- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen házat vegyek?
- Gaming notebook topik
- iPad topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Milyen videókártyát?
Hirdetés
-
Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
it Az 1,7 billió dollárt kezelő norvég állami vagyonalap jelezte: nem szavazzák meg Elon Musk 56 milliárd dolláros juttatási csomagját a Teslánál.
-
Kedvező árú Huawei tablet érkezett
ma Konkrét árcédula mondjuk még nincs a Huawei MatePad SE 11-hez.
-
Computex 2024: masszív tervekkel ül fel az ARM az AI-vonatra
ph A vállalat vezetője a PC-piac 50 százalékát vinné a következő öt évben.
-
PROHARDVER!
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #88987 üzenetére
Hali!
Mint rekordtartó, köszi a dicsérő szavakat!
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #89006 üzenetére
TLR megvan, természetesen tavasszal összetörtem.
Volt egy kis kényszerpihenő, 2 hét múlva jönnek meg az idomok a fényezőtől, akkor fog folytatódni a szezon.
A mostani blokkom nagyon patent, bírja a hajszát, meg erő is van.
Ha van bármi kérdés a típusról, nagy szivesen válaszolok.Ja, és amúgy üdv mindenkinek!
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #89016 üzenetére
(#89014) BoB:
Van esély rá, hogy pénzkidobás lesz...Kb 10 év egykerekezés után vettem ki a gyári kormánycsapágyat, vissza is rakhattam volna. Nulla kopás volt a csészéken, de érzésre sem volt vele gond soha. De ha már szétszedtem, ment bele kúpgörgős csapágy. A TLR eleje baromira meg van erősítve, nehéz is a váz mint a sár.
Az S kuplungja 5 csavaros, az R-é 6, erősebb rugókkal, és nem bovdenes, hanem hidraulikus. Valamivel jobb, de ez is kezdetleges konstrukció, a mostani rendszerekhez képest fapad. Állórajtolni nem szoktam (úgyis jön kerékre) de arra jó, hogy bárhogy gangolok lefelé, kerékpattogás kizárva. Nagyjából ennyi.
Törős sztori:
Budán szüttyögtem a dugóban, ahelyett hogy húztam volna a sorok között. Egy tréler ment előttem, nyomott egy satut, én meg belegurultam vagy hússzal (nincs mese, elbambultam). Illetve nem is bele, hanem rá, mert átestem a kormány fölött a platóra, a motor meg elsőkerékről ráesett a hátamra. Ezért csak az eleje sérült. Villahíd lámpa, idomok, pár sallang.
Sajnos egyre kevesebb az alkatrész, úgyhogy hónapokba telt mire mindent összevadásztam hozzá...
De azért még mindig jó gép. -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #89021 üzenetére
Jah... Az a betét soha nem moccant még meg sem nekem, sem egyik TL-es ismerősnek sem. Mikor régen megvettem egy haver motorját alkatrésznek, azon is hibátlan volt a betét, pedig a váz kettétört a villanyaknál egy eseménynél.
Alkatrészből egy-két itthoni arcnál vannak elfekvő készletek, aminek ugyebár a nagy részét én vásárolom fel, ha úgy adódik.
De nagyobbrészt ebay. Leginkább Angliából. Viszonylag jók az árak, és futárral elhozatok mindent. De idén már rákényszerültem az oemparts-ra is... -
imrufo
tag
válasz z123456789 #89426 üzenetére
Hali!
Én tudok adni neked egy Lazer sisakot, amit kifejezetten csak a jogsiszerzés idejére ajánlok. A sisak M-es méret, van már jópár éves, és sérülésmentes. Arra jó, hogy feleslegesen nem kell venned egy gagyi bukót amíg levizsgázol, hanem rászánhatod a pénzt egy korrekt sisakra. Ha érdekel, töltök majd fel róla képet.
Csizmát is tudok adni, mondjuk az 44-es...
Full ingyen mindent, mert nincs szivem kidobni őket, de már csak a polcon porosodnak.Mellesleg én is használtan vettem most egy HJC RPHA10-est.
Full karcmentes, két plexi, zsák, doboz, minden. 45-ért. Nekem is addig kell, amíg összegurítok egy vadiúj kalapra, aztán irány a polc. De ennyit simán megért. -
imrufo
tag
válasz runner 125 #89817 üzenetére
A golyók megvannak.
Valahol a blokk aljában...
Olajleeresztőn hátha kigurulnak, aztán gyorsan visszatömködöm a helyükre őket, sziló, oszt kész is.(#89816) Mosquito34:
Az is jól néz ki...
Az enyém 14 évvel öregebb, 160000km-el, úgyhogy innen nézve nem is vészes a dolog.[ Szerkesztve ]
-
imrufo
tag
válasz baboss #90388 üzenetére
Ilyen Shox-os aláöltözőm nekem is van, én is tudom ajánlani. Arra kell figyelni, hogy nem annyira testhez simuló mint egy nyári cucc, szóval nagyon el kell találni a méretet. Sportmotoron bőrcucc alatt olyan tíz fokig simán jó, ha aláveszek még egy passzentos nyári aláöltözőt, akkor kb 5 fokig elviselhető.
-
imrufo
tag
válasz baboss #90391 üzenetére
A motorozás nekem csak hobbi, ezért kifejezetten sosem motorozok télen. +5 foknál van meghúzva a határ.
Mondjuk egyszer beleszaladtam a Mátrában egy 2-3 fokba
Ehhez vettem még régen (kb 10 éve) ezt:[link] a kesztyűt, pont jó. De a mínuszokra kevés lenne. Viszont soha nem ázott be, pedig kapta az ívet rendesen párszor. Mindegy, a lényeg hogy GoreTex-es legyen a kesztyű, akkor bírja az esőt, havat, mindent. -
imrufo
tag
válasz Teasüti #90418 üzenetére
Akkor Te így jártál. Biztos ez is olyan dolog, mint a törhetetlen pohár. Az olcsóbb könnyebben törik, a drágább nehezebben.
Én csak azt tudom, hogy az enyém még sosem ázott át. Még akkor sem, mikor 10 évvel ezelőtt volt egy Sportmotor.hu buli Hévízen, és csak annyira volt szar idő, hogy kb negyven emberből én mentem egyedül motorral.
Mindegy, most hogy kiderült, hogy vagy jó vagy nem, mindenki azt vesz amit akar. -
imrufo
tag
válasz FIREBLADE78 #91499 üzenetére
12 évvel ezelőtti történet, szóval már annyira nem vészes. De még mindig be tud durrani, ha olyan kedve van.
-
imrufo
tag
válasz FIREBLADE78 #91508 üzenetére
Épp aludtam, úgyhogy fel se tűnt.
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #91596 üzenetére
Az biztos, hogy kormánygátló már a kezdetek óta van a TL-en. Meg az is biztos, hogy özvegycsinálónak hívják, esetleg még a motorok Freddy Krueger-ének.
De hogy meghalt-e tesztelés közben újságíró, arról nem találtam sehol hiteles infót. Ami miatt az özvegycsináló nevet kapta, az a hátsó rotációs csillapító. Ami akkora találmány lett, hogy azóta se csinált senki hozzá hasonlót. (ráadásul töri a vázat a fellazult rögzítése a TLS-nél)
Pályán pár kör alatt a hátsó henger hője megszüntet minden csillapítást, ami miatt hempergett boldog-boldogtalan.
Közúton nincs gond vele, max. Mátrában 4-5 kör után érzem, hogy kezd pumpálni ész nélkül. Pályára meg nem megyek. -
imrufo
tag
Az is lehet, hogy az embernek igaza van, és én tévedek. De én nem láttam soha kormánygátló nélküli 97-es TLS-t. Kivéve a linkelt piros TL-t amire gondolom hempergés után fájt megvenni a matricákat mert így jobban néz ki, meg fájt megvenni a kipufogót, ezért meghegesztették egyoldalúra.
Mivel nekem R van, ezért nem érintettek a TLS gyerekbetegségek amiből volt még egy pár... -
imrufo
tag
Nekem is van hasonló állványom, és pontosabban ki lehet vele pörgetni mint géppel. Nem gyorsabb, de otthon nem is az a lényeg. Én elszoktam piszmogni vagy másfél órát egy kerékkel.
Mellesleg gurultam vagy 100ezret mindenféle centrírozás nélkül, egyszer-kétszer tűnt fel, hogy remeg a kormány végsebesség környékén. Csak az elv miatt súlyozgatom, hogy tökéletes legyen, pedig még el is rondítja a felnit.Tényleg létezhet kifejezetten motorra való megdizájnolt keréksúly?
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #91780 üzenetére
Haveri körben ilyen kerékszerelővel csináljuk:
Utcai, slick, 200-as, mind lejön
De amúgy mindegy milyen a szerszám, csak a gumi felniperemről leválasztására kell használni. Viszont apait-anyait bele kell adni néha, meg nem árt a 100+ kiló sem
A többi meg simán gumiszerelő vasakkal megy. -
imrufo
tag
válasz Geresics #93130 üzenetére
Tök ugyanaz a kettő, csak a nemDID feleannyiba kerül.
Egyszer kell beruházni, onnantól örök élet. Csak a kinyomó tüskét kell cserélgetni, ha szétszedéshez is ezt használod. Könnyű túlerőltetni, mellétekerni, ha nem figyel az ember. Olyan ötször cseréltem vele láncot, még a második tüske bírja... -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93643 üzenetére
A fémreszelékek azok a néhai csapágygolyók.
Jaja, a váltótengelyen megforgott a belső gyűrű mikor megszorult a csapágy, úgyhogy az megy a kukába a szivattyúval együtt.
Viszont ha nem a szivattyú, akkor nem tudom mi darálta le a golyókat, mert másnak nem lett baja a blokkban szerencsére. -
imrufo
tag
válasz gabor128 #93788 üzenetére
Szerintem ez olyan sok mindentől függ, hogy csak találgatni lehet. Kb. 50.000 és 1.000.000 között valahol.
Egyszínű legyen vagy mintás, egyszínű, de matricázva, alapszín vagy matt, metál esetleg gyöngyház, netán flipflop?
De mivel az én motorom is most lett fényezve, azt meg tudom mondani, hogy mennyibe fájt.
Megközelítőleg 300 körül járok úgy, hogy a tank még nincs benne.
De teljesen egyedileg saját kérés szerint kialakítva. Minden felirat ami matrica volt, az fényezve van. Egy csomó olyan műanyag elem is fújva lett, ami gyárilag sima műanyag volt. Tankkal együtt olyan 350 körülre tippelem a mutatvány végét...
itt van, hogy miből mi lett.
Az meg hogy a színösszeállítástól ki mekkora rókát dob, az most nem releváns. -
imrufo
tag
válasz gabor128 #93851 üzenetére
El tudnék viselni egy K5 Gixxert, de ez "csak" egy TL1000R lesz ha kész lesz.
Nekem be van csípődve egy kicsit a vasember féle piros-arany kombináció, úgyhogy az idomokon kívül is minden alkatrész piros-arany.
Matricával nincs semmi gond, sosem bántotta a nap, nem fakult vagy ilyesmi.
De a gyári matrica készlet több mint százezer lett volna a motorra. Így sem lesz olcsóbb, de egyedi lesz, és van rá esély hogy nem nagyon fog egy ugyanilyen szembe jönni mikor hasítok. -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93901 üzenetére
Tanusíthatom.
Abban megegyezhetünk, hogy a TL a mai motorok közt ócskavas, meg amúgyis 20 éves konstrukció.
Na akkor a váltótengely csapágy 27000JMF. Egy darab baszki! Olajpumpa 42000. Tömítéskészlet 70000! Ezek csak a főbb darabok, a sallangokat hozzá se számolom inkább.
Ha ez ennyi, akkor mondjuk egy RSV4-en mennyi egy blokkfelújítás? 2milla?
Az üzemanyag ehhez képest ingyen van... -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #93905 üzenetére
-
imrufo
tag
Szerintem persuader nem a csóró takony sportmotor tulajdonosokról beszél, hanem hogy egy sportmotor rendeltetésszerű(igen, ez a nyelezést jelenti) használata mellett a fenntartási összeg jelentéktelen része az üzemanyag.
Ha a 30000km-es periódusnál maradunk, az kb a motor felújításmentes életének a végét jelenti.
30000km alatt minimum 6x gumicsere, min.3x lánccsere, 5x olajcsere, 3x gyertyacsere, kb 3x futóműszervíz.
Ebben még mindig nincs benne, egy csomó cserélendő sallang, meg hogy valami megkotlik, pedig meg fog.
Régesrég túl van az összeg az egymillión, és ez nem alkalmanként 4000-es kiadás, mint az üzemanyag, hanem egyszerre 100000-es tételek.
Persze ott van hogy szötymörögni is lehet, akkor elmegy 50-100ezret is hiba nélkül, de akkor minek vett az ember sportmotort?
Én szezononként kb 20000-et megyek ami valakinek sok, valakinek kevés, de volt olyan szezonom, hogy 8x cseréltem hátsógumit, 4x elsőt. Tény hogy nagy összeg a benzin is, de a többi kiadás mellet jelentéktelen.(#93940) HSM:
Ezt figyelembe véve akár törölhetném is az egészet, de nincs kedvem.[ Szerkesztve ]
-
imrufo
tag
válasz Geresics #95243 üzenetére
A vita valahonnan onnan indult, hogy minden motorral lehet szépen lassan menni hátsófékkel, stb.
De egyszerűen nem lehet minden motorral ezt megcsinálni. Javarészt nagyköbcentis speed motorok ezek, amiknél kifejezetten rohadtul nem érdekelt soha senkit, hogy milyen szépen lehet vele szüttyögni. Mert száguldásra vannak gyártva.Amúgy meg egy szép szüttyögés kifejezetten kuplung használata nélkül működik, ha valaki rángatja hozzá a kuplungot, akkor az egésznek nincs is semmi értelme.
-
imrufo
tag
válasz Geresics #95249 üzenetére
Azzal bárkinek menne, elektronika intéz mindent. De még ha az elektronikát ki is vesszük a képletből...
Nem pont bójázás, de próbáltam már Hayabusával is, meg 1100XX-el is, hogy 6-ban alapjárat környékéről nyélgáz. Simán csuklás nélkül kezdenek gyorsítani, mint egy villanymotor. Biztos a legtöbb motor ilyen, de van jópár, amivel egyesben sem lehet ilyet csinálni.
Enyém pl pont ilyen. Lassan csakis kuplungcsúsztatással lehet vele haladni, különben szaggatja a láncot, vagy épp fuldoklik, mikor milyen kedve van. -
imrufo
tag
válasz etnies #95253 üzenetére
Megint oda fogunk kilyukadni, hogy nem lehet minden motorral megcsinálni a Te technikádat sem.
Én ha ráengedem a kuplungot, már 10 mérfölddel megyek, alapjáraton. Nincs stabil gáz, vagy gyorsítok, vagy lassítok. Szar motorom van, de így szerettem meg.
Persze szoktam én is úgy közlekedni, hogy kuplungolok(csúsztatva), meg tartom a gázt(már amennyire), meg fékezek(hátsóval, de van hogy az elsővel esik jól). Én ezt úgy hívom, hogy motorozás.
Majd egyszer megkérdezem a széftiseket, hogy hogyan kell igazán profin szüttyögni. -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #95260 üzenetére
Motorfékezés közben nem nagyon érezni az űrtecnikát. Annyi, hogy ha besatuzom a hátsóféket egy pillanatra, akkor sem fullad le a motor hirtelen, hanem csak megzuhan a fordulat. Persze mindez kb fél másodperc, amíg zár a szerkezet, és egy sima közúti motorozásnál észrevehetetlen.
Elindulás mókásabb. Eleve a kuplungkar teljes útjából 4-5mm van a teljesen nyitott és teljesen zárt állás között.
El lehet találni azt a pontot, mikor csúsztatom, már haladok vagy tízzel, a fordulat alacsony, kuplung zár, motor lefullad, és megáll mint a szög. Évente 3-4x eljátszom. Egy igazi élmény lámpánál, miközben 30 autó elé furakodtam be. -
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #95333 üzenetére
Mentem pár kört egy haverom RSV-jével, kegyetlen a TL-hez képest. Kb mintha fele súlyú lenne, a térdeim szinte összeértek, annyira keskeny a tank. Brutális egy jószág.
[ Szerkesztve ]
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #96202 üzenetére
Nekem is kínai Hyperpro másolat van a motoron több éve, teljesen jól működik. Állítható a megmozdíthatatlantól a mintha rajta se lenne szintig. Most a második van rajta, csak a szín miatt cseréltem le.
Az elsőt eladtam, eladás előtt a Décziékkel leszervizeltettem. O gyűrűk ki lettek cserélve, oszt kész. Full ugyanaz mint az eredeti(belül is), csak nincs rajta a matrica. Nyilván hozzá se nyúltak volna, de mivel a Gixxer villába rakattam velük Öhlins rugókat, ezért bevállalták. -
imrufo
tag
Ha már kipufogó a téma. Az én dobjaim (Blueflame) Angliából vannak, és ott nem E betűs hülyeséggel szívóznak, hanem BSAU hülyeséggel. Na most Angliában road legal lenne a kipufogóm, mert benne van a BSAU, de mi lehet a helyzet mondjuk itthon? A rendőröknek ezt is el kéne fogadni, vagy le se szarnák, mer csak az E betű a király?
-
imrufo
tag
válasz Topiccsendőr #112935 üzenetére
Hali!
Nekem volt egy RPHA10-esem, 6 év alatt semmi baja nem volt a plexinek. Viszont az 1200 grammjával brutál könnyű, és kellemes volt.
Aztán lecseréltem egy 70-esre(a napszemcsi meg a fényezés miatt), annak is hibátlan a plexije. Meg van tarcsiba egy 11-es is, amit azért ritkábban használok, de szintén hibátlan a plexi. Szóval lehet hogy ez nem "tipushiba"...
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen