- Vezetékes FÜLhallgatók
- 3D nyomtatás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen TV-t vegyek?
- Hálózati kábelek és szerelésük
- Androidos tablet topic
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vjpeti
csendes tag
válasz werszomjas #34290 üzenetére
Werszomjas, azért ne felejtsük el, hogy ezek tényleg erős és jó opelből átvett commonrail dizelek. Mennek nagyon, vezettem. De common rail. Ha kifogsz egy olyat, aminek el van kopva a befecskendezője, minden előjel nélkül egyszer csak nem indul, és lehet felújittatni a 4 befecskendezőt 50-60e forintos darabáron. Ott rögtön elúszik pár évnyi üzemanyagmegtakarítás, amivel a dízel jobb. Egyébként ha nincs időnként kitakarítva az EGR szelep, azt 80-ért cserélik (szintén ebben a motorban). Sokkal jobb a dízel, jobban megy alul, stb, de amennyit megtakarítasz, annyit tutira el is buksz, pláne ha használtautót veszel. Tehát inkább benzines szerintem. Nekem bevált a turbó-benzin, semmi baja nem volt soha, bár ez 2.3-as.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz bitpork #34318 üzenetére
A kompresszorral annyi a probléma, hogy sokkal rosszabb a hatásfoka. A turbófeltöltő a kipufogógáz mozgási energiáját hasznosítva segít be a feltöltésbe, míg a kompresszor hajtása plussz energiát igényel. És ráadásul csak elvben egyszerűbb kompresszort tenni a motorra. Nem véletlenül használnak turbófeltöltőket inkább. De egyébként egy átlagembernek nem való. Én pontosan tudom, hogy ha nem hajtod a kocsit, mész pályán 120-130-al, NEM* is tölt a turbó, mégis pirosra izzik a leömlővel egyetemben, a feltorlódott kipuffogógáz hő és mozg.energiája miatt. Autóbuzik pontosan tudják hogy nem szabad ilyenkor leállítani, de egy átlag sofőr nem, nála egy turbó nem bír ki 100.000 km-t sem.
*saaboknál nem.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz Laraxior #35362 üzenetére
2.3 turbó is így fogyaszt, viszont városba semmi értelme a nagy autónak. Párom 1.3 vvti aut. Yarisával járok, az 6-6.5 liter (város!). Ugyanolyan dinamikával hajtom (=nem hajtom) mind2-t, magyarul 55-el, meg ahogy a forgalom engedi. Kisköbcentis benzines jó alternatíva annak aki fél a dízel meghibásodásától, költségektöl, de jó fogyasztást akar, és nem szeret száguldozni. Viszont nem minden autóra igaz, pl clio 1.4 16V (98le), VW 1.4 16V (75le)-> ezek pl inkább 8-9 liter.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz .:Kristian:. #35454 üzenetére
Inkább nézz egy sima 2.0 ghiát, xenonnal, mindennel, jobban jársz : )
Nem kell mindenféle műbizonylatokat hordani magaddal, nem kötözközik a rendőr, nem kötözködnek műszaki vizsgán, stb...[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz zolikaDB #35457 üzenetére
Nem rossz, csak az ilyen régi, ritka autókhoz necces beszerezni alkatrészeket már, meg hiába költesz rá, ugyanennyit fog érni utána is. Nem beszélve a motor besorolásáról, stb. Ha már sok adót fizetsz, meg kötelezőt a kW-ok miatt, ne egy olyan autó miatt tedd, aminél a váltófelújítás ára vetekszik az autó árával, stb
-
vjpeti
csendes tag
válasz .:Kristian:. #35605 üzenetére
Én Passatra szavazok, kényelmesek, nagy, szép belül is, felszereltek nagyon. Abból átülni egy Swift Sportba olyan érzés mint egy játékautóba ülni (ne sértödjön meg senki, nyilvánalóan nem ugyanaz a kategória, aki a nagyhoz szokik, abban kialakul egy ilyen érzés.) Persze a passatbol a tdi nem fog ugy menni mint a swift, de nem is arra való. Van annak is sportverzioja, 4.0 W8.
Jettából vannak TSI-k, azokra szavaznék második körben, de az 1.6-al is bőven el lehet boldogulni, annak soha semmi baja nem lesz. -
vjpeti
csendes tag
válasz zolikaDB #35731 üzenetére
Az alkatrészek semmivel nem kerülnek többe! Kezdve ott hogy a futómű/fék az B vectra alapokon nyugszik, ugyanez a 288-as tárcsa van azon is elől (nem teljesen mert csak 1.6 16V vagy nagyobb motoroson). A saabok elég strapabíróak amúgy, kis fordulatú motorok, a váltó ennek megfelelően van áttételezve, ezáltal nem pörögnek, nem esznek sokat normális használatban. A benzin turbók láncos vezérlésűek és nem az elszakadós pdtdi fajta. Ha a turbóval nincs gond, nagyon melléfogni nem lehet vele. Enyémben van 304.000km, "eszi" is sajnos az olajat, 0.5 liter /olajcsere (12-15e km). Az elektromos berendezések sem romlanak el, kivéve a pixelhibát a fed.számitogépkijelzőn, de azt örökgarival 30ér kicserélnék, ha érne annyit bárkinek is. Én csak ajánlani tudom.
-
vjpeti
csendes tag
Ja, bele, így akkor lett mint egy E merci vagy A6. Nem beszélve a motorokról, amik kb ott kezdődnek lóerőben, ahol a vectráknak vége van. Felszereltségben pl egy B vectrából a fullos nem tud annyit, mint egy 9-5 SE. Lényegében nem is tudhat, nem létezett se kétzónás klíma, se szériában fűtött bőr ülés, se sötétedő tükör, se fejlégzsák, stb stb stb. Kár sorolni, én ismerem mindkét autót, úgy néz ki ez kettőnk közül csak rám igaz. És akkor a sok apróságot meg sem említem, a hátsó légbeömlőktől kezdve bla bla bla...
-
vjpeti
csendes tag
-
vjpeti
csendes tag
Én nem azt mondtam hogy nem megy, hanem hogy felül nem megy. De normális hétköznapi használatban, ha nem forgatod 3-3.5 fölé, akkor 1.2-es létére nem rossz. Ezt én annak tudatában és tapasztalatában írom hogy az enyém nem 16 hanem 8 alatt van 100-on, és 3-szor olyan erős. De pl 1.3-as Swift II-höz képes kis fordulaton nagyon dinamikus.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz Integra #35943 üzenetére
Azt nem a gyártó dönti el hogy milyen motor legyen benne, hanem a piac, ahhoz próbál alkalmazkodni. Kapható volt 2.0 benzines is, mégsem vette senki. Ilyenek az igények, 1.2-ből meg 1.4 tdiből fogyott a legtöbb. Ugyanígy van a swiftekkel, abból is majdnem mindenki 1.3-ast vett. Olcsó kisautókba nem vettek nagy motort, a csúcsmodellt meg csak ritkán, mert annyi pénzből megvehette az 1 vagy 2-vel nagyobb modellt ugyanabból a márkából.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz Integra #35945 üzenetére
Persze, de melyik az a gyártó, akinek nincs alulmotorizált típusa a kisautójából? A vw nem azért csinálta az 1.2-est mert direkt gyengét akart, hanem mert ez volt a leggazdaságosabb (ennyivel is olcsóbb lehetett) Az 1.6-os motor -1 henger. Nem kell csomó új gyártósor meg évekig tartó fejlesztés, se alkatrész (dugattyú stb).
A kamiont meg tudja előzni 131-el is, hiszen azok 90 (vagy 95? nem tudom) le vannak szabályozva. Én sem szoktam 130nál többel előzni, se menni, pedig még egy 100-assal meg tudnám toldani a sebességet. Amugysem lehet 130nál többel menni Erről amit irtál az jut eszembe amikor megyek a belsőben (előzök) 130-al és beáll mögém valami 1.6-os fos és elkezd levillogni.[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
Felesleges vitát indítottam el az 1.2 HTP "megvédésével" Mivel itt akinek jobb van, az leginkább fikázza, hogy az nem megy, szar, alulmotorizált. Még talán jogosnak is mondhato. De kinek milyen igényei vannak. Van aki beül, és elmegy munkába vele meg vissza. Néha kitéved országútra, megy 90-el, pályán 130-al. És? Ha neki az elég, legyen boldog vele. Kicsit úgy van ez az egész beállítva, mintha htp fabiák tartnák fel minden zöldnél az elindulni készülő sort és ugyanezek előznének 2km/h sebességkülönbséggel.
-
vjpeti
csendes tag
válasz Integra #36099 üzenetére
Manuális váltó, lol, azért zörög ugy az integrákban a váltó mint bármelyik rönóban mert a honda annyira tud váltót csinálni . Haver vett egyet, zörgött, észre sem vette, én kérdeztem rá hogy miért zörög ilyen kevés km-esen. Ráírtunk neten pár emberre, és kiderült hogy mind ilyen.
-
vjpeti
csendes tag
válasz tboy93 #89080 üzenetére
Ja, párom 2006-os Yarisa van szintén 1.3VVTi, városban 6.0, országúton 5.0 a TANKOLT! fogyasztás. Ugyanilyen felhasználás és vezetési stílus mellett az én Saabom (2.3 turbó) 11 és 7 liter.
(Így szépen be is van osztva, városban kisautó, országúton nagy.)
A Micra pedig nem összevethető a Yarissal (előző páromnak Micra volt), sokkal kisebb, fapadosabb, fogyasztásra ugyanaz kb.[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz tboy93 #89099 üzenetére
Ez a fajta.
Újonnan lett véve, a legmagasabb felszereltséggel (digitklima, kulcs nélküli, sok lufi, ködlámpa, tolatoradar (minek?), robotizált váltóval. Van benne 120.000km, eddig semmi baja nem volt még. Azt mondjuk érdekesnek találom, hogy a régiben az 1.3 vvti-hez hátul tárcsafék járt, ebben viszont nem. -
vjpeti
csendes tag
válasz !Overdose! #120042 üzenetére
Igazán nagy baj azzal sincs, ki kell cserélni 80.000-enként az olajszivattyút hajtó tengelyt kb 15.000 forint és 2 óra rászánásával, és meg van előzve a probléma
A PD elemek meg simán kibírnak annyit, amennyit a CR befecskendezők.Megéri kicsit utánaérdeklődni a hibáknak a legtöbb tök egyszerűen kis odafigyeléssel és minimális költséggel elkerülhető, tényleg a legjobb példa ez a 6-szögletű tengely cseréje.
Az igazság az, hogy bármelyik CR tdi-re is rá lehet verni 3-500.000-et, ha kifogja az ember.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz hobizoli #120109 üzenetére
Csak azt elfelejted, hogy a Passatokba/A4-esekbe RENDES V6 motorokat tettek, nem helytakarékos (problémás, túlmelegedő) VR6-ot, ehhez alakították ki az egész motorteret, stb. Most nyilván nem csak a 2.8-as miatt csinálták így, hanem inkább a 2.5TDI miatt. Abból pedig nagyon sokat el is adtak, Audiban végképp.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz hobizoli #120119 üzenetére
Persze, tudom hogy vannak ilyenek. De ha belegondolsz, a Passat méretű, meg nagyobb autók 90%-ában hosszában van a motor, akkor is, ha elsőkerekes. (Abba a 10%ba az én 9-5-öm is benne van, mint kivétel)
Ha a passatot az auditol függetlenül nézzük, ott volt a motor, váltó a golfokban stb, nyugodtan szerelhették volna ebbe is így.
Csakhogy a passat 90%-ban A4. És akkor visszafele kell jönni gondolatban: A8, A6, A4.
Ezekben nagyon sok közös motor van, legyen az a 2.4, 2.6, 2.8, 2.5TDI, vagy 1.8T (A8ban nem).Nyilvánvalóan az Audinak, meg egyik gyártónak sem érdeke, hogy külön váltót, motortartóbakokat stb fejlesszen ki ugyanahhoz a motorhoz csak azért, hogy keresztbe szereljék be. Az egész karosszériát, motorteret, kábelköteget úgy tervezték, hogy hosszában lesz a motor, nyilván ez volt az egyszerűbb megoldás. Ez a váltó téma amúgy is kényes kérdés, mert ott az indítómotor, a kábelei, a féltengelyek, a rudazat, stb.
Egyébként nem hiszem hogy bármi előnye származna a passatnak attól, hogy keresztben lenne benne a motor.
A 2.5TDi tényleg nem jó, de most nem a mai, 3-4-500.000et futott motorok meghibásodásárol van szó, hanem az újkori tervezésről.
Az alfánál meg a 155-ös idejében mindegyikben keresztbe volt a motor, a 166-ban is, pedig elfért volna hosszában. Az autógyárak igyekszenek nem túlbonyolítani (saját gyártásuk számára) a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz fenergie84 #120312 üzenetére
Valóban, rosszul emlékeztem. Mindenesetre szerintem már jobban figyelnek mindenhol ezután a cikk után.
-
vjpeti
csendes tag
válasz rwin5 #120315 üzenetére
Apámnak van egy 18éves Ventoja 130.000km-rel.
Egy haveroméknak pedig 14éves Golf IV 100.000-rel.
Egyik autó sem tekert, újkorukban kerültek a mostani tulajhoz.Meg nekem egy szintén 14éves szintén benzines autóm 320.000-rel
Ezt viszont a kereskedő visszatekerte 120.000-rel, de a szervízkönyvet a kesztyűtartóban hagyta anno, így nem volt zsákbamacska, továbbá ismertem is az előző tulajt.[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz rwin5 #120320 üzenetére
Nálam 5 éve van, ezalatt belekerült ~50.000km. Akkor volt benne 283.000, most van benne 330.000 (sorry, a 320.000 az elözö szervízkor feljegyzett volt.)
Amikor megvettem pár szilentet kellett cserélni meg 2 db hátsó lengéscsillapítót, továbbá kapott egy szett új féket, körbe.
Önszorgalomból felújítottam az indítómotort, és egy termosztátcsere volt még 2éve.
Ezen kívül csak az 5db olajcsere, 10.000enként kb.
Minden része tökéletesen működik, én nem gondolnám hogy sokkal többet kell rá költeni, mint egy 150-200.000km-t futott autóra. Itt inkább az a kérdés, hogy az előttünk eltelt km-ek alatt mennyire volt gondos tulaja az autónak. Ha mindent rendben tartott, javíttatta időben, és nem széthullófélben adta el, akkor nem feltétlen kell számítani hatalmas költségekre.
Én személy szerint még új téli+nyárigumiszettet hozzáadva sem költöttem el 350.000-nél többet rá, 5 év alatt.(Saab 9-5 2.3t, a 20 legrosszabb motor egyike ugye )
[ Szerkesztve ]
-
vjpeti
csendes tag
válasz máyköl #135514 üzenetére
Az hogy nincs se multikormány, se 4 elektromos ablak nem ritkaság.
De Te, aki 1.5M-ért néz autót, nem hinném hogy megvetted volna bele új korában mondjuk 80-ért a multikormányt, 50-ért a hátsó el. ablakot, stb. És ezek még viszonylag olcsó extrák.Nem az autó hibája, hogy a vevőnek nincs pénze/nem akar többszázezres felárral venni egy autót, csak hogy legyen hátul is el. ablak, ahol lehet senki nem is ül soha, vagy legyen multikormány, mert nem birja kinyujtani 30centire a kezét.
És akkor hol vannak még a drága extrák, amik nem mellesleg a biztonságot szolgálják: ESP? Xenon? Új korukban ezek ketten majdnem 500-ba kerültek...
Egyébként meg nézz Highline/GTI kivitelt vagy értelmes (értsd nem 1.4 1.6) motorral keress autót, és máris sokkal felszereltebbeket találsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen