Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Sziasztok!
Gyors segítségre lenne szükségem - no nem autóvásárlásban!Egy VW T4 Transporter spirálrugójáról kellene megtudnom minél többet, ami a gyári anyagminőségét illeti. Van nekem egy ilyen törött rugóm, amit megkaptam káreseti feladatnak és laborvizsgálatoknak lesz alávetve. Viszont nem tudom mivel összehasonlítani az eredményeket.
Tudnom kellene a hozzávetőleges anyagösszetételt, gyártás folyamatát, mechanikai tulajdonságokat (keménység, szilárdság), jól jönne egy alkatrész rajz, ilyesmik.Hol kaphatnék segítséget, van ph-n ilyen topik?
(Ide írtam, mert itt elég nagy a forgalom )Vagy milyen fórumra kellene regisztrálnom, ahol tudnának ebben segíteni?
Köszönöm előre is!
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Angol használt autó honosításában van itt vki jártas?
Mibe kerül lepapírozni?
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Vásárlási tippeket kérnék tanuló/oktató kocsira (B kategória nyilván).
Életemben volt szerencsém kb három modern autóhoz: Citroen Xsara Picasso 2006/7/8 fene tudja, 206 Pug, W169 Merci ebben a sorrendben - a Mercit hajtom most -, szóval nagyon szűk látóköröm van csak. A 20 évnél régebbiek nem számítanak.
A szempontjaim:
1. Francia autó nem kell, bármi más populáris márka jöhet európaitól kezdve az importig bezárólag.
2. Elég a kicsi motor, 1-1,2 liter benzines, turbó nélkül.
3. A W169-ben tetszik a magas üléspozíció, viszont nem mennék el a SUV kategóriába, maradnék a hatchback-nél ha lehet. Nem követelmény a magasság, csak preferencia.
4. Ne párásodjon: W169 teljesen száraz hidegben is, esőben is. Nem tudom, hogy a full automata klíma tartja-e szárazon a tudtom nélkül (mármint kapcsol-e hidegben), de itt egy ablak se párásodik. Soha. A franciák, meg úgy általában a kocsik többsége borzalmas tervezés ilyen szempontból. Szoktam figyelgetni a többieket, nagyon sokan párás ablakokkal közlekednek.
5. Puha könyöktámasz a csontos könyökömnek középen és az ajtókárpiton is (mert a W169 ajtókárpit már felvette a könyököm alakját, vagyis hozzám nőtt ). Egy kemény műanyagot nem tudnék elviselni.
6. Manuális kéziféket szeretnék. Elektromos fékkel elvből nem akarok tanítani.
7. Szeretnék féloldalasan lehajtható hátsó ülést, mint a W169-ben. A merciben éppen elférek a fotós felszereléssel, meg a 2 méteres hordtáskákkal a rövidebb ülés támláját lehajtva. Viszont szükségem van a hosszabb ülésre is általában. Egy ekkora csomagtér előnyös lenne:
8. A merciből nem lesz tanulókocsi, vmi fiatal pár éves kéne.
Pedig rajongója vagyok a W169 platformjának, zseniálisan ki van találva és szerintem az egyik legpraktikusabb járgány volt a "supermini" kategóriában. Kár érte...
9. Végül az ár. 10k-20k angol font között keresgélnék használtan.
10. Nem tudom az újabb kocsikon mennyire macerás elvégezni az alap szervizeket házilag, de jó lenne ha nem kéne autót bontani egy izzóhoz, vagy olajhoz...+1: nyilván manuális váltó kell, szóval nem tudom mennyire jöhet szóba egy hibrid vagy hasonló? Létezik ilyen? Vagy azok mind automaták?
Eddig csak ötlet szintjén létezik a dolog. Olyan fél évet adok magamnak kitalálni mit vennék, mire meglesz kb a vizsga. Szóval egyáltalán milyen kereskedésekhez lenne érdemes elnézni és mikbe kéne beleülni?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz macilaci78 #209875 üzenetére
Én olyan modellt választottam, ami leginkább hasonlított ahhoz, amit friss jogsisként használni fogok.
Abba inkább ne menjünk bele milyen demográfiai célközönségnek hírdetnék majd! Na meg az itteni fiatal srácok általában úgyis vmi seggrakétával kezdenek, mint a Focus ST és társai. A csajok meg vmi matchbox-szal/bevásárlókocsival nyomulnak általában.
Inkább a saját igényeimre szabnám elsősorban - elvégre az enyém lesz -, illetve feleljen meg a kritériumoknak mint a teljesen manuális kezelőszervek.A környékemen elterjedt típusú oktatókocsik többnyire újak és meg vannak pakolva elektronikával. Egész vegyesen láttam kicsi Hyundai hatchback-től kezdve nagy SUV-okig mindent. Olcsótól drágáig is volt minden. Még A osztályú AMG Mercit is láttam a városban oktatni. Szóval ebből a felhozatalból nem tudok mire szűkíteni. Haver pl. egy új Peugeot 2008-ban vizsgázott le. Elektronikus kézifékkel... Meg se tanulta a kézifékes elindulást egészen addig, míg elkezdtem privátban gyakorolni vele.
#209874 molnarpeter Renault-m igaz még nem volt, de rögön szembemegy a legelső kitételemmel.
Fiat Panda az nagyon picike! W169-nél kisebbet nem szeretnék azért. Egy Pandába befér a két méteres állvány tok? Meg a kofferek hátra? W169-nek telerakom a hátulját és az éppen megfelelő nekem. A fotózás is üzletszerűen megy, igaz arra keveseb figyelmet fordítok. Szóval ha megyek autót nézni, akkor szerintem az úgy lesz, hogy megrakom a mercit és ha át tudok pakolni a kiszemelt járműbe, akkor maradhat.Corsa. Hmm... Az új Corsák mennyire jók? Én csak régiben ültem - 15+ évesben -, de az nagyon fapad volt. Igaz Fiestában is kb akkor ültem utoljára mikor én tanultam - 16 éve...
Jah igen: ezek párásodnak? Ez nekem fontos lenne... Szeretek kilátni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209876 üzenetére
Nem tudom miért, de egész pofásnak tűnik a Panda Cross 4x4. Egy ilyet megnézek élőben is. Hátsó üléstámla ketté van osztva itt is, még érhetnek kellemes meglepetések is.
Igaz a belseje elég puritán. Ebben még ki/bekapcsolós klíma van?
Ha elférek benne, akkor cuki kis igásló lehet belőle. Ennek nem nagy gond, ha felmegy a tanuló a padkára.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
és #209880 macilaci78 Ma tettem egy kísérletet és kikapcsoltam a klímát (auto on és Off állású a kapcsoló). Párás csapadékos nap volt és nem telt el 10 perc és kezdtem fülledtnek érezni a kocsit. Ilyet már nagyon rég nem éreztem, szóval kijelenthetem, hogy valóban egy áldás a full automata klíma. Nem is vettem eddig észre, hogy gyakorlatilag egész évben kapcsol, felteszem télen még gyakrabban is megy a nedves időkben. Eddig abban voltam fűtés közben nem jár.
Ezt nehezen fogom elengedni, ha esetleg ilyet nem kapok.
De meglepett, hogy klíma nélkül se igazán akart párásodni az ablak a merciben.
Ez is hiányozni fog nagyon. (Meg az automata fényszóró és ablaktörlő, lol.)Jah jogos, nem egy nagy tudomány a párátlanítás és tényleg érdemes bemutatni. De ez benne van minden kocsi kézikönyvében, szóval... Vagy én vagyok az egyetlen, aki elolvassa a használatit ha vesz vmit?
#209881 AssAssynn
Jah, ezért is nézek benzinest elsősorban. Nyomni fogom a technikai készséget és ahhoz kell a kuplung+gáz. Kicsi motorral meg kénytelen lesz ráérezni, különben lefullad a zöldnél.#209884 molnarpeter
Mindennapokra elég lenne az FWD, de a Panda Cross-ban a négykerékhajtást azt magamnak venném. Ez ahogy nézem állandó hajtás nyitott difivel elől és hátul. De vajon középen is difi van vagy merev tengelykapcsolás?
Amúgy az új literes három hengeres hibridet nézegetem. Kíváncsi lennék ez még manuális váltóval jön-e és hogy működik az elektromos része. Felteszem start-stop rendszerű a motor, szóval vajon álló motornál ha a villany hajtja, akkor ugyanúgy megy az egyes és a kuplung, csak lesz egy pont, ahol beindítja a motort?#209885 Paxker315
+1. Iszonyú kényelmes az automata. Nekem a W169-ben CVT + torque converter van és imádom. Saját használatra soha többet nem vennék manuálist. Illetve torque converter nélkülit se. Futár melóhoz iszonyúan jól fekszik. Valószínűleg soha nem lesz még egy ilyen kényelmes kocsim ami ilyen vajsimán gyorsít. Már nagyon el vagyok szokva a fejbólogatós nyomatékváltástól. De héj hó, tanítani nem automatával szeretnék. Bár aztán 2035-ben betiltják az ICE-t, szóval elvileg meg van számlálva a napja a manuálisnak is. Az elektromosok meg mind automaták.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Reggel amúgy elnéztem a helyi Fiat szalonba és nem volt nekik egy Pandájuk se. Nem is tudják mikor lesz. Így érdekes lesz autót venni. Használt piacon az egész szigeten van kb 3 Panda Cross.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209891 üzenetére
Pandánál is puritánabb? Még nem ültem benne, de képekről nem tűnik kényelmesnek a Panda se. Se középkonzol, se párnázott ajtótámasz... De még egy használható pohártartó sincs benne.
Jah emlékszem, Fiestán tanultam. Egyszer vásárlásnál eszembe is jutott a fűtött első szélvédő, de ha jól rémlik Ford-on kívül ilyet senki nem csinál.
Viszont a mai fülledt tapasztalataim után inkább a klíma menjen folyamatosan!
Száraz levegőnél meg úgysincs pára.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209891 üzenetére
MHEV - finomabban indít, mint a start-stop, minimálisat belekapcsolódik a hajtásba.
Ezt a hibrid Pandára írod? Ez mit jelent? Tud menni egy kicsit ICE nélkül is? Felteszem nem juthat messzire a 11 Ah-s akkuval, talán a sarkon túlra max. Vagy amolyan KERS jellegű rásegítés ez inkább? -
Teasüti
nagyúr
Én is úgy vettem észre. Sosem tapasztaltam változást a fogyasztásban a nyári hónapok és az enyhe idők között (Drivvo statisztika kimutatná).
Illetve a W169 1.7-es motorjánál én bevallom azt se tudom mikor kapcsol meg mikor nem. Csak a hidegét érezni. Se teljesítményben nem érzékelek különbséget, de még a hangját se hallom.
Felteszem pici motornál azért lesz különbség.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz tboldi #209900 üzenetére
Neked még a Jazz van? Évekkel ezelőtt a motoros topikban mintha azt olvastam volna. Manuális váltót használsz? Elvileg Jazz-nél is van CVT.
Én nem. Nem érzékelem. Kívülről felnyitott motorháztetővel tudom csak megmondani, ha kapcsol.
Na jó, így belegondolva azért van még egy árulkodó jel: a befuvó ventillátoron hallani némi változást, bár az lehet csak a belső keringtetés csappantyúja ha lezár, akkor megváltozik a szélzaj. Nem ismerem a vezérlés logikáját és a kézikönyv sem tér ki a pontos működésére, de van vmi kapcsolat a légkondi és e között.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Új és pár éves Citroen C3 állítólag az egyik legjobb fogyasztásban az 1.5-ös dízellel és elsőnek jött fel a "kényelmes futómű" kategóriában is, hogy állítólag a Citroen a kényelemre gyúr és a francia szar utakra.
Ez mennyire igaz? Tényleg annyival jobban simítja az utat, mint egy átlag városi kocsi hasonló árban? C5 állítólag még jobb, de az már olyan árban van, hogy akkor már inkább német.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209942 üzenetére
AdBlue-t kerülni kell?
Pedig a 62 "real" mpg elég hangzatos. Az fele annyi, mint a mostani kocsim. 5 liter/100 alatt van saccra vegyesben. Ez jobb még a kici occó Pandánál is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz molnarpeter #209946 üzenetére
Szóval már mindenben van Adblue ha kell ha nem. Oszt amúgy lehet kapni Adblue-t? Mintha a kamion botránykor azt hallottam volna, hogy hiány van belőle és van kb egy ország, ahol ezt előállítják. Igaz azóta nem hallottam, hogy tömegesen leállt volna a teherszállítás Adblue hiányában.
-
Teasüti
nagyúr
Megnéztem ma egy Pandát.
Nem lesz Panda, túl pici. Nem férek el benne. 10 centivel rövidebb a csomagtartó mélysége az átlagnál, ami nekem szempont. Marad a supermini méret. Megnéztem egy Fiat 500L-t. Jó méretei vannak. A fejemet sem fogom beverni benne, nagy családi hajó érzetet ad a beltere. Jó távol van a műszerfal teteje, a visszapillantóhoz távcső kell. Valamint nagyon fapados szegénykém. Manuális klíma 2018-ban? Cöhh... A könyököm nem éri el az ajtókárpitot. Hogy lehet így vezetni, kormányon lógó karral? Itt fogni kell a kormányt vagy mi? Viszont full panoráma, nagyon jól kilátni belőle körbe. Kivéve hátrafelé. Kicsit kicsi a hátsó szélvédő, nehéz felmérni hol van a kocsi vége vagy a sarka.Következő jelölt a C3 lesz. Aztán megnézek egy Corollát. Aztán egy Golf-ot. Azután egy A vagy B Mercit ha így sorjában egyik se tetszene.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Hali!
Tudja vki mely típusokba és melyik évjáratoktól kezdve tette bele a Citroen ezt a "progressive hydraulic cushion"-t a kocsijaiba? Kéne egy lista, de nem találok. A Citroen weboldala se nagyon emeli ki ezt a számomra lényeges fícsőrt. -
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210187 üzenetére
Ahogy látom az ülések benne vannak még a C3-ban is (nemtom a sima és az aircross közt mi a különbség). Legalábbis ott is írják ezt a komfort csomagot. A futóművön spórolnak csak, pont amitől a Citroen Citroen lesz.
Adnák legalább választható opcióként...Te hogy tapasztalod mennyit számít kényelemben egy átlag városi autóhoz képest?
Amúgy utángyártott piacon nincs hasonló termék amivel meg lehet tuningolni egy bármilyen autót? Kényelemre kihegyezett coilover hidraulikus végállás ütköztetéssel? Kétlem, hogy a Citroen találta fel a spanyol viaszt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210189 üzenetére
Bálna merci az simítja az utat? Meglep, mert úgy tudom mercinek csak légrugózása van, ami önmagában nemigen old meg semmit vmi adaptív lengéscsillapító nélkül.
Teslánál mérték össze egyszer a légzsákokat a konvencionális felfüggesztéssel és mérési hiba alatt maradt a grafikon a vibrációt illetően.
Én mondjuk azt nem értem miért nem az elektro-hidraulikus irányba megy a piac. Változtatható viszkozitású olaj és némi elektronika az egész. Egy biciklire fel lehet tenni akár. Talán még olcsóbban gyártható, mint a Citroen komplex szelepvezérelt ütközésgátlója.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz BigBlackDog #210191 üzenetére
Nem, dehogy.
Légzsáknak csak annyi előnye van, hogy változtatható a nyomása és szintezhető a jármű magassága kerekenként. Csillapítási feladatot nem lát el. Ha átalakítod a kocsidat légrugóra, akkor a gyári lengéscsillapító ugyanúgy bent marad. Illetve ha utóbbin nem változtatnak, akkor igazából a menettulajdonságokon semmit nem változtattál, mert a lengéscsillapító viszi át a kasztnira az ütéseket és vibrációt. Sőt! Ha nem az ideális munkaponton (jól írom?) használod a lengéscsillapítót, mert leültetted/felemelted a kocsit, akkor csak rontasz az egészen.Erre mondták nekem azt régen, hogy egy jó coilover sokkal jobb lehet a feladatra, mint a légzsák beszerelése. Utóbbi csak a teherszállításnál előnyös igazán a szintezés miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Egy "SUV"-ra ami gyárilag 18/19"-os felnivel jön mi a legkisebb méret amit még fel lehetne tenni vmi nagyobb falmagasságú onroad gumival? Minimum 65-ös oldalfal érdekelne. Létezik ilyen, vagy a sportosítás már kiszorított minden mást a piacról?
-
Teasüti
nagyúr
Ma tesztvezettem egy C5 Aircross-t és egy eC4-et. Hát nem estem hanyatt ettől a "varázsszőnyeg" felfüggesztéstől. Igazából alig-alig jobb egy bármilyen autónál így első blikkre. Oké, a szemgolyóim nem jojoztak a kátyúkon úgy, mint a w169-ben, de azért a pohár vizet nem tenném ki a műszerfalra itt se. Épp csak letöri az élét az EKG vonalnak ha a vibrációt felvezetjük egy grafikonra, de a huplikkal nem tud mit kezdeni. Fekvőrendőrnél se hiteti el velem, hogy nincs ott. Nagyon is megérzi a fekvőrendőrt. Azt mondom a csatornafedeleken egész korrekten közlekedik, de azért nem érzékeltem semmi varázslatosat.
És ez állítólag jónak számít komfort terén? Én nem éreztem egyáltalán, hogy "újraaszfaltozták" volna az utat. A makrosima mikroérdes felület okozta gördülési zajt és magas frekis vibrációt - azt a fenékmasszírozó fajtát - se izolálja, pedig legalább ezt elvártam volna a 18-as kerekeken.Mint autó egyébként tetszik mind a kettő, de ez a fefüggesztés azért messze nem siklik át mindenen úgy, mint ahogy elképzeltem.
Ennél komfortosabb futómű akkor állítólag nincs is, csak a Rolls Royce-on?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210272 üzenetére
Légrugóra én se tenném a voksom. Adaptív csillapítással talán elmegy, de légrugót ha puhára állítja az ember, akkor a rugóútból alig marad vmi. E osztályú Mercedes-ben legalábbis csalódás volt a légrugó. Autópályán még elmegy ez a dőlőgetős hajózás, de városban borzalmas.
A magyar útviszonyokra én vmi hosszú rugóutas terepjárót tartanék talán. De szerencsére nem a magyar út a referencia. De úgy hallom nem kell annyira lesajnálni a magyart se mondjuk egy francia úthálózattal összehasonlítva. Elvégre nem véletlen a rugózási komfort lenne a Citroen filozófiája.
Meg igazából Európa szerte se jobbak ám annyival az utak. Lemész az pályáról és az "A" utakról, aztán ugyanúgy zötykölődhetsz bármelyik országban. Mindenkinél vannak rossz utak. Angol vidék, francia vidék se jobb mondjuk egy magyar főútnál. Igaz nálunk sok helyen már off-road van.
A nagyvárosok megy ugyanúgy huplisak, kátyúsak, fekvőrendőr 100 méterenként, stb.Néztem S Merci hogy megy át egy fekvőrendőrön... Hát az se egy Bose sajnos. Rolls Ghost már egész korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz footy #210290 üzenetére
Erre utólag gondoltam én is. Meg arra is, hogy nem is figyeltem milyen kerék volt fent. Top spec modelt raktak alám, azon gondolom a 19"-es kerék volt fent vmi peres gumival.
A nyomásban is lehet vmi, gumis is 2,6 körül adta át a kocsit legutóbb.
Felpattintják a felnire, majd jóvanazúgy.Mindenkihez:
Mennyire megbízhatók amúgy a Citroenek? C4 és C5 Aircross jelenlegi modeljei is azért már a piacon vannak már egy ideje. Voltak problémák? Ahogy nézem még mindig a béka segge alatt van a márka reputációja, még a Peugeot is feljebb van a ranglistán. Ez mondjuk vásárlóként tök jó, mert a 20000 Km-es két éves kocsit 30% értékvesztéssel kosárba lehet tenni. Nem is befektetésnek tekintek rá, mert mire én belerakok még 150-200 ezret, addigra nem fog érni semmit. Viszont jó lenne nem kicserélni a fél kocsit ez idő alatt.
Vannak idegesítő elektronikai problémák, zsebbe nyúlós buktatók? Gondolom motort azt azért tudunk gyártani, így inkább minden más fog kijönni rajta, nem?
Mi a helyzet ezekkel a modern kütyükkel? Parkoló szenzor, sávtartás logikája, vészféknek a radarja/kamerája, fedélzeti számítógép, LCD képernyők, holttér figyelő, stb. De manapság már egy LED-es fejlámpa meghibásodása is csúnya pénzekbe tud kerülni. Elég ha csak elkezd bepárásodni (ezt kolléga 3 éves Hyundai-án láttam, százezres csere volt).[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ukrajnai háború
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Autós topik
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest