírni ezt GPU-n az általános egységekre? ... Netán CPU-ra... bár tudom az már távol esik. Sebesség, számolási teljesítmény, vagy lag?
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Posta, csomagküldés
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- LEGO klub
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Samsung ViewFinity S9 5k monitor!27"/5120x2880/IPS/10bit/600 Nit/Thunderbolt 4/Machez is/Beszámítás
- Dell S2721DS 2k Monitor!27"/IPS/2560x1440/75hz/Freesync-Gsync/Fehér/Beszámítás
- BESZÁMÍTÁS! SAMSUNG Odyssey G7 C32G75T monitor garanciával hibátlan működéssel
- SAMSUNG (LU28R550UQRXEN) 28" GAMER MONITOR ! AKCIÓ!
- LG 32GQ850-B Ultragear 2K QHD 260hz 1ms Nano IPS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen