- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hisense LCD és LED TV-k
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Gaming notebook topik
- Milyen asztali médialejátszót?
- Vezetékes FÜLhallgatók
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsombe
senior tag
válasz MunezXBK #52396 üzenetére
Azért vesznek sok VW-t, mert:
- még mindig él a köztudatban, hogy tartós, jó autók (pedig nem)
- ahogy belépsz a szalonba még el sem kezdesz komolyabban érdeklődni, alkudozni, de már 1M-t engednek a listaárból (és akkor arról ne is beszéljünk, hogy a nagyobb taxitársaságoknak mekkora kedvezmény jár....)
- sokan pedig magamutogatásból vesznek VW-t, pedig még álprémiumnak is nagyon gyenge''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
-
Zsombe
senior tag
válasz MunezXBK #52403 üzenetére
Még jó, hogy minden "érvem" mellé és kapcsolatot tettél. Nem azt mondtam, hogy megbízható a VW és mindenki azért veszi, hogy villogjon vele és mert egy rakás kedvezményt adnak rá. Hanem vagy ezért, vagy azért veszik.
Amúgy vannak, akik esküsznek rá, mert szerintük megbízható - szerencsés emberek. Vagy csak nem vesznek tudomást arról, hogy mégsem olyan megbízható az autójuk és/vagy lehetne jobb is. Unokatestvérem A6-osa pl. 500km-enként elfogyaszt 1L olajat, mégis azt mondja semmi baja az autónak, elégedett vele - holott azért ez az olajfogyasztás nem normális.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz jozefgucci1 #62821 üzenetére
Szerintem nem véletlen, hogy többet kérnek egy Accordért, mint egy Mazda 6-ért. Nekem mindkettővel van tapasztalatom. Jelenleg egy 2006-os 2,2-es dízel Accordom van, előtte pedig Mazda 6-os volt (1,8 benzin, 5 ajtós).
Az Accord valahogy sokkal jobban egyben van, jobb az összeszerelés minősége és masszívabb is (lehet ez adódik abból is, hogy az Accord 4 ajtós sedan, míg a Mazda 6 5 ajtós "sedan" volt). A Mazda 3,5 évesen lett lecserélve, emlékeim szerint 60k körüli kilométerrel. Az Accord lassan 7 éves, közel 110k kilométerrel, mégis jobban egyben van, nem nyiszog, zörög semmi. A Mazdáról ez nem volt elmondható 3,5 évesen. Ráadásul a Mazdában elkezdett kopni a bőrkormány, az Accordé még nem (pedig már 2x olyan idős és közel 2x annyi km is van benne), Mazdában garanciában cserélték 2 évesen a sebességváltó gombot, mert a bőr kopott le róla és a króm felület is kezdett lepattogzani. Ráadásul egy nagyon bosszantó hibája is volt a Mazdának: 3 éves garancia lejárta után 1-2 hónappal tönkrement a bal első lámpa motoros magasságállítója, emiatt állandóan ugrált az izzó. Persze garancia már nem volt rá (hiába kértünk "méltányosságot"), ráadásul külön a magasságállító motort nem lehet cserélni, csak a komplett lámpát, ami ha jól rémlik 100k körüli áron volt. Amúgy ez az első generációs 6-osoknál szériahiba.Összességében a 6-ost is nagyon szerettem, de az Accordot még inkább. Kényelmet, stb... nem hasonlítanék össze, mert nem egy felszereltségi szint a két autó (a 6-os TE volt, míg az Accord Sport).
Motorokról, fogyasztásról:
Mazda 6 1.8 benzin:
- városban 9 liter körül
- autópályán 7,5-8 liter
Nem rossz az az 1.8 benzin, de pörgetni kell és elférne egy 6. fokozat, mert 130km/h-nál már 3500 körüli a fordulat.Honda Accord 2.2 dízel:
- városban 6,5-7 liter
- autópályán 5,5-6 liter
Anno tartottam a dízeltől, de sokan dicsérték a Honda első saját gázolajosát, így erre esett a választás. Azt kell mondjam jó döntés volt. 1.500 rpm-től már szépen húz, de igazából már az 1.300 rpm-s tartománytól használható. A 6. fokozat nagyon jól el van találva, kifejezetten autópályás használatra: 130km/h-nál 2.200-at forog a motor.
Ellentétben sok 4 hengeres dízeltől ennek nincs kifejezetten traktor hangja, kulturált, kifinomult a motorja.
Többet nem áradozok róla, mert így is meg fogom kapni, hogy csak a Honda az autó és olyan keveset fogyaszt, hogy nem tankolni járok a kútra, hanem visszavinni a gázolajat.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz molnarpeter #62968 üzenetére
Én az 1.6 crtdi 6-os Golfot nem ajánlanám. Van egy a családban, de inkább nem írok róla semmit, mert jót nem tudnék.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz H A M M E R #63468 üzenetére
Szia!
Pont nemrég írtam erről a típusról (ugyanolyan felszereltség, ugyanaz a motor, bár még ráncfelvarrás előtti). Itt elolvashatod a posztot.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz pkbiker1 #72561 üzenetére
Nem értem ezt a zsigerből fikázást nálad. Nekem 7 éve van (újkorától) egy 2.2-es dízel Accord (kapaszkodj: common rail!), van benne 111k km és semmi baja sincs.
A nyelvhelyességed és stílusod pedig mindent elárul rólad....
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
-
Zsombe
senior tag
válasz peugeotmate #75587 üzenetére
Részvétem.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz feka007 #76455 üzenetére
Az egy nagy tévhit, hogy japán autót drága szervizeltetni. Édesanyám 6-os Golfjának (1,6 dízel) éves kötelező szervize drágább, mint az én Accordomé (2,2-es dízel). Pedig mindkettő márkaszervizbe van hordva.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz neduddki #76484 üzenetére
Az lehet, hiszen sok az elvakult VW-s, de állításom legalább nem alaptalan. Azért nonszensz, hogy:
- 40 ezer km után bolyhosodjon a kárpit (highline felszereltség, bőr-szövet kárpit)
- gyári BT kihangosító nem képes kezelni az okostelefonok nagy részét (elavult rsap szabványt használ)
- autópályán-országúton használva, majd másnap városban közlekedve eldugul a DPF (pedig OMV MaxxMotion dízel van tankolva)
- azonos vezetési stílus mellett legalább fél literrel fogyaszt többet az 1,6-os dízel, mint a Honda 2,2-es dízele (tudom, nem etalon a Honda, de a VW-nél sokkal különb)
- teletankolva az üzemanyagtartály közlekedés közben olyan idegesítő, csobogó hangot képes kiadni, mintha 4-5 félig megtöltött marmonkanna lenne a csomagtartóbanNesze neked "das auto" és német precizitás, minőség. Ez volt a családban az első VW (és német autó), de az utolsó is.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz Mágus2 #76498 üzenetére
Hasonlítgatás tekintetében részben igazad van, de azért ne felejtsd el, hogy:
- Accord 2003-ban jelent meg, Golf VI 2008-ban. Tehát VW újabb fejlesztés
- Accord esetében 1.458 kg-ra jut 140LE és 340nm, Golf esetében 1.239 kg-ra jut 105LE és 250nm nyomaték. Azért arányaiban nem beszélhetünk túlzott alulmotorizáltságról Golf esetében (10,4 LE/kg vs 11,8 LE/kg), ami indokolná a többletfogyasztást. Ráadásul 5. sebesség Golfban hasonlóan hosszú, mint Accord 6. fokozata.Tény, hogy túl van árazva, de szerencsére milliós nagyságrendet sikerült anno alkudni. Talán ez az egyetlen pozitívum.
VW nem prémium kategória, tudom. Nem is azért hoztam fel a témát, csak arra reflektáltam, hogy sokan képesek ajnározni ezt a márkát és überwagennek beállítani, pedig közel sem az. Ja és Golf az a kategóriateremtő, non plusz ultra, pedig közel sem az, vannak tőle sokkal jobb alternatívák. VW felett eljárt az idő.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz !Overdose! #76499 üzenetére
A kategórián belül szűk hátsó lábtér szerintem adottság, amivel a user még vásárlás előtt tisztában van, nem pedig hiba.
Nekem hátsó fékbetétet 90 ezer km környékén kellett cserélni. Legutóbbi éves szervizen (110 ezer km-nél) azt mondták az első fékbetét még legalább 5k km-t kibír.
DMF-fel szerencsére még nem gyűlt meg a bajom, remélem egyhamar nem is fog.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz joshua7 #76504 üzenetére
Nem érzem úgy, hogy japánoknál megállt volna az idő autófejlesztésben. Nem hiszem, hogy minden autógyártónak követnie kellene a downsize-ing baromságot és mini turbós motorokat gyártani á lá VW. Honda kifejlesztett és piacra dobott 2 nagyon jó dízel motort az elmúlt 10 évben: 2,2 i-ctdi (díjat is kapott) és nemrég az 1-6os dízelt. Sikerült egy olyan kisautó platformot kifejleszteniük, ami kategóriáját meghazudtolóan tágas, kényelmes és jól variálható (Jazz). Toyota élen halad a hibrid kocsik fejlesztésében és elterjesztésében.
Nem etalon, de ha alsó-közép kategóriából választanom kellene, akkor az alábbi trióból választanék: Honda Civic, Mazda3, Kia C'eed.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz Balupapa #76509 üzenetére
És Neked feltűnt, hogy ez nem is a védjük meg a VW-t topik?
Nem hinném, hogy köpködtem volna, csupán tényekkel alátámasztva elmondtam, hogy számomra miért csalódás a VW és miért tartok más márkákat jobbnak nála.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok,
Ha már így előkerült a nyári gumi téma, akkor én is segítséget szeretnék kérni. Esedékes az Accordon a csere, kérdés mit ajánlanátok 225/45 R17-es méretben? Jelenleg Michelin Pilot Sport van (ezzel szerelték gyárilag) és nagyon elégedett vagyok vele. Gondolkodom a Michelin Pilot Sport 3-ason, vagy valami jó Bridgestone-on (a télim Bridgestone LM-32 és tökéletesen teszi a dolgát).
Kb. 70%-ban autópályán, 30%-ban pedig városban közlekedem. Ami számomra fontos: jól tapadjon, lehetőség szerint ne legyen túl hangos és fogyasztásra jó hatással legyen (bár gondolom amelyik gumi jól tapad azzal többet fogyaszt a kocsi - vagy rosszul gondolom ).''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
-
Zsombe
senior tag
válasz neduddki #77158 üzenetére
Hello,
A PC5 az milyen gumi? Bridgestone T001 biztos nagyon jó, csak az ára horror: 66k/db. ER300 az nem túra gumi? P7 szimpatikusnak tűnik, bár ha sportos gumi, akkor lehet maradnék Michelinnél, mégpedig Pilot Sport 3-nál. Bridgestone-ban csak a T001 jó sport guminak?
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Köszönöm a segítséget!
Sikerült 3 gumira leszűkítenem a kört: Bridgestone RE002, Bridgestone ER300 és Michelin Pilot Sport 3. De hogy melyiket válasszam már tanácstalan vagyok:
- az RE002 mintázata nagyon tetszik, sport gumi, de egy tesztet sem találtam róla és nekem gyanús, hogy ez a legolcsóbb típus.
- ER300 úgy vélem az arany középút a sportos és a túra között, de lehet rosszul látom.
- PS3: sima Pilot Sport bevált, gondolom ez még jobb. 2013-as ADAC teszt szerint 2. legjobb nyári gumi. Ugyanakkor a 3 közül ez a legdrágább és valamiért Bridgestone felé húz a szívem (biztos megfertőztél Te is és Neduddki is ).''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Köszi a segítséget és az elbizonytalanítást!
ER300-nál az volt a félelmem, hogy mindkét abroncstípus hibáit egyesíti, így meggyőztél, hogy az felejtős. Viszont T001-gyel kapcsolatban bizonytalan vagyok. Az általad linkelt nyárigumit.hu-n a T001 "E" jelzést kapott fogyasztásra, míg az RE002 csak egyel rosszabbat, "F"-et. Nem tudom ez mennyire számottevő különbség, de gondolom max. 0,2 liter/100km ami nem számottevő, ugyanakkor az RE002 "C"-s esős tapadása sokkal jobb/fontosabb, mint a T001 "E"-s besorolása. Ráadásul még zajra a T001 rosszabbat ért el, bár csak 1 decibellel (71 vs 72).
Continental számomra valahogy nem szimpatikus márka, így az nem jön képbe nálam.
Abszolút tanácstalan vagyok, hogy milyen típust válasszak: sport vagy túra. Gyakorlatilag ez a felhasználói szokásom:
- évi ~15k km futásteljesítmény
- 70-80% autópálya, általában 145 km/h-ra állítva a tempomat
- szeretek dinamikusan közlekedni, de nem száguldozni, tehát a szabályokat igyekszem betartani@deicide és Norbi14 Nektek is köszi a segítséget!
[ Szerkesztve ]
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Úgy érzem kezd kikristályosodni számomra a kép. Inkább sport gumit veszek, mintsem túrázósat. Inkább tapadjon jobban a gumi és kopjon gyorsabban, de legyen biztonságos. Végül is a mostani Michelin Pilot Sport is kibírt 6 évet és jó pár kilométert.
Így leszűkül a kör 3 versenyzőre:
- Bridgestone RE002
- Michelin Pilot Sport 3
- Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2A Michelin PS3-tól félek egy kicsit, mert elnézve az 2013-as ADAC tesztet ugyanúgy kopik, mint a Conti SP 5, ami az elmondásotok alapján 1-2 szezon után kuka. Ráadásul ez a legdrágább a 3 kiszemelt közül.
Leginkább a Bridgestone RE002-t venném, mert japán (köszi a fertőzést Qru és Neduddki ), nagyon jó áron van, tetszik nagyon a mintázata és a téli Bridgestone LM-32 is bevált nekem.
Csak jön az elbizonytalanodás, mert rvilike bezavart a képbe a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2-vel, amit ezúton is köszönök neki. Árban csak egy ezressel több, mint a Bridgestone, ugyanakkor tényleg nagyon jókat írnak róla (ADAC teszten második lett, ami tudom kevésbé mérvadó).''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz Dluinet #78767 üzenetére
Szerintem ez típus függő is. Golfba pl. mindig OMV prémium dízel van tankolva. Ehhez képest előfordult már nem egyszer, hogy tankolás után másnap 2x 30-40km-es táv után nap végére eltömődött a DPF.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Szombaton felkerültek a nyári pacskerek. Végül nem RE002 lett, mert egyrészt nem volt raktáron a gumisnál és Bridgestone Magyarország belátható időn belül nem is tudott volna szállítani. Másrészt azt mondták túl gyorsan kopik (cserébe a nagyon jó tapadásért).
Így Bridgestone Potenza S001 lett:''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz Goblin12 #79632 üzenetére
Ha sokat fogod használni városban és/vagy országúti rövidebb szakaszokon, akkor óva intenélek a VW konszern dízeltől. Tudom, most páran a torkomnak fognak esni a kijelentésem miatt. De édesanyám rettentő sokat szív a VI-os Golfjával. Nem csak amiatt, mert dízel, hanem minőségbeli problémák is akadnak jócskán vele. A Golf már közel sem az alsó-középkategória etalonja, mint sokan hiszik. Az A3 pedig egy puccos Golf, de ugyan az a technika.
Én inkább új Mazda3-at nézegetnék ebből a keretből.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz neduddki #79701 üzenetére
Tudom és vállalom. Nem szeretnék hittérítő lenni és távol álljon tőlem a fröcsögés. De sokan képesek olyan termékeket ajnározni, amik már csak a múltban elért sikerekből/minőségből/érdemekből táplálkoznak, de manapság már csak egy átlag, vagy az alatti kommersz fogyasztói tucatáruk.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz !Overdose! #80145 üzenetére
Accordot tudom ajánlani.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz joshua7 #84497 üzenetére
Én azért ezzel vitatkoznék. Highline VI-os Golf bézs, bőr-alcantara kárpitja 40k kilométer után már bolyhosodott! Pedig ápolva van rendesen és nincs nagy igénybevételnek kitéve. Az ajtajának műanyagja/borítása és a műszerfal alsó része sokkal kopogósabb, gagyibb műanyag, mint az Accord CL7-é (ami jóval régebbi fejlesztés, mint a Golf VI).
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz joshua7 #84542 üzenetére
Semmi extrém igénybevételnek nincs kitéve, naponta van használva, normálisan, odafigyelve, ápolva, mégis bolyhosodik.
Pár száz km-re vagyok az autótól, de amint lehetőségem adódik lövök róla képet.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz zsolt19900 #87006 üzenetére
Képek alapján nagyon leharcolt. Elnézve a belsejét bele nem mernék ülni.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
-
Zsombe
senior tag
válasz raczger #87946 üzenetére
Szerintem ezt az Accordot felejtsd el. Az eleje nagyon csálén áll: jobb első fényszóró fölött szinte ujjnyi hézag, bal első fényszóró alatt szintén + még az első rendszám is kopott, ami bennem még jobban megerősíti a koccanás tényét.
Másrészt szerintem pakolós igáslónak lehetett használva. Hátsó ülés előtt tiszta mocsok a kardánalagút és a csomagtartó kárpitja sem valami tiszta, hiába látszik, hogy próbálták kitisztítani + a csomagtartó perem is eléggé kopottas.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
Régi vagy az új dízel (2.2 i-CTDi vagy 2.2 i-dtec)? Nekem a 2.2 i-CTDi-vel (140LE) van tapasztalatom, egy ilyen motorizáltságú Accordot hajtok 2 hónap híján 8 éve (új kora óta). Eddig szerencsére semmi probléma nem volt vele a 121k alatt, csak a szokásos éves szervizelés.
Szerintem nagyon kulturált, nem tipikus traktor dízel, csendes, nem rázza a kasztnit és még kigyorsításkor is inkább kellemes, mint traktoros hangja van. Egész alacsony fordulattól megindul (~1.400-1.500 rpm), szeret pörögni, de 3.500 rpm fölé felesleges nyúzni. Városban 6.5-7 litert fogyaszt, autópályán 145km/h-ra állított tempomattal 5.8-6.3 a fogyasztása, békés országúti tempónál (80-90km/h) pedig elvan 5 literrel.''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz jozefgucci1 #96402 üzenetére
Gondolom a 4x4 hajtás és a jóval nagyobb homlokfelület/rosszabb alaktényező miatt.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Elektromos autók - motorok
- Battlefield 2042
- Dark Souls sorozat
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Óvodások homokozója
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- BMW topik
- Politika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- Einhell BT-CD 14.4 + BT-SD 3.6 akkumulátoros fúró-csavarozó készlet
- 1 db Megkímélt Barum Bravuris 3HM 195/45 R16 80V
- Új!Visszapillantó tükörbe épitett Kamera és tolatókamera 9 990 Ft
- Új!Automata szenzoros telefontartó és vezeték nélküli autós töltő
- Hibás, de potenciálisan javítható Roborock S5 Max eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen