- Hisense LCD és LED TV-k
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Nikon DSLR topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
[SoP] Premier dátumot kapott a Silent Hill 2 Remake
gp Hosszas várakozás után végre megtudtuk, hogy az ősz folyamán érkezik a híres játék második részének felújítása.
-
Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
it Jövő héten lesznek a meghallgatások, de az EU szerint az autóipari indítóakkumulátorok gyártói kartelleztek, ezért kerülnek többe ezek az alkatrészek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
poj
tag
A fény terjedését vajon tudja-e követni az ember vele? Ha nem, nem érdekel
-
Steve(AMD)
tag
"körülbelül 60%-kal gyorsabb, mint bármely más, hasonló kategóriás felvevő"
Na hiszen, de ezt meg is kell ám fizetni!
Biztosan nem bagóért adják majd... -
opr
veterán
És mi értelme akárhány képkockának 128*16-ban
Ennek van valós felhasználási területe, vagy ez csak egy csinos marketinges adat, és valójában inkább a minimum 320*240-es régióban használják, ami már legalább valamennyire értékelhető képet ad?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
elfelejtette
veterán
A második felbontás az gondolom 1280x720 lenne 1280x7210 helyett.
Egy-két laikus kérdés:
1. A 128x16 pixel-es felbontást mire használják?
2. Jól látom, hogy csak 4096 árnyalatos képeket csinál (12 bites színmélység)?"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Watchdog
aktív tag
Remegő kezűeknek még képstabilizátor sem kell hozzá...
[ Szerkesztve ]
-
tupacamaru
veterán
Hello, a nevem Inigo Montoya! Megölted apámat, készülj a halálra!!!................................................................... Merek annyit, amennyit férfi merhet; Aki többet mer, nem ember...............................
-
mzso
veterán
Inkább 8-16k-s kamerákat terjesszenek el 150 fps-en. Szánalmas, hogy a mozi még 24p-nél tart
-
mghltm
addikt
válasz tupacamaru #6 üzenetére
omfg, gyonyoru felvetelek!
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
elfelejtette
veterán
Mert te úgy látod, hogy szaggat a film 24fps-sel?
Ez nem olyan, mint a géen a játékok 24 fps-e, mert nem 24 állóképet látsz, mint a játéknál, hanem 24 mozdulatot, tehát simán folyamatosnak látszik.
Ha mégis szaggat szerinted, akkor nagyon sajnállak..."Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Möhe
addikt
A szemednek teljesen mindegy ,mert folyamatos mozgássá alakul 24fps felett. Vagy azt hiszed akkor egy 2 órás filmet megúszol 10 perc alatt? Ez nem COD ahol fps huszárok vannak.
hogy ON is legyek,ekkora felbontás elég hogy részletgazdagon kielemezzék a felvételeket ilyen alacsony vetítési sebességnél?
[ Szerkesztve ]
-
rumkola
veterán
válasz elfelejtette #10 üzenetére
oldalirányú kamera mozgásnál simán látható sokszor a "rángatás"
persze lehet, hogy a vásznon nem, de otthon nagy képernyőn igen[ Szerkesztve ]
-
c41r0^
őstag
Így terjednek a féligazságok.
"mert folyamatos mozgássá alakul 24fps felett" - ha így lenne, egy játék is folyamatos lenne 24 fps esetében, de mint tudjuk, nem az
Nem a 24 fps-től lesz folyamatos a mozifilm képe, nem ez a szem biológiai tűréshatára, hanem a 24 képkocka/mp azért terjedt el a filmiparban, mert így volt gazdaságos (drága a nyersfilm) és elégséges mozgóképhez az alább részletezett "trükkök" (motion blur és pulldown) mellett. Attól látod mégis folyamatosnak, hogy ezen a mp-ként 24 képkockán motion blurt alkalmaznak (mozgás közbeni "homályosítás" effekt, ) és emellé 1:1 arányú pulldownt (moziban általában 3:3-at csinál a vetítő), így igazából 1 mp alatt 3x24, azaz 72 képkockát látsz (egy-egy eredeti képkockát eredeti formájában és információtartalommal megháromszorozva, de harmad annyi ideig; ennek oka, hogy a szem minél kevesebb ideig lát egy képet, annál élesebbnek látja azt), azaz gyakorlatilag a 24fps-t "feljavítják" úgy, hogy 72Hz-es képfrissítési frekvencián vetítik.
A HD TV-ken igenis látni a 24p filmeknél, hogy "szaggatnak" (főleg lassú kamerapásztázásnál) olyan TV-n is, ami támogatja a 24p lejátszási módot és bizony még 5:5 pulldown mellet is észlelhető ez (tehát ekkor 120Hz-en megy a megjelenítő panel képfrissítése), mert a mozgókép valós képinformáció tartalma kevés.
Úgyhogy nem mond hülyeséget a kolléga. Csak ezek eléggé bebetonozott szabványok jelenleg és a filmiparban is (mozi) és a sugárzásnál is (tv adók) nagy beruházás kéne a fejlesztéshez (mozi: új kamerák és több nyerfilm, tv adók: nagyobb sávszélesség a közvetítéshez).
[ Szerkesztve ]
-
Möhe
addikt
egyszer sem vettem észre szaggatást,pedig plazmám van és médiajátékosom
NTFS/PAL szabvány (25 vs 30 ? ) ha jól tudom sincs elszállva képkockákkal,de mi az isten értelme van ennek a többszörösére? Hogy a mai tvhez miféle márketing szarok kellenek hogy folyamatos képet lássál az már a technika hátulütője,a régi 50hz-s videotonnál nem volt ilyen.Szerintem placebó hatása is lehet ennek a sok fps hajkurászásnak. -
Cathfaern
nagyúr
Felbontás: tudományos kutatásokhoz elég lehet. Illetve, hogy egész pontos legyek, fontosabb lehet az 1millió fps, mint a nagyobb felbontás.
-
wolfman
veterán
Így van! Akiknek elég a 24 fps, azok szavára nem kell adni. Aki meg egyszer észreveszi a szaggatást, utána mindig zavarni fogja.
Filmeknél 30fps már sokkal kellemesebb lenne. Mindig mindenhol mikor demonstrációs videó megy, hogy bemutassák a 100Hz előnyét, ott bizony sok esetben alapból 30fps-es videókat mutogatnak, annak meg már felesleges a 100Hz.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Badman 4ever
őstag
Kerestem egy összehasonlítást:
TRON Örökség (24 FPS vs. 60 FPS)Szerintem meggyőző az eredmény, fényévekkel folyamatosabb a 60 FPS, mint a 24.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
mzso
veterán
Jól összefoglaltad. Ehhez még azt fűzném, hozzá hogy néha jobban érzékeli az ember mint máskor. Egyszer 60 fps-en játszás után közvetlenül elkezdtem nézni egy 24 fps-es videót és azt hittem, hogy hibás encode pedig ugyanolyan volt mint máskor.
A helyzet viszont hátha javulni fog Cameron révén. Ha már a 3d-t is sikerült divatosítania...
http://nextbigfuture.com/2011/04/james-cameron-push-3d-to-higher-frame.html -
wolfman
veterán
Van hogy embereknek mondom hogy miért jobb ez mint az. Erre a válasz, hogy nem látja. Ekkor mutatok példát, az eredmény szemmel látható. Ekkor szokott az a válasz jönni, hogy leplezze eddigi értetlenkedését: "Áhh, jó nekem az eddigi minőség is!"
Badman 4ever: ez majdnem tökéletes példa, csak sajnos a youtube alapból picit szaggatva játszik le mindent, vagy lehet csak a flash player ami hajtja. De azért látszik, igen. De mondom elég lenne már 30 fps is hogy ne legyenek ezek a zavaró rezgések horizontális kameramozgásoknál.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Möhe
addikt
Te is sz@rt nézel a meglátásod szerint mert nincs más,tévedek? Vagy neked külön jön a stúdióból nagyobb sebességen?
Manapság szinte mindent digitálisan rögzítenek,ott miért még mindig ez az alacsony sebesség van? Nem az van hogy nem értem,hanem az nem megy a fejembe hogy ember volt a holdon (elvileg)majd 40 éve ,és még mindig 24-25-30 fps-el mennek a népnek a műsorok,(pedig mire képes a technika már régóta) pedig bebizonyítottátok hogy a több-jobb.
hmmm?[ Szerkesztve ]
-
hemaka
nagyúr
Jó nagy marketing blabla az 1 millió képkocka/sec.
De a 720p érték nem rossz, elszórakoznék vele, egy ideig.[ Szerkesztve ]
-
Badman 4ever
őstag
Itt viszont rátapintottál a lényegre, mivel az emberben rengeteg receptor úgy működik, hogy az eltérést érzékeli (mondjuk meleg- és hideg receptorok, de a fülnél is ez van), ezért ha csak nem játszol le egy 60 FPS-es videót a moziban a film indítása előtt, az emberek jó részének nem fog feltűnni a 24 FPS, hiába lenne úgy folyamatosabb a kép. Mivel olcsóbb 24 FPS-el legyártani a filmet (legalábbis valaki az előbb ezt írta), ezért ezen nem is fog változtatni a filmipar.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
ch003067
addikt
válasz tupacamaru #6 üzenetére
Nem semmi azért
-
mzso
veterán
Hát igen. Hogy minden roham tempóban fejlődik az egy illúzió. Meg hát így is le tudták gombolni az emberekről a pénzt. De talán most, hogy már lassan többet kapsz mint a moziban kicsi nekiállnak fejleszteni.
Amúgy filmszalaggal tényleg bonyodalmasabb és jelentősen költségesebb, mert többször olyan gyorsan kell mozgatni a képet és többszörös hosszúságú film kell.
Bár még digitálisra sem tértek igazán át a moziknál...
A fejlesztésre nem telik nekik csak a kamerások és a letöltők vadászására... Pénzéhez ostoba bagázs. -
Raucher
tag
válasz Badman 4ever #26 üzenetére
Szerintem meggyőző az eredmény, fényévekkel folyamatosabb a 60 FPS, mint a 24.
A teljes videót azonos (30) FPS mellett látod. A látvány eltéréséért a nem az FPS felel.
Tisztán emlékszem minden előző életemre, ezért nem hiszek a reinkarnációban!
-
hodostamas
addikt
válasz Badman 4ever #26 üzenetére
megnéztem moziba is, meg otthon is a Tront, de ilyen szaggatásokra mint itt van, nem emlékszem.. főleg otthon nem, így meg sem nézném. tény hogy a 60-nál sokkal folyamatosabb, de ennyire azért nem gáz a 24 sem.
[ Szerkesztve ]
-
Badman 4ever
őstag
Utólag én is elkezdtem ezen gondolkodni, de valószínűleg látnánk a különbséget, ha rendesen meg lenne csinálva egy 60 FPS-es videó.
[ Szerkesztve ]
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
Aprósólyom
addikt
Ezt a kütyüt természetesen tudományos célokra használják. A legkisebb felbontásnak is lehet érelme. Kisebb-nagyobb elektromos kisüléseket vesznek fel a kamerával, és az útját figyelik. Illetve a villámok viselkedését is ilyesféle kamerával elemzik. Nem is az áruk számít ezeknél igazán. Én elképzelem, hogy 100milliós nagyságrend, hiszen egyedi (kis sorozatos), és ipari technikáról van szó. youtubeon keressetek 6000fps feletti villámfelvételeket.
Jevons paradox
-
madgie
titán
válasz hodostamas #38 üzenetére
Maradjunk annyiban, hogy tényleg nem lehet egy lapon említeni a 24 és a 60 fps-t, filmeknél is. Nekem mindkettőt (sőt, 50-et és 25-öt) tud rögzíteni a fényképezőm (nagyjából Bluray minőségben a 24/25p-t), full HD mellett 50/60p-hez brutális sávszél kellene, erre még nem állunk készen (főleg itthon).
Egyébként aki nem látja, szedje le a milliris splash pro próbaváltozatát, indítson el egy HD filmet, válassza ki azt az opciót, amikor be van kapcsolva a motion2 cucc és osztott képernyőn mutatja a kettőt. És ez még csak interpolációs móka lesz (az artifactok/képhibák azért keletkeznek benne), nem is valós 60 teljes képkocka per másodperc.
-
julius666
addikt
válasz Badman 4ever #26 üzenetére
Pffffffff......
Ilyen epic fail videót....
Az egész videó végig 30 fps-es, csak az első felében látható 24p-s tartalmat fosul konvertálták 30p-re (bizonyos képkockákat megdupláztak, az "akadozás" emiatt van, nem azért mert a 24p alapból akadozós lenne), a második felében lévőt meg valami vektoros módszerrel 60 fps-re, majd azt vissza 30-ra (ugye ez nem nagy cucc, a 30 fele a 60-nak), a vektor alapú interframe interpoláció kicsit el is keni az éleket, ráadásul valószínűleg a framerate felezését frameblendinggel csinálták, ezáltal lényegében több motion blurt kapott az anyag, azért tűnnek simábbnak a mozgások.Az igazi "moziélményt" (vagyis az igazi "film look"-ot) egyébként csak a 24p (illetve a környéke) tudja rendesen megadni 1/48-as zársebesség mellett, nélküle eltűnik az a kicsit álomszerű hatása a filmeknek és szappanoperás beütésük lesz. Az ettől függetlenül tény, hogy a gyors jelenetekkel teli tarkított akciófilmeknél bazi undorító tud lenni a darabos mozgás, oda tényleg kevés az a 24p.
[ Szerkesztve ]
-
gejala
őstag
Szerencsére a mozik elég nagy része azért már készen áll rá.
Még nagyobb szerencse, hogy A hobbit 48 fps-el forog 3D-ben. A jövő decemberi bemutató idejére a Warner szerint kb. 10 ezer vászon lesz alkalmas a 48 fps-es vetítésre, tekintve, hogy az összes új digitális vetítő képes rá egy kvázi firmware frissítés után.A 48 fps-es 3D pedig tényleg hihetetlen élmény nagy vásznon. Összehasonlíthatatlanul kellemesebb a szemnek, hogy gyakorlatilag nincs elmosódás és egyébként is félelmetesen "sima" a mozgás (de nem videószerűen).
Jim Cameron illusztrálta ezt a legjobban az idei CinemaConon, ahol vetített is pár összehasonlító tesztfilmet a jelenlevőknek: A 3D olyan, mintha egy ablakon néznénk ki, a 48 fps pedig eltünteti ezt az ablakot. Magyarul valódinak néz ki a film.[ Szerkesztve ]
-
ch003067
addikt
válasz Badman 4ever #26 üzenetére
Tényleg sokkal jobb a 60fps-es
-
MCGaiwer
addikt
az 1millió fps nem marketingszöveg. ezzel nem mozis filmeket vesznek fel, hanem baszott gyorsan történő dolgokat. ez a kamera képes minden 1milliomod másodpercet felvenni, míg a többi hasonló kamera csak minden 1,53 milliomod másodpercet, ami azt jelenti, hogy majdnem a történet feléről lemaradnak. tudományos területen ez óriási dolog.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
Badman 4ever
őstag
válasz julius666 #42 üzenetére
Attól, hogy a videó kicsit átverés, abban megegyezhetünk, hogy a magas képkockaszám jól tud jönni a filmeknél is, nem csak a játékoknál.
Android: elavult, mókolt Linux kernelre rágányolt virtuális gép. Macrohard SpyDOS 11 - Something went wrong. :( Vigyázat, a pingvin harap! Házi szerver Tualatin Pentium III-S 1.4 GHz alapon, Ryzen nagyvas, Bulldozeres AMD laptop és Pine64 PinePhone - Arch Linux mindegyiken. Ender 3 Pro rules!
-
MCGaiwer
addikt
soha a büdös életbe nem fogsz te 30 fpsnél magasabban filmet nézni, mert értelmetlen. elmondom mi történik ha e fölé gyorsítod:
felveszik a filmet mondjuk 1000 fpsel. így egy teljes film elfoglal jó 2 TB-ot.
ha felveszik a filmet 30al, és lejátszák neked mondjuk 60al, akkor hacsak nem duplázzák meg a képkockákat, akkor gyorsítva fogod látni.
a szemed 30ig képes felfogni, egyszerűen FIZIKAI KÉPTELENSÉG hogy e fölött lásd. (ha úgy hiszed látod, akkor te vagy egy újabb evulúciós lépcső vagy a szem terén, vagy -és én ezt tartom valószínűnek- beképzeled az egészet..
a tronos videó is inkább tűnt gyorsabbnak, mint folyamatosabbnak.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
MCGaiwer
addikt
válasz Badman 4ever #47 üzenetére
játékoknál is tökéletes lenne a 30 fps. a probléma ott adódik, hogy ez az fps nem statikus. bizonyos időközönként leesik a számolási igény hirtelen megugrása miatt. ez az esés nagyon rövid, viszont arra elég, hogy 30fpsnél is észrevedd a hibát.
azért jó ha magasabb fpst tud a géped, mert amikor ezek az esések bekövetkeznek, akkor mondjuk 60ról leesik 40re, és te ezt nem veszed észre, míg ha 30al mész, és leesik 10-15re, egyből kiszúrod.
Amazon.co.uk, £50 értékű Gift Card cserélhető/eladó
-
DRB
senior tag
Nekem egyből a Time Warp című sorozat jutott eszembe. Most hirtelen nem emlékszem abban hány képkockát rögzítettek a kamerák(talán 30 ezer környékén, de nem biztos), mindenesetre azzal is elég durva jó felvételeket csináltak és még durvább felvételeket tudtak volna csinálni ezzel a géppel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs