Hirdetés
-
Mozgásban a Kill Knight
gp A mai nap folyamán érkezik egy kipróbálható demó PC-re, így megnézhetjük végre hogy fest élőben a játék.
-
A Sony szerint Japánon kívül is hódíthat az anime
it A Sony Pictures Entertainment szerint a növekedésük elsődleges hajtóereje a Crunchyroll lesz, ami egy anime-streamszolgáltatás.
-
Máris megszületett a Huawei Enjoy 70 utódja
ma Az Enjoy 70s processzorfrissítéssel próbál szerencsét, több változás nincsen rajta.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Panthera
őstag
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46400 üzenetére
Na akkor a Panashoppal történt beszélgetés összefoglalója (lécci hadjátok már ezt az "értetlenvagy" dumát, nagyon jól tudjátok, hogy a gyakorlat sokszor mást mutat mint egy-egy egyedi esetben) tessék erre a beszélgetés:
Jeleztem nekik, hogy pixelhibás a termék elállok a vásárlástól, erre elmondták, hogy semmi gond a jogszabály szerint küldjem vissza és adják azonnal a vételárát, de másikat nem adnak, mert azzal nagy valószínűséggel uyganez lesz, már sokszor eljátszották, hogy cseréltették 2 szer 3szor...Vagyis a pénzt adják, de másik készüléket nem! Állítása szerint ha ezt vizslattam, akkor a következőt is fogom és így újra kiszúrok valamit. Na most legyek okos.
Egyébként a jogszabály tényleg nem kötelezi őket cseretermékre csak a vételár megtérítésére.
Vagyis ha visszaküldöm máshol kell megvennem...[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
nagyúr
"másikat nem adnak, mert azzal nagy valószínűséggel uyganez lesz, már sokszor eljátszották, hogy cseréltették 2 szer 3szor...Vagyis a pénzt adják, de másik készüléket nem!"
Ez nem ismeretlen, már régebben is volt erről szó. A panashop nem cserél a 8 nap elállás esetén, más is járt így. Az edigital-nál, esetemben cserélték a pixelhibás készüléket.
[ Szerkesztve ]
-
spiritex
veterán
Így, hogy már egy sötét pixelt is találtál, én is azt mondom, hogy küldd vissza. Kérd vissza a pénzt, és majd 2 hét, 1 hónap múlva vegyél egy másikat náluk, esetleg egy másik modellt. Vagy máshol ugyanezt...
[ Szerkesztve ]
Ha te az vagy, akinek képzeled magad, akkor ki az, aki képzeli magát annak a valakinek?
-
psg5
veterán
válasz liszi70 #46403 üzenetére
Értem. Köszi.
Most viszont tényleg gondolkozóban vagyok, mert azért, hogy van egy halvány meg egy éles pixelhiba, ez már elgondolkodtat az elálláson.
Egyébként ebből viszont simán az következik, hogy ők a pixelhibásakat is visszadobják a forgalomba...(#46404) spiritex: Náluk biztos nem, mert azt mondta, hogy: "Önnek nem adok másikat csak a pénzt"
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
Akkor bemegy a feleséged és megveszi ő. Egyébként is, mi alapján tiltja meg, hogy nála vásárolj? Ha nem hajlandó kiszolgálni, akkor meg vidd a pénzed más kereskedőhöz, neked mindegy, neki nem!
"Egyébként ebből viszont simán az következik, hogy ők a pixelhibásakat is visszadobják a forgalomba..."
Ezt elvileg nem tehetné meg, mivel bontott készüléket újként nem lehet eladni, azt vagy értékcsökkentként tudja értékesíteni, vagy visszaküldi a gyártónak azzal, hogy hibás. Ez utóbbival gondolom az a problémája, hogy a gyártói pixelhiba-politika szerint ez a termék nem minősül hibásnak és gondolom nem nagyon hajlandóak elszámolni (bár erre vonatkozó infóink nincsenek - simán lehet, hogy szó nélkül visszaveszi tőle a Pana, csak ez ugye pluszmunka, plusz adminisztráció). Szóval valahol őt is megértem, de ugyanakkor a vevő is jogosan várhatja el, hogy egy több százezer - akár millió - forintos tételnél makulátlan terméket kapjon - márpedig a pixelhibás termék nem makulátlan és igenis jogosan bosszantja az embert, onnantól kezdve hajlamos csak azt figyelni, így oda a termék felhőtlen használatának élvezete, üröm az örömben, légy a levesben, stb. Részmegoldás lehet a személyes átvétel, így még a boltban, fizetés előtt átnézed a készüléket és csak hibátlant veszel át, csak ez macera - kicsomagolni, visszacsomagolni, ráadásul így bukod a 8 napot, mivel így már nem távollévők közötti szerződéskötésről van szó. Plusz itt is mondhatja, hogy ha az első hibás, akkor nem bont meg többet.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46407 üzenetére
Az rendben hogy nem tilthatja, meg, de ezek után nyilván én is nehezebben visz rá a vásárlási kedv, hogy náluk vegyem meg.
Gondolom az mindegy, hogy Panasonic vagy Samsung pixelhiba területén? Már gondolkoztam azon is, hogy beálldozom az általános képminőséget és egy 51f5500-as plazmára nevezek inkább be, ha és amennyiben elállok a vásárlástól.
F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
Nem értem. Miből gondolod, hogy a Samsung-nál nincs pixelhiba? Ott is lehetséges, ráadásul - ahogy magad is írod - eleve gyengébb termékről van szó, ami ráadásul alig olcsóbb, mint a Pana. Ha már úgyis máshol vásárolsz, akkor nem egyszerűbb ott is azt venni, amit eleve szerettél volna?
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
psg5
veterán
Mert hátha a samunál kisebb a valószínűsége a pixelesedésnek, ezért kérdezetm rá. Valamint a szállítást is bukom visszafele, még futárszolgálattal is legaláb 8 ezer ft és a samuval legalább valami visszajönne. De ez egyenlőre csak gondolkodás.
#46410) DM-Fan: Igaz.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
drnet
aktív tag
"küldjem vissza és adják azonnal a vételárát"
Még egész jó fejek, mert nem hogy cserélni nem kötelesek, de még a vételárat sem kell azonnal visszaadnia.
Itt mindent konkrétan leírnak:Törvény szerint a sorrend:
- 8 munkanapon belül jelzed a hibát
- Visszaszállítod az általuk megadott gyűjtőhelyre saját költségeden
- a kereskedő 30 napon belül visszautalja neked a vételárat.Cserét, és kp azonnal visszafizetést sehol nem említenek.
-
-
DM-Fan
Topikgazda
Ilyen szempontból korrektek, ez így van, de azt nem tudom mire vélni, hogy újabb vásárlást nem akar engedélyezni ugyanazon vevőnek. Ez nem csere. Visszaadja a vételárat, te pedig x idő múlva (amikor már túladott az előzőn/visszaküldte a gyártónak, stb.) újra bemész és rendelsz egy újabb TV-t. Szó sincs cseréről, egy újabb vásárlásról beszélünk. Ezt nem hinném, hogy megtilthatja, legalábbis jogi alapja szerintem nincs rá.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
Cha-b
senior tag
válasz DM-Fan #46423 üzenetére
Hát jogilag igazából szerintem azt szolgál ki, illetve azt nem szolgál ki egy kereskedő akit akar. Érthető, hogy kényelmesebb nekik egy olyan vevő aki nem néz semmit a tvn tüzetesebben, illetve azt sem tudja mit vesz csak bemegy kifizeti hazaviszi, mint egy alaposabb aki átnézi a dolgokat és ha kell 3-4 szer is visszaküldi a hibásat. Nyílván tudják/sejtik, hogy sok pixelhibás készülék van és nem akarják megbontani őket, mert más észre sem venné a hibát, és boldogan élne vele... De akkoris érthetetlen ez a felfogás, hogy szinte átzavarják máshova vásárolni, mert hogy nem adnak másikat. Mert ezek után, hogy ezt így a szemembe mondják, eszembe sem jutna ugyanott újat venni. Viszem a pénzt máshova, ha nekik nem kell.
CSAKAKISPEST!!!!
-
psg5
veterán
Családi kupaktanács szerint mi sem küldjük vissza.
Valszeg ha helyette egy sávosat vennék, na az jobban zavarna.
De ezek szerint, ha jól idézlek, tökéletes példányt úgy is nehéz kifogni.Tényleg köszi a segítségeiteket! nyilván aki csak húzni akar azét nem
(#46423) DM-Fan: semm nem is tiltja nekik, hogy ne szolgáljanak ki valakit. Nyilván minden kereskedő a kisebb ellenállás irányába megy és valljuk be őszintén mi vagyunk kevesebben akik ennyire belemerülünk a témába. Sokkal-sokkal többen vannak akiknek elég megtudni melyik a legjobb ár-érték arányú és nem fogják tesztelgetni, s vígan élnek vele, hiába van rajt akár 4-5 pixelhiba, vagy sok sáv vagy akármi.
(#46424) Cha-b: Nem annyira érthetetlen az átzavarás, ha belegondolsz, hogy neki nem csak hogy macera, de többletköltséget is eredményez egy cserebere, akár az újabb szállítást, akár az ipomrtőrhoz való visszaküldést, hibás termék rendezését nézzük. S ahogy fentebb írom, sokkal kevesebben vagyunk mi akik ennyire belemerülnek, mint akik nem, vagyis többen vannak akiknek gond nélkül el tudják adni.
Ja és mindezért nem is vonnám annyira felelősségre a kereskedőt, hisz ebből él. (Feltéve, ha nem dobja vissza a hibásat a forgalomba, amit remélem nem így van)
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
mhmpista
aktív tag
En ezen valahogy nem tudok csodalkozni.
Ha en lennek a kereskedo akkor en is csak akkor cserelnem keszulekrol keszulekre ha azt a gyarto, akinek a termekeit arulom nekem szinten csereli.
Biztos hogy kereskedokent az agyam elszalna attol a nehany embertol aki 3x-4x csereltetne valami aprosag miatt.
Ertem en hogy nem tokeletes, de nem is hibas.
Ha kicsereltetsz egy keszuleket 3x az neki eleg nagy gaz, mit csinal azzal a 3 bontott keszulekkel?
Vagy elsozza ugyanugy ujnak, akkor az a hir fogja jarni hogy bontott keszuleket arul ujnak, ha ertek csokkentve arulja ki, akkor 3 keszuleknel mar tetemes osszeget bukik.Persze lehet probalkozni, vagy eddig lehetett, de tuti lepni fognak a kereskedok, hogy ennek elejet vegyek.
De nem akarok beleszolni de en ezen nem csodalkozom.
Azon csodalkoztam, hogy par embernek itt folyamatosan cserelgettek.
Persze lehet ez csak nekem furcsa...Szerintem tartsd meg a keszuleket, ha pedig elkezdenek veletlen szaporodni a pixelhibak, akkor az meg garancias hiba mar.
-
psg5
veterán
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz mhmpista #46426 üzenetére
"Ertem en hogy nem tokeletes, de nem is hibas."
De, hibás - ezt ő is kénytelen elismerni. Más kérdés, hogy a gyártó miként tekint erre a hibára. De pontosan ezért szabályoz úgy a jog, hogy neked márpedig jogod van elállni - jelen esetben (netes megrendelés esetén) akár indoklás (tehát akár hiba) nélkül is. Ha ez nem tetszik a kereskedőnek, akkor nem kell kereskedni.
"Ha kicsereltetsz egy keszuleket 3x az neki eleg nagy gaz, mit csinal azzal a 3 bontott keszulekkel?"
Ha hibás, akkor visszaküldi a gyártónak. Korábban legalábbis így ment. Lehet, hogy a gyártó is besokallt és közölte, hogy ezen készülékeket nem veszi vissza, mert nem teljesülnek a pixelhiba-politikában rögzítettek. Innentől kezdve a kereskedő valóban nehéz helyzetben van, mert újként (törvény szerint) már nem tudná eladni, gyanítom mégis kénytelen lesz.
"Vagy elsozza ugyanugy ujnak, akkor az a hir fogja jarni hogy bontott keszuleket arul ujnak, ha ertek csokkentve arulja ki, akkor 3 keszuleknel mar tetemes osszeget bukik."
Pontosan erről van szó. Na, ekkor szembesül a vevő a visszaragasztott dobozzal, meg az x óra üzemidővel a szervizmenüben - ahogy arra már volt példa itt a topicban is. Ez az, ami senkinek nem jó.
"Persze lehet probalkozni, vagy eddig lehetett, de tuti lepni fognak a kereskedok, hogy ennek elejet vegyek."
Hja, ennek úgy lehetne elejét venni, hogy a kereskedő korrektül odaáll a vevő elé és már az elején azt mondja, hogy "barátom, vagy gyere be és nézd meg személyesen, akkor megnézheted, eldöntheted, hogy kell vagy nem kell akár hibásan is, de így legalább nem terhellek plusz fuvarköltséggel, nem kell bajlódni az oda-visszautalással (annak is van költsége ugyibár) és még vissza is tudjuk úgy csomagolni - kvázi 0 üzemórával - hogy akár újként is gond nélkül eladható lenne. Onnantól kezdve, hogy a bolt ezt elsunnyantja, szerintem nem szidhatja a háklis vevőt sem. Én is visszaküldeném, mint a sicc. Ha 1 mFt-ot leteszek egy 65VT60-ért például, akkor elvárom, hogy rohadtul makulátlan legyen.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rgeorge
addikt
válasz DM-Fan #46430 üzenetére
Azért a 8 napon belüli elállás nem teljesen így megy. A kibontott, kipróbált árut nem köteles 100%-os vételáron visszavenni az eladó, pont azért, mert itt szó sincs arról, hogy hibás lenne, újra eladhatóvá kell tennie az eladónak, ami költség. Lehet, hogy elég visszacsomagolnia, de lehet, hogy csak értékcsökkentetten tudja értékesíteni, ezt pedig a vevőnek kell állnia. A pixelhiba kezelése pedig nem a kereskedőn múlik. Ha a gyártó szerint nem hibás a készülék, ami egy-két sub- vagy teljes pixelhiba esetén nyilvánvaló, akkor a kereskedő sem tudja hibásnak elfogadni. Persze, ha idővel egyre több lesz, és átlépi a hibahatárt, akkor jön a garancia. De ha valaki a 8 napon belüli elállási jogával él, akkor az arra vonatkozó szabályok vonatkoznak rá, és teljesen mindegy, hogy a készülék hibája vagy más miatt áll el a vásárlástól. A szóban forgó pixelhiba pedig nem is hiba, így nincs értelme arról beszélni, hogy valaki hibás terméket kapott a pénzéért.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz mhmpista #46426 üzenetére
Meg azért ez is érdekes, hogy tegnap ezt írta az egyik fórumtárs:
"Felhívtam a Panashop-ot, hogy gond van, mi a teendő. Első körben azt mondták, hogy a plazmánál a technológiából adódóan nem létezhet pixelhiba."
Ma meg egy másik vevőnél már létezik a probléma és vissza is fizetik azonnal a vételárat, de újat nem adnak? Hátde na... gyorsan változik a széljárás.
rgeorge: "Azért a 8 napon belüli elállás nem teljesen így megy. A kibontott, kipróbált árut nem köteles 100%-os vételáron visszavenni az eladó, pont azért, mert itt szó sincs arról, hogy hibás lenne, újra eladhatóvá kell tennie az eladónak, ami költség."
mutasd már meg azt a jogszabályhelyet, ami ezt írja! Mert én csak az ellenkezőjét találom törvényszövegben.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46430 üzenetére
A jog az elálláskor nem a hiba miatt szabályoz, hanem (ahogy tulajdonképpen írod is) mert neten vetted és így élőben nem volt lehetőséged megnézni, ezért felajánl a jog 8 napot.
Ez a 8 nap nem tesztekre van,nem a hiba keresésre, hiba "előjövetelre" hanem arra, hogy megnézd ezt akartad-e venni.
Pontosan azért szabályoz úgy, hogy indoklás nélkül állhatsz el.
Éppen ezért kérdeztem, hogy annak idején te indokoltad-e az elállást.
Mert a tapasztalat azt mutatja, hogy ha indokolja valaki, főleg úgy hogy hibára panaszkodik, a kereskedő mindent elkövet, hogy ne kerüljön vissza, max jótállás keretein belül, mert azzal az importőr/gyártó fele költségmentesen, macera nélkül tud intézkedni.
Azért a te eseted nagyon pozitív volt, sajna ez a ritkább.Jah, közben el is küldtem nekik a +1 év garanciához az adatokat.
(#46432) DM-Fan: Na ez viszont már szimpla szenyóság...
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
"Ez a 8 nap nem tesztekre van,nem a hiba keresésre, hiba "előjövetelre" hanem arra, hogy megnézd ezt akartad-e venni."
Én ezzel tökéletesen tisztában vagyok, nekem nem kell magyaráznod. Ezért is írtam, hogy hiba nélkül is elállhatsz akár.
Ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy én anno indokoltam-e. Természetesen rögtön a hibával jelentkeztem az eladónál (szerinted mégis mit mondtam volna neki 4 órával a vásárlás után), mivel tudtam, hogy nekem ez a készülék kell, csak nem hibával együtt. Nem is volt ebből gond, mondta is, hogy küldi vissza a TV-t a Pana-nak (ami valószínű akkor is a hazai leány lehetett, aki nyilván továbbította azt a gyártónak).
Gh0sT: "Dettó ugyanez zajlott le nálam kb. fél órával ezelőtt. Készséggel cserélik a készüléket, de csak egyszer hajlandóak ezt megtenni. Ha a csere példányon 2-3 pixelhiba lesz, akkor így jártam."
Már ne is haragudj, de akkor ez nem "dettó ugyanez". Neked már egyszer hajlandóak cserélni. Ez egyre jobb! Most akkor valakinek igen, valakinek meg nem és utóbbinak csak a vételár jár vissza? Döntsék már el!
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
psg5
veterán
Ha engem kérdezel (de ez szubjektív, mielőtt megint megszólnak ) számomra, ahogy lentebb is írtam, sokkal vállalhatóbb a pixelhiba, amit csupán teszképekkel és 30 cm-ről látok, mintha visszamegy, oszt veszek egy sávosat vagy egy veszettűl cicergőset. Elég nehéz tökéleteset kifogni (vagyis számunkra tökéleteset, akik beleásták magukat a témába).
Mondjuk az tényleg érdekes, hogy neked azért "egyszer" cserélik. Nyilván abból nem sok van nekik készleten.#46435) DM-Fan: Tudom, hogy tudod ezért írtam, hogy ahogy tulajdonképpen írtad is , meg már pár napja is említetted. De a te esetd hidd el picit egyedibb.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
Hidd el, hogy nem egyedi, mert nem csak nálam cserélt így TV-t az említett kereskedő. Ez lenne a normális, elvárható magatartás, pláne, ha ilyen árú termékekről beszélünk. Tartós fogyasztási cikkről van szó, amit adott esetben 5-10 évig is nézel nap mint nap. Nem egy szaros ruhadarabról beszélünk, amiben meghúzódott egy szál, de nem baj, mert van még 10 másik a szekrényben és egyébként is 1 év alatt elkopik.
Get Moded!
-
-
nagyúr
"Megtaláltam az arcrokont."
Igen őrá gondoltam! Remélem Cha-b kolléga is elmondja a pixelhibához való viszonyulását. Ez most aktuális, és engem is érdekel, mert én annak idején csere mellett döntöttem, és nem bántam meg végül. Azóta is idegesítene a látványa, de én ilyen típus vagyok. Van akit teljesen hidegen hagy egy ilyen "apróság". Az igaz, hogy pixelhibás helyett egy A-Board hibásat kaptam, de azt is kicserélve már tökéletes a készülékem.
[ Szerkesztve ]
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46439 üzenetére
Ebben is egyetértünk.
Azonban ameddig így áll a helyzet ( és ez még sok-sok évig így fog állni, ameddig nem szigorít a jogszabályalkotó a rendelkezéseken) nekem sajna kalkulálnom kell a szállítási költségekkel, ami 2x 3x visszaküldésnél 2x 3x jelentkezik, plussz azzal, hogy simán lehet "hibás" , valami nekem nem tetsző dolog a következőben is.F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
Ez benne van és ezt a rizikófaktort fel kell vállalnod, ha makulátlan készülékre hajtasz. Nálam anno ez sem merült fel, mert maga a kereskedő is azon az állásponton volt, hogy ez egyértelmű hiba, még akkor is, ha a gyártói szabályozás nem feltétlen tekinti annak. Ezért is érezte kötelességének cserélni minden apelláta és plusz költség felszámítása nélkül.
De még ha fizetnem is kéne a visszaszállítást, akkor is felvállalnám: Budapesten belül 3 eFt-ért visszaviszik, ennyit megér, ha cserébe már egy hibamentes készüléket kapok vissza. Persze, ott is benne van a hibalehetőség, na én pontosan ezért favorizálnám az üzletben való megtekintést. Ez mindenkinek jobb: neked is, a kereskedőnek is.[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rgeorge
addikt
válasz DM-Fan #46432 üzenetére
Igazad van, a törvény csak ennyit ír a 4. §-ban:
(6) A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
Valószínű, hogy ahol én olvastam korábban a téves értelmezést, az a visszaszolgáltatás költsége alá értette azt is, hogy az eredeti állapotban kell visszaszolgáltatni az árut. Mondjuk azt nem lehet elvárni a kereskedőtől, hogy doboz és belső csomagolóanyagok nélkül visszaküldött termék után is maradéktalanul visszafizesse a vételárat, pedig a csomagolás megsemmisítése nem számít nem rendeltetésszerű használatnak.
Szerintem ez így elég egyoldalúan a fogyasztót védi. Ha bemész a boltba, kinézel egy TV-t, kiválasztod, kihozzák, bekapcsolják, pár percig tesztelheted és ha jó hazaviszed, ha nem jó, hoznak egy másikat. Ez nagyon más, mint az, hogy kihozzák, kicsomagolod, össze- és/vagy felszereled, használod, majd 7 nap után úgy döntesz, hogy mégsem tetszik. Ráadásul a neten vásárlás nagyon nem azt jelenti, hogy csak otthon találkozol a termékkel először. Kereskedői oldalról az ilyen készüléket vagy csak használtként tudják eladni és buknak rajta nem keveset, vagy megpróbálják újként elsózni, de akkor nyilvánvalóan megtévesztik a következő vevőt.Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz rgeorge #46443 üzenetére
"Mondjuk azt nem lehet elvárni a kereskedőtől, hogy doboz és belső csomagolóanyagok nélkül visszaküldött termék után is maradéktalanul visszafizesse a vételárat, pedig a csomagolás megsemmisítése nem számít nem rendeltetésszerű használatnak."
Ezt nem is vitatom, ez sokszor még a garanciális ügyintézésnek is feltétele szokott lenni, de itt ilyenről nem is volt szó, evidens, hogy azzal együtt küldöd vissza a pár napos TV-t.
"Szerintem ez így elég egyoldalúan a fogyasztót védi. Ha bemész a boltba, kinézel egy TV-t, kiválasztod, kihozzák, bekapcsolják, pár percig tesztelheted és ha jó hazaviszed, ha nem jó, hoznak egy másikat. Ez nagyon más, mint az, hogy kihozzák, kicsomagolod, össze- és/vagy felszereled, használod, majd 7 nap után úgy döntesz, hogy mégsem tetszik."
Egyoldalú vagy nem, a fogyasztót védi vagy nem, jelenleg ez a hatályos szabályozás. Ez tetszhet vagy nem tetszhet a forgalmazónak, nem tud ellene mit tenni, ahogy te sem tudsz mit tenni mondjuk a jövedelmedet terhelő adókkal szemben. Nem tetszik, de fizetni kell. Az is elég egyoldalú, ha úgy nézed, pláne, hogy még utána a már adózott jövedelmedből a fogyasztás után még egyszer adózol ÁFA formájában.
"Kereskedői oldalról az ilyen készüléket vagy csak használtként tudják eladni és buknak rajta nem keveset, vagy megpróbálják újként elsózni, de akkor nyilvánvalóan megtévesztik a következő vevőt."
Így van, ezt írtam én is. Illetve harmadik opció, hogy visszaküldi a gyártónak, aki vagy benyeli, vagy nem. Nyilván már ez is költséggel és plusz adminisztrációval jár a kereskedőnek még akkor is, ha a gyár kompenzálja, így érthető, hogy nehezen áll rá a kereskedő. De ettől a törvényi szabályozás még áll.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
rgeorge
addikt
válasz DM-Fan #46444 üzenetére
A törvény viszont ez esetben is kötelezi a teljes vételár visszafizetésére az eladót, hiába köti ki az a számlán vagy szerződésben, hogy eredeti csomagolásban kell visszaküldeni stb., mert ezzel a törvénytől a fogyasztó kárára tér el, amit a törvény nem enged.
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46442 üzenetére
Személy szerint én is az üzletben személyes vásárlást favorizálnám, de mi pl min 90km-re vagyunk olyan helytől ahol egyáltalán megnézni lehetne egy plazmát, nemhogy megvenni amit szeretnék.
#46445) rgeorge: nagyon durva de tényleg nem hivatkozhat a kereskedő a csomagolásra.
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
DM-Fan
Topikgazda
válasz rgeorge #46445 üzenetére
Valahol ez is jogos, bár szerintem ebbe már azért bele lehet kötni - talán ügyesen rá lehet húzni a nem rendeltetésszerű használatot, a kereskedő talán hivatkozhat arra, hogy a doboz nélkül már nem lehet sérülésmentesen szállítani, visszajuttatni hozzá a terméket.
psg5: ilyenkor kell mérlegelni, hogy neked mennyit ér meg a sikeres vásárlás. Egy oda-hazautazás költségét inkább, vagy a cserével járó tortúrát, a futár kifizetését, az idegbajt, ami ezzel jár.
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
mhmpista
aktív tag
Az hogy a pixelhiba, hibakent legyen kezelve az sajnos nem a kereskedokon mullik hanem a gyartokon.
Viszont ha a gyarto nem huz egy hatart es aztmondja o majd csak pixelhelyes keszulekeket dob piacra akkor az megint a Pionner fele halal-tusat eredmenyezne.
Annyira megemelne a gyartasi hibaszamot ez alltal a gyartasi koltsegeket, hogy csodot jelenthetnenek azonnal.En a leginkabb valami olyasmit tudnek elkepzelni uzletileg is mukodokepes modelnek, hogy a kereskedo lehetoseget biztositana, plusz penzert pixel hiba ellenorzesre. Ezt anno a oazis computerben dell-hp-eizo monitoroknal biztositattak. Ha jol emlekszem 6-7000ft ert bemehettel es atnezhetted ott helyben, igy ha bontaniuk kellett meg egyett akkor valamennyi vissza kerult a kereskedohoz, amit veszitett a bontason.
Mert ha jol emlekszem a pixelhibasakat valamivel olcsobban arultak. (Persze csak annyit jeloltek hogy bontott).Es erre hiaba lesz a forum valasz hogy miert fizess tobbet a tokeletes keszulekert akkor megsugom hogy lehet ez a csere bere valamilyen uton modon kozvetve de belevan kalkulalva a keszulek araba. Igy esetleg ha teged nem erdekel a pixelhiba a jelenleginel olcsobban tudnal hozzajutni a keszulekhez. Mint ahogy ez pl a ZT araban szinten bele van kalkulalva csak ezt a kort a gyarto teszi meg helyetted.
Es csak ZTket arulni pedig nem kepes a gyarto ezt a Pio utan tudjuk mind (picit eroltetett a hasonlat de szerintem mukodik). -
DM-Fan
Topikgazda
válasz mhmpista #46448 üzenetére
Pont ezt akartam írni amúgy, én is pont így vettem az Oázisban a Dell monitoromat, ami azóta is pixelhiba-mentes. Nekem ez megért plusz 4 eFt-ot anno. Nem is nekem kellett átnézni, hanem ők maguk felnyitották és átvizsgálták, plusz még emlékeim szerint benne volt, hogy ha 10 napon belül előjön akár csak 1 szubpixel-hiba is, akkor azonnal csere. Itt a jelenlegi szabályozásuk. Le is írják, hogy ők is eladják a pixelhibás példányokat, OLCSÓBBAN:
"Egy utolsó kérdés… Mit csináltok a hibás monitorokkal?
Természetesen eladjuk olcsóbban. Te is vehetsz. Sajnos a legtöbbször van pár darab félretéve a boltban. Ezekre mindig egyedileg határozunk meg egy csökkentett árat (ne fél árra gondolj, az sajnos még így sem fér bele). Ha ilyet vennél, érdeklődj."
[ Szerkesztve ]
Get Moded!
-
psg5
veterán
válasz DM-Fan #46447 üzenetére
Mérlegelni előbb, hogy honnantól veszem sikeresnek a vásárlást. Na innen jön képbe az, hogy kinek mi a "hiba". Meg hányszor lesz tortúra, meg plussz költség.
#46448) mhmpista: na így ez korrekt.
(#46449) DM-Fan : Remélem ez a jövő mindenhol! El is mentettem a kedvencekbe
[ Szerkesztve ]
F.K.T.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen