- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Dell notebook topic
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Radeon Anti-Lag 2 néven tér vissza az Anti-Lag+
- Asztrofotózás
- iPad topik
Hirdetés
-
Így fest a Steel Effigy korai béta változata
gp A külső nézetes hack&slash akciójáték az előzetes információk szerint PC-re érkezik.
-
Két projektorral bővül az Acer Vero család
ph A lézeres elven működő és 4K felbontást kínáló környezetbarát egység a HL68 családba érkezik.
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Kicsit off leszek, de szorosan kapcsolódom azért a témához. Vezetni tanulok jelenleg, a KRESZ vizsgát már abszolváltam. Most kéne kiválasztani, hogy milyen autón tanuljak. Abszolút nem értek hozzá. 2 dolog merül fel: dízel/benzin, forma: sedan/kombi stb.
És a lehetőségek:
- Ford Focus Combi, dízel
- Renault Thalia, dízel
- Suzuki SX4, benzines
- Suzuki Ignis, benzines
- Daewoo Lanos, benzines
- Opel Corsa, dízel
- Honda Jazz, benzines
- Fiat Qubo, dízelEzek közül a Fiatot és a Fordot láttam élőben, azok eléggé elriasztottak, előbbit túl nagynak, utóbbit túl hosszúnak találtam.
Melyiket javasoljátok ezek közül?Előre is köszönöm a véleményeket!
-
albiosz
őstag
válasz Tökmindegy #23475 üzenetére
Munka miatt kéne a jogsi, lassan 25 leszek. Nekik egyébként egy régebbi sedan Astra van, a kezdeteknél majd előfordulhat nálam.
-
albiosz
őstag
Nem Pesten tanulok, Vácon egy kisebb (? mihez képest ugye) iskolában. Próbálok utánajárni az oktatóknak, szerintem is az a legfontosabb, kettőt ismerek csak és pont a Fiat és a Ford tulajokat, de nem akarok feleslegesen ki..... magammal, hogy ekkora autókon tanuljak.
A többieknek is köszönöm szépen a tanácsokat! Egyelőre a Hondára hajlok, de még informálódom.
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Mi a vélemény erről? Első autó lenne, bár már 26 vagyok, jogsi is csak 2 éve van, eddig egyszerűen nem volt rá szükség. Ennyiért van jobb?
-
albiosz
őstag
Urak!
Hol szoktatok online pályamatricát venni? Az autópálya honlapján nem enged regisztrálni valamiért. Autopalyamatrica.hu pl. jó lehet? Úgy látom külső cég üzemelteti.
-
albiosz
őstag
válasz szőröscica #96540 üzenetére
An unexpected error occurred...
Na majd halnap rápróbálok még.
-
albiosz
őstag
Urak!
Mik jelenleg a kötelező tartozékok egy autóban? Amikor vizsgáztam KRESZ-ből (kb. 2 éve), akkor háromszög és elsősegély doboz volt. Ez a cikk is ezt erősíti meg, bár nem tűnik a legmegbízhatóbb forrásnak, meg dátumot se látok.
Mit tudtok erről?
-
albiosz
őstag
sziasztok!
egyszerű kérdésem: az új akksikat feltöltve árulják? esetleg ez lehet márkánként eltérő?
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Szeptemberben jár le majd az első év a kgfb-men. A jelenlegi biztosító (köbe) netrisk alapján majdnem a legdrágább lenne hosszabbítás esetén. Ha viszont újat kötök náluk, akkor a legolcsóbbak.
Vajon fel kell mondanom a jelenlegit vagy simán előrendelem az újat és mindenki boldog?
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Benzines kombit keresek. 2008-as évjárattól 1M körül. Van rá esély vagy várjak még pár évet? Régi swiftből ülnék át. Gondolom hasonlóan hülyebiztos autót nem találok, de mit ajánlanátok? Sajnos fontos, hogy hülyebiztos legyen, mert nem értek hozzá. Az éves szervizeket a swift is megkapja becsületesen azért. Fogyasztás természetesen fontos, szinte csak pályáznék vele, évi 7-8K km max.
Lacetti, Nubira, G Astra jött eddig szembe Hahun. Ezek közül ajánlott-e valamelyik? Esetleg más tipp?
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Apósom régi swiftjét sajnos összetörték hétvégén, gtk. Gyorsan kéne valami helyette. 800-900k körül mit ajánlanátok? Szigorúan benzines kéne és sajnos nem tudom meggyőzni, hogy teljesen jó lenne 2003 körüli évjárat. 2005-2006 a preferált. Fabiat nézeget, meg Dákó Logant. Utóbbiról próbálom eltéríteni.
Miben gondolkodjunk még?
-
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #169662 üzenetére
5-ös szekvenciális. 2003-as 1.4 Fusion.
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #169672 üzenetére
Kósza ötlet volt csak az automata, elengedte.
Erről mi a véleményetek? [link]
-
albiosz
őstag
válasz bankviktor #169811 üzenetére
Ford topikban bajnokpityu járta körbe a témát, keress rá! Mondeo, Passat rémlik, hogy oké. Árakat nem ismerem.
-
albiosz
őstag
válasz albiosz #169683 üzenetére
Sziasztok!
Megnéztem apósnak ezt a fusiont, sajnos nem magyar, jelenleg nincs rendszáma. Viszont állapot és osztrák papírok alapján igéretes. Lehet, hogy beleugranánk. A kereskedő mindent intézne. Alku miatt jó lenne tudni, hogy mennyi a regisztrációs adó. Találtam ezt a kalkulátort: [link]
Minden egyértelmű, kivéve a környezetvédelmi osztály. 2006-os 1.4 fusionnál szerintetek mit kéne választani?
Ilyenkor a regisztráció után kap rendszámot és nekünk csak az okmányiroda marad, ugye? Eredetvizsgát kiváltja a regisztráció?
Sosem vettünk még külföldi autót, mire érdemes még figyelni a papírozásnál?
-
albiosz
őstag
válasz bitpork #169879 üzenetére
Köszi! Sajnos mindez problémás, mert vidéki és szabi meg alig van, nekem is. Ha ennyi a hibalehetőség, akkor valszeg elengedjük. Találtam pár magyart, megnézzük előbb azokat.
pl. mit szóltok ehhez? [link]
Drágább, de 4 évvel fiatalabb is, mint az előző. Gondolom 1,5-ért elhozható. Kereskedő ez, de nem sz*rozik a rendszámmal se, alvázszám is kint van.
[ Szerkesztve ]
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Édesapám szeretne egy magas építésű autót tolatóradarral. Más elvárás nincs, egy 20 éves f astra 1.4 benzinből ülne át és keveset megy, tehát benzines kellene.4M a határ és max 3 éves lehet.
Suzuki topikban már érdeklődtem, Vitara/Scross vonal ugrott be, talán már új is kijön ennyiből.
KIA Stonic esetleg? Vagy bármi más ötlet? Én újra szavazok inkább.Légzsák, meg elöl villanyablak, manuál klíma azért jó volna. Extra igény a tolatóradar csak.
-
albiosz
őstag
válasz Gabesz87 #175353 üzenetére
Nem hülyeség, köszi! Megmutatom majd neki.
(#175354) rbalint88: ez az utólagos jó ötlet. bevált cég tipped van erre? Mondjuk kérdés, hogy mennyire lenne esztétikus Vitarán pl., meg garancia szempontból problémás-e. Ennek utánajárok a topikban.
(#175356) kisza25: köszi! Dacia kizárt, erről beszéltünk régebben vele. Rossz emlékei vannak még a szoci verzióról. Tudja, hogy már kvázi Renault ez is, de nem szeretne. Pedig ár-értékben szerintem se rossz. Ignis szerintem nagyon ronda, de megkérdezem majd. -
albiosz
őstag
válasz tboy93 #208923 üzenetére
Világos, köszönöm. Akkor ezzel kalkulálni kell, ha modern járgányt szeretne valaki. Vagy van kivétel? Vennék majd valami még garanciális autót, bár ~2 év még van a mostaniban, addig nem sürgős. KIA/Hunyadit nézegetem főleg a garancia miatt, esetleg K Astra, Focus, netán valami TSI (ott azért már vastagabban fog a ceruza az áraknál és szerviznél is).
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #209160 üzenetére
Akkor mit vennél a mai (max 5 éves) turbó benzin mezőnyből? Hasonló méret érdekel mint az 5 ajtós fóka.
-
-
albiosz
őstag
válasz molnarpeter #209167 üzenetére
1.0 és valami hibrid van csak sajnos.
,,MQB platformos T(F)SI"
Ez évjáratfüggő, hogy mikortól ilyen? Fogyasztàs mondjuk észszerű kereteken belül nem szempont, keveset megyek.
-
albiosz
őstag
válasz Paxker315 #209176 üzenetére
Tetszenek nagyon a Toyoták, de nem kevés az a 116 ló? Kombi teszteknél karcsúnak találták és nem sokkal könnyebb az 5 ajtós sem.
#209178 Tothgera30: K Astra 1.4T-vel a listámon van. Sajnos úgy látom már ez is kifutott, 1.2T 3 henger van 2020-tól, utána meg már a PSA-s L Astra.
[ Szerkesztve ]
-
albiosz
őstag
válasz pècsimunkás #209189 üzenetére
Hiszek neked/nektek. 1.6 szívóm van, annál nyilván fürgébb lenne, de szeretnék komolyan előre lépni. Próba lesz nyilván. Most kicsit kivárok, lehet, hogy csak ~2 év múlva veszek.
Te hány km-nél tartasz? Volt bármi említésre méltó javítás a kötelezőkön kívül? Kokszosodás? Kár, hogy csak 3 év garit adnak.
-
albiosz
őstag
válasz pècsimunkás #209194 üzenetére
Köszönöm az infokat. Azt olvastam róla, hogy a konkurenciánál (fóka/koreaiak) keskenyebb. Hátul hogy alakul, szoktak ülni mögötted? Meg fogok nézni egyet mindenképp.
Gyűlik a lista (nem sorrend):
- Corolla 1.2T: hely és erő próbálandó
- Tipo 1.4 T-JET: no koksz, régi technológia
- KIA 1.5 T-GDI: hosszú gari szimpatikus, de lehet szükség is lesz rá
- VAG 1.4 TSI (Leon esetleg Golf): ajánlottátok, de azért erről is olvasni mindenfélét, szerviz drágább
- Astra K 1.4T: 2017 utániak jobb hírűek már, mint a korábbiak
- Fóka 1.5 EB: 2018 utániak jobb hírűek már, mint a korábbiak -
albiosz
őstag
válasz footy #209230 üzenetére
Köszi az infokat, tanácsokat!
- Tiponál mit jelent a gyakori vezérlés csere? Azt tudom, hogy olcsónak számít az alkatrész hozzá.
- Látom az újabb Leon, Golf már 1.5 TSI. Az is kerülendő?
- Astránál anno olvastam egy régebbi összefoglalódat, figyelek majd.Fogyasztás kevésbé érdekel, 2-3 liter eltérés ide-oda szinte mindegy a mi futásunknál.
Neked van még valami titkos tipped, amire nem gondoltam? Turbóbenzin, ferdehátú, de hátul minél több hely jó lenne (2 gyerek).
-
albiosz
őstag
válasz footy #209279 üzenetére
Köszönöm ismét az infokat és a minivan tapasztalatokat is! Elolvastam a bejegyzésed, de arra jutottam, hogy számunkra felesleges ez a kategória. Kevés van belőlük, így nyűg esetén nehezebb lehet olyat találni, aki tényleg ért hozzá. Egész nagyok a gyerekek is (tavasszal 6 és 3 évesek lesznek), így hátul a 3. ülés sem annyira szempont, mert nem ül közöttük senki már. Inkább a lábtér fontos. Ebben diegho kolléga tapasztalata irányadó lehet, de persze úgyis megnézzük majd mi is, alacsonyabbak vagyunk nála. A Skoda Scalat azért felvettem a listára. Van egyébként valami átfogó és megbízható méret összehasonlító oldal, mondjuk mint kerékben a wheel-size.com?
Ránéztem azért a bejegyzésedben tárgyalt típusokra, 2017+ és benzin szűrővel:
Zafira: túl nagy (hosszabb és szélesebb, mint a Focus kombim), itthon is kevés az eladó benzines (26 találat).
Touran: túl nagy szintén, drága (7,5M a legolcsóbb, de inkább 8,5 és fölötte), kevés a benzines (18 találat)
A franciákkal kapcsolatban van némi aggodalmam, de ránéztem:
Scenic: a Grand túl nagy, a ,,sima" méretben már alakul, de még mindig elég hosszúnak tűnik és mindössze 5 eladó példányt találtam. A motorról írtad, hogy keveset tudni még, lábtér is kicsi így ez szintén kizárható esetünkben.
C4 Picasso: ez ha minden igaz 4438 mm, mm-re egyezik a Fókával. Kicsit rövidebbet szeretnénk, de talán ebben még lehetne fantázia. Franciáktól ódzkodásomat félretéve még tetszik is. Viszont összesen 1 eladó példány van (Picasso), az is automata, mi manuálisat szeretnénk.
Ezek a franciák egyébként elég nehezen kereshetőek. A Scenic még csak-csak, bár tele volt Grand találatokkal a ,,sima" találati lista is. Viszont a C4 az feladja a leckét (bár lehet csak nekem). C4 Picasso, C4 Spacetourer? 2018 után fut Spacetourer néven? Hahun külön van Grand kategória is, de a ,,simában" is csak Grand példányok vannak benzinesre szűréssel. -
albiosz
őstag
válasz footy #209359 üzenetére
Ha szembe jön, nem lehetetlen, hogy kipróbálom. Viszont valószínűleg elég keveset adtak el belőle, mert pang a hahu az ürességtől és úgy látom 2022-ben ki is futott. Sarki szerelőkre így nem biztos, hogy szívesen bíznám, márkaszerviz meg nem olcsó mulatság. Nem értek az autókhoz, így talán érdemesebb valamilyen tucat típusban gondolkodnom, amit egyrészt minden szerelő jól ismer, másrészt van körülötte komolyabb felhasználói kör, ha valami nem oké, akkor könnyebben tudjak infot szerezni.
Isten őrizz, hogy hitvitát indítsak az automata kontra manuális kérdésben. Manuális előnyben részesítése is a fentiekre vezethető vissza. Egy egzotikusabb automatához valószínűleg nehezebb szerelőt találni és hiba esetén drágább a javítás. Előnyét (kényelem) nem vitatom, bár sosem próbáltam egyet sem. A váltogatással egyébként nincs problémám.
-
albiosz
őstag
válasz BigBlackDog #209985 üzenetére
G7 mikortól kettős befecskendezésű?
-
albiosz
őstag
válasz grizlisandor #210012 üzenetére
Persze, de ha nem muszáj... Pénz, idő, macera.
-
albiosz
őstag
válasz rbalint88 #210218 üzenetére
Egészen biztosan le lennék nyűgözve egy ilyenben. Viszont mások vagyunk, nekem nem szenvedélyem/hobbim az autózás és keveset is megyünk. Nincs túl sok gond a 20 éves Focusszal, de az se lesz fiatalabb és azért ha picit csendesebb lenne, ha lenne tempomat, ha picit jobban menne stb. Szóval fiatalítanék, a lenti szempontok ,,hatso labter kicsi, belter kicsit muanyag, fenyezes es szelvedo serulekeny" közül nekem a lábtér lényeges, mert hátul van 2 gyermek, igaz még csak 5 és 2 évesek, de én hosszú távban gondolkodom. A fényezés a hosszú táv miatt szintén fontos lehet. Kombi nekünk már feleslegesen nagy, pár hónapja eladtuk a babakocsit, megfelelő lábtérrel egy 5 ajtós elég lehet. Másik szempont, hogy nem értek az autókhoz, tanulni is járok ide, tehát ha nem garanciális autót veszek, akkor olyan célszerű, amit a sarki fűszeres is tud szervizelni, egy összkerekes automata nem ilyen. Meg évi 10e km alatt szerintem felesleges egy ilyet fenntartani. Tehát a 20 éves Fóka és e között félúton gondolkodom. Golfot lábtérben nagyon dicsérik, még a Leon is listán van, az végülis egy latin budget Golf.
-
albiosz
őstag
válasz rbalint88 #210226 üzenetére
Köszönöm a tippeket. Egyelőre nincs konkrét árhatár, meg most talán célravezetőbb kicsit kivárni, hátha esnek az árak. Néha megfordul a fejemben az új, de talán felesleges a mai tartósnak kevésbé tekinthető ligából venni és évekig márkaszervizbe hordani, vastagon fogó ceruzás számlákat fizetni.
#210232 rbalint88: tyű, nagyon magas vagy?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Destiny 2 (Xbox One, PS4, PC)
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Politika
- Autós topik
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Linux kezdőknek
- Suzuki topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen