Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csubuka

    addikt

    Sziasztok!

    A-ból B-be gazdaságosan eljutáshoz keresnék Édesanyáméknak autót.

    -Éve 10 ezer km, városi és vidéki kiruccanás vegyesen, hosszú kölföldi út ritkábban
    -Jól pakolható csomagtartó (Kalos Sedan-nál jobban legalábbis)
    -4 embert azért be lehessen relatív kényelmesen szuszakolni
    -Egyszerű technika kell, nem vezetési élmény
    -Max 3 millió, de inkább kevesebb mehet erre
    -Használt autó is jöhet, ennyiért inkább az gondolom.

    Ilyen i30, Cee’d és Jazz vonalat néztem, azokat ajánlanátok Ti is kis benzines szívó motorokkal?

  • csubuka

    addikt

    válasz sasa134 #156064 üzenetére

    Köszönöm szépen! Az 1.8-as Civic azért szomjas egy Jazz-hez képest nem? Az alacsony fogyasztás sem árt itt és lehet egész gyenge is a gép :)

    De ránézek akkor a tippeidre persze.

    Ámde a Dél-Koreai márkáknak lehet a legolcsóbb az alkatrészáruk nemde? Illetve a Kia-nak hosszú a garancia periódusa, így akár lehetne még gyári garis kocsit is venni 3 millióból nem (legalább még egy év nem ártana, hogyha van valami gubanc, bár lehet túl sok a kívánalom így már :DDD )?

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz sasa134 #156064 üzenetére

    Ránéztem a fent linkelt amortizációs cikkre, elég gondolatébresztő :) Öszintén kétlem, hogy a Sandero-nál jobb adatokat lehetne kihozni egy 4 évesen megvásárolt Cee'd-el akár. Sőt, ha 15-éves korában totál leírjuk, akkor nem túl rózsás a 4 éves Cee'd amortizációja (3 misi körül mennek amiket nézegettem így elsőre).

    Nagyon megveszekedett dolog venni egy új Sandero-t, azt csucsu? Akkor nem kell visszatekerő leleplezősdit játszani meg szervízest vinni magunkkal kocsinézőbe. :)

    Mondjuk az az 1.0-ás motor elég vérszegény, de őszintén apámnak meg van a saját "játék-gépe" ilyen-olyan motorok formájában, nehéz lenne azokat lenyomó/megközelítő kocsit felhajtani, anyámat meg pont nem érdekli az, hogy mit lép egy kocsi. Én meg nem élek velük, szóval nekem is mindegy. Csak menjen A-ból B-be és gazdaságos legyen ez lett kiadva ukázba.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz Luck Dragon #156070 üzenetére

    A Duster sokat fogyasztana nekünk és semmi szükség rá szerintem, de azért a listánkra feljön a Dacia is szerintem :)

    (#156069) dantre: Hmm, ezt nem gondoltam volna, a Kalos filléres alkatrészei miatt, akkor jobb ennek bővebben utánanéznem azért.

  • csubuka

    addikt

    Sziasztok!

    Szerintetek a Honda Jazz vagy Hyundai i30/i20 lenne az olcsóbb fenntartású autó szerintetek? Ti melyiket vennétek?

  • csubuka

    addikt

    válasz kisza25 #159165 üzenetére

    Csak benzinesekben gondolkodunk. 2012-13 körüli autókról lenne szó max, annál régebbi nem nagyon jön szóba.

    Az i30-as váltócsere az mondjuk kicsit meredeken hangzik, de alapvetően akkor semmi extra költség nem jött nagyon fel Neked szerencsére.

  • csubuka

    addikt

    válasz kisza25 #159168 üzenetére

    Köszönöm szépen! :R
    Ez valóban elég baráti éves fenntartás, ammortizációstul, mindenestül. Nehezen lehet ennél olcsóbban normális kocsit kihozni, ahogy nézem.

  • csubuka

    addikt

    Sziasztok!

    Sajnos Édesanyámék kocsiváltása elhúzódott és eredetileg az év végére tolódott volna, de a forint mélyrepülés és a várható ebből következő áremelkedés (néhány gyártó már lépett is) miatt hamarjában kéne valamit venniük mégiscsak. Egy kis tanácsot kérnék ezzel kapcsolatban:

    Ha a fő szempont tényleg annyi, hogy méretben ne legyen a Daewoo Kalos szedán alatt és lassabb se legyen annál, akkor a Duster az igazi olcsó választás nem?

    Mi a fő ellenérv a 2018-as Dusterrel szemben (külsőre tetszetős, a rossz hangzású név az nem gond)? Nagyjából ötleteltem, hogy általában mi lehet, ami nem korrekt.

    -2018-as új generációnál elvileg már a szélzaj normális keretek között nem gond, az amit egy ismerős felhozott a régi ellen autópálya tempónál.
    -Puritán, igénytelen belső: Abszolút nem érdekes számukra.
    -Kicsit magas fogyasztás (ez a 6,6 katalógus vegyes ez inkább olyan 7,5 lehet gondolom), de a motor atomstabil Nissan tervezés cserébe, hogy sokat eszik. A hidrotőke hiány kellemetlen így elsőre, de cserébe láncos a vezérés, szóval ami annak a cseréjébe menne az majd elköltődik szelephézag állításra.

    *A Cee'd túl drága és a használtak sem olcsók, az mondjuk tényleg megfelelő lenne, ahogy korábban írva is volt itt a fórumon.

    Köszönöm véleményeteket előre is! :R

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz kisza25 #163907 üzenetére

    Ejj, akkor a vételárra rá kell számolni egy 100-ast alváz és üregvédelemre? Az meg ki tudja milyen minőség ilyen hazai kisipari viszonyok között. Lehet rosszabb, mint a semmi :D

    *De a szélzajt legalább talán orvosolták (a tesztek ezt kiemelik, az tényleg retek volt pályán, személyesen is megéreztem, amikor az ismerős elvitt bemutatni) és akkor az általános fapad, ami még gond.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz molnarpeter #163912 üzenetére

    Értem, az kellemetlen sajnos.

    Olvastam a Duster index fórumon, hogy van egy eltömődő vízleeresztő valahol, ami rohadást indíthat meg. Akinek ilyenje van, olvasson utána azért. Ezt csak közérdekűként írtam meg, így a típus hibáira vadászva.

  • csubuka

    addikt

    válasz tboy93 #163917 üzenetére

    Édesanyámék meg nekik köszönhetően én is elég Excel-táblában kiszámolós életet élnek. Az az egy liter fogasztás a mondjuk használt 10-15 év alatt 500-750 ezer Ft különbség nagyjából. Ha az ennyivel drágább kocsi ugyanolyan fenntartás mellett ennyivel kevesebbet eszik, akkor értelemszerűen megéri azt venni már csak a környezetvédelemért is. Azért persze nem árt ha tetszik nekik az annyival drágább kocsi. :)

    *Persze mondhatjuk, hogy jobb szabadon hagyni annyival több pénzt, ha az ember jobb helyre teszi, szóval annyira nem biztos, hogy érdemesebb egyben kifizetni annyival több pénzt persze. Csak elgondolkodni el lehet. :)

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz Darksiders84 #164006 üzenetére

    A Kalos tényleg szuperigénytelen. De ha úgy vesszük pozitív értelemben, attól függ mit akarsz (totál puritán belső). 15 éves koráig nem voltak vele tervezetlen bajok. Akkor sem vészesek. Gyári akksi tizenéves korában lett cserélve, évi 10k km ment bele. Kipufogórendszer úgyszintén 15 évesen kezdett csak széthullani. Bírja.

    Nem megy és unalmas. Valóban, de nálunk az 1.4-es 7,5-nél többet sosem evett. 10-et nem tudom, hogy lehet vele etetni. *Barátnőm az E46-jukhoz viszonyítva annyit szűrt le, hogy ez tetűlassú, sivár, olcsó belsejű és hogy a szervó milyen kényelmes szerinte, meg a metálpiros szép. Kinek milyen, neki a könnyen forgatgató kormány központban van, hogy milyen a "visszajelzése" az kit érdekel városban, dugóban állva.

    Én 175cm-vel elvoltam hátul, jobban, mint egy mai szubkompakt akármiben, Kia Rioban pl. Ez lehet akár szubjektív is persze.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz tboy93 #164016 üzenetére

    Az a 6 centi sajnos simán számíthat ennyit. Ez szerencsére itt nem volt gond.

    Ez az 1.4 8V pórias kivitel volt. Ez nem nagyon akar pörögni, nem kívánja a forgatást, kb. nagymamásan vezethető. Olyan, mint egy 50-es robogó. Nagy gázra csak a hangja változik :D De elvisz.

    Ennek magymamába 7,5-körül alakult az étvágya a kimutatásom szerint. A lassúságához képest sok, a benne levő ősi motorhoz képest reális. Cserébe a motor az tényleg olajat kér azt ennyi.

    Ja 100k km-en át már nyelestengely hangja van a váltónak változatlanul. Mind ilyen. Nem hullott még szét.

  • csubuka

    addikt

    válasz 426os #164019 üzenetére

    Nem győzött meg :))

    Persze az utángyártott dobbal hangra már nagyon megy (a miénken ez történt), óvatosan azokkal mert hoznak hangra 100 lóerőt :D Nagyon kis gonosz lett. Csak minek.

    #164016) tboy93: Az gondolom jobban kívánja a pörgetést, úgy meg könnyebb elcsábulni. A 8-szelepesnél nincs mire csábulni :D Tényleg, aki autóban élményt keres az messzire kerülje el, de jó áron a haszontárgyat keresőknek akár jó lehet. Persze ma már simán lehet kevesebbet fogyasztó alternatíva arra, mert a 7,5-sem kevés, amihez azért kell visszafogottság.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    Sziasztok!

    Egy tanácsot szeretnék kérni Tőletek, típusjánlás terén. Alapvetően a különlegessége a helyzetnek, hog Dániába lesz majd az autó, szóval óvatosnak kell lenni a féléves zöld-adó miatt :D Nem biztos, hogy a valódi legjobb megoldás lesz választható így.

    Napi 2x30km javarészt autópályásra kell majd, illetve pár hétvégi kiruccanásra. Dízel nemigen lehet, mert a zöld-adó nagyon bünteti őket és a negatív hírverés miatt nem annyira könnyű eladni őket. Pluszban persze szögegyszerű konstrukció kell, mert olyan szervízárak vannak, hogy napi 2x30km-en nem lehet annyit fogni az üzemanyagon, hogy bármilyen extra komplexitás megérje.

    Ideálisan benzines kocsi kéne, ami legalább papíron, gyári adat szerint 20km/l (5l/100km) körüli fogyasztással kéne üzemeljen a gyökér adózás miatt... Azért persze 6 liter még belefér, de az már évi +100kHUF adó az ideálishoz képest :D

    Az autópályás rész miatt a Citroen C1/Toyota Aygo/Skoda Citigo/Peugeot 107/(Kia Picanto+Hyundai i10 sem sokkal jobb felteszem) verziókat gondolom hanyagolni kéne, illetve azért ha már van, akkor az IKEA-ból legalább valami beleférjen :DDD . Talán:

    -Hyundai i20/Kia Rio
    -Skoda Fabia? (ennek vannak elátkozott motorverziói ha jól gondolom)
    -Honda Jazz
    -Toyota Yaris

    Ezek jutottak eszembe, 10 éven belüli példányok elsőre. Kint állnak az autók itt javarészt és az időjárás miatt szerintem azért rohadnak, szóval olyan tekintetben is valami strapább kéne.
    Van egyéb ötletetek talán, amire érdemes ránéznem? A költségvetésem nem hiszem, hogy bármit is mondana, tekintve a bolond dán autópiacot, 3(-4) millióm volna erre max kb amúgy. *Egy 10 éves, 200k km-es Honda Jazz simán lehet még 3,5 millió is éppen kint sajnos.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz rbalint88 #209647 üzenetére

    Köszönöm, a tippet :R

    Hmm, sajnos nulla darab van 4 millión (ennél többet nem akartam, mert itt tényleg csak púp a hátra a kocsi, csak a párom munkahelye így alakult...) belül :DD Dánia...

    4,5M az abszolút legalja a hibrid Yarisnak. Mondjuk friss műszakival legalább, 2012-es 173k km. Gondolom népszerű, mert "zöld"...

    Illetve nem tudom, hogy reális félelem-e vagy noobie gondolat, de 800m várossal indul az út, 30km pálya, 800m város (totál lapos az egész, domb sincs semmi... kb). Tudná-e így magát érdemben tölteni egy hibrid ilyen "érdekes" felállásnál ahhoz, hogy a pályán korrekt fogyasztást hozzon? Nagyon alacsony akksi töltéssel is tudhatja a gyári országúti fogyasztás adatot hozni?

    Ha hozza a gyári adatokat, akkor éve 200k HUF üzemanyagot tud megspórolni kb. meg 50k HUF adót egy Kia Rio-val szemben. 2,5M-körül azért Rioból van választék, persze nem mai csirkék azon sem :D

    Sajnos ha csak 200k-t spórol a hibrid, de mondjuk 10 éves korában felmerülhet már zsebbenyúlósabb tétel, akkor Dániában az a tétel ultrazsebbenyúlós lesz és képes lehet felenni a nyereményét, nem tudom persze, hogy ez mennyire jogos félelem.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz molnarpeter #209649 üzenetére

    "NEDC" fogyasztási adat alapján fizet félévente kiszabott adót a tulajdonos (grøn ejerafgift), persze első üzembehelyezés évétől függően változtatgatják a jogszabályt... régebben más volt pl.

    De igen, ha zabagép a kocsi, akkor a zsebbenyúlás elméleti síkon elérheti az évi 1 milla adót :DD Nem sok Mustangot látni pl az utakon (az közel ennyi zöldadót fizetne és 150% adó sújtja az újkori vételárát is). Ami amúgy szerintem okés ilyen "felesleges" autóknál, de azt helytelennek érzem, hogy ilyen semmirevaló/hétköznapi workhorse kocsiknál is számolgatni kell és évi százropis nagyságrendben jöhetnek ki különbségek úgy, hogy nem gondolnám, hogy ez öli meg a bolygót, hogy 5 vagy 7 litert eszik a "phostaligám" :(

    Ez persze csak az egyik komponens, a másik az az újautó üzembehelyezős adó, ami legjobb esetben is 85% (ez már laza, korábban 100 volt minimum), de lehet 150 is :DD

    Nem szeretik az autókat na. Ezzel eddig nem is volt bajom, de most, hogy a páromnak kell kocsi annyira nem ürülök, mert eddig tökéletesen elvoltunk saját kocsi nélkül.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    Köszönöm Nektek (#209652 tboldi) ezt a Hondás tippet, azokat nem is nagyon néztem.

    Sajnos egyetlen egy darab Insight van "élhető áron", az 60km-re volna tőlem (én meg is nézném akár, csak a párom már most mondja, hogy ez neki túl nagy lehetne akár, így lejjebb hagyott a lelkesedésem :DDD ), a többi 5M+. Más hibrid Hondát nem hoz a kereső az itteni hahu alternatíván.

    #209653 AssAssynn:

    Valóban kicsit kemény, lehetne átgondoltabb a rendszer. De az alapvető törekvés, hogy a benzinfalókat kiszorítsák az helyes szerintem. Csak lehetne ezt okosabban csinálni, hogy azt azért ne szívassák, akinek tényleg kellene valami kisebb autó a bejáráshoz. Persze valamilyen szinten gondolom lehet okosságot csinálni cégesen, régebben volt olyan, hogy a hátsó ülések helyett ha szállítórész van, akkor tök kedvezményes az üzemebehelyezés stb...

  • csubuka

    addikt

    válasz macilaci78 #209657 üzenetére

    Köszönöm, ránéztem arra is. Sajnos az NEDC adataik alapján ahogy nézem a régebbiek javarészét sújtja a zöldadó eléggé. Meg egy pőicit félnék a Mercedes felártól a javításoknál -persze ez lehet csak vélt félelem. De ami nagyobb gond, hogy szinte mind 300k km körüli, azért az egy picit sok már a lelkemnek :DD

  • csubuka

    addikt

    válasz AssAssynn #209658 üzenetére

    Magánszemélynek ez nagyon csúnya bírságot hogyha van lakcímed/társadalom biztosításod és 90 napnál többet vagy már az országban. Ez mondjuk valahány M HUF-nak megfelelő bírság, ha nem fizeted be akkor elkobzás, árverezés és a maradékot megpróbálják behajtani rajtad. Persze lehet, hogy sosem állítanak meg, de fogadni mernék, hogy a külföldi rendszámosokat pont emiatt azért gyakrabban állítják meg.

    Pár svéd rendszámú kocsit látni azért, nem csak turistákat, tekintve, hogy mondjuk időnként a lakásom előtt a nagy parkolóban is látok ilyet és itt éppen semmi látnivaló nincs (ugyanakkor valami rokonlátogatás lehet). De lehet, hogy ezek céges kocsik és mondjuk valami svéd cég alkalmazottja a forma és ide küldik valami munkára. Persze lehetne olyat is, hogy az ember a svédekhez költözik, ott van kocsija és ingázik, annak adóelőnyével, viszont egyéb hátrányaival. Az ilyen kocsis trükközés annyira nem adja itt maradjunk annyiban.

    Olyat hallottam már, hogy kissé flexibilisen kezelték a kulcsos kocsikat egy dán cégnél, hogy reggel azzal bedöcöghettek a dolgozók, miután a munkájuk után hazamentek, de ez amúgy megint csak nem igazán a legalitás csúcsa, másrészt olyan méretű és hozzáállású cég kell, aki ilyet bevállal. Sajnos a párom nem ilyen helyen dolgozik majd. Céges kocsit fixen "bónuszként" egy dolgozónak adni megintcsak nem jó, mert úgy szétadóztatják, hogy jobban jár a cég, ha kifizeti a dolgozót sima emelt bérezésben.

    #209662 AssAssynn:

    Félreértés ne essék, csak én próbálok valami optimálisat találni. Ez nem azt jelenti, hogy ne lehetne korrektebb autót venni, ne férne bele anyagilag valami "normálisabb", csak szimplán nem látnám értelmét. A helyiek sem nagyon erőltetik a korrektebb autók beszerzését, nincs hagyománya a nagy kocsiknak :D Így az úton sem amiatt halsz meg mert egy X6-os szétszedte a Picantódat. Két Picantónál egyenlőség van.

    Illetve persze túlárazottnak tűnnek ezek a helyi autóárak, ugyanakkor a magyar lélek küzd ezellen csak (nálam is) és ez valójában nem jelent anyagi megterhelést igazán, csak "fájdalmas" úgy fizetni ezért, hogy kicsit lehúzásnak látja az ember, de ez ilyen. Dánia a leg autóellenesebb hely az egész EU-ban kb, szóval jobb bringázni itt.

    [ Szerkesztve ]

  • csubuka

    addikt

    válasz szabonagyur #209665 üzenetére

    Köszi, nézegettem azokat is amúgy, de annyira nem győzött meg. Alapvetően az új lízingeket 3 éves szerződésekre adják, igen magas a belépési díj és ha megszakítod korábban a szerződést annak is van költsége.

    Illetve nekem előállhat olyan helyzet, hogy 1 év múlva már nem kell kocsi. Akkor meg általában nem adnak 1 évre új kocsit, csak kicsit használtat. Olyankor meg mindegy, hogy kicsit használt lízinges vagy jobban használt saját, olyan nagy minőségbeli különbséget nem érzek. 2.4M HUF egy kicsit használt Kia Rio egy évre gyakorlatilag, ami kicsit elszabadult :DDD Persze valóban elég worry-free megoldás, de ennyiből azért kijön pár kuplungcsere :D (értsd egyéb nagyobb beavatkozás is talán) Dániában is (a neccesebb helyeken levő, dánok által kevésbé frekventált szervizeknél), meg egy pár éves Rio-nak azért nem olyan nagy már az éves amortizációja, az is megállhat mondjuk 0.5M-ból.

    #209664 AssAssynn: Reméljük igen :)

  • csubuka

    addikt

    Sziasztok!

    Ismét segítségeteket szeretném kérni majd autó-tippekkel :N

    Ismét autót keresek majd, tekintve, hogy a C3-al lyukra futottam a 0.8l/1000km olajevésével megy vissza a kereskedéshez sajnos... (ez Dániában nem lehetetlen, csak kis kavarás kell a helyi békéltető testülettel, szívás, de megoldható... :((( ) Amúgy jó lett volna teljesen, tehát jobb nem kell, csak olyan amit nem kell kéthetente olajjal tölteni, mert ez azért erős...

    Mi az a kocsi ami jól bírja (legalábbis ennél jobban) manapság a hosszú olajcsere periódusokat és 150k km korában sem feltétlenül ilyen torkos a motorolajjal? Vagy legalábbis jobb eséllyel okés... :D A Rio meg i20 is tud szépeket, ha a tulaj 20 ezrenként viszi felteszem, a nézegetésemkor hallottam 120k km-es vezérműlánc hangos kocsit. Talán a Swift az egy robosztus konstrukció?

    Tényleg semmi extra igény nincs, csak ne a legeslegkisebb legyen (pl Picanto), napi 60km dán autópálya, ami 90km/h csoszogás kb.

    Néztem még Civic-et is, benzines 1.4 is kap már zöldadót a nyakába, de nem annyit számosítva amennyi olajat bekérne a C3 egy évben nálam :D

    Jazz-ből nem sok van az országban és kb láttam már a 3-4 millió max keretes példányokat (meg ha nem vigyáznak azért olajat csipegetni az is tud, persze nem ilyen literes nagyságrendben talán. Amiket néztem azokból simán kinézhető a csipegetés :D ). Azóta sem keltek el, tekintve, hogy a zöldadójuk a régebbieknek nem jó.
    A társasház előtti parkolóban úgyis szétverik a nem figyelő szomszédok a kocsit, tehát drágább kocsit abszolút felesleges venni, csak leamortizálódna.

Új hozzászólás Aktív témák