Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kriszpontaz
veterán
Húúú mi lesz itt . Dúskálni lehet a memóriában: [link] X4/X8 .
-
SadAsid
csendes tag
Érdekes, ezek szerint lehet hogy majd a jövőben tényleg megéri APU mellé erősebb DVGA-t venni és rendesen fog működni a DG.
Az utolsó bekezdés meglehetősen érdekes, nem árthat hogyha nyomás alatt vannak -
Ribi
nagyúr
Akkor sem értem, hogy hidalják át a lassú sávszélt a vid memóriák között.
Plusz IGP esetén DDR3 magában is lassú. -
Petykemano
veterán
Egyre inkább körvonalazódik a FAD végi előadáson díszletként elhelyezett két egymásmelletti Fiji feliratú palack
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
SpongyaBob
veterán
válasz kriszpontaz #1 üzenetére
Hogy mi lesz? Megmondom: ez az egész egy feleleges sz.rság, semmi értelme nincsen, minek ez, stb.. Legalábbis zöldhályogon keresztül
[ Szerkesztve ]
i11 White 64GB, AirPods 2, Lumix GX7
-
Permet Elek
senior tag
DDR4-el és HBM-el. Esetleg. Te se gondolod, hogy a régi hardverek képesek lesznek minden újan jövő dologra. Az a hardverpiac vége lenne. Jön a dx 12, az új processzorok, alaplapok, videókártyák, stb. Hogy ki tudják szolgálni rendesen ezt a sok új dolgot. És kénytelen lesz váltani az ember 1-2 éven belül, ha vérpista, vagy vérbeli gamer. Mert az új dolgok megkívánják majd az új hardvert. Elértünk egy generációváltáshoz, aminek itt volt az ideje. A sok évnyi, állóvíz után. Bár kell pár év mire kiforrja magát.
[ Szerkesztve ]
-
tnt512
csendes tag
Kíváncsian várom, hogy mi valósul meg ebből.
-
veterán
Ha jól értem, ennél az összeadós vramnál úgy megy a dolog, hogy eddig a cpu felelőssége volt, hogy minden adat, ami a gpu számításához szükséges, meglegyen az adott kártya vramjában, tehát minden alkalommal ki kellett venni az egyikből az adatot és átmásolni a másikba, mielőtt a másik számolna. Emiatt inkább szinkronban tartották, így lett a 4 giga felhasználható memória tár. Most pedig az egyik gpu az utasításban konkrétan kaphat olyan memóriacímet, ami a másik gpu vramjára mutat, és el is éri, így nem kell másolgatni (azaz hát a két gpu között áramlik az adat, nem pedig gpu-cpu-gpu)
kérdés hogy a fejlesztőket mennyire fogja a pci-e megfogni? mert gyanítom azért eléggé. A pci-e 3.0 ha jól emlékszem kb 1 giga per sec-et tud sávonként (2-nél fele), és amennyire néztem, elég gyakori hogy 8-8-ra csökken sli esetén a kártyánkénti elérhető sáv. az 8 giga per sec, tehát kb 8 MB adat mozgatható per msec ha jól számolom. Jó felteszem a "mission critical" adatok továbbra is duplikálva lesznek, de milyen olyan adat van, ami a gpu-ban ennyire "ráérős"? Tud valaki példát mondani? Az biztos hogy tudnia kell a gpu-nak és a fejlesztőnek, hogy a másik kártya vramját jóval nagyobb késleltetéssel és sávszéllel lehet elérni mint a sajátot.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
Na, megint egy kis néphülyítés. 4g + 4g = 8g?
Mennyi ideig tart vajon 8 gigát átpaszírozni pci expressen, hogy a másik kártya is számolni tudjon vele? (biztos irtóra okos dolog...)
Készítik a terepet a 4 gigás fijinek?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
tag
Ettől talán erőre kapnak a több GPU-s megoldások, igazán ígéretesnek tűnik a dolog.
-
Ribi
nagyúr
válasz Permet Elek #6 üzenetére
DDR4 pont olyan lassú a VGA memóhoz képest mint a DDR3. De ez alatt inkább a pci-e-re gondoltam, mint korlát. Mert ugye azon keresztül megy az adat. És jövő szabványaiban említést se nagyon tesznek ezek radikális gyorsítására. Szóval a pár év az igencsak jóval több lesz.
Vagy majd úgy oldják meg mint NV, hogy a 970 +0,5G memóriája használható legyen. Ohh wait.
-
SadAsid
csendes tag
válasz Permet Elek #6 üzenetére
A kérdés az hogy jönnek-e APU-k HMB-el (de inkább az hogy mikor és mennyiért), hiszen ez megoldaná a sávszél gondokat még ha csak 2gigát is tesznek rá. Az IGP erejéhez mérten a kisebb dolgok számítására elég lehetne (bár inkább 4gb, hiszen koharens memória lenne a CPU-val). Talán a zen-nél bevetik jövőre, remélem.. nagyot üthetne.
Idén, várható Fm2+-ba új (Carrizo )apu/cpu? Ha igen mikor, vagy, új foglalattal érkezik a Zen előtt (Zen kompatibilitás?!) ?
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Az alapkoncepció szerintem nagyon jó, de majd meglátjuk, hogy a gyakorlatban hogy fog megvalósulni. Az ábrák mindenesetre eléggé meggyőzőek .
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Jack@l
veterán
Nem nevezném se a modelleket se a textrúrákat "minimálisnak". Azok nélkül meg nem nagyon renderel egyik kártya se.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Külön külön a szavak igen, de egyelőre a megatextura is eléggé mosthoagyerekként működött abban a pár játékban ahol használták.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
pc-n. mivel pc-n eddig marhára szarul lehetett kis blokkokat módosítani instant. konzolon nagyságrendekkel jobban ment. de ugye low level apik jönnek direkt memóriaeléréssel.
Yutani: egyetértek, azzal a kiegészítéssel hogy nem az elmúlt 2-3-5 évben megjelent játékokban fog igazán előjönni az ereje, hanem a jövőbeliekben. Tudom hogy sokaknak evidens, de nem mindenkinek. Aztán meg majd jönnek hogy a 2012-ben megjelent játékukban nem adódott össze a vram, és amúgyis egy szar mert nem annyival gyorsabb mint kellene, vagy mint a vetélytárs kártyája.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Permet Elek
senior tag
Elolvastátok a cikket rendesen?
Az igp nek miért is kéne saját memóriát használni? Mikor használhatja a gpu-ét. Valószínű ezért is lesz a kártyákon több ram. A ddr4 is előrelépés. Volt róla cikk nemrég. A mantle pedig a cpu limitet is hivatott volt megszüntetni. Szépen lassan összeáll az egész, egy komplex rendszerré. De minden cikkben nem lehet kitérni az egészre. Külön cikk van mindenről, hála Abu85-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Én azért nem vagyok ennyire hurráoptimista, rendereléskor elég sok dolog függ elég sokmindentől és meg van a workflow amit eléggé lineáris. (nehéz párhuzamosítani/szétválasztani logikailag meg adatügyileg is)
Szóval akkor hiszem ha látom és majd jobban skálázódik mint az oldscool dx11-es SLI/CF.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
Itt kevesen hurráoptimisták a témában (én sem vagyok az), ugyanakkor óvatosnak/szkeptikusnak lenni a témában és néphülyítésnek nevezni zsigerből, két különböző dolog. Elméleti szinten rendben van, technikai téren valóban van lehetőség rá, míg eddig nem igazán volt (dx11-ben). Az hogy ez hogy lesz használva, már a fejlesztőkön múlik.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Jack@l
veterán
válasz Menthirist #25 üzenetére
Akkor te minek neveznéd az embert, aki átrohangál a szomszédhoz lisztért meg tojásért mindig süti sütés közben, mert csak ott van hozzá kamra meg hűtő az elkészült krémnek? Mindig átmegy ha kell neki egy tojás, vagy fél kiló liszt, ahelyett hogy a saját konyhájában lennének a hozzávalók.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ribi
nagyúr
válasz Permet Elek #23 üzenetére
De ha az IGP a VGA memót használja akkor át kell kergetni a PCI-E csatornán, ami jó esetben 20-30x lassabb mint a gép memóriája. És minden ilyen PCI-E-en keresztüli memória használattal ez a gond. Brutálisan lassú.
-
#45185024
törölt tag
Annyira sok memória azért nincsen mert a HBM is csak 4 Gigás jelenleg.
Én egyet nem értek, írja a cikk hogy eddig a VGA-kon ugyanaz az adat volt a memóriában.
Eddig miért nem úgy működött a dolog mint a raid ba kötött wincsik hogy fele adatot egyikről felét a másikról olvasta ha kettőn is ott volt és ezzel gyorsítaná a renderelést... -
Yutani
nagyúr
Laikusként azt gondolom, a mérnökök, akik ezzel foglalkoznak, biztosan számoltak a PCIe buszon átvihető adatmennyiség elégségességéről, illetve azzal, hogy ez mennyire találkozik az új koncepció szerinti működés során jelentkező adatmozgatási igényekkel. Csalódnék, ha nem járták volna körbe a témát. Nyilván ők a legújabb technológiával (PCIe 3.0) számolnak, de ott alapnak kell tekinteniük a 2x8 sávot. Ha csak 2x16 sáv lesz elegendő, akkor ez ténylegesen a tehetősebb gamerek "kiváltsága" lesz.
#tarcsad
-
jedis
senior tag
Mantle = érdekérvényesítő API
Szóval minden új effekt, fejlesztés, stb., csak AMD kártyákon fog futni egy ideig ( hónapokig, évekig (?)) , olyan játékokban, melyek támogatják a Mantle-t ????? ............
Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !
-
#16939776
törölt tag
válasz Permet Elek #23 üzenetére
Ezt az IGP+dGPU dolgot nem adják ingyen, komoly késleltetés/renderidő növekedés várható.
A jelenleg vázolt SFR-el is vannak kétségeim. Eldobják a képkocka buffert és egyből megy a kimenetre... persze
[ Szerkesztve ]
-
Hegasus
senior tag
hmmm... most kezdhetek reménykedni, h ingyen win10re váltok (eredeti win7ről) és utána meg 246x-ozodik (nem komolyan venni! ) a teljesítményem az i7-es gpu + 2 db gpu a gtx 460 2win-ben (nem, nem a sima 460, hanem a 2win, 580 szint) plussz a ráírt 2 gb ram végre valódi 2 gb lesz, mert nem duplikálja majd az adatokat... ha jól olvasom?
vagy ez csak mese habbal... és semmi nem fog változni, főleg mert csak az erre írt játékok fogják támogatni, régebbiek ugyanúgy fognak futni, mint win7en?[ Szerkesztve ]
Work it harder, Make it better, Do it faster, Makes us stronger.
-
veterán
Azért ez remélem te is érzed hogy írtó leegyszerűsítése a témának, és még csak nem is pontos. Hagyjuk a hozzáértőkre, gondolom nem azzal kezdték a mérnökök sem, hogy na jó, hogy NEM fog működni. És pláne nem egy olyan megoldást találtak ki, amire egy prohardveres kommenter egyből meg tudja cáfolni őket hogy szar az elgondolás
Ami tény, hogy jelenleg a vramban tárolt dolgoknak csak töredékére van szükség minden frame számolásához. A nagyrésze arra van felhasználva, hogy megspórolják a tetemes allokálási és felszabadítási overhead-et. Carmack megatextúrázásos előadásában elmondta, hogy gyakorlatilag pár tucat (talán max 200, ha jól emlékszem) mega ram elég a komplett fullhd textúrázáshoz, amennyiben kellően kis mértékben lehet módosítani a textúrákat. De még hagyományos textúrázás mellett sem kell annyira marha sok, csak épp a pálya másik végében lévő textúrákat is vramban tároljuk, mert olcsóbb volt eddig előre beolvasni mindent ami csak szükséges lehet, mintsem csak akkor felolvasni amikor közeledik a használat ideje.
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Eclips21
őstag
válasz Menthirist #9 üzenetére
Jobb alaplapok(csipszetek) 2db vga-ig 16x-ost tudjak. A pci-e 3 meg 1000MB/s, gondolom meg se kozeliti a vga belso memoria sebesseget
[ Szerkesztve ]
-
Lord Myn
senior tag
Az jó dolog, hogy nem kell duplikálni a teljes textúramennyiséget a VGA-k memóriájában, de így viszont SLI/CF rendszerekeben feleződni fog a memória sávszél is, nem?
Hiszen eddig az volt, hogy ha volt, mondjuk, 2 db 256-bites VGA párba kötve, akkor (hasonlóan a HDD-knél a RAID1-hez) olvasáskor 2x256-bites, azaz 512-bites sávszélességgel rendelkezett a rendszer.
Kérdés, hogy a jövő játékainak mi kell majd jobban, sávszél vagy memória?
"War does not determine who is right - only who is left."
-
veterán
én jellemzően 2x8-at láttam, de lehet csak nem néztem elég alaposan. De igazából olyan szempontból mindegy hogy 16GB vagy 8GB/sec, mikor a belső sávszél jellemzően 200-350 között van gddr5 esetén (attól függően hogy 256-512 bit és milyen órajel) No meg a sávszél még egy dolog, ha nagyobb a késleltetés is.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Duck663
őstag
Na hát tudok gratulálni az AMD-nek! Korábban több olyan dolgot is eldobtak, ami most hasznos lenne, a "kimagasló" jövőbelátásuk miatt, lásd SFR vagy épp a több GPU több memória egy kártyán, ilyen koncepció még a x1xxx idejében volt... pedig most de jól is jönne, a fejlesztőknek lenne egy halom tapasztalatuk, most meg kezdhetnek mindent elölről felépíteni, és 1-2 troll vállalat mellett elég nehéz dolguk lesz. Arról nem is szólva, hogy egy kisebb GPU olcsóbban gyártható, mindegyik mellé mehet egy kis HBM memória és egy lapkára mindet, oszt csókolom. Megfelelő összeköttetés mellett meg tulajdonképpen bármikor továbbskálázható az egész, + 1 GPU + 1 HBM modul és kész, nem kell újabb nagyobb GPU-t tervezni...
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
dergander
addikt
Én még mindig azt mondom,egy GPU-d legyen de az erős,minek a sok AMD wattzabáló kártya. Annak örülnék ha végre eltünne az AMD nagy CPU gyengesége DX12 alatt és egy kis Zenel nagyon is jól muzsikálni a Fiji.
-
veterán
válasz #16939776 #39 üzenetére
mondjuk 2x8 PCIE 3.0 az egyenlő 2x16 PCIE 2.0-val Amit láttam alaplapot ami elvileg tudná, az pedig 3.0-n adja az egyiket és 2.0-n a másikat.
és ez még a maximusoknál is így megy. Jellemző hogy 1x16 vagy 2x8 vagy 8x4x4x
[ Szerkesztve ]
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Hegasus
senior tag
válasz Malibutomi #35 üzenetére
hát igazából egy 970 vagy egy hasonló árértékű új radeonra gondoltam majd, mert valóban tervben van a váltás, de arra leszek kíváncsi,h mi lesz a win10re váltás után a jelenlegi konfigom teljesítménye. jelentős mértékben javulni fog ennek a több gpus megoldásnak hála, vagy minden marad a régiben...
de a mostani játékok: witcher 3 vagy gta5 támogatni fogja ezt? vagy ki kell majd dobni a fejlesztőknek egy patch-et minden korábbi játékhoz, h legyen valami változás?Work it harder, Make it better, Do it faster, Makes us stronger.
-
Duck663
őstag
Akkor igen, de az alapelgondolást tovább kellett volna vinni, és továbbfejleszteni, de teljesen kikukázták, a mai GPU-kban nyomuk sincs. Az nv GPU-iban hamarabb lehet hasonló elgondolásra utaló jeleket találni, mint az AMD-nél. Ez lesz akkor ha van egy halom jó, kreatív mérnököd, meghatározó elgondolásokkal, de a vállalatot egy csorda birka irányítja.
Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.
-
veterán
Én egyik régebbi játéknál sem feltételezem hogy jön valami patch vagy upgrade amivel dx12-es támogatást kap a motor. Max 1-2 cég meglep, de kétlem. Ez nem csak egy gyorsan beépíthető patch, itt a motort is eleve már úgy kell tervezni hogy a "gondolkodásmódja" inkább a low level megközelítéshez illeszkedjen. Tehát nem lesz az hogy hirtelen kiadnak egy dx12 patch-et mondjuk egy régi játékhoz és hirtelen szárnyakat kap. A kiadott játékok fejlesztői jó eséllyel csesznek már a játék ezen aspektusára, már csak max bugjavítás megy.
inkább a jövőben megjelent játékok esetében lesz normálisabb dx12 támogatás.
Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)
-
Egon
nagyúr
Persze, hogyne. Csakhogy az ilyen alkotások számának jelentős mértékét feltételezni, az AMD piaci részesedését tekintve - hogy is fogalmazzak finoman - ez nem túl életszerű...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
wednesday
őstag
válasz Menthirist #47 üzenetére
"Tehát nem lesz az hogy hirtelen kiadnak egy dx12 patch-et mondjuk egy régi játékhoz és hirtelen szárnyakat kap"
Max marketingből, ami lehet többet árthat a végén.
-
v_peter2012
csendes tag
Azért még remélem sokan emlékeznek Abu cikkére, amiben a több gpu-s rendszerek létjogosultságát firtatta:
Nem értem, akkor ugye probléma volt amd oldalról sorozatosan, az új címek CF támogatottságával (konkrétan hogy nincs), miközben az SLI virult, és írt egy cikket, hogy konkrétan SLI/CF kuka az egész.
Mostmeg már megint jó???
A GCN processzor, mégsem professzor? Várja a kisegítő iskola padja, a Maxwell pedig röhög rajta.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest