- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Androidos fejegységek
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hobby elektronika
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
- LG LCD és LED TV-k
- Windowsos tablet topic
Hirdetés
-
Frissítve! Xbox Games Showcase 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdav88
senior tag
válasz rob210 #61601 üzenetére
Biztosan jovok majd nehany kerdessel, de igen, nekem nagyon tetszik.
Foglalkozos, de azert nem rom. De mit kap az ember 4kiloert?
Nincsenek illuzioim, de kartergaz kb nincs, eloelete leinformalhato, szepen dolgozik, futomuve nagyjabol rendben.Innentol pedig lehet folyadekok es szurok cserejevel nyitni, takaritani, okoskerek esetleg vezerles, bar az elviekben februarban volt.
Hutovizet hol tudom egyszeruen leengedni a tipuson?
-
Sziasztok!
Érdeklődök, hogy 2003-as Renault Thalia-ba milyen paraméterekkel rendelkező fékolaj illetve váltóolaj kell?
Fékolajnál a DOT szám talán 4?A segítséget előre is köszönöm
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
#47205632
törölt tag
Rajta van mindkét kocsim a Google utcaképen. Most frissült pár napja.
-
mdav88
senior tag
Jut eszembe, ha valakinek megvan a laguna ii szerelési könyve, akár magyar akár angol nyelven, legyen olyan kedves ossza meg velem
Pacsi!
-
-
rsf
senior tag
2004-es 1.5 dci Clion mennyire macerás a hajtókar csapágy csere?
Az olajdekli csavarjaihoz könnyen hozzá lehet férni?
Köszi.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
just
aktív tag
Laguna 3-ba hol találom az ablakmosó motorját? Bármerre tolom a kart, csak hátra tolja a folyadékot..
Two things what i hate. People that can't count...
-
#47205632
törölt tag
Zala megye, itt eddig is friss volt, az önkéntesek ahol többen vannak ott minden évben nyomják, ahol kevesebben ott ritkábban. Folyamatosan megy a fotózás amúgy, a Google azért csinálta most a nagyobb összefoglaló update-t, hogy kicsit egyensúlyban legyen országosan, mert van ahol 7 éve nem jártak máshol meg évente volt már. De most sem fog mindenhol frissülni, főleg kis települések mellékutcái kimaradnak. Mikor először járták be az országot az volt a legnagyobb (2009-2013), olyan szintű fotózás nem mostanában lesz ismét, nincs rá kapacitás meg igazából értelme sincs. Egy ismerősöm csinálja a háton hordható verziót turista utakon, ő szokott szólni, hogy mikor hol járnak, hogy ki tudjak öltözni szépen.
[ Szerkesztve ]
-
mdav88
senior tag
Lagunán ( II 2.0i benya) merre találom a benzinszűrőt? A tank környékén nemigen lelem...
-
mycso
Topikgazda
2.0 dci-ben cserélt már valaki hűtőfolyadékot??
Ha igen, mit rakott bele?A gyári folyadékkeresőben a Total Glacelf Supra-t írják.
Viszont ebből van kétféle.
Végül a drágábbikat megrendeltem, jó ez bele?? [link]“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
válasz rob210 #61611 üzenetére
Szuper, köszönöm!
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy ha rádió fejegységet cserélnék a 2003-as Thaliaban (kazettás fejegységről bármilyenre) akkor elérhető-e valamilyen hangzásbeli javulás, ha a hangszórókat nem cserélem? Illetve gyári CD-s fejegységre való csere esetén is várható javulás, vagy ugyanúgy szól, mint a kazettás?
A fejegység cseréje egyszerűen megoldható, vagy szükség lenne hozzá valamilyen céleszköz?
Kinek milyen tapasztalata van ezzel kapcsolatban?
A segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Gyárilag egy narancssárgás lötty (bár mindenhol zöldnek írják) való bele és nem tudom miért írják a glacelf-et, mert ami kapható és számra és a renault által kiírt összetételre is pontosan megegyezik az a FEBI 26580 .
Glaceol RX type D, Renault Typ D etc...Amikor anno a kerekedésből kihoztam, akkor is narancssárga volt benne a fagyálló.
Te fogod csinálni? Mert ez nem éppen a "csak" leeresztem és feltöltöm kategória.
Van egy sorrend és ajánlatos betartani nagyon is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
Jaded
senior tag
válasz Szevam #61626 üzenetére
Én cseréltem, igaz Megane 2-ben. A fej Pio lett, a hangszórók a gyáriak. Szebben szól nyilván, de ha minőségibb kell, akkor cserések a hangszórók. Ez a fej biztos jobban meg tudja hajtani a hangszórókat. Időközben kapott egy mélyládát is, így egész rendben van.
Renault Megane IV Limited
-
Pehi
senior tag
Szevasztok. Talán tudnátok segíteni egy problémában. Van egy R 19 95-ös kiadású autóm, ami 15 éve jó szolgálatot tesz. Tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy villog a kormányon a légzsák visszajelző piros led. Találkozott már valaki ilyen problémával? Előre is köszi.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz bobooo #61630 üzenetére
Nincs mit. Ők írják jól, inkább citromsárga és narancs keveréke, néha egy kis zöld árnyalattal, valahogy így lehetne jellemezni a színét, de kapásból narancssárgát mondana mindenki.
Az a "mittomén" hány ezer oldalas szerelési manual-ban van leírva, hogy ez a fagyálló való bele, mármint a 2.0dci motorok esetében, nyilván akkor a többibe is ilyen, vagy hasonló kell.
A fagyálló csere az egy jó nagy szopás a lagesz hármasoknál, ha kicsit is el van cseszve máris ugrott a fűtés nagy százaléka, emiatt szervizben lett lecseréltetve ahogy kell...Egy részlet a leírásból és ahogy csinálták nekem, mert én ott álltam ám január végén a kinyomtatott papírral a kezemben és amit közben a szerelő is olvasott! lol De pontosan úgy, ahogy kell megcsinálta a társával együtt, természetesen ilyenkor termosztátot is cseréltettem, de baja nem volt, viszont egy filléres tételről volt szó, akkor legyen az is új.
Szóval, pontosan már nem emlékszem minden pontra, de nagyjából így nézett ki a dolog...
A turbó kábelétől a tkm tudja milyen kábelig le kell csatlakoztatni, Leengedni a régit, teljesen átmosni, majd az utolsó cseppet is, sűrített levegővel ki/felszárítani kompresszorral. Feltöltés után vissza minden majd egyenként nyitni a megadott sorrend szerint a szelepeket (3 db ha jól emlékszem),
Utána 1500-2000 fordulaton járatva...min 20 percig két venti bekapcsolást megvárni etc...
A legtöbb "autószerelő" ennek a felét sem végzi el. Nálam előtte is tök jó volt a fűtés (de ezek szerint tud jobb lenni is), de a csere után olyan fűtés lett/van télen, hogy alsógatyában lehet ülni bent és azt nagyon hamar el is éri.[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
válasz rob210 #61624 üzenetére
Köszi.
(#61627) ΞΔGLΞ : valóban, nekem is mindenhol zöldet mondtak, de gyárilag narancsszínű van benne.
Amit vettem glacelf-et, az rózsaszín, ez fog bele menni.Szerelő csinálja nem én.Közben még egy termosztátot, meg a segédszíjjat és sallangjait is kicseréltetem.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Vidd a szerelési útmutatót kinyomtatva és nyomd a kezébe, hogy úgy csinálja meg, ahogy ott le van írva...
De ha nem állsz ott, én kötve hinném, hogy ezt pontról-pontra betartja majd, bár lehet, ha nagyon jó ismerős a szerelőd.Itt Pécsen mindenki egy oltári nagy lehúzós, hozzá nem értő balf....fék!
Elegem van már mindegyikből!Tudom, hogy a total glacelf piros ezért nem is értem, hogy miért azt írja oda, mert én is láttam, de ennek nincs ott az a tanúsítványa, hogy Glaceol RX type D, Renault Typ D , ha az olajnál mindenki figyeli, hogy rönó kompatibilis legyen, akkor itt miért is nem? Bár nem hinném, hogy ettől az még nem lenne belevaló, de ha már létezik olyan, amit kimondottan erre gyártanak, én azt tenném/teszem bele.
[ Szerkesztve ]
-
mycso
Topikgazda
Régi jó ismerős a szerelő, egyébként általában ott szoktam lenni, mert amíg csinálja, addig dumálunk közbe. Illetve renaultokkal foglalkozik, így gondolom vágja. De, azért köszi, majd megemlítem neki, hogy ez ilyen trükkös.
A glacelfnek is van renault minősítése: Renault 41-01-001/ S Type D (pontosabban azt írja az adatlapján, hogy ezen követelményeknek megfelel)
Jah és most olvasom a speclapon, hogy:
COLOUR: PINK TO FLUORESCENT ORANGE - tehát gondolom a hígítás függvényében változik (szerintem ez van benne gyárilag).Termosztátot te megvetted kompletten, vagy csak a belét???
Illetve látom van 83, meg 89 fokos, úgy gondolom a magasabb hőfokon nyitó lenne az előnyösebb.És még1: a segédszíj: van vagy 3 féle méret és ahány autós oldal, a motorkódom annyi típusnál szerepel...ez úgy érzem jó kör lesz.
Mondjuk annó a GO szűrővel is eljátszottam ugyan ezt, mert az enyémhez azt, ami belevaló semmilyen alkatrészkereskedős katalógus nem hozta, így a benne lévő gyári száma alapján sikerült.
Ja és plusz egy ráadás: Mert a jövőre nézve, majd szintén lesz egy jó köröm a fékcserével kapcsolatban.
Nekem ugye 4control van, aminek nagyobb az első tárcsája, ezt elvétve 1-2 websopban meg is találtam, viszont betétből mi megy bele előre, mert erre semmi infót nem találtam, ezzel képben van valaki?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
írj privátban egy alváz motor számot és este megírom melyik szíj kell neked.
A glacelf meg jó lesz ne parázz, mindig azt rakom bele, soha nem volt még gond vele.
A lényeg az alu hűtőhöz való megfelelőség, meg, hogy a korrozió gátló adalék ugyan az benne, minden más csak parasztvakítás.
A termosztátot csak egyben tudod cserélni, nincs külön termosztát. Legalábbis azt a szerelőt még nem találták, fel aki kicseréli neked benne a bimetált.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
83 van benne és direkt, mert nyáron a venti sem kapcsol be szinte, télen is jobban bevált nekem, viszont ezzel az volt szopattyú fagyálló cserekor, hogy brutálisan kellett járatnom az autót, mire eltudtam érni, hogy a venti megmozduljon. mintha be betonozták volna oda középre a mutatót és nem akart feljebb menni. Lekapcsolva a fűtés meg minden, de meg sem akart mozdulni, annyira jól hűtötte a motort a keringés. Az egész reanult műhely zengett már, mire végre bekacsolt a venti. Nekem nem kell 89 fokon nyitó és most is azt mondom/írom, hogy egyszerűen nem való ennek a motornak. A 83-84 közötti az igazi (számomra) és soha nem tennék bele másikat.
Jah, termosztát, ahogy Robi is írta, komplett csere volt, raktárból hozta ki a srác...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #61640 üzenetére
írj privátban egy alváz motor számot és este megírom melyik szíj kell neked.
Ha 89-est akar, akkor ez kell neki. például a sok közül...
Elcseszni szinte nem is lehet a rendelést a kauffer-nél. Elég ha beüti az 4 jegyű alváz kódot, pl nálam KT0K.
De a motorja kottára ugyanaz, mint az enyém, ott lesz az ő szekere is az alkalmazható fülnél.[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Szevam #61626 üzenetére
Thalia-ban a gyári hangszórókészlet elég silány. Én talicskámban az egész rendszert (fejet-hangszórókat) cseréltem-kiegészítettem cd-s Cabasse Auditorium-ra. Scenic-ben és asszem Espace-ben voltak anno gyári cuccok. Ég és föld a különbség hangminőségben.
Arra figyelj, hogy Tuner List fejet keress; az Update List fejjel nem fog menni a kijelző (vagy cseréled azt is)."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
mdav88
senior tag
Laguna dobal nekem szepseges battery charge fault uzenetet, ha jol olvasom akkor fotengely szijtarcsa lehet a problema.
Viszont a toltesem jo(14v felett), akksi uj, klima megy, lehet csak kezd epp meghalni?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz mdav88 #61645 üzenetére
Ha gyári a rádió akkor tudd meg a kódját.
Aztán aksi le, saruk megtisztít mindenhol legyen jó és szép tiszta a csatlakozó felület.
A testkábeleket is takarítsd meg.
Ezek után az önindító kébeleit és a generátor kábeleit is tisztísd meg.
Ha ezekkel megvagy, vedd le a jobb első kereket, bakokd alá a kocsit jelölf meg zsírkrétával vagy filcel a főtengely szíjtárcsát egy vonallal "vágd ketté" azaz szélétől a széléig tartson, az se baj, ha nem teljesen középen jelölöd. Kerék vissza kocsi leenged. Mész vele egy kicsit, közben párszor, ki be kapcsolod a klímát. Majd újra leveszed a kereket és megnézed, hogy elmozdult-e a tárcsán a jelölés.
Bonyolultnak hangzik de fél óra alatt megvan az egész.Renault power
-
mdav88
senior tag
válasz rob210 #61647 üzenetére
Renben, megpróbálom. Akksinál a saruk nincsenek oxidálódva, de a kábelek sem. Mivel van töltés, és hajt is mindent, ezért még egy lengyel nyelvű videót néztem, amiben az óracsoportban forrasztgat át néhány elmet, s ez megoldja a problémát.
A kettő közül valami csak lesz
-
BigBlackDog
veterán
Ha már a téma előjött; gyári rádió(s magnó) cserélése modernebb fejegységre mennyire bonyolult? Gondolom kell hozzá a kiszedőszerszám (bontóból lehet csak beszerezni, vagy van valami általánosabb megoldás is?), amivel ki lehet húzni a régit. Viszont a csatlakozó mennyire általános? Csak lehúzom és az újba bedugom az antenna + kábelköteg csatlakozóját és szólni fog? A kormányvezérlő, meg a kijelző nem annyira érdekel, el tudom fogadni, ha nem fog működni.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen autót vegyek?
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- XGS24 - Túlélő-akciójáték lesz az Atomfall
- XGS24 - Gameplay előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Battlefield 2042
- Nők, nőügyek (18+)
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen