- OLED TV topic
- TCL LCD és LED TV-k
- Steam Deck
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen SSD-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
NeoPampalini
aktív tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, idén lesz jogsim, de már jó előre felmérném a terepet, hogy milyen kocsit érdemes venni. Hál' az égnek, ez nem PC hardware, ami most jó, év végén/jövőre is az lesz.
Keret kb. 600k + rendberakásra, ha megszorítom magam, akkor még max 150-200k (bár remélem, nem lesz ennyire szükség). Egy dologból nem tudok engedni, kombi autóra van szükségem, mert valakinek a zenekari cuccokat is hurcibálnia kell majd.
Első nekifutásra G Astrákat néztem, ezek mennyire problémásak? Motor kapcsán több - asszem népítéletes - vélemény alapján az 1.2 gyenge, 1.4 so-so, az 1.6-tal már vállalható. Mit gondoltok? -
NeoPampalini
aktív tag
Sziasztok!
Mivel dugába dőlt egy ismerős kocsijának megvétele, így "kénytelen" vagyok másfelé nézelődni. A vételárra 500e Ft van (+ kb 200e minden másra, első szerviz, átírás, satöbbi). Ócsa-Bp közti ingázás lesz az elsődleges cél (fog a fene egy órát volánbuszozni a Népligetig, és onnan még BKV...), viszont továbbra is kombi kell a zenekari cuccok hurcolása miatt (tehát fontos a nagy raktér), illetve havi 1-2 alkalommal hosszabb táv lesz (Nógrád és Zala megye felé), saccra olyan évi 20k km körüli megtett úttal számolok.
Ebben az ársávban nem túl változatos a kínálat, figyelembe véve, hogy Bp-i vagy Bp környéki autót nézek, ahova könnyen eljutok megtekinteni. Ford Focus/Mondeo, Opel Astra G, 1-2 Opel Vectra, Honda Civic Aerodeck, Toyota Corolla, VW Golf/Polo/Passat, ilyenek vannak. Csodát nem várok ilyen idős kocsitól, vigyen el A-ból B-be, ne essen szét alattam még pár évig, azt' rendben vagyunk.
Ha van "best buy" ezek között, akkor melyik? -
NeoPampalini
aktív tag
Köszönöm az eddigi válaszokat a kérdésemre. Felmerült még egy típus, VW Passat B4, egyik kollégámnak van ilyen, teljesen meg van vele elégedve. Nekem mondjuk kérdéses, hogy ezekből mennyire találni olyat, ami nem lepusztult melósautó. Illetve ezekből többnyire dízelek vannak, itt a dilemmám a szokásos "megéri-e x km-es távra a dízel". Napi kb. 60 km-ről beszélünk.
-
NeoPampalini
aktív tag
Nem egyszerű dolog ez a használtautó keresgélés... 1-2 éve alapított (és/vagy 23x átnevezett) nevenincs "murvás telepek", borzasztó vélemények a nepperekről, roncsokról, a megtekintés és adás-vétel közti időben "eltűnő" dolgokról (és itt még a szinte biztosan visszatekert km óra a "legkisebb" gond)... Magánszemély hirdetését alig találni, bár az sem biztos, hogy jobb.
A múltkorit kiegészítve, most ugyan benzines kocsit keresek, de nem zárom ki a dízel lehetőségét (azt azért nem hinném, hogy 4-5 éven belül cakk-pakk kitiltják a dízeleket a fővárosból). Hasonló vonalon mozogva (nagy kombi, ilyen Mondeo/Passat méret) mi az a motor/konstrukció, ami kerülendő? Mit tudom én, turbómotoros szopórollerek és társai? A keret 500-550e pénz csak a kocsira (a járulékos költségekkel/szervizzel számolok, arra van lóvé ezen felül).
-
NeoPampalini
aktív tag
Jó, hogy van ez a Facebook, most már tele vagyok rémtörténetekkel a régebbi dízel kocsik kapcsán, őrület.
Viszont az elmúlt pár napban talán sikerült alaposabban átgondolni néhány dolgot:
- megszabadulok egy kiadásomtól ettől a hónaptól, így a kocsira a tiszta keret 650e pénz
- nem feltétlenül kell nagyon nagy bálna, így "normál" kombi is jöhet
- benzines, 1.6 - 2.0 literig (1.4 van egy rakás, de az nem gyengusz egy nagyobb, akár 1.1-1.3 tonnás bódéhoz?)
- nem vagyok sem ország-, sem pedig márkabuzi, bármilyen értelmes autó szóba jöhet (ekkora keretből meg talán szinte mindegy???)
- felszereltség: első autóm lesz, ergo nagyjából tök mindegy, legyen benne szervókormány, a többi csak hab a tortánÍgy kb. ilyenek maradnak, mint Ford Focus mk1, Citroen Xsara Break, Fiat Marea/Palio/Stilo. Valami nyűgje mindegyik típusnak van, vagy rohad, vagy az elektromos kütyük rakoncátlankodnak, vagy a belseje lelakott. Jófelé kapisgálok?
-
NeoPampalini
aktív tag
Bp-n magánemberek úgy látszik, nem nagyon hirdetnek, vagy olcsón, "a merítés legalján"... Ergo "muszáj" megfontolnom, hogy kereskedésből is nézzek kocsit.
Ezekről a kereskedésekről tud valaki mondani bármit?
- Made in Europe Kft. (1152 Budapest, Régi Fóti út 28.) (céginfó szerint pár éve működnek, előzményükről nem tudok semmit)
- Flex-Autó (IV.ker Budapest, Külső Szilágyi u. 46.) (erre semmilyen céginfót nem találtam)
- Opticar Kft. (2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 29.) ('99 óta működik, tizensok éves netes bejegyzések szerint van/volt valami közük a Totalcar-hoz!?) -
NeoPampalini
aktív tag
válasz molnarpeter #153267 üzenetére
Ismerőstől lett volna egy - az olcsóságán kívül nem sok tulajdonsága miatt vonzó - ezredforduló előtti, benzines VW Polo 1.6 kombi, de arról egy osztrák kirándulás során gyanús körülmények között a sógor rendőrök levették a rendszámot, nekem nem tetszik...
Más nincs, szóval marad a nézelődés/kiválasztás/megnézés kombó.
-
NeoPampalini
aktív tag
Erről az autókeresésről csak annyit, hogy 450-650e ársávban Ford Focus 1. gen., Opel Astra G (1.6 benya, kombi) vonalon 2 darab (!!) hirdető volt bp-i magánszemély, a többi nepper.
Meg csatlakoztam néhány "óccsó használtautó" témájú FB csoporthoz is, te jó ég, amik ott mennek, meg azok az alakok, hát elhűltem többször...
Ja, amúgy van kiszemelt tütü, elvileg nagy baja nincs, beszéltem a tulajjal is, szerintem nem lesz annyira para. Jövő hét elején megyek megnézni...
-
NeoPampalini
aktív tag
Láma kérdés: megegyeztem az eladóval az autó eladását illetően, a jövő héten visszük állapotfelmérésre, és ha minden OK, akkor aláírjuk az adásvételit is. A problémám az, hogy ha jól tudom, ilyenkor az eladó kötelező biztosítása megszűnik érvényesnek lenni, nekem újat kell kötnöm. Namármost, ezt hogyan tegyem meg, ha nincs nálam mobilnet? Telefonon (akár biztosítót felhívva, akár egy ismerőst, aki neten végigviszi, mittomén), vagy hogy megy ez? (Kérdezem ezt azért, mert ha nincs a kocsin érvényes kötelező, akkor nem is közlekedhetek vele. A neten erről csak homályos utalásokat sikerült fellelnem.)
-
NeoPampalini
aktív tag
válasz andrisbandi #153508 üzenetére
Ezt én is megtaláltam... Meg egy másik hasonló oldalt, ahol meg azt írták, hogy azonnal kössünk újat. Na most akkor melyik? Vagy csak én kerítek túl nagy feneket a dolognak?
-
NeoPampalini
aktív tag
Áhh... Már úgy volt, hogy tegnap megveszem a kocsit, hát ez még csúszni fog pár napot, mert a tegnapi állapotfelmérésen kibukott, hogy valami gáz van a rögzítőfékkel (értsd: kicsit mindig fog), ami talán annyiban aggasztó lehet, hogy a múlt heti próbakörön nem tapasztalt hibáról van szó.
Így most mehet szerelőhöz. Szerencsére egyébként más problémát nem tártak fel, itt-ott rohad, de kibírható, aztán majd keresek egy kasztnis embert. Ezen legyek túl, aztán eredetiségvizsga, és mehetek átírni végre...BTW, nálam is bepróbálkozott az eladó, hogy mikor akarok pénzt adni neki. Mondom, majd ha minden OK, és aláírtuk az adásvételit, na, akkor, addig tőlem egy vasat sem lát.
-
NeoPampalini
aktív tag
Már meg se nyitom a hahut, mert csak depressziós leszek.
Azért az durva, hogy az év elején (új meló, jobb fizu) még úgy számoltam, hogy jövő karácsonyig össze tudok gyűjteni annyi pénzt (á'la Vágási Feri), hogy egy 10-12 éves kocsira minden gond nélkül le tudom cserélni a 99-es fókámat, de a jelenlegi árakat és minden egyebet elnézve úgy fest, jobban járok ha betolom egy lakatoshoz meg alvázvédőzni, és elfurikázok vele 30 éves koráig, lesz, ami lesz. (sopánkodás OFF)
-
NeoPampalini
aktív tag
válasz barnam_ #208351 üzenetére
Abszolút megfelel mindenre, amire kell.
Műszakilag szerencsére nincs baja (egyedül a motortartó bakokat kellene cserélni), olajat-vizet nem eszi, csak a kasztni rohad. + egyéb esztétikai apróságok, mállik a kormány, viseletes a váltószoknya, a váltókarból kiesett a fokozatkiosztást jelölő műanyag bisz-basz. A rádión pedig a nagy melegben megolvadt a fő tekerőgomb, frissen kiköpött rágógumi állaga van.
Most lett a kocsin cserélve mindkét első sárvédőelem (elrohadt a küszöbnél), néhol rozsdásodott alul a kasztni - ajtók alja, küszöb -, ezt most "okosba" megoldották a műszaki miatt, de szerintem rendesen megcsináltatom, ha találok hozzá nem kókler műhelyt.
-
NeoPampalini
aktív tag
Sziasztok!
Idén most már tényleg lecserélem a régi Fókát, igazából nincs vele nyűgöm, de hát csak 25 éves...
Úgy 2,5 millió környékén mi a best buy akkor, ha olyan autót keresek, ami:
- kombi
- ne legyen hosszabb, mint 455 cm, mert akkor már nem fér be a garázsba
- benzines (nem sokat megyek a kocsival)
- manuális váltó
- gondolom már alap, de legyen isofix a jövőre nézve
- valamivel legyen dinamikusabb, mint a 100 lovas Focus
- évjáratilag a fene tudja, mi éri meg/mi fér bele, de mondjuk 2012-2013 évekből érdemes keresgélni, vagy felejtős, és nézzek öreg autókat? Mert akkor inkább még gyűjtögetek picit, ha muszáj.Extra igényeim nincsenek, a Fóka az első kocsim, elektronyos ablak és klíma fontos, de ez talán megugorható.
Ültem és/vagy vezettem:
- 2012-es Toyota a fenetudjamilyen kombi
- 2014-es Skoda Octavia kombi
- és egy szintén hasonló évjáratú (pontosan nem emlékszem) Hyundai I30 kombiA felsoroltak mind tetszettek, ha ez kiindulási alap.
-
NeoPampalini
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit bővíteném a keresendő autók körét. (Illetve közben lemértem a garázst, 5m-es hosszig nincs gond... )
A kiindulás egy 2012-2015 közti, 2M-3M ársávban tanyázó Ford Focus 1.6 Ti-VCT volt, a lényeg, hogy kombi, szívó benzines és 110+ LE legyen.
Namármost, 100 km-es körben össz-vissz 5 darab ilyen Focus van, így körülnéztem, hogy más márkából mi a kínálat hasonló paraméterekkel.
Amiből van több is:
- Opel J Astra 1.6 (2012-es)
- Kia C'eed 1.6 (2012-es)
- Chevrolet Cruze 1.6 (2013-as)
- Renault Megane Grandtour 1.6 (2012-es és '15-ös is van)Ezekről nem sokat tudok, egyedül a Chevy-ről olvastam valahol, hogy indokolatlanul sokat eszik?
A felsoroltakból tkp. bármelyik jó lenne, a legkevésbé a Megane fogott meg, igazi semmilyen a belseje, meg nem mondanám, hogy 2010 utáni (nem tudom, volt-e ráncfelvarrás belül, a 12-es és a 15-ös belseje tök ugyanaz).
Melyiket lenne érdemes meglesni a Focus-okon kívül?
[ Szerkesztve ]
-
NeoPampalini
aktív tag
válasz KAMELOT #222351 üzenetére
Igazad van, de ha előbb ki lehet lőni pár modellt, akkor kicsit egyszerűbb dolgom lesz.
Ahogy nézem, 10-12 autónál több nem lesz a választékban (hacsak nem akarok 180-200 km-eket autózni egy-egy kocsi megnézéséért, ez azért meggondolandó), aztán majd agyalhatok, hogy magánszemélytől vagy kereskedőtől vegyem-e, utóbbiakról olvasni hideget-meleget a google értékelésekben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest