- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Apple notebookok
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Nikon DSLR topik
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- MSI blog: válasszunk notebookot akciósan!
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
[SoP] Új Astro Bot játék érkezik PlayStation 5-re
gp Néhány nap múlva elindul az előrendelés, a premier szeptember elején várható.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
it A Sony Pictures Entertainment szerint a növekedésük elsődleges hajtóereje a Crunchyroll lesz, ami egy anime-streamszolgáltatás.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AtHoS
nagyúr
Akkor erre is várni kell még egy keveset, hogy használhassuk. Na meg persze, hogy mennyivel dobja majd meg a monitor árát még ugye kérdéses
Így lesz majd GAMING monitor jó pénzért
read-only mode on the forum
-
LordX
veterán
A demonstrációs felvételt még meg lehet oldani egy nagysebességű (pl. 1000 FPS) kamera használatával, de ugye ehhez egy 1000 FPS-es monitor kéne, hogy látni lehessen a különbséget rajta
-
siriq
őstag
A sima livestream-n is lathato volt a tearing. Erdekes, hogy a cikk nem ter ki a tobbi igen fontos dologra amit az nv megemlit a sajat oldalan. Shadowplay egy masik igazan fontos dolog ami igen csak meghatarozo lehet bizonyos jatekosok szamar(vagy a mostani kirekesztett jatokos resze is belephet egy bizonyos ajton).
-=Ghost=-: helyett masra fokuszalhatnak. Rengeteg eroforras fel tud szabadulni. Igen hurra. Minosegi kepmegjelenites mellett. Lazan a tv-be kellene belerakni. Nv helyeben meg sem allnek. Hatalmas lehetoseg es uzlet termeszetesen.
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
-=Ghost=-
őstag
"a játékok esetében minden stúdió törekszik arra, hogy az adott program jól, lehetőleg minimum 60 képkocka/másodperces sebességgel fusson. A G-Sync mellett erre nem kell annyira ügyelni, így más területekre koncentrálhatják a fejlesztők az erőforrásaikat."
Kevésbé kell majd optimalizálni a játékokat? Hurrá.
-
WZP
aktív tag
Van annak valami valós oka, hogy miért korlátozták NV-s kártyákra a működést ? Ha jól veszem ki semmi köze a VGA-hoz, de annyira, hogy a VGA észre se veszi hogy trükközik a monitor, és semmiféle támogatást nem igényel, akkor ez most csak üzleti döntés ?
Inter Arma Enim Silent Leges
-
nyunyu
félisten
Az NVIDIA az előbbi gond miatt dolgozta ki a G-Sync technológiát, ami gyakorlatilag egy saját fejlesztésű vezérlőchip. Ezt a partnereknek a monitorba kell beépíteni, és ezzel a megoldással a kijelzőnek gyakorlatilag nem lesz fix frissítési frekvenciája.
Tehat a problema valodi megoldasa helyett ugy csinalnak, mintha nekik semmi koruk nem lenne hozza, es ratoljak a hardvergyartokra, hogy oldjak meg.
Ugyes
BTW, emberek tobbsege gyakrabban csereli a VGAt, mint a kijelzot, szoval a mindenki rohanjon uj monitort venni otletelesre minimum egy vallranditas, kevesbe finoman fogalmazva egy les***rom lesz a helyes valasz.
[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
PandaMonium
őstag
Ez mi, ha nem valódi megoldás? És mégis hogy terveznéd szoftver szinten megoldani a problémát? Ha lehetséges volna már rég orvosolták volna driverekkel.
Persze, nem nagy durranás, de ha nem tetszik akkor elég annyit írni, nem kell a mögötte lévő technológiát szidni.What I cannot create, I do not understand
-
jacint78
addikt
Végre van valaki aki nem csak az FPS-el foglalkozik és nem elégszik meg a laggos akadozós képpel, mint az AMD. Ez egy zseniális megoldás és máshogy nem lehet, csak a monitorba lehet beépíteni. Az AMD szép teljesítményeket produkál, de a folyamatosság ismeretlen számukra, de a mikrolagg nagyon megy nekik..
type your text here..
-
Henkei
tag
ertelmet nem latom. marketingnek talan jo lesz de ez sem fog elorebb jutni mint a 3d-juk.
Hogy lehet hogy amikor emberen hajtják végre abortusznak nevezik amikor csirkén akkor rántottának??
-
nyunyu
félisten
válasz PandaMonium #10 üzenetére
Eddig nem birtak megoldani, hogy csak akkor valtson kepkockat a kijelzo, ha a kep tartalma valtozik?
Erre az LCD technologia eddig is alkalmas lett volna.CRTnel a mukodesi elvebol kifolyolag muszaj volt a kepfrekihez igazodni, de azt tullepte az emberiseg vagy 10 eve...
Ugyanugy fog jarni, mint a Firewire, hiaba jobb, mint az USB, csak mire piacra kerult, addigra USBs eszkozbol mar millioegy fogyott, emberek meg nem rohantak, hogy dragaert csereljek a kutyuiket plusz egy feature kedveert.
Amig nem lesz a HDMI vagy a DP szabvany resze, addig a kutya nem fogja hasznalni az nV uj otletet.
Bar itt is megvan a kettosseg, hogy hiaba jobb technikailag a DP, mar akkora a HDMI penetracioja, hogy azt sose fogja utolerni a DP.[ Szerkesztve ]
Hello IT! Have you tried turning it off and on again?
-
haddent
addikt
Biztos én vagyok a negatív, de nekem az jött le, hogy szép, jó, új nvidia technológia, de lényegében egyáltalán nem megoldás. Javít a helyzeten, de nem oldja meg. (Sok?) esetben eltüntetni a csúnyaságokat, de (sok?) esetben ugyanúgy vagy vár a képkockára és akad, vagy nem vár de akkor ugyanúgy szétesik. Félmegoldásnak tűnik nekem és biztos több tízezres felárral, lehet, hogy érdemes inkább olyan hardverre költeni, ami aztán tényleg a monitor frissítési frekijét (vagy 2x -es szorzatait) ki tudja tolni.
-
Peat;)
veterán
Láthatóan nem tudták megoldani sem amd sem nvidia oldalról. A lagolással az nvidia alapból többet foglalkozott/vagy eredményesebb volt, de pl a gta4 nincs olyan pc amin folyamatos lenne minden szempontból. Nagyon sokaknál ez a microlagolás stb még rosszullétet is okoz. Most bepróbálkoztak valamivel, az hogy csak ezeket a gyártókat tudták megnyerni nem feltétlen őket minősíti. Gyakorlatilag a netes szakma két éve folyamatosan sárral dobálja az nvidiát, hogy új játékoknál el fognak vérezni. Aztán kijöttek a legújabb játékok, nem véreztek el. De akkor is elfognak csak most majd jövőre meg utána az új konzolokban található amd miatt. Már kezd szánalmas lenni ez az nvidia temetés. Most is felmutatnak valamit ami végre elindít valami mert amd is biztos lereagálja, erre megint a sárdobálás jön, miközben ez tényleg olyan terület amit már rég meg kellett volna oldani mindkét gyártónak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTA 4 problémáját ez nem oldja meg. Ez csak a VGA és a kijelző közötti szinkronon segít. Ami a PC-n belül zajlik, akár a programkódban (pl: GTA4) azzal ez nem tud mit tenni.
A gyártók esetében az LG és a Samsung nagyon radikális nézeteket vall. Ami nem a saját technológiájuk az rossz. Akármit csinál az NV ezeket a gyártókat lehet megnyerni, mert ők tipikusan berendezkedtek a gamer területre. Ez sem az NV-t sem a gyártókat nem minősíti. Egyszerűen nagy a monitorpiac és nem feltétlenül kifizetődő a gaming terület. Ez szimpla üzlet, illetve az LG és a Samsung esetében egó.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
dezz
nagyúr
Nem rossz, de már régen meg lehetett volna oldani minden olyan LCD monitorral, amiben van belső framebuffer (mivel a TFT-LCD-nek is szüksége van frissítésre 20-30ms-en belül), spéci Nvidia chip nélkül is. Csak most azt csinálják a monitorok, hogy ha nem jön V-Sync jel a várt időben, akkor úgy tekintik, hogy megszakadt a kapcsolat és kikapcsolják a panelt. Ha nyílt szabvány lenne, külön chip nélkül is könnyen supportálhatná sok monitorgyártó, de attól tartok, kötelező lesz a chip és a jogdíj.
-
BatchMan
senior tag
Az AMD a Mantle projekttel akarja felgyorsítani a működést, az NV inkább féket tesz a monitorba. Az elsőre szavazok. A pénzt nem drágán lassított monitorba ölném....
-
VictorHUN
aktív tag
Ez is kb olyan lesz mint anno a külön álló Physix kártya és aztán szép lassan már be ültették minden egyes kariba
David Icke: Ébred már az oroszlán
-
Tyrel
őstag
Biztos meg leszek kövezve de szerintem ez kb. tök értelmetlen, sok éve alapértelmezettként bekapcsolva használom a V-Sync-et és soha nem tapasztaltam hogy problémákat okozna a megjelenítésben, pedig nincs egy brutál gépem ami minden körülmények közt ki tudja magából préselni a 60+ fps-t.
A V-Sync hiánya valóban okoz látható "tearing"-et, ami tényleg nagyon zavaró tud lenni, főleg FPS játékokban, de ezt bekapcsolva a probléma megoldódik és nincs hozzá semmi szükség célhardverre. Szerintem ez egy parasztvakítás...
Vannak amúgy játékok, pl. sok MMORPG amiknél normálisnak mondható (30+) fps-el is érzékelhető egyfajta akadozás, csak épp azt meg nem a V-Sync okozza. Ha kicsit kinyitja az ember a szemét látja hogy nem a teljes képkockát kapta vissza duplán, csak annak bizonyos részei nem frissültek. Némelyik grafikus motor azzal trükközik, hogy bizonyos számításigényes műveleteket nem végeztet el a géppel minden egyes képkocka esetén, ha a hardver elér egy kritikus terheltségi szintet. Jó példa erre az MMO-kban olykor észrevehető jelenség, amikor is a tőlünk távolabb lévő karakterek mozgásának animációja kicsit akadozóvá / szögletessé válik, miközben az orrunk előtt játszódó effektek folyamatosak és az fps sem esett még túlzottan alacsonyra. Ez egyszerűen a motor okos skálázódása és semmi köze a V-Sync-hez, de nVidia biztos elhiteti majd pár szerencsétlennel, hogy van és kell nekik egy "Gamer monitor"...
Többet ér a Mantle, amivel esetleg valóban több fps-hez is juthatunk...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy én nem értek a dologhoz, de nem lenne egyszerűbb visszakapcsolni a vsync-et? Ha úgyse tudja kiszámolni szinkronban a következő képkockát, nem olyan mindegy, hogy a videokártya kimenetén marad az előző kiszámolt képkocka...ezt meg gondolom most is tudják a kártyák.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Taposo
aktív tag
-
nagyúr
hmmm, ez minimum érdekes. mondjuk nagyon kellene látni, hogy mik a pontos működési paraméterek (eg. mikortól ismétel, etc.), ill. hogy a saját szememre / agyamra nincs-e zavaró hatással a nem rendszeres képfrissítés. de ha ez rendesen fog működni, akkor én pl. biztosan cserélek monitort. feltéve, hogy nem kergülnek meg a monitor-gyártók
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Prof
addikt
Hat ez megint csak a konzolok malmara hajtja a vizet. Probaljak tovabb szegmentalni a PC-s tabort. Nem josolok neki fenyes jovot, max a 3D-s monitorokba beteszik, esetleg par profi kategoriaba.
De latszi kekszulnek a 4K-s kijelzokre nagyon, es jogosan vannak beszarva mert oda aztan tenyleg kell a teljesitmeny. Megpegig nem 2-4 kartyas csucskartya rendszerektol, hanem 1 szem kozepkategorias megoldastol.
[ Szerkesztve ]
-
lenox
veterán
Vegul is ez egy maroknyi embert erdekelhet, a nagy tobbseget tuti nem.
-
M@trixfan
addikt
Csak ne okozzon plusz input lagot a technológia! Kiváncsi vagyok erre, de nem vagyok biztos ebben, hogy kártyán belül frame rate konverzióval ezt nem lehetne megoldani. Volt nem olyan nagyon régen valami ilyesmi demo.
twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n
-
nagyúr
nem villódzásról beszélek, hanem arról, hogy nem azonos (sőt, teljesen változó) időközönként változik a monitoron látható kép. nem tudom, lesz-e ennek hatása, de nem tartom kizártnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
ddekany
veterán
Végre! Persze még kérdéses hogy ez a megvalósítás el tud-e majd terjedni, de végre eljutottunk oda, hogy tudatosul sokakban ez a probléma, és hogy van megoldása, csak ki kéne szakadni a CRT-kkel becsontosodott fix frissítési frekvenciás mentális modellből. A következő képet akkor kell kitenni pontosan, amikor kész van, és akkor teljes egészében. Ennyi. Ha nem lett volna CRT, nem is értené senki, hogy ez miért nem magától értetődő.
Egyébként ez egyáltalán nem csak játéknál lesz hasznos, hanem filmeknél is, ha elterjedt lesz a 48(?) képkocka/s-es felvétel valaha. (Igazából már alatta is van gond, de az elve rángató 24-25 fps-es filmnél kevésbé látszik a v-sync gond, főleg mert a jóval magasabb 60 Hz-hez kell szinkronizálni csak.)
Játék téren fikázódni, hogy jaj most akkor megint nem kell optimalizálniuk... kéne gondolkodni is. Hogy ne akadjon a v-sync, ahhoz a különösen zsúfolt jelenetekben is 1/60 s-en (alatta gyakorlatilag) kell tartani a képkocka kiszámolásának idejét. Ha ez csak egy pillanatra nem jön össze, és akár csak kicsit alábukuk, durr egy 1/30 s-es képkocka az arcodba (és de igen, rohadt feltűnő, mikor megszokta a szemed, hogy vaj simán ment addig). Tehát akkor neked vagy a fejlesztőknek olyan szintre kell levenni a kidolgozottságot, hogy ez biztonságosan meglegyen, pedig a jellemző jelenetekben erre nem lenne szükség a 60 fps megütéséhez. Nem mellékese így a kímélőbb jeleneteknél mehetne 60 fölé az FPS, míg hagyományos v-sync-el nem.
-
dezz
nagyúr
-
dezz
nagyúr
1. bekezdés: így van.
2. bekezdés: a tévék natív frissítéssel jelenítik meg a 50 és 60 Hz-es képet, a normálisabbak pedig 24p-t is. (Szükség esetén persze duplázva-triplázva.)
Az viszont igaz, hogy a legtöbb monitor csak 60 Hz-es képet fogad jelenleg.
3. bekezdés: oké, csak nagy kérdés, hogy milyen alacsony frissítés fog még elfogadhatónak számítani? 40 fps? 30?
[ Szerkesztve ]
-
Borisz76
veterán
V-sync -et eddig nem használtam.
Csodálkoztam is mikor a FHD képernyőn néha csíkosnak tűnik a World Of Warplanes.
Pedig Max minőségre húzva is 100-160 FPS-t mutat a játék.Most már tudom miért
Synology NAS DSM6 - Összefoglaló : https://logout.hu/bejegyzes/borisz76/synology_nas_osszefoglalo.html
-
Zeratul
addikt
Ne haragudj de hülye vagy ha szerinted ez a VGA gyártók bűne és nem a programozóké. Van egy elfogadott standard a képfrissítésre, nem véletlenül. A grafikus motort kellene úgy megírni hogy az adott HW esetén skálázódjon a monitor hadveres frissítésének megfelelő FPSre és akkor nincs mikrolag vagy tearing. Na ez nem megy a programozóknak.
-
nagyúr
yep, és pontosan ezért vagyok kíváncsi a paraméterekre. azt el bírom hinni, hogy pl. 14 és 20 ms közé bekorlátozva nem lesz zavaró hatása, csak kérdés, hogy ez elég-e - ha meg túl keveset enged, akkor azért nem lesz jó, mert a motor állandóan kimegy a "jó" tartományból.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
jacint78
addikt
Gondolkodj mielőtt lehülyézel.. Ha a monitor fixen 60Hz-en megy és a kártya nem képes 60FPS-re, akkor hogy oldják meg, hogy minden képfrissítésre jusson egy következő képkocka? Csak akkor rakja ki ugyanazt a képkockát kétszer, vagy többször, ha nem képes újabbat renderelni, mire eljön a következő képfrissítés és ezen másképp nem lehet javítani, egy standard monitor áramkörét nem lehet csak úgy kedv szerint összevissza frissítgetni.
Ha ennyire nem értesz hozzá, ne szólj bele és ne hülyézz le másokat, főleg, ha te írkálsz hülyeséget. .
type your text here..
-
alvaro
senior tag
Ilyesmi: szerintem is bele kell tenni a szabványba egy VFR módot. Meg lehetne vele szüntetni a cikkben írt problémákat az összes 23.985675481285 mittudo main hány fps-es filmekével egyetemben. Monitor akkor tesz ki képet (vagy inkább akkor frissíti a saját framebufferét), ha az kész, nem akkor, ha valami buta fix időzítő azt mondja. Lag csökkentésére, pontatlanul beállítható framerate-ek miatti ugrálások kiküszöbölésére ideális.
Persze erre tényleg kell valami értelmes timeout.
-
Ed3r_X_
nagyúr
Érdekes, de sose használtam vsync-et, így ezt se nagyon fogom szerintem.
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
big-J
őstag
Ha amd kártyát+ennélküli monitort ugyanannyiért veszel, annyival jobbat kapsz hogy nem lesz gond a v-sync-hez kellő fps előállításával.
Gyakorlatilag a saját maguk által előidézett problémájukra találtak félmegoldást.[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
Can we show G-Sync in action via a video? In theory, no. A fixed frame-rate capture attempting to show a variable frame-rate tech just shouldn't work. But we tried anyway, shooting the G-Sync demo at 120fps on an iPhone 5S, then slowing it down to 25 per cent speed (30fps) to match YouTube's playback platform. Note the FRAPS measurement in the top-right. Despite the fluctuating frame-rate, the G-Sync refresh does look remarkably consistent... In action, it's simply phenomenal.
a videó:
[link]Régen ezzel kellett volna kezdeni és nem a szűkrétegeket célzó Eyefinityvel, 3D Vision-nel stb...
...
-
Zeratul
addikt
válasz Firestormhun #49 üzenetére
Persze egy optimalizált demóban, de egy FPSben ahol 30-120 képkocka között változik a jelentettől függően garantált az okádás.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Háztartási gépek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- World of Tanks - MMO
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Ukrajnai háború
- Apple notebookok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest