- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Nyárköszöntő hardverszemle
- 3D nyomtatás
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Gaming notebook topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Computex 2024: TUF notebookok Ryzen AI-val
ph A TUF Gaming A16, és kisebb testvére, a TUF Gaming A14 a Ryzen AI 300 családot GeForce RTX grafikával kombinálja.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
PROHARDVER!
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AVhelper
senior tag
válasz hunspikey #122 üzenetére
Valóban, a Dolby Vision a teljes videoképet felvevő, feldolgozó, terjesztő és megjelenítő infrastruktúrát úgy képzeli fejleszteni, hogy az a 24 blendényi az ember által a pupillaadaptációval érzékelhető dinamikatartományból 19-et képes legyen reprodukálni a képernyőt néző számára. Ezt mutatja az ábra, amit a #112-es bejegyzésemben megtalálsz. Ennél kevésbé ambiciózus a maximum 1000 nit csúcsfényességű képernyővel kalkuláló Ultra HD Blu-ray mastering ajánlás.
De nem értem, miért lenne ez baj? Miért baj, hogy a ma már simán 15 blendényi dinamikájú kameraképet teljes egészében meg lehet jeleníteni a néző képernyőjén, és nem kell azt konverzióval vagy bármi más módon dinamikában 10 blendényire csökkenteni, csak azért, hogy beleférjen a jórészt még a képcsöves TV-khez illeszkedő műsorterjesztési csatornákba. Pláne, hogy már léteznek a képernyő technológiák (lásd OLED) sőt már vetítők is, amikkel megjeleníthető a kellően széles dinamikájú kép.
Persze hogy zavaró a szemünknek, ha gyorsan kell alkalmazkodnia egy hirtelen fényességváltozáshoz, de könyörgöm ez a való életben is így működik. Ha egy sötét szobában tágra nyílt pupilláim előtt valaki felrántja a betűző napfényt addig eltakaró sötétítőfüggönyt, akkor Én is a szemem elé kapom a kezem. Mi van, ha a film alkotója pont ezt a kellemetlen érzést akarja érzékeltetni velünk? Ahhoz már kell az 1000 nit! Azt írod, hogy számodra elképzelhetetlen, hogy azt a leírt jelenetet HDR felvevővel vegyék fel és azt HDR TV-n nézd. Akkor képzeld el, hogy a valóságban látod a sötétbőrű fiatalember arcát és körülötte az erős fényt. Biztos vagyok benne, hogy szemed gond nélkül látja az arc minden árnyalati részletét, és elviseli a körülötte azt az erős fényt is.
Miért is a filmkészítés két lábbal tiprása, ha kevesebb korlát áll az alkotók előtt a valóság ábrázolására? Hogy ne tudnának alkotni az operatőrök csak azért, mert túlléphetnek az egyre kevésbé használt film adta kereteken? Már ne haragudj, de ez nonszensz.
Szóval ez innentől már ez nem szakmai, hanem bármiféle racionalitást nélkülöző hitvita, amiben Én nem veszek részt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Futás, futópályák
- Assetto Corsa Competizione
- Asztalos klub
- Konteó topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Nyárköszöntő hardverszemle
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs