Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hunspikey

    őstag

    válasz junkpod #94026 üzenetére

    Picit máshogy van ám... A dinamika jelentése kép esetén a legsötétebb thát OLED esetén a nulla nites fekete és a legvilágosabb - pl G3 esetén 1400 nites képi tartalmak közti átfogást jelenti.

    Mivel a feketéje 0 nit ezért matematikailag végtelen a dinamika, ennek ellenére én szeretek egy elég jó alap derengési értékkel, azaz 0.005 nites "feketével" számolni, fotós módjára, mert ez szerintem nagyon helyesen leírja a kijelző átfogását, azaz a maximális képdinamikát.

    Ha csak simán osztanánk, ahogy pl a projektoroknál teszik, akkor 280,000:1-hez dinamikát kapunk - és ez bizony natív dinamika, mert nem kell hozzá szoftver megoldásokkal, local dimminggel meg miegyébbel trükközni.
    Fotós kifejezéssel ez az átfogás 18!!! blendének adódik, mert egész pontosan 0,005 és 1310 nit között ennyi van és hát a G3 illetve a csúcs Pana, Sony ezt az értéket simán hozza, de asszem tán a Samu S95C is.

    Az, hogy ebből a lehetőségből mennyit használ ki a netflixes film és mennyit a youtube az már megint más tészta, de el kell mondani, hogy bizony a youtubon pl egy Katie Schwarz féle "demo" ami egyébként normál természetfilm is lehetne, elég jól kihasználja a lehetőségeket, cserébe a streamingen ez nem így van.

    De azért a netflix is néha kihasználja, csak ott lévén filmszerű a tartalom, inkább azt érezni, hogy az APL érték alacsony, némi csúcsfénnyel- bár már általam a korábban említett "Láthatatlan fény" illetve az "Usher ház bukása" vagy a full blőd "Warrior nun(ci) - S02" is jól kihasználja a kijelző lehetőségeit.

    Az biztos hogy a youtubenak jobb a bitrátája és jobb a codec is, valamint mivel nem DV hanem sima HDR a TV a tónusáthelyezéssel ki tudja koppintani magát maxra, míg egy DVnél ha pl 400nitre van masterelve az anyag, akkor le is cumizhatod magad akkor is sötét lesz a kontent, mint a metro alagút...

    A whisky skót, a kávégép olasz, a TV meg Oled, épp egy LG77G3

Új hozzászólás Aktív témák