Keresés

Hirdetés

  • Retro Kocka Kuckó 2024

    lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!

  • Mullet MadJack teszt

    gp A Hammer95 első játékában a mesterséges intelligencia találkozik a szintipoppal, a 80-as évek hajviseletével, és rengeteg vérontással.

Új hozzászólás Aktív témák

  • a8l

    aktív tag

    válasz roberto211 #143378 üzenetére

    Sárgaszélű nem működik már, 11éve még simán hazahoztam vele az előző autómat.
    Magyar P-t is szeretik levenni az osztrákok, meg az olaszok.
    Szlovák P (C) bevált viszont, simán jöttem vele keresztül mindenen és nem volt gond.

  • a8l

    aktív tag

    válasz MoRT2195 #143445 üzenetére

    2-es lagunát szerintem szabad venni. Nem rossz autó, bár azért alaposan meg kell nézni nehogy szar legyen. Viszont nem rohad egy kicsit sem, nekem a 15évesen egy rozsda pötty sincs sehol. Alapvetően megbízható és ha baja van akkor olcsón van hozzá minden, fillérekért. Nekem v6 aut. van 2001-es fullos initiale , 121ekm-rel most van benne 129ezer lassan, szervízkönyv szerint 2007 végén 56ezer volt benne, és a 2011.-ig lekérdezhető adatok szerint lehet valós a km, ennek ellenére nem hibátlan teljesen, de együtt lehet élni vele. Nem rohad le sehol, nem világít a műszerfalon mindig minden, indul és megy. Elég jól megy, kényelmes, csendes, minden extra van ami kellhet. Motoros memóriás fűthető bőr, 2zónás digit klíma, mot. ablak, centrál, riasztó, elektr. fűthető, behajtható lesötétedős tükrök, 5seb aut váltó, tempomat, esp, gyári hifi, esőérzékelős ablaktörlő, xenon stb.
    Nem eszik sokat(persze kinek mi a sok).
    680-ért vettük, átírás után 200-at rálocsoltam némi karbantartásra meg az apróságokra amik voltak vele, de azóta szinte ki sem nyitom az elejét egy Ft-ot se költöttem rá.
    Szóval esetleg érdemes megnézni a lageszeket is.

  • a8l

    aktív tag

    válasz LuckyL #143462 üzenetére

    Ez a zöldesezüst metál, barna bőr, barna műszerfal, nincs tetőablak. Itthoni autó volt, eredeti h-s rendszám.
    Én szeretem annak ellenére is hogy nekem ez csak a helyi pár km-es utakra van. Van másik sokkal jobb autóm, amihez egyetlen féktárcsa többe kerül mint a laguna. Első sárvédők műanyagok, de a nagy része vas, és az alja sem rohad nagy meglepetésemre, sehol egy rozsda. Fogyasztással elégedett vagyok, az eddigi átlagom 13.3, de alapvetően csak pár km-es utakra van használva. Ha már messzebb pl 10-20km akkor egyből 12.5 körül van a városi fogyi. Autópályán meg alig eszik, persze ott nem járunk vele. Ha a jövő évet is kibírja akkor már megérte mégha a kukába is kell dobni, mert költeni nem fogok rá semmi nagyobb összeget. Esetleg bontott váltó 70-ig belefér de százezreket biztos nem költök rá, vezérlés kétszer volt cserélve eddig, én biztos nem fogom, benéztem a szíjhoz, elég újszerű, nemrég volt cserélve.
    Sok bajod volt vele?
    Ennek még semmi baja nem volt eddig pár apróságot azért az elején megcsináltam, pl hátsó hídszilentek gyári, azzal már nem lesz gond amig nálam van, váltóolaj 3x csere(mert 1 cserénél alig lehet leszívni 2.8L-t, motorolajcsere, kapott 6db új gyertyát és 3db új trafót, meg szelepfedél tömítés lett pásztázva, és vettem rá olajsapkát mert az is folyt. Jobbos ablaknál volt vmi kontakthiba meg a jobbos tükörnél mert az se ment, ezeket megcsinálták cserélni nem kellett semmit. Amit még megcsinálok rajta az olajcsere megint nemsokára, szűrők levegő pollen is, kap bal oldalra másik gyári xenontrafót mert egy kínait lógattak rá a lámpára a halott gyári helyett. A váltóban az SLT solenoidot ki fogom cserélni ami felelős a N-ből D-be késve kapcsolásért. Ja meg a lufi lámpa néha kigyullad, aztán elalszik magától következő indításnál, de néha menet közben is pár sec múlva elalszik, vmi kontakthiba lehet nem egyedi jelenség. Beszélő computer hangszóróját is pótolni kell mert valaki kidobta belőle, biztos sokat beszélt. Már vettem 3e ft-ért csak el kell menni érte egyébként működik a beszéd ki lett próbálva és egy gyári cabasse-s fejegység kellene még, de nem létkérdés, gondolom ez is behalt a múltban és egy simát tettek be a helyére, gyári cd táras a csomiban de még ki se próbáltam. Belseje normális szép állapotú, kívül is szép egységes, nem horpadt, nem karcos.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz roberto211 #143473 üzenetére

    Mi volt a baj vele?
    Nekem meglepően hibátlanul működik, mindig indul, minden működik és nem karácsonyfa a mászerfal, kivéve a ritkán felvillanó airbag lámpát ami elalszik magától vagy köv. indításnál.
    Még az ablakemelő kapcsolók fényei is jók, meg a klíma is jól működik.
    1-es lag azért nem ugyan az, a 2-est már elég keményre csinálták ennek volt elsőre jó töréstesztje, meg nem is rohad sehol. Alkatrész meg fillérekért van hozzá egy két bosszantó dolgot kivéve.
    1éve vettem, akkor mindent megcsináltattam, vagy én megcsináltam rajta amit úgy láttam hogy probléma, hogy később ne legyen vele gond és nincs is. Az elmúlt 1 évben a motorháztető is alig volt kinyitva.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Mágus2 #143531 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet, nagyon sokat számít a megtett km, nem múlik el nyomtalanul.
    Persze vannak más szempontok is egy autónál mint az hogy ne egye az olajat. A külső és belső állapota sokkal rosszabb egy sokat futott autónak mint egy keveset futottnak, hiába vigyáztak ár nagyon.
    Ma vezettem közel 3 év után a régi autómat(D3 A8L BFM motor), akkor 118e km-rel adtam el(0km-rel vettem 2005-ben), most 173e van benne, és romlott az állapota, igaz nem sokat de látható azért, kicsit fényesebb lett a kormány, a vezető ülés( hibákat most ne nézzük), még több kavics pötty a szélvédőn, még több kis pötty az elején. Ismerem a kezdetektől, a nejlonokat én szedtem le sok helyről.
    Mondjuk szépen megy ahhoz képest hogy ilyen öreg jószág, lehet a laguna helyett még elhasználgatnám sokadik autónak itt helyben ha olcsón vissza lehetne venni. Gázos ezért elég olcsón tankolható, olyan mintha 8-9L-t enne benzinből.
    Ha választani kéne egy kevesett futott de kicsit törött és a sokat futott között én a keveset futottat választanám. Utálom a sok km-t. Asszony h2-esében csak 16e km van és még tényleg újszerű.
    Nekem már 33 lassan 34ezer km van A8 D4-ben de jobb volt amikor még csak 5-10ezer körül járt. Apró kis nyomok de veszít az újszerűségéből. Akinek volt új autója és sokáig használta az tudja miről beszélek.

    Soha nem vennék meg 200e km -t futott vagy többet futott autót, hiába megy még az is.
    50 alatt az igazi, 100-ig még elviselhető, de 150 felett már tényleg kezdődhetnek a gondok és az autó belseje rondább lesz sokkal mint az új, hiába vigyáztak rá vagy ápolták stb.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz Mágus2 #143541 üzenetére

    Igazad van nem olyan, nem kell hozzá az első karc, elég ha kigurulsz vele a kapun a szalonból és már 25-30%-al kevesebbet ér. Én sem klasszikus újat veszek csak 0km-eset. A szóban forgó a8-ba 405km volt egészen pontosan és 1.5éve gyártották amikor megvettem, de az audi ag volt a tulaja a briefben és nem volt még forgalomba helyezve, számomra így új volt, 1/3-ad áron a listaárhoz képest.
    A mostaniban meg volt 5e km 1évesen szintén audi ag-s autó volt hasonló áron , pont annyi volt mint az előző, csak ennek magasabb volt a listaára ezért jobb volt az arány, más kérdés hogy az eur régen 250 volt ennél meg 303. Így kisebb a bukó, mert sok év múlva ugyanúgy szart se fog érni ha 3x annyiért veszem akkor se ér többet. Állapot meg azért szépen lassan romlik, most 33700km-nél azért már nem olyan mint 5ezernél, akkor még új szaga volt. De működésileg alapvetően újszerű még. Ennél végre megbízhatóságról is lehet beszélni, semmi baja nem volt 2.5év alatt. A réginek meg egy rakás hibája volt az első 2 évben, az utána vált megbízhatóbbá sok évesen, 9 évig használtam 118e km-ig. Pont tegnap mentem vele egy kört, 173e km van most benne. Kezd azért baja lenni megint, de a motor/váltó és a főbb rendszerek jól működnek.

    [ Szerkesztve ]

  • a8l

    aktív tag

    válasz htomi85 #143540 üzenetére

    Létezhet ilyen hogy valaki akár egy diesel-el is nem megy sokat.
    Pl apám vett 1 éve egy xc90 d5-öt, magánszemélytől első tulaj itthon vett végig márkaszervízes múlt, összes számla stb, 145e km volt a 10 éves dízelben. Az én 9éves benzinesemben meg 118e-rel adtam el.
    A gt-r -t 7 évesen 24ezer km-rel adtam el. Nem törvényszerű hogy mindenki évi 50ezret megy az autóval ha dízel ha nem. A legtöbb ember 10-20ezer közt megy. Céges autók futnak sokat meg egy kisebb része a magánembereknek. Énis volt régen hogy mentem egy év alatt közel 100ezret, utána meg sokáig évi 50-70 körül, de már egy jó ideje kb évi 15-20ezret megyek azt is több autóval.
    Ettől még tény hogy amit kintről behoznak az nem ilyen, azokban 3-4-500ezer van, azért mert a kereskedő azt tudja olcsón megvenni, a kevés km-es autó kint is drága, nincsenek csodák, akár a duplája is lehet árban egy keveset futott autó a sokat futotthoz képest azonos évjárat esetén.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Qru #143664 üzenetére

    Szerintem a legjobbak a ZF8HP-k, tartós, szépen vált, jól gyorsul vele az autó.
    A DSG legnagyobb baja hogy nem tud visszaváltani gyorsan többet, csak egy fokozatot, nekem nem szimpi egy automatához képest.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Qru #143681 üzenetére

    Ezektől a dsg gyengeségektől még a gtr váltója sem mentes. AMit nagyon jól tud az padló gáznál felfelé váltani a legkisebb teljesítmény visszaesés nélkül, de csak úgy közlekedni nem volt épp a legkomfortosabb.
    Én maradok az autómatánál, a 8-as zf sport módban késlekedés nélkül visszavált akárhányat és megindul az autó nagyon.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Kornel #143940 üzenetére

    Nálunk a hasonló kb úgy nézne ki hogy kezdésnek fizetsz 3M-t,után a havi 150 ezret és a végén leadod az autót.
    Németeknél meg kb 1M befizetővel és havi 31ezer részlet, két év múlva meg átülsz egy újba.
    Biztosítás így is úgyis van, elég magas egyébként. Nekem 740Eur csak a kötelező, meg 300 az adó évente.

  • a8l

    aktív tag

    válasz hobizoli #143988 üzenetére

    2000ccm felett kb azonos a kötelező itthon. fogyasztani se fogyasztanak nagyon sokat a nagy köbcm-es autók. A8-aknak méltatlanul esik az ára de hát ez van, ezért is tudok jót venni olcsón még szinte újat is.

  • a8l

    aktív tag

    válasz runner 125 #151117 üzenetére

    Azért azt te sem gondolod komolyan, hogy ha egy gs450h-val rendesen közlekedsz úgy hogy gyorsulgatsz, nyomod neki nem mint egy beteg csiga, akkor az majd 8L-t eszik, meg autópályán rendes tempónál.
    Nekem nem volt még gs-em, de több rx is volt 400h meg 450h is, valóban el tud menni 8-9L-rel de nem az a jellemző. 11L körül már elég dinamikusan lehet közlekedni, autópályán meg sokat eszik, egy rx 180-nál már 15L-t eszik, 130-140-nél még 10L. Én a lehetőségek közül amiről itt szó volt a gs450h-t venném. Azért az infiniti nem azonos minőség mint egy lexus, volt pár infinitim is, g37 cabrio meg fx50S, közelében sincs a lexusnak. HA viszont alkatrész kell akkor jöhetnek durva meglepetések, amikor egy pl egy kormánymű milliós nagyságrend (és nem is 1 milliós), meg hasonlók. Alapvetően mégis megbízható emiatt szerethetők a lexusok, a sima szerviz nem drága, csak cserélni ne kelljen semmit.

  • a8l

    aktív tag

    válasz Richard! #151861 üzenetére

    Ezzel nem értek egyet.
    Én úgy vagyok vele hogy a bontott alkatrész már bizonyított, miért ne tenném azt bele a bizonytalan sokkal drágább új helyett.
    Régi A8-amon ami 2005 forg. hely én állítottam üzembe, 3ezer km-nél felrobbant a klímakompresszor még 2005 szeptemberben. Gariban cserélték újra, de 2 év után az is beszart(mert szarul csinálták meg a mozaikban. Elhajtottak gariban, mondván már lejárt a garancia. Új kompi 240e ft volt, vettem egy bontottat, pohu-nál cserélték, a 4. mosógázas feltöltésnél (ez maradt el a moziakban) lett tiszta a rendszer.
    Ez volt 2007 nyarán, a klíma azóta is hibátlan az autóban, még tölteni sem kellett soha.
    Navi is beszart 2008-ban, vettem egy bonottat 60-ért, azóta is jó illetve sokáig jó volt, mert 6 évvel később drive mechanikát is cseréltem benne. Bose erősítő 2006-ban dobta be a kulcsot 15e km-nél 1 év után, 250ezer lett volna az új, német ebay-ról vettem egyet 100eur-ért, azóta is jó.
    Kulcs nélküli vezérlő is behalt 16e km-nél, ebből a bontott 2 évet bírt 30ezerért, utána vettem újat 2008-ban 87ezer volt ami azóta is jó, az eredeti cikkszámúból mind beszarik, selejtes konstrukció.
    Szóval nagyon is jók általában a vag autókhoz a bontott cuccok. Ha pl megsérülne egy elem a mostani 4H a8-on akkor elsőre néznék hozzá egy karcmentes bontottat színazonost, így fényezni se kell, de bármi mást is megvennék bontottban ha megéri az árát, tehát az új töredékéért adják. 3 év 2 hónap alatt még nem romlott el semmi, ez a D4 sokkal megbízhatóbb mint a D3 volt vagy az elődei.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák