Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
ph Játékra, munkára, esetleg utazáshoz? Egy hordozható számítógép vásárlásánál sok szempontot kell figyelembe venni.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Chivalry 2
gp A jövő hét folyamán egy újabb rejtélyes ajándékot kapunk a cégtől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
martonx
veterán
Fortnite-ot hónapok óta játszhatatlanná tevő driver hibát is talán ideje lenn már javítani.
Én kérek elnézést!
-
Sz_Imre
senior tag
Ismert hibák tartalmazza: Some stuttering may be experienced while playing Fortnite™ with DirectX® 11 API.
A Saints Row-hoz: AMD is working with the game developers of Saints Row™ to resolve issues using DirectX® 11 and Vulkan® API. Users are recommended to launch Saints Row™ with DirectX® 12. Hybrid graphics users are recommended to use high performance mode in Windows graphics preferences. -
martonx
veterán
Ó de szép eufémizmus: "Some stuttering may be experienced while playing Fortnite™ with DirectX® 11 API"
Ez konkrétan azt jelenti, hogy veszel egy RX 6700 XT-t, 250K-ért, és mindegy, hogy DX 11 vagy 12, de 720p-ben, performance módban tudsz csak játszani az egyik, ha nem a legnépszerűbb FPS-el. Szánalmas.Én kérek elnézést!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amikor egy játék támogat több API-t, az nem azt jelenti, hogy több API is kap supportot. Általában csak az egyik API-ra dolgoznak igazán a fejlesztők, és ez a Fortnite esetében a DirectX 12 már. A DirectX 11 csak egy legacy opció, ami idővel kikerül. Emiatt nem annyira kritikus az AMD-nek sem ezt javítani, mert pont a legacy API-val van gond, nem a mainline-nal, amire a játékot írják.
A legacy API support pedig abból a szempontból hátrányt szenved, hogy átírják azokat a részeit a kódnak, amelyeket eredetileg DirectX 11-re szabtak, de mivel már a DirectX 12 a mainline, így ahhoz van szabva a motorban az RHI optimalizálás. Ezáltal a programra korábban berakott meghajtóoptimalizálások nem fognak úgy működni, mint régen, mert a programkód maga jelentősen megváltozott. A javítás is lényegében annyi lesz, hogy detektálják majd az akadást okozó profilkódot, és azt eltávolítják, aztán ha sebességet akarsz, kapcsolj DirectX 12-re.
Egyébként az UE4/5 ebből a szempontból egy szerencsétlen motor, mert DirectX 12-ben az RHI generálás okozhat akadásokat, de ezt elvileg az Epic pont most javítja az új UE 5.1 verzióban. [link] Valószínűleg ezt megoldják a DirectX 12-re, ha visszaportolják a módosításokat a Fortnite-ba.
Egyébként olyan jelentős problémát ez nem szokott okozni. Én DX12-ben játszom, amikor frissít a program, akkor megvárom a lobby-ban, amíg újrafordítja a shadereket, amivel kb. 10 perc alatt végez, és utána simán megy 100+ fps-sel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
martonx
veterán
Próbáltuk DX12-vel is, ugyanolyan szar akadozós az egész. Főleg, amikor megjelenik egy új játékos a színen vagy elkezdődik némi lövöldözés, akkor 10 fps alá esik. Ami egy Ryzen 5 3600 + 6700 XT konfignál, elég kínos.
Csak akkor nincs ilyen probléma, ha 720p + performance módban fut a Fortnite, de na, ezt a 10+ éves konfigokra találták ki, nem a 2-300K-s videókártyákhoz... Ultra gáz a fos AMD driver / Epic szarakodás.
Szerencsére van otthon egy régebbi gép is Geforce 1660S-el, na azon hasít a Fortnite. De mennyire kínos már, hogy ha a gyerek Fortnite-ozni akar, akkor nem tud a gamer gépén, hanem a régi irodai géphez kell átülnie...
Röhej.
Lehet hogy most javítja, de ez egy 2021 óta fennálló probléma, igaziból már mindegy, az AMD el lett könyvelve szarnak, pedig eddig a fiam AMD rajongó volt, ezért is lett RX 6700 XT az új kártya.Én kérek elnézést!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor valami más gond lesz, valószínűleg fordítási gond, mert ilyen nem történik nálam, pedig gyengébb gépem van, viszont hasonló az architektúrája.
A Fortnite esetében csak annyit kell figyelembe venni, hogy amikor frissít a motor, akkor a DirectX 12 módnak újra kell fordítania a shadereket. Ez beletelik 10 percbe is, de a lobbyban megcsinálja a kiválasztott beállításokon. Természetesen minden egyes beállításnál újrafordít, tehát egyet kell kiválasztani, és meg kell várni, amíg végez a kód lefordításával a rendszer.
Ha régi a shader cache, akkor pedig azt érdemes kiüríteni, mert bezavarhat. Én általában havonta kiürítem a meghajtóból, mert lehetnek olyan patch-ek, amelyek elfogadják a régi gyorsítótárazott fordításokat, de nem működnek velük jól. Ez különösen igaz az online játékokra, amelyek sokat változnak.
Az NV esetében így ürítheted a cache-t: [link]
Az AMD-nél van erre egy külön gomb a meghajtóban: [link][ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sz_Imre
senior tag
Dettó nálam is DX11- és DX12-ben ugyan úgy akadozik a játék, ezelőtt 3600 + 6700 XT konfiggal, jelenlegi Ryzen 7 5800x + 6700XT (többi adatlapomon). Nagyon idegesítő, hogy amikor lövök látom a döccenéseket.
#6 Abu85: Nálam még a pubg is ugyan úgy akadozik, de beláttam hogy amelyik játékhoz köze van az unreal engine-hez, abba akadozni fog a játék. Bár tudom ezt leírtad fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
martonx
veterán
Tudom, és nem mi vagyunk az egyedi eset, elég csak az AMD hivatalos fórumát megnézni, AMD redditjét stb, mindenki erre panaszkodik. Én megértem, hogy Abunak csodával határos módon működik, ettől még az átlag AMD user nem lesz boldogabb amikor a sok száz K-ért megvett kártyája komolyan szart sem ér bizonyos játékok közben.
Én kérek elnézést!
-
Lessmessino
csendes tag
Ugyan ez a konfigom, ryzen 3600 + 6700xt win10 és semmi baja a fortnite-nak, apit nem tudom melyiken fut mert nem én játszom vele.
AMD Ryzen 7 7800x3d; AMD Powercolor RX 6700XT Hellhound; MSI Mag B650 Tomahawk Wifi; G.Skill 32gb DDR5 6000Mhz; Corsair HX750; LG 24GN650-B 144Hz; Redragon Kumara; Razer Deathadder V3; Steelseries Arctis 3; Meta Quest 3
-
martonx
veterán
válasz Lessmessino #10 üzenetére
Nálunk win11 van. Viszont most sikerült erősen javítani rajta. Ami a javulást okozta az a chipset driver feltelepítése. A dolog így se lett távolról sem tökéletes, de legalább már nem játszhatatlan.
ryzen 3600 + 6700 xt 16 GB ram:
Chipset driver nélkül 720p minden Low beálltásokkal tudott csak futni a Fortnite.
Chipset driver után: full HD, minden Medium beállításokkal megvan a többnyire stabil 60 Fps.@Abu: ennyit számítana a chipset driver?
u.i: A ryzen 5800x + gtx 1660s viszont röhögve hozza a stabil 60 Fps-t 1440p-ben, minden maxon.
Én kérek elnézést!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ami a Windows Update-en jön driver az a funkcionális működést garantálja. A teljesítményt a gyártói, külön letölthető meghajtók adják. A Microsoft saját WU rendszerének sosem a teljesítmény volt a célja, hanem az, hogy funkcionálisan működjön a gép, és ennél tovább nem is mennek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DarkBali
csendes tag
És mikor tervezik kijavítani, hogy két külön frissítési rátával rendelkező monitort rá lehessen dugni arra a k***a kártyára anélkül hogy villogna és összeomlana az AMD driver?
Üdv, Bali Dávid
Új hozzászólás Aktív témák
- Arena Breakout: Infinite
- Horgász topik
- Hobby elektronika
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Autóhifi
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- SörcsaPH!
- Mini-ITX
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen