- Azonnali fotós kérdések órája
- iPad topik
- 1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Computex 2024: Wi-Fi 7 mesh router az Acer receptje alapján
ph Az oldalán hullámmintázatot viselő, talpas konstrukció MLO segítségével igyekszik új szintre emelni a jelminőséget.
-
Készül valami a Nothing boszorkánykonyháján
ma A CMF Phone (1), a Nothing Phone (3), esetleg a Nothing tablet?
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sidorovich
senior tag
válasz wallace 234 #63040 üzenetére
Ha jól tudom, amennyiben magánszemélyként (fogyasztóként) vásároltál nem is neked kell bizonyítani, hogy nem te törted össze, hanem az eladónak hogy ő sérülésmentes állapotban juttatta el hozzád.
"A Ptk. 6:158. §-a vélelmet tartalmaz, ez a § ugyanis azt mondja ki, hogy a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó által felismert hibát úgy kell tekinteni, mint ami már a teljesítéskor is megvolt, vélelmezi tehát a jogszabály azt, hogy a vállalkozás hibásan teljesített."
Ezt a fogyasztóvédelmi törvény monjda ki amit nincs az az áruházi apróbetűs ami felülírhatja.
"A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben viszont a Ptk. 6:157. § (2) bekezdése alapján semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el, azaz e körben a szabályok egyoldalúan kógensek."
Te kb. annyit vagy "köteles" megnézni, hogy a csomagoláson külsérelmi nyom nem látható, és ennyi. A futár jóindulatán és a borravalón múlik, hogy megvárja-e amíg kibontod a jelenlétében, nem köteles ezzel szarakodni. Érdemes azzal a ténnyel is tisztában lenni, hogy neked a futárcéghez a világon semmi közöd nincs (max ha a csomagoláson kivülről is látható sérülés van, akkor jegyzőkönyv, vagy nem veszed át), te közvetlenül az áruházzal/eladóval vagy szerződésben, bármilyen probléma esetén velük kell egyeztetned.
Ha a termék kibonátsa után kiderül, hogy az sérült, azt hibás teljesítésnek hívják, és lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos megpróbál elhajtani de ha tisztában vagy a jogaiddal akkor ez 100%-ra nyert ügy. Szerintem a normálisabb nagyobb áruházaknál ez megoldódik, de a legrosszabb esetben békéltető testület vagy ügyvédi felszólítással rendeződik, nem hiszem, hogy bármelyik bolt belemenne pereskedésbe emiatt mert a végén biztosan veszítenek és még a perköltséget is fizethetik.
De nem vagyok jogász szóval nyugodtan javítsatok ki ha tévednék!
Némi utánajárás után én erre jutottam, szerencsére még élesben nem kellett kipróbálnom, de egy félmilliós TV-nél ha az áruház nem hajlandó újat küldeni, biztos, hogy ügyvédet keresnék.Nyilván ez kellemetlen hercehurca amikor az ember úgy várja az új TV-jét mint gyerekkorában a karácsonyt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs