Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
UbiForward24 - Jön az Anno 117: Pax Romana
gp Folytatódik a híres sorozat, jövőre egy teljesen új epizóddal jelentkeznek a készítők.
-
Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
it A bankok szerint a nagy AI-népszerűség fokozza majd az amerikai big tech cégektől való függőségüket, ami új kockázatok teremt.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zack
nagyúr
Sziasztok!
Szeretnék rendelni városi és távolsági fényhez Xenon hatású izzót (H4 12V60W), és hozzá való LED-es helyzetjelzőt is (12V5W).
Nem árérzékeny a dolog, viszont a legjobb minőséget szeretném. Merre nézelődjek?
(#3114) Daywalker
Mindegy melyiket veszed, a "10W" a lényeges infó. Télire bőven elég a 10W40, mert nem fog kapni olyan hőterhelést a blokk mint nyáron pl. a Hringen, vagy a városi dugóban 40 fokban.
A Motul az egyik legjobb olaj, ha nem a legjobb.[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Daywalker #3117 üzenetére
Tavasz-nyárra jobb a 10W50. Nem tudom milyen könyv lehet ez, mert a 20W olaj baromi vastag. Kétlem ha valahova 10W olajat ajánlanak, oda jó lenne a 20W is, mert általában az a kulcsa az ajánlásnak, hogy mekkora furatok vannak a blokkban, és mekkora az az olajvastagság, ami hidegen is elég vékony ahhoz, hogy mindenhova eljusson. Nekem a GSXR-be már a 15W Motul 300V sem volt jó, akadt a váltó tőle, hidegindításnál pedig hallhatóan hangosabban járt. 10W olajjal viszont kutya baja se volt.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Az izületi problémákhoz...19 éves kormtól motorozom télen-nyáron. Az MZ-s korszakomban 20 cm friss hóban is toltam Budapesten. Pár éve januárban volt a rekordom, 30km mentem -22 fokban szintén pesten, havon és jégen.
Aki azt hiszi hogy ő megússza az izületi problémákat, nagyon téved. Most 34 vagyok, és bizony itt-ott szokott gond lenni az izületeimmel. Leginkább a vállam szokott fájni, ami pár napig szokott tartani. Konkrétan más gondom nincs, de még csak 6 év múlva leszek 40...
Az 50 éves kor meg még 16 év...
Sportolok elég sokat, tehát ez lehet késlelteti a problémákat, de előbb utóbb korlátozni fog a sportban is, ha más nem majd 10 év múlva.Egyébként nem a tél a sarkallatos gond, hanem a nyár. Télen érzed ha fázik valamelyik testrészed, nyáron nagy melegben viszont úgy érzed, hú de jó a friss szellő, illetve kevésbé érzed a menetszelet a nagy melegtől. Na ilyenkor okozza a legnagyobb izületi károkat a menetszél.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3160 üzenetére
Nem tudom ő hány km-t motorozott eddig, én kb. 250.000 km-t.
Eleve 30 év felett drasztikusan elkezd amortizálódni az izület motorozás nélkül is, mivel az izületi folyadákot már nem úgy termeli a szervezet, mint előtte. Tehát ezt kivülről kell segíteni táplálékkiegészítő formájában. Ha ez elmarad, alaphelyzetben is rottyra vágja az ember magát 50 éves kora körül, annyira kopottak lesznek az izületek izületi folyadék hiányában.
A motorozástól pedig ez csak hatványozottan jelentkezhet.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Egyetértek. 15 éves korom óta tolom a thai boxot, de az utóbbi években átáltam a sima boxra mert izület kímélőbb mint a thai box. Folyamatosan edzésben lehet lenni, és bár itt is kopnak az izületek, nem akadályoz a rendszerességben. A thai box-nál a térd olyan "dózist" kap, hogy lényegében pár év alatt le lehet amortizálni, és vannak olyan periódusok amikor szüneteltetni kell az edzést. Nem akarok szuper latívusznak tünni, félre ne értsetek, de az egész életemet 7-8 éves koromtól kezdve végig követte a sport. 9-15 éves koromig atlétizáltam versenyszerűen (60m,100m síkfutás), tehát van némi belelátásom a dolgokba, ezért is bátorkodom leírni.
Nem azt mondtam, hogy 30 év felett már a halálra és az elmúlásra kell gondolni, de tisztában kell lenni vele, hogy az addig normális mennyiségben, a szervezet által termelt izületi folyadék utánpótlása egyre nagyobb mértékben csökken az évek múlásával, és a porckopási problémák egyre inkább előtérbe fognak kerülni.
A sport mint olyan, bizonyos mértékig, ha nem esik túlzásokba az ember, egészséges, ahogy minden más is ha a mértékletesség elvét szemelőtt tartjuk.
Ha télen 1x-2x hidegben, vagy esetleg nyáron túl lenge öltözetben motorozik az ember megfelelően felöltözve, nem lesz baja. A gond akkor van ha ez rendszeressé válik. Az emberi szervezet általában jól reagál a negatív behatásokra szervezettől fűggően, de ha valami nem jó neki és rendszeres akkor károsodik. Pont mint a pia. Azért mert 1x-2 jól bebaszunk egy évben még nem fog károsodni a májunk, mert van ideje regenerálódni.
Sportolni kell, mindenki aki rendszeresen sportol, sportágtól függetlenül szinte olyanoknak tekintem, mint itt a PH-s fórumozokat, az az egy nagy családnak. Mert más az életszemlélet, lelkileg és testileg is erősek, kitartóak, és jobban megtalálom velük a közös hangot, ahogy persze a motorosokkal is.
A lényeg azon van, hogy semmit se szabad ész nélkül csinálni mert X év múlva meg fogja magát bosszulni, pont ahogy Djuree foglamazott.Vannak izületvédő ill. porc és porcfolyadék potló "csodaszerek", amiket minden 30 év feletti motorosnál ill. sportolónál és aktív életet élő embernél kötelezővé tennék. Nem olcsó egyik se, viszont hasznosak.
Az egyik legjobb ezekből a Zöldkagyló kapszula a NATURPHARMA cégtől. Én ezt szedem, de bármelyik jó lehet amiben Glükozamin van.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Akkor inkább autó. De csak akkor van értelme, ha lesz pénzed autóra rövid időn belül.
Tavasszal meg leteszed a 2 napos különbözeti vizsgát 125ccm motorra, és "belekóstolsz". Ha bejön, után még mindig le tudod rakni a nagy "A"-t.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Nekem Xenon (városi /refi) rendszerem volt a GSXR-be és bár az akksi egész sokáig bírta (Yuasa) azért amikor rákapcsoltam, annyi indítóáramot vett el egy pillanatra, hogy a járó motoron ill. a fordulatszámon is hallatszott a feszültség ingadozása.
Ezek a motor akksik sajnos nem elég erősek a plusz elektromos dolgok rákötésére. Egy jobb riasztó rendszer meg egyenesen kinyírja az akksit 1-1,5 év alatt.
A Xenonon gondolkozom még, hogy a Majestybe tavasszal beledobatom...A rend őrei mennyire vannak ráállva? Csak mert a GSXR-rel sosem állítottak meg miatta, és nem is kötözködtek.Egyébként meg BÚÉK mindenkinek!
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3256 üzenetére
Milyen tipus volt?
Az a helyzet hogy a Majesty-be H4 méret kell, és nem tudom szabályozni a lámpát, ahogy beröffen, autómatikusan kapcsol be a lámpa. Nem tudom ez xenonnál mennyire lenne jó.
Gondolom nekem akkor bi-xenon rendszer fog kelleni, ha a refit is xenonosítani akarom.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz DigitXT #3267 üzenetére
Nem zavarna, ha akkor gyulladna be a xenon autómatikusan, amikor már jár a motor. Ez a része jól megoldott számomra. Itt inkább a baromi nagy indítóáram impulzusra utaltam (25000V), ami esetleg túlterhelheti a generátort, vagy az akksit, mert alapjáraton kizárt hogy annyit töltene a generátor, hogy a begyulladásnál a xenon ne nyúljon az akksihoz...
Örülök akkor, hogy Majesty-nél se lesz gondom vele.
GSXR-be volt tompított és refi is, igaz ott H7-es méretben. Talán az elsők között nekem volt komplett rendszerem 2006-ban, akkor még alig-alig voltak xenonos motorok. Meg is kérték az árát, 70k volt 2006-ban, akkor még nem voltak a mostani kínai "gagyik", csak márkás rendszerek.
A 2008-as 400-as Maja lámpateste nagyon bitang. Kb. mint egy autó, akkora terjedelemben világít. GSXR-hez képest is ég és föld. Nekem a gyári izzó is bitang, nem akkut a cseréje, de ahogy a GSXR-t is, ezt is fel szeretném extrázni 1-2 dologgal.
Az elsők között a xenon lesz, mert ez a biztonságomat szolgálja, nem csak azért mert én jobban fogok látni, hanem mert egy "feltünő" motoros esetében kissebb az esélye hogy nem veszik észre az autósok. Sokan nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a dolognak, pedig a rutin mellett az egyik legfontosabb, hogy bármilyen eszköz segítségével, de észrevegyenek. Ez lehet egy élénk fényezés, egy élénk szinű ruha, sisak, xenon, és a nem gyári dobokat is ide sorolom, bár ez véleményem szerint már kevés.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3280 üzenetére
Az a "bizonyos fordulat", az annyi, amikor már jár a motor alapjáraton. Ez nálam 1500rpm környéke. Én sem ismerem mélyrehatóan a xenon rendszerek működését, de a GSXR alapjáratát a felkapcsolás pillanatában egyenletlenné tette, pedig annak azért erősebb elektromos rendszere lehet mint egy 400-as robogónak.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3282 üzenetére
Xenon után csinálta csak. Direkt kipróbáltam, ha xenon refit kapcsoltam először, majdnem lefulladt a motor akkora áramot vett el az akksitól... Városival jóval kissebbet, itt csak alapjárat ingadozás volt pár másodpercig.
Tuti a xenontól volt.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz boogie84 #3349 üzenetére
Ne nyúlj hozzá. Tapasztalatból mondom. A GSXR-be is tetettem Prop-Tech Speed Box-ot, Power Commandert, sportlégszűrőt, és maga az élmény amit adott pluszban, az bőven több mint érezhető volt. De!
Hiába ment még jobban, a fogyasztásom nagyon megugrott, ami ugye egyenes arányban nő, ahogy nő a teljesítmény. A mai világban pedig közel sem mindegy, hogy 7L vagy 10L /100km.
Ez pedig a mai 400+ft/L benzinár mellett sok többletköltséget jelent. 300km-nél 3600ft, csak azért mert tuningolt, amit ritkán tudsz kamatoztatni.
Az ember fosna rá, ha annyi lenne a benya mint amikor a módosításokat csináltam (2006-ban 250ft környéke volt 1L benya). Mentünk is sokat minden hétvégén, volt hogy mindkét nap.Ha nem cseréltem volna el tavaly, valószínű idén visszaalakítottam volna teljesen gyárira, csak a sportdobot hagytam volna fent.
A Majesty 400-as fogyaszt vagy 4,5-5L, és jól is megy. 160km/h végsebesség, 130-140 utazó...Kénytelen voltam meglépni a cserét, aztán ha lesz lehetőségem, és múlik ez a fos, amit Magyarország külön válságának neveznek, akkor egy 2010+ Hayabusát mindenképpen szeretnék még birtokolni, de azon nem lesz módosítás, max. végdob csere.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz boogie84 #3355 üzenetére
Bőven elég.
Volt idő amikor sokat járkáltam a ringre, de csak hobbi szinten. Az utca és a pálya között választani kell. Aki utcán érzi "otthon" magát, az menjen ki tekeregni, érezze jól magát, de ne legen időhajhász. Aki időre megy, és komolyan pályázik, az meg ne akarjon a szerpentíneken is versenyezni, mert az utca a más. Oda más gondolkodás kell.
Általában aki gyors a pályán, azoknak kis százaléka motorozik közúton. Ugyanis a többség fél, hogy elütik őket... Bennem, és az utcai motorosokban van egy határ, amit utcán nem szabad átlépni, viszont pályán se sikerül.
Mai viszonylatokban baromi drága a pályázás, a kopó alkatrészek, gumik pótlása, a napijegy, a benya..stb. Érdekes, engem sosem mozgatott hogy az idővel versenyezzek, ellenben mindig baromi jól éreztem magam, de évi 4-5 pályanap bőven elég volt (2006-2008).
Kanyartechnikában és motorkezelésben sokat lehet fejlődni, ami elengedhetetlen a mai sportmotor tulajoknak.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3377 üzenetére
Most már ezt is szigorúan veszik...De ha azt mondom neked hogy "A" korl. jogsival vezettem 5 évig 100LE+ motorokat, úgy hogy nem volt belőle gondom, akkor most vagy nekem volt nagy mákom, vagy te voltál túl peches.
Hogy kaptak el? Sima közúti ellenőrzés?Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3381 üzenetére
Hogy gurultál át a zebrán? Ahogy a gyalogosok? Mert ha igen, akkor blődség volt. Ha valami nincs rendben a papírokkal, vagy a mocival, nem szabad szabálytalankodni, max. dugóban. Ha észre is vesznek, nem fognak utánad menni.
De éjjel egyébként is rizikós bármilyen szabálytalanság. Nagyon feltünő.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3384 üzenetére
Hatalmas pleff. Te qúrtad el. Drága átgurulás volt így...
A különbözeti se 2 fillér. Amikor én tettem le 30-40k környéke volt.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz leipsing #3389 üzenetére
Mondjuk ezt mindenki megfizeti...Nálunk ez 2 éve volt. 125ccm robogón ketten ültünk a csajommal, és mentünk volna egy vasárnap délután egy cukrászdába. A robogón nem volt rendszám (50ccm motorként volt a biztosítás is megkötve rá), de nem foglalkoztunk vele, mert gondunk nem volt belőle addig.
Megállítottak, a csajom volt az üzembentartó, én meg ugye vezettem. Mindkettőnket vaskosan megbüntettek (130k).Tanulópénz mindenkinél van.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
"Tehát nem feltétlenül igaz, hogy aki pályázik, az vadabbul közlekedik."
Persze. Ez így ebben a formában nem igaz. Direkt azért tettem hozzá korábban, hogy aki a saját idejével van versenyben ott kissebb a gátlás az ésszerű saját határt megközelítve, így ezeknek a motorosoknak a nagy része utcán is túl sokat vállal, amit szerencsére sokan tudnak is magukról, ezért nem is motoroznak utcán.
A pályázás pedig baromi drága. Itt nem a pálya díjakat kell szem előtt tartani, mert az lényegében aprópénz. Bár ez is attól függ ki hogy pályázik. Van akinek 2-3e km bírnak a fékbetétek, és 3-4 pályanap alatt elhasználódik a motorolaj. Az biztos ha kanyarodni tanulni megy fel az ember, az nem vészes. Akkik pedig a Hringen 2:05 környékén vagy alatta tolják, oda már kemény lóvékat kell belepumpálni. Futómű tuning, Minden pályanapra szinte új gumigarnitúra stb.
Én pl. az utcai sport gumit túlhevítem pályán, tehát én csak vágott slickkel mentem fel amit utcára is használtam. Ez így tényleg olcsóbb, tehát aki rutinosabb az kipróbálhatja. Sosem volt gondom a vágott slickből (közúti ellenőrzés), és így pályára is tudtam használni.
A legjobb átmenet egy közepes keverékű utcai sport gumi, de ez is csak akkor, ha még csak "csipegeti" az ember a motorja kanyartulajdonságait, mert tempósan kanyarogva 3-4 kör alatt túlhevül. Pályán is sok a veszélyes szitu, amiből nagy bukta lehet, akár más hibájából is, tehát ebből a szempontból olyan mint az utca, csak nagyobb a hely korrigálni, ellenben a nagyobb dőlésszög, és a nagyobb tempó miatt sok esetben veszélyesebb is.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Gaboman #3403 üzenetére
Annyit mindenképpen érdemes lenne rááldoznod, hogy tanulgasd a féktávot, érintéspontokat, bemeneti kimeneti ívet, kigyorsítási pontot stb. Utcán ezeknek mind mind nagy hasznát veszed, és mint írtam ez még csak nem is kerül többe mint egy túrázás a Mátárban.
Az egyik legnagyobb hiba, hogy a motorosok kis százaléka van tisztában a megfelelő fékút kikalkulálásával. Ezért ennyi a rácsúszásos baleset. Belemarkol az első fékbe, persze hogy elmegy az eleje. A ring pl. erre (is) jó. Én az összes 100LE+ motort csak vezetéstechnikai tréning után engedném vezetni a tulajnak. A sportmotorosok 10-20% van tisztában azzal mit tud a motorja, és mit tudnak ők maguk. Ezért ennyi a baleset.Én pl. beláttam, mi több tudom magamról miért nem vagyok elég gyors a 2:05-höz. A technikám ami annyira belém ivódott az évek folyamán, sajnos lassú pályára, ellenben utcán nem döglök meg ha tempósan akarok kanyarogni akár olyan úton is, amit annyira nem ismerek. Ringen a féktávot követően nagy tempóban egyből lapra kell borítani, a megfelelő kanyarsebességet tartva, majd drasztikusan a kigyorsítási ponttól kigyorsítani.
Utcán ez nálam úgy néz ki, hogy kicsit lassabban megyek bele a kelleténél, majd miután látom a kanyar csúcsát, és a tempóm lassabb mint az ív, akkor korábban kezdek kigyorsítani mint alap esetben. Tehát a kanyart deffenzíven közelítem meg, és csak miután látom az ívet, utána kezdek kigyorsítani. tehát "megismerem" a kanyart, mielőtt virgonckodnék. Ha ezt valaki más esetleg "ringes" technikával próbálja megoldani annak előbb vagy utóbb árok, vagy szembesávba sodródás lesz a vége. Mert utcán ívet korrigálni életveszélyes. Nem a túratempóról beszélek természetesen.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Gaboman #3405 üzenetére
Az egyik járható út lenne erre, ha hárman négyen összeállnátok, vennétek egy 125ccm Aprilia SR-t, kivinnétek utánfutóval, és egyenló arányban használnátok a költségek negyedelésével. Aztán azt lehet "ütni vágni" és a költségek se lennének horrorisztikusak.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3407 üzenetére
"szerintem a ringes módszer a kanyar belsejéig fékezés, utcai meg a nagy féktáv és motorféken vagy stabilgázon kanyarodás"
Nem egészen. Kanyarban már nem fékezünk, max. stabil gáz. Utcán se szokás motorfékkel kanyarodni.
Itt -ott hibádzik az elméleted.RS-t meg ki kell fogni, ami utcán volt használva.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3410 üzenetére
Az már baromi szép eredmény. Grat.
Te akkor pontosan tudod mennyi az annyi.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Na jó... De nem volt szó hegyről lefele menetről. Értelemszerűen ilyenkor motorfékkel jössz lefelé.
Más.
Tudtok ajánlani megbízható akksi töltőt, ami jó zselés akksihoz is, autómata, és nem túl drága? 12V 8Ah akksihoz kellene. Amiket találtam azok mind 15k környéke.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3420 üzenetére
Thx. Meg is találtam.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3420 üzenetére
Ez az Aldis 4k töltő ehhez képest milyen?[link]
Csak azért kérdezem, mert okés hogy ez 10k drágább, viszont ha a funkciói jók, akkor elgondolkodtató. Megérheti szerinted?
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3429 üzenetére
Én is kipróbálom. Jan. 15. után nyitnak, majd utána megrendelem tőlük.
Köszi a tippet.TayRol :
Melyik lehet a jobb? A Lidlis vagy az Aldis?
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Ez az akku töltő mindig van az Aldiban, vagy csak hébe-hóba 1-1 akció keretén belül?
Mert a Lidl verzió csak 2 hét múlva lesz kb.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
-
zack
nagyúr
Dehogy csökkent. A motorokra nem vonatkozott a csökkentés, azért nem szerepel a táblázatokban. Az autóknál is csak bizonyos fiatalabb tipusok reg. díja lett olcsóbb.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz boogie84 #3459 üzenetére
Meglátom, hogy fog alakulni a xenon projektem...Aztán ha sehogy, akkor ezt megveszem: [link]
Van 2 motor, tehát ki lenne használva.
A kanyarodásra visszatérve, mindenki úgy kanyarodik ahogy akar. Túl vagyok már elég sok kanyaron, és egyszer sem volt gondom. Persze lehet bizonygatni az ellenkezőjét annak amit mondtam, de én nem azért mondtam mert ezt olvastam, hanem mert tizenéves rutinnal ez a konklúzióm. Próbálj meg tempósan kanyarodni fékezve, gázt elvéve, és próbálj meg stabil gázzal, ill. ha engedi a kanyar akkor gyorsítva. Minimum stabil gáz kell ahhoz, hogy a motor optimálisan viselkedjen kanyarban.
Persze ha túl sok, akkor kénytelen vagy fékezni, de én nem is azt mondtam, ha elszámolod magad akkor ne fékezz, és inkább rohanj az árokba.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
SOS-be nem tudja valaki véletlenül, hogy a Yamaha Majesty YP400 12V 5W első helyzetjelzője csúszkás vagy bajonettes?
Fontos lenne!Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
Ebből kiindulva, elvileg csúszkás nemde? Bár nem látszik jól...
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3474 üzenetére
Köszi.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Daywalker #3479 üzenetére
A Motul az egyik legjobb olaj, ha nem a legjobb. Sportmotorba szinte csak 300V-t tettem. Próbáltam sok fajtát, de ez bizonyult a legjobbnak. Robogókba is 5100-at teszek, mert ide elég ez is. Fuchs Silkolene is baromi jó minőségű cucc (10W50 Racing), csak drága és nem lehet kapni. Talán még ezt mondanám Motulhoz közeli minőségnek.
A lényeg hogy a megfelelő vastagságú olaj kerüljön bele amit a gyár előír.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz runner 125 #3485 üzenetére
10W kell bele.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3488 üzenetére
Jóval vékonyabb.
Mivel az első szám utáni W a "winter"-t jelenti. Hidegen az 5W olaj jóval kevésbé dermedt, ill. vastag, mint a 10 ill. 15W 20W olaj. Mivel a motornál elsődleges, hogy indítás után mindent átjárjon a furatokon keresztül az akkor még hideg olaj, így blődség eltérni a gyár által megadott első az az "W" értéktől. Aki eltér ettől, az akár nagy bajt is okozhat a blokkban, hiszen a gyártó pontosan tudja, hogy a motorfuratokon milyen vastagságú olaj tud eljutni a megfelelő helyekre hidegen, és szinte azonnal. Most utcai használatról beszélünk amikor 6000km kb. egy olajcsere. Amikor a teljesítmény a fontos, akkor egy 5W olajjal azonos motor jóval erősebb lesz, mivel vékonyabb az olaj, kissebb erő veszik el az olaj sűrűségéből adódóan, viszont sokkal jobban kopik. Versenyeken általában ezért is használnak 5W olajat, és vékonyka 520-as láncot és könnyített lánckereket, mert ezektől mind mind erősebb lesz egy stock gép. Egy ilyen lánc, lánckerék viszont 1 verseny uán kuka, ahogy az 5W olaj is, és ezeknek az okozata az elég gyakori generál.
Tehát nem versenysportba, inkább a megfelelő kenés a fontos, mint pár plusz lóerő.
Ahol 5W olajat írnak elő (Piaggio X9 pl.), ott ezt kell használni, mert valószínű nagyon apró furatokat tartalmaz a blokk, és oda ez az optimális olajvastagság a gyártó szerint. 5W olajjal mondjuk nem szokás 6000km használni. Lehet kísérletezni vastagabb olajjal, mert az jobban védi a kopó alkatrészeket, de mint írtam, ez akár bajt is okozhat.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3489 üzenetére
Ezzel így akár szóról szóra egyet is érthetek.
A stílusból adódóan mintha ismernélek...Tán csak nem Balagee barátom, a Hungaroring motoros ördöge?Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3490 üzenetére
Én ki merem jelenteni.
Ez hibás:
"nem hiába nincs factoryból 50es egyébként miafrásznak? aki versenyzik vele az ilyen sűrűt nem használ. Nem véletlen"
A második érték azt jelzi (10W40,10W50,10W60) hogy magas hőmérsékleten, mennyire tartja meg az olaj a tulajdonságait. Tehát folyamatos 8-11000 ford/perc környékén nyáron 40 fokban az 50-es 60-as olaj a legjobb. A sűrűséghez ennek semmi köze.
Mivel más alkotóelemeket tartalmaz, drasztikusan drágább mint a 40-es társai. Utcára elég a 40-es olaj is, mert nem kap annyit egy blokk hogy kelljen a szélsőségesen magas hőmérsékletre fejlesztett olaj.
Aki tutira akar menni, ősszel télire és tavaszra beleteszi a 40-es olajat, nyárra viszont 50-es vagy 60-as olajra cseréli. A blokknak szinte biztos hogy ez a legjobb. 60-as olaj nincs túl sok, de a Liqui Moly-nak van Racing olaja ami 10W60 potom 6k/L környékén. Az 50-es olajok széles körben is elérhetőek már, ezek is drágábbak mint a 40-es társaik (pláne Motulból), tehát ha valaki nem akar variálni a nyári olajcserével, akkor 10W50 non-stop. Annyival nem drágább szerintem a 10W40-nél, hogy ne lehessen kibírni.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3502 üzenetére
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3507 üzenetére
Köznyelven amit leírtam, pont azt írtad le tudományosan. Kár volt.
Ezt írtam:"A második érték azt jelzi (10W40,10W50,10W60) hogy magas hőmérsékleten, mennyire tartja meg az olaj a tulajdonságait. Tehát folyamatos 8-11000 ford/perc környékén nyáron 40 fokban az 50-es 60-as olaj a legjobb. A sűrűséghez ennek semmi köze"
Ezt továbbra is fenntartom, annyi módosítással, hogy köze van a sűrűséghez, de véleményem szerint ez elhanyagolható, és a gyár által megadott értékektől el lehet térni.
Egyébként amit én írtam az nem copy/paste iromány.
Ha nagyon firtatni akarjuk, van egy táblázat, ami azt jelzi, adott motorolaj mlyen hőmérsékletek között használható, amit minden júzer manuál elvileg tartalmaz:Nem kell ide az általad innen-onnan kimásolgatott szakirodalom, mert teljességgel felesleges egy átlag motorosnak. Itt a táblázat, és mindenki eldöntheti milyen hőmérséklettartományban használja szeretett motorját, és ennek megfelelően ki tudja választani milyen olajat fog venni.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3510 üzenetére
Bocs, akkor lehet félreértettük egymást.
Nekem kioktatónak tünt, és azt éreztem, engem akarsz cáfolni.
Ha nem így gondoltad, akkor elnézésedet.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3512 üzenetére
Ok. Nincs ezzel gond. Csak minnél jobban beleásod magad annál nagyobb lesz a katyvasz a fejedben.
Ha lehet, a gyár által előírt olajvastagságtól lehetőleg ne térjen el senki.Volt hogy a GSXR-ben lecseréltem 15-50 Motulra nyáron... Fos is volt hidegindításnál. Ringen jó volt, de utcán picsa szar, akadt a váltom rendesen. Le is dobtam hamar, és visszaálltam a 10W olajra, amitől minden gondom megoldódott... A másik a Castrol. Abból még a 10W verziótól is hangos lett a blokk és akadt a váltóm.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Integra #3531 üzenetére
Szerintem nyújtja a csípőnél levő izmokat ami nagy igénybevételnek van kitéve főleg kanyarokban. Bár én nem vagyok egy Rossi, de én is mindig nyújtottam, és egész sokat segít. Gondolom náluk még többet, mert nem 8-10 köröket mennek egyszerre.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3543 üzenetére
Alalpvetően még mindig a féktávról van szó. Amikor a motor lapon ill. íven van ott már nem fékezgetünk. Itt már csak stabil gáz, ill. enyhe kigyorsítás, de ezt már korábban taglaltuk. Ha elkúrsz valamit persze hogy fékezel, de itt most nem is erről van szó. Az hogy féktávon ki milyen technikával fékez egyénfüggő, de ez már a pályán való gyakorlás utolsó szakasza. Először meg kell tanulni az ideális íveket, és kigyorsítási pontokat, hogy kell lendületben ill. fordulaton maradni stb.
A féktávok rövidítésével nem kevés időt lehet nyerni, de ide kell a legtöbb pénz is. Jó gumik, verseny fékrendszer, és jó futómű sem árt (Öhlins pl.), bár ezek a pályázás egészére kihatnak. yoda tudna erről (is) beszámolót írni, volt neki Öhlins, tudja mekkora különbség van futómű és futómű között, ill. beállítás és beállítás között. Ezek mind mind kihatnak a féktávra, kanyarsebességre és még a kigyorsításokra is. Kis apróság, de a pályán használt guminyomás is kihat ezek egészére.Az utca véleményem szerint (még mindig) teljesen más technikát követel meg.
(#3550) Integra
Nem azt mondtam, hogy ezért csinálja, csak egy tipp volt. Kellően edzettek, de nekem mindig úgy tünt, hogy nyújtja a lábát.
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
zack
nagyúr
válasz yodamastah #3555 üzenetére
Azt hittem az ment a 600-assal együtt.
Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- TCL LCD és LED TV-k
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Diablo IV
- iPhone topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen