- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Gaming notebook topik
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
Hirdetés
-
[SoP] Konzolokra is megjelenik a Marvel Rivals
gp A következő zárt béta júliusban érkezik, ez már mindhárom platformon futni fog.
-
Két OLED kijelzőt is bevet a GPD DUO
ph A készülő notebook biztosan úgynevezett AI PC lesz, de nem tudni, hogy milyen platform kerül bele.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Madwe
nagyúr
Ha 3d kell s elég az 1080p akkor 910et (ívelt), ha 4k kell akkor c6 (ívelt) vagy e6 ha még találsz, idei szériából már nincsen 3ds... 55 és 65 colosok vannak csak (meg 77esek nyugaton, de az már csillagászati összegekért )
Ha lemondasz a 3dről akkor az idei b7 c7 stb közül amelyik olcsóbb/jobban tetszik a design, panelban ugyanazok.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz daneel_hu #5888 üzenetére
"2015-ös panelek kb 400 nit, 2016-osoknál ez 700."
"Tetszik amikor csak a felbontással érvelnek egyesek."Ez milyen érv már? Te 100% oled fény mellett nézel filmet? Mert különben sosem lesz meg a 700 nit.
100% fehér képtartalomnál 400 nit is fájdalmasan sok... lenne.
(#5883) Pumma: "Nincs 15-ös panel, és az amúgy is ívelt."
Kit zavar az íveltség? Mert engem nem, sőt tetszik, na ehhez mit szólsz... Már megint az előítéletek....
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Ren Hoek
veterán
válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére
Esetleg a kevésbé erős ABL miatt lehet érdekes az új típus... bár ha nem veszi vissza annyira egy normál esti kislámpás/sötét filmezésnél-game-nél akkor mindegy.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Ren Hoek #5903 üzenetére
Háát, 60-as oledfény mellett bizony dolgozik az abl, de nálam 18-nál nemigen (sőt soha). Viszont 60-nál annyira mesterkélt lesz minden, hogy el nem tudom képzelni azt, h. ez valakinek tetsszen. De persze nem vagyunk egyformák... MM-ban erre van belőve demóhoz... "1 millió lux" mellé.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Ren Hoek
veterán
válasz dgyuri0123 #5904 üzenetére
Ja a boltban nagyon műanyagra volt hangolva.
Azon is gondolkoztam, hogy a jóféle celluloid filmek majd hogyan fognak ezen mutatni.Remélem azért ha megnézek egy Pulp Fictiont, vagy hasonló kultfilmeket, akkor be lehet úgy hangolni, hogy ne legyen mű...és ne csak scifit lehessen nézni rajta
-
daneel_hu
addikt
válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére
60 és 95 között. (utóbbi a HDR profilban így van beállítva)
Ha a paraméter 60-ra van beállítva, a 2015-ös cuccal kb 120%-on kéne hajtanod a géped, hogy egáll legyen. Elképzelni nem tudom milyen lehet 910v-n a 12-esen, de biztos jó.
Hasonló érvet olvastam a 40 000 vs 100 000 óra élettartam esetén is, hogy "elég a 40 000, hiszen azt sem fogom tudni kihasználni".
Na igen, de ez már két és félszeres különbség és valószínűleg lineárisan zajlik a fakulás.
Tehát amennyiben eléred a 2016-os panelen a 90%-os fényveszteséget, a 2015-ösön már cirka 75%-on fogsz tartani. Plusz ha azt is hozzáveszem, hogy nem ugyanakkora fényerőről indulunk...De félreértés ne essék, peace meg minden ... de nem értem minek azzal hitegetni néha magatokat, hogy a 2015-ös panelek csak felbontásban különböznek a többitől (konkrétan a 910v-).
Ettől még jó a 2015-ös széria is, de nem véletlenül kerül 2017-ben annyiba amennyibe.[ Szerkesztve ]
-
Nemir Ombe
addikt
válasz daneel_hu #5907 üzenetére
Azért az jobb tisztázni, hogy az első szériás OLED panelek "életartama" gyakorlati, az ujabbaké "elméleti" (mivel a régiek sem produkáltak a tartóstesztek alatt akkora fényerőcsökkenést, mint először "jósolták", igy pl. ugyanaz a széria először 30e majd 50e "üzemóra megjelöléssel" került forgalomba).... továbbá; a panel(ek) gyártástechnológiája az elmúlt években nem változott, a "700 nit" a "HDR plecsni" miatt kellett (SDR-hez a kevesebb is bőven elég), ezt meg nem "tök új" panellel, hanem az elektronika "módosításával" érték el .... az "új generációs" panelek (a nyilatkozatok szerint) jövőre érkeznek, addig kb. ugyanazt veszed mindegyik tipus esetén, jobb/rosszabb elektronikával/sw-el .... mellesleg: arra sehol nincs adat/utalás (legalábbis én nem találtam), hogy a jelzett "üzemóra" mekkora állandó/átlagos fényerő mellett annyi-amennyi, igy lehet, hogy a "700nit" hamarabb "kicsinálja" a panelt, mint a kevesebb .... de felesleges jósolgatni, 1-2 év és "valós használat" alapján ugyis meglátjuk ....
.... ja; és a '17-es OLED nem azért drágább, mert "annyival jobb", hanem mert az az "aktuális legujabb" széria, érdekes is lenne, ha olcsóbban adnák, mint a kifutókat....
[ Szerkesztve ]
Hmm ....
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz daneel_hu #5907 üzenetére
Olyan dolgokkal érvelsz, ami (számomra) irreleváns, de szerintem sokak számára is az.
Először is nem 12, hanem 18 az oled fényerő és ha te úgy véled, hogy este 60-as érték kell a jó képhez, akkor (szerintem) nagyon messze jársz tőle. Kalibráltass egyet és meglátod, hol áll majd a "csúszka" utána. Neked biztosan nem fog tetszeni a végeredmény. De mondhatom én is hogy peace, ha így jobban esik.
Öregedésről annyit, hogy találtam egy 30000 órás oled panel tesztet és semmi, hangsúlyozom SEMMI romlást nem mértek ennyi idő elteltével egy 2013-as panelen. Ha megtalálom belinkelem, de nem gondoltam volna, hogy jó lesz ez még bizonyítéknak az Oled topikban, így nem mentettem el. Sajnálom... plazmásokhoz meg nem járok vitatkozni oledről.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Petykó78
tag
válasz Partizan182 #5899 üzenetére
"szarok bele betmen ingébe"
Ez itt eddig a hónap kommentje, csak kár, hogy aki nem ismeri a HDTVtest ide vonatkozó részét, az nem tudja értékelni. -
#94529552
törölt tag
válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére
Elolvastad, mire mondtam? Ne parázz már ennyire, én csak Ren Hoek-nak válaszoltam, mert azt írta, hogy az idei A7-ben 2015-ös panel van, ami nem tartok lehetségesnek, pont a kialakítása miatt is.[link] Összekeversz daneel_hu-val, ő szokott itt az íveltek ellen érvelni.
[ Szerkesztve ]
-
daneel_hu
addikt
válasz dgyuri0123 #5909 üzenetére
Fogalmam sincs mennyi a jó érték, ez valószínűleg függ a többitől is kicsit.
De, hogy a 18-as sem megfelelő abban biztos vagyok. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz #94529552 #5911 üzenetére
Lehet, hogy félreértettelek, bocs.
Csak tele a tököm azzal, hogy az ívelt kijelzőt egyesek mumusként kezelik. Én meg nem szeretem a vörös hajú nőket... és...? Nem fogom állandóan azzal traktálni a hallgatóságot, hogy nem szeretem a vörös hajú nőket, mert ez egy idő után irritáló. Szóval hagyjuk már a pi@ába ezt a szegregációt. Ne vedd magadra, csak indokoltam, miért ragadtam "tollat".
"csak a zene van"
-
OPiiPO
addikt
válasz dgyuri0123 #5913 üzenetére
elárulnád mi bajod a vörös hajú nőkkel? nem eléggé íveltek?
[ Szerkesztve ]
"Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
dgyuri0123
nagyúr
Ha szépen "íveltek" azt szeretem...
(#5912) daneel_hu: A 18 talán komorabb egy picit, de a 60-at csak vallatáshoz tudnám bevetni.
20-25-nél már bőven hegeszt, ha olyan a képtartalom... plazmát is kb. 15-18-as oled fény szintjén hajtottam, (nagyon kb.) csak ott többet buktam a sötét részleteken, és árnyalatokon.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
Madwe
nagyúr
válasz dgyuri0123 #5913 üzenetére
Pedig az ívelt képernyő is olyan, mint a vöröshajúak, nem mindegy, hogy honnan nézed őket, hidd el vöröseknél is meg lehet találni azt a nézőpontot, ahonnan tetszenének neked
-
Az a baj a perceptuális, és hasonló gamut mapping-al, hogy minden eltérő tulajdonságú kijelzőn szemmel is jól láthatóan másképp fog kinézni ugyan az a tartalom, már abban a gamut régióban is, amit mindkét készülék egyformán le tud fedni. Például egy olyan jelenetben, ami Rec709 SDR-ba is bőven belefér, már az is másképp fog kinézni két különböző Rec2020 HDR kijelzőn, illetve még megint másképp egy Rec709 SDR kijelzőn (ami bizonyos szempontból azért kezd egy kicsit agyrém lenni...).
Ezért kéne absolute mapping. Annak az egyetlen hibája, hogy a natív színtérből kilógó részek "beolvadnak", de nem volt ez nagyon másképp akkor sem, mikor SDR kijelzőink voltak, mert ott ha "studio minőségben" és emberi felügyelet mellett döntöttek is arról, hogy mikor hol miképp, a Rec709 SDR sokkal kisebb színtér volt, mint a mai kijelzők natív színtere, úgyhogy több információ veszett el "okosan" kezelve is. Emiatt lenne előrelépés a Rec2020 HDR már absolute mapping mellett is (miközben egy Rec709 SDR-ba beférő jelenet ugyan úgy nézne ki minden Rec2020 HDR és Rec709 SDR kijelzőn is, nem háromféleképp).
A színeket szaturáció tekintetében most is, mint korábban is, abszolút értelemben kezeli az LG: minden Rec2020 szín, ami beleesik a natív színtérbe, az CIE x,y értelemben pontosan oda megy, ahova a Rec2020-ban való (nincs torzítgatva, simítgatva, 1:1 abszolút mapping, ami befér az úgy néz ki a képen, ahogy a forrás kéri, ami nem, az le van csapva a legközelebbi pontra).
Alapvetően fényerő tekintetben is ezt kéne csinálnia első körben (azon túlmenően senki nem fog azért sokat ágálni, hogy egy Dinamikus Kontraszt féle OPCIONÁLIS funkció mit és hogyan torzít, akár alapértelmezésben is be lehet kapcsolva, csak lehessen KI állásba kapcsolni legalább Prof/Mozi módban), de személy szerint teljesen kiegyeznék azzal is, ha az alsó ~120nit-ig (ami most az új szabványban visszamenőleges értelemben a régi SDR tartománynak felel meg) lenne 1:1 mapping (még ha picit kezd is torzulni már 100 körül, de csak picit...) és onnan felfelé keményen elnyújtja a görbét. De most arról van szó, hogy kb. felére esik vissza az SDR tartomány fényereje HDR módban, csak azért, hogy több részletet lássunk a vakítóan világos foltokban, amik felbukkannak itt-ott a képernyőn.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Madwe
nagyúr
válasz janos666 #5919 üzenetére
Az abszolút mappinget így hirtelen nem értem, hogy kellene értelmeznem? (ha jól sejtem úgy, amiről az utolsó bekezdésem szól? 1:1 ameddig lehet, felette lecsapni?)
Az utolsó bekezdéseddel teljesen egyetértek, jó lenne, ha user dönthetné el a tonemappinget, vagy legalább pár előre meghatározott opció közül választhasson. Sőt, 110 nitig valóban meg kéne tartani az 1:1 arányt, bár ha jól sejtem, eddig nagyjából így volt, csak ez a mostani update nyúlt bele az alacsony nites tartalomba is?Részemről egyébkétn fognám s 700 (vagy bárhol is legyen az adott kijelző csúcsértéke) esetén fognám s lecsapnám, vagy max ilyen 600tól felfelé kiegyenlíteném Nem szép megoldás, de legalább 600nitig minden fényhelyes, felette pedig az, h most a nap mennyivel világosabb egy utca lámpánál vagy superman lézerszemeinél, az engem hidegen hagy
[ Szerkesztve ]
-
H1N1
aktív tag
Csak azért,hogy egy kicsit elbizonytalanítsak minden OLED fant. A készülékem decemberben lesz egy éves. A mellékelt fotón látható jelenség a napokban mutatta meg magát. A képernyő közepén kezdődik egy függőleges sáv. Balra kb. 30cm szélességben sötétebb, jobbra kb. 15 cm szélességben pedig egy világosabb sáv látható. Nem tudom melyik sáv a hiba,de az biztos,hogy ha meccset nézek akkor zavaró. Filmnézés közben nem feltűnő,de látható akkor is. Úgy gondolom egy 700e forintos tv-nél ez nem megengedhető!
-
Madwe
nagyúr
Valóban nem. Képtisztítást lefuttattál már? Az se hozott eredményt egyáltalán?
Melyik modell pontosan? Milyen fényerőn használod? Direkt napfény éri (régebbi modellek nagyon nem szerették az uv sugarakat)
Mielött félreérted, nem felelősségtolás meg hibáztatás miatt kérdezem, egyértelműen probléma ha ilyet csinál egy panel, csak h lássuk, milyen használat mellett jelentkezett s mi lehet az oka...[ Szerkesztve ]
-
Absolute mapping: minden megy oda, ova való, vagy odacsapódik a legközelebbi pontra. Minden szín, ami megjelenik a forrásban, az vagy 1:1 "helyesen" jelenik meg, vagy jobb híján "beolvad". Ilyenkor csak a nagyon élénk és/vagy nagyon világos színek "sérülnek", amik túllógnak a natív színtéren, amire a készülék képes.
De ne feledjük el, hogy ezeken az LG 7-es szériás OLED-eken minden ilyen szín, ami "kilóg", az már régen sokkal élénkebb/világosabb, mint amire egy Rec709 SDR kijelző képes, tehát már így is több információt kapunk a Rec2020 HDR tartalomból, mint egy Rec709 SDR tartalomból.
Viszont mikor "okos" lesz a gamut mapping, akkor bukjuk a színhelyességet (jelen esetben csak fényerő tekintetben, de ott számottevően) már a Rec709 SDR régióban is, magyarul egy eleve "tompa" (nem túl színes, nem túl világos) jelenet rosszabbul fog kinézni ezen a TV-n, mint egy hagyományos SDR kijelzőn (sötétebb lesz).
Végül pedig jön az igazi kegyelemdöfés, amin felhúztam magam, hogy a hivatalos és most fórumokon is terjedő javaslat, hogy kapcsoljuk be a Dinamikus Kontraszt-ot. Ez részben orvosolja a fényerő problémát, de rontja a színhelyességet, mert nem minden színt egyformán fényesít (a szürkék jobban kivilágosodnak az élénkebb színekhez képest, már az SDR régióban is!). Szóval egyre messzebb megyünk a "korrektségtől", egyre inkább "gumi" az egész.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
H1N1
aktív tag
Képtisztítást futtattam tegnap, közvetlen napfény nem éri. Fényerőt most nem tudok írni,mert nem vagyok otthon.A sötét és világos sávot elválasztó "vonal" pontosan a képernyő közepén van. Egy lengyel fórumot találtam ahol szintén le van fotózva a jelenség.
[ Szerkesztve ]
-
torma1981
veterán
válasz Pro Koryak #5929 üzenetére
Mert ivelt a tv.
-
daneel_hu
addikt
válasz Pro Koryak #5929 üzenetére
Torzít a kamera objektíve. (pl telefonos a kép)
-
H1N1
aktív tag
válasz Pro Koryak #5929 üzenetére
Nem ívelt. Telefonnal készült a kép.
-
válasz dgyuri0123 #5902 üzenetére
HDR módban egyáltalán nem sok semmi, amit ezek az OLED-ek tudnak.
Ami filmeket eddig néztem, azokat névleges 1000 vagy 4000 csúcsra fényelték, és tényleg van is bennük 700+ tartalom (de nem néztem meg képkockánként, lehet hogy a teljes filmből 10 képkocka, amin 500 fölé megy egy kis folt, és talán oda sem nézel, vagy ez csak a studió logója a film előtt, passz).
Ez elvben azt jelentené, hogy kb. ezt tudja a monitor, amit a studio használ,
tippre szerintem mindig 1000-re kerekítenek, és ahol 1000-ret használnak metaadatnak, ott OLED, ahol 4000-ret, ott LCD monitort használt a studio (és azon belül lehet, hogy valójában mondjuk 870nit a tényleges monitor, mikor névleges 1000-ret adnak meg kerekítve, de ez igazából nem gond, főleg hogy ha 1000 a metadata, az nem jelenti azt, hogy akár csak 500 fölé elmegy bárhol a konkrét tartalom, tehát "mindenki" ugyan azt láthatná elméletben, studioban és otthon is... ELVILEG ...).
... ami azt is jelenti, hogy csak annyira vakít el téged is otthon, mint azt, aki készíti a tartalmat.Ahogy nézelődtem most tesztoldalakon, ez egy trendnek tűnik most több gyártónál, hogy több-kevesebb mértékben eltolják a firmware frissítések a "hard-clip" (abszolút) tone map módtól a "roll off" (tetszőleges egyedi perceptuális) mód felé a tone mapping-et.
Szóval én most az látom, először felült mindenki arra a vonatra, hogy "ezúttal csináljunk mindent úgy, hogy a lehető leginkább ugyan azt lássák a studioban és otthon, amit pedig nem, azt is kezeljük egységesen", de aztán elkezdtek okoskodni, hogy "Mi már az, hogy az OLED-en jobban bebuknak a vakítóan világos területek egy fehér foltba, az LCD-n? Ezt nem lehet!" és inkább eltorzítják össze-vissza mindenhol.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Ren Hoek
veterán
Ez szerintem már bőven garis probléma.
Firmware frissítés volt?A permanens beégés nem ilyen. Ennek alaposan utánajártam...+ erősen kétlem, hogy a sötétebb négyzetekben járattad a TV-t 24/7 és ott elöregedett. Ez mintha panel vezérlési hiba lenne inkább. Kb egyenlő azzal, mintha elhalványodna egy edge LED az LCD-n. Samsung LCD-ken gyakori volt ez egy szériánál... cimbinél volt kb ilyen a képe a TV-nek. Kijött a szerelő és panelcsere helyszínen.
Azt tudom, hogy a beégett Sky logo és hírsáv miatt nem cserélték a TV-ket (még a 3000 fontért vásároltakat sem) 6-os széria is érintett volt ha jól rémlik. A válasz az volt, hogy a beégés nem garis, és ne nézzen annyi Sky csatornát. Valaki jogi útra akarta terelni az egészet, de az LG válaszban az volt, hogy felkészülnek a védelemre. Gondolhatjuk milyen ügyvédekkel.
Viszont többeknek cserélte a bolt, ahol vették...... de ez esetben szerintem panelhiba, és köze nincs a beégéshez.
-
daneel_hu
addikt
válasz dgyuri0123 #5936 üzenetére
De megoldottad, hogy ne is tudd nézni.
-
-
H1N1
aktív tag
válasz Ren Hoek #5937 üzenetére
Firmware frissítés aut. állásban van, gondolom azt mindig elvégzi ha van friss "anyag".Minden alapszínnél látszik a jelenség. Filmek és sport fut a legtöbbször., napi átlag kb.2-3 óra. Próbáltam külső (set-top-box,pendrive) és belső (Youtube alk.) forrásból is nehogy az legyen,hogy valami külső zavar okozza.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Partizan182 #5899 üzenetére
Kicsit alaposabban megvizsgálva metadata függő is. Akkor ezért volt az, hogy pl. a Star Trek-be beletekergetve, amit névleges 1000nit-en fényeltek, egyáltalán nem zavart (a mérés alapján nincs is, ami feltűnhetne, teljesen jó), de a Fantastic Beasts-ben, amit 4000-ren, ott már tompának éreztem a sötétebb jeleneteket (és hogy azt lentebb is látni, hogy 94 helyett így már csak 68 nit jön ki, tehát számottevően sötétebb az SDR tartomány, illetve nyilván torzul a tone response is, ami olyasmi, mint SDR készüléken/módban a gamma érték tologatása, ami erősen befolyásolja különböző jelenetek fényességét, kontraszt érzetét...).
Rendere 1000, 4000, 10000 nit csúcsfény metadata (Dynamic Contrast OFF):
Ezt dinamikus kontraszt nélkül egész jól követik a szaturált színek:
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
krx21
nagyúr
válasz dgyuri0123 #5904 üzenetére
Érdekes. Neked milyen TV-d van? Mert én a 18-as oled fényt tatrom hihetetlennek...
-
Ren Hoek
veterán
Ez amúgy a fórumokon emlegetett "banding"-hez hasonló
[link]Van kép róla.
Csak hogy ez near black, ráadásul a kép nem a valódi helyzetet mutatja, hanem long expo idővel készült... Tehát ezt a fajta nonuniformitást nem is szabadna nagyon látni.
Ami nálad van ennél sokkal durvább...és nem "near black" banding. mindenképp hívd fel az LG-t, vagy a boltot , főleg ha korábban nem ilyen volt. Sajnos minden kütyü elromolhat, és ezalól nem kivétel a 700K-s sem. Ahogy látom nem gyakori probléma szerencsére... sőt én nem is találtam ilyen vertical "beégésről" példát, ami nem eleve ilyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz dgyuri0123 #5936 üzenetére
Pár nappal ezelőtt játszottam azzal, hogy feltekertem a Pioneer LX50950H-t csutka 175nit-re és natív színtérre (jócskán DCI-P3 alatti, de Rec709-en azért láthatóan túlnyúló gamut) és egy 3DLUT-on át etettem ugyan azzal a HDR tartalommal, amivel az LG 55C7-et is ("passthrough" módban, megkapta a forrásból a metaadatot, hogy csináljon amit akar -> még nem is tudtam, hogy ennyire érzékeny rá a tone mapping, illetve még a régi firmware-en voltam, ami talán kevésbé volt az, passz), aztán egymás alatt/felett állva nézegettem őket.
Ez az 1000nit-en fényelt The Martian volt. (Végigpörgött az egész film, miközben járkáltam a házban, vagy néha elé is ültem, és a laptopon neteztem, de rá-rá pislogtam a TV-kre.)
Meglepően nagyon hasonlóan nézett ki rajtuk minden olyan jelenet, amiben nem volt semmi feltűnően világos elem (pl. nem nézett bele a kamera egy világító lámpába), illetve ahol volt is, ott is csak a vakító területek néztek ki másképp (a Pio-n beolvasd minden egy nézhető fehér pacába, ami az LG-n vakított, de több geometriai információ volt benne).
Ennek örültem is, mert ez egyrészt azt jelentette, hogy tényleg színhelyes az LG legalább az SDR tartományban (nekem elég jó feltevés, hogy kép ennyire különböző kijelző nem téved egyformán, hanem ha ugyan azt mutatják, akkor az OK), de valamivel többet is tud nyújtani a HDR, mint az SDR.
Csak aztán több filmet is nézegettem, illetve közben frissítettem és újrakalibráltam (amúgy ja, közcélú üzenet: az új firmware-el alapbeállításokon jobb, de a megváltozott "rejtett" paraméterek miatt újra kell kalibrálni az ISF Dark képmódot ), aztán látom, hogy nem mindig fenékig tejfel a HDR sem, mert a Fantastic Beasts (4000nit) például már nem az igazi számomra (még úgy se, hogy a Kuro-t most letámasztottam a sarokba és csak az LG-t nézem, de még nagyjából emlékszem hogy nézett ki a film sima SDR BD-ről).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest