Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bikkrom
senior tag
válasz Bikkrom #219876 üzenetére
Folytatódik a keresés.
Mivel hiába 99% napi oviba hordás (20km táv összesen), 2 havonta viszont akadnak hosszabb utak így elvetettem az EV-t. Leaf még tetszett volna, de amerre mennénk főleg: Debrecenből Tokaj iránya, Gyula, Eger alig van chademo... Állandó hatótáv para stb. 200 km-t bírnia kellene télen is. Az meg nem megy 4-5 millióból ahogy látom.
EV topicban a PHEV felé tereltek. Ami tetszene is, de a 4 milliós keretet fel kell vinni 5-re.
Outlander-t néztem, de annak hulla az aksija, télen az ovit sem bírná, pedig az a fő cél. Szaldós napelem még 9 évig, évi +4000kwh többlet elektromos autózásra. Azt el kell használni.
Volvo V60 most a befutó. De tartok a magas fenntartási költségektől. Ami nem volt Vszervízben rendbe rakva az gondolom +1 milla rendbe tenni a típushibákat? Vszervizes darabok meg inkább 5 millió felett vannak. Akkor már ott lenne a 40kwh Leaf is, de gondolom az sem fog 200km-t menni.
Ioniq is tetszett. De annyira műanyag. Meg az sem bír többet a Leafnél.
Szerintetek? Merjem a V60-at bevállalni? Ennyiből minden kompromisszumos lesz ezekre a célokra, ezzel tisztában vagyunk. Ahogy a v60 csomagtartóval is megbarátkozunk. Nem vagyunk babakocsizósak.Első autó vásárlásra van tippetek? Keressek valakit átvizsgálásra? Érdemes? Mikre figyeljek? Ismertek V60-ban jártas szakit?
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bikkrom #220064 üzenetére
5M-ig nem. Kizárásos alapon akkor marad a V60. Már csak találnod kell egy leinformálhatót. Arra figyelj, hogy szmogriadókor a dízel phev is tiltva van Budapesten (nem tudom érint-e).
#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
válasz Bikkrom #220063 üzenetére
Kevesbe a konkret peldanyokra, inkabb a helyzetre reflektalva irok. Szerintem sokszor tulertekelt es ezaltal tulzottan elkerik az arat annak, ha egy koztiszteletben allo orakulum (facebook markacsoportban felhypeolt szerelo) szervizelte az autot. Ettol meg ugyanugy barmi elromolhat rajta, ok sem latnokok es josok. Egy atvizsgalas soran kiderulhet, hogy amugy mar orvosolva lettek a tipushibak, meg ha nem is a hypeolt szerelo altal, meg a nepper errol nem tud
Hahura felraktam a Priust, nem volt ra semmi mozgas. Beraktam ugyanazzal a szoveggel fb csoportba, hogy “A Jenotol” van, az akku meg lett “Belazva”, aznap irtak oten, az egyikuk eljott masnap, a rahagyott alkualapot lealkudta es egymas tenyerebe csaptunk
Priusnal amikor vettuk, akkor Jenoeknel kezdtunk, mert ott volt valasztek eleve es kozel is volt. Utana megneztunk meg ket olcsobbat, hulla volt mindketto, aztan megvettuk azt, amire ott megallapodtunk, hogy nap vegeig tartsak, mert amugy tetszik es vinnenk, de szeretnenk latni a masik kettot. Szemmel lathato arkulonbozet volt, de annal sokkal nagyobb volt az allapotbeli diffi. A hozzaallasrol ne is beszeljunk, maxi korrekt volt Jeno tarsa, Zsolt.
szerintem Golf es Passat GTE is tud 20km-t barmilyen korulmenyek kozott. Mar a Golf is kb ugyanannyi helyet ad, mint a V60, nem kell hozza az orszag masik vegeben levo orakulum es barmennyire is szeretheto a Volvo, racionalisan nezve jobb a VW - modernebb infotainment, jobb helykinalat, szelesebb koru hozzaertes. Van a csaladban egy eGolf es egy sima dizel V60 is, ugy mondom ezt[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Bikkrom #220066 üzenetére
Ritka, ezért nem értem miért kell pont őket szívatni. Ja de, álzöld intézkedésnek pont megteszi.
Na arra vannak dombok is, meg lusta közútkezelő és az awd rendszere meg parádés a V60-nak. Telken az egyik szomszédnak is ez van és ahol az Octavia 4x4 nem jött fel ott ez a V60 simán feljött (akár csak az új Vitara Allgrip).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Bikkrom #220107 üzenetére
Túl van misztifikálva.
Olajcsere teljesen alap a D6-ban, fórumtárs cserélte az enyémben 2x, full basic körülmények között. Nincs nívópálca, helyette kiírja a műszerfalon a szintet.
Semmi gond a V60 Service-vel, valóban normálisak; reggel vittem az autót, adtak csereautót, azzal elmentem dolgozni, délután kész volt. Ők is túl vannak hypolva, szerencsére nincs facebookom, mert még agymosottabb lennék. A váltóátmosás vélhetően felesleges volt, megteszi helyezte 2x sima olajcsere a váltóban. A klíma kompresszor átmosást passzolom, lehet, hogy szükséges, lehet, csak agymosás az is - 2019-ben megtörtént, azóta rendben működik.Megértettem, hogy a napelem miatt PHEV-et tervezel venni. Az olajcserén túl a Volvót nem olcsó fenntartani, ha gyári alkatrészekre lenne szükséged, az zsebbenyúlós, pl. a D6 generátorékszíj szett 5 éve volt 90-100 e. Ft, csak gyáriban létezik. A cascoról lemondtam, akkoriban lett volna 400 e / év.
-
vzsryl
nagyúr
válasz Bikkrom #220111 üzenetére
Én is agyaltam ezeken, de én kb kétszer annyit spórolnék évente az itthon töltéssel, mint te, pedig napelemem sincs egyelőre, csak sokkal többet utazok.
Nekünk két autónk van. Az egyikkel napi 2x25km-t ingázok fixen (+ hosszú utak is vannak hetente párszor), tehát 50km-t mindig tudnia kéne az akksinak. A másik bölcsi/ovi járatban a feleségemnél. Ez utóbbi is jó lenne akksiból, de akkor már ~10M ráfordítás lenne. Na, ez felejtős. Inkább a házat pimpelem tovább. Az ingázásra még agyalok a legjobb megoldáson, de egyelőre marad minden a régiben, mert szerencsére van mivel közlekednünk (mocsok drága üzemanyagért cserébe ). Nálunk még jön a 3. poronty is, tehát nem egyszerű a történet.
A méret is egy necces dolog. Pl. Golf 5-ben felejtsd el, hogy az asszony beül a két gyerekülés közé. Jetta 5-ös az egyik verdánk, ami a C oszlopig egy Golf 5-ös. Egy kistáska befér az ülések közé, és az ISOFIX rögzítő pontok mindössze 2-3cm-esek, tehát nem tudod a szélek felé tolni a gyereküléseket. A V60 ilyen szempontból gondolom jobb, de nem árt letesztelni.
Szerintem két autó kell nektek is. Kell egy egyszerűbb, olcsó fenntartású, belső égésű, nagy hátsó térrel, amivel tudtok hosszabb utakat abszolválni, és kell egy elektromos a rövidtávokra. Pl: VW Touran 1.6@102 Le + Nissan Leaf. A csillaggarázsba a belső égésű menjen egyértelműen.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
rbalint88
addikt
válasz Bikkrom #220111 üzenetére
Ne torj le, 20-30millioert is konpromisszum az auto, csak mashogy.
[link] ez is befer 5 misi ala, Budaorson dolgozom, ha gondolod megnezem neked, meg le is alkudom
Egyebkent phevet pont jokor akarsz venni, nost volt egy komolyabb areses, mert belengettek, hogy elveszik toluk a zoldrendszamot es akik csak adot optimalizalni es ingyen parkolni vettek, hirtelen ki akartak ugrani belole es ez szepen elkezdte levinni az arakat. Szoval ugy nezd, hogy azok a phevek ket honapja 0,5-2 millioval dragabbak voltak…
De mondok jobbat, villanyautok a ket evvel ezelotti szinthez kepest 25-30%-kal olcsobbak sokszor, (az egy-masfel evvel ezelotti hype-tetohoz kepest meg akar 50%-kal) es meg igy is nagyon nyogvenyelos, csomo tok jo aras auto van fent honapok ota. Ja es kozben azert volt egy komolyabb inflacio, meg azt is hozza kell tenni az ertekveszteshez.
Egyebkent siman lehet, hogy jobban jottok ki az 5 millios budzset ket autora felosztva egy 100km-t legrosszabb esetben is tudo EV es egy egyteru felosztassal.
Nalunk nincs napelem, viszont van villanyauto. A faceliftes eGolf a 70Ft-os (dragabb lakossagi) arammal is kb 2 literes fogyasztasnak megfeleloen uzemeltetheto, de nalunk tutira nem megy ki a megyebol, hosszu utakra van benzines mellette. De azt beszeltuk, hogy ha ugy adodna, kompromisszumosan ezzel is el lehetne menni hosszabb tavra es lehetoleg ne az ev 5 napjara optimalizaljuk, hanem 360-ra, ami Bp-i vagy agglomeracios kozlekedes.
Ki kell szamolni, nem egyszeru dolog ez es nyilvan minel kevesebb a budzse, annal nehezebb jot talalni. -
Kickass
őstag
válasz Bikkrom #220111 üzenetére
Én azzal kezdeném, hogy letesztelném két gyerekülés közé befér-e egyáltalán az asszony a V60-ban vagy a Golfban, hiába kisebb termetű. Egyikről se vagyok meggyőződve. Golfban 8-ban ültek így hátul barátok, neccesen, de elfértek, viszont ott az egyik csak ülésmagasító volt, se Golf 7 se V60 nem szélesebb hátul.
V60 csomijának legalább az alapterülete értelmezhető, Golf GTE-ben még az se.
V60 kontra, az 5M környékiek már inkább 10 év körüliek lesznek…[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Bikkrom #220117 üzenetére
A debreceni Belme a Leiningen utca elején nem foglalkozik plug-innal?
Akkor nem kellene Battára hordani. Én is hordtam anno a Mercit Nyíregyháza mellé Rozsrétre Diósdról, a tervezhető dolgokkal nem is volt gond.szőröscica: nem is a két gyerek hanem a közöttük ülő szülő, de ha nekik nem gond akkor véhatvanaznak, max eladják ha mégse jön be.
-
szőröscica
addikt
válasz Bikkrom #220120 üzenetére
Ahhoz a V60 specialistahoz. Nekik egy sokat futott auto volt az elso (300k felett), amin az elozo tulaj megcsinaltatta a tipushibakat, igy kulonosebb problema nem adodott. A hatrany tenyleg az, hogy idopontot szerezni nehez. Jol gondold at, en budapestikent az Ampera szervizeltetesevel is szenvedtem, pedig nem sok baja volt es azt tobb helyen is ismerik, de honapokra elore kell idopontot kerni, varatlan hibanal pedig megszivod.
Kickass: igen, ott szukos lehet, de szerintem azert viszonylag hamar elmulik az az idoszak, mig kettojuk kozott kell uljon az anyuka.
-
zgospel
őstag
válasz Bikkrom #220120 üzenetére
Egy kicsit értetlenkedve olvasom ezt a szerviz kérdést a V60 PHEV-vel kapcsolatban. Mármint persze, ha a hibrid rendszernek van nyűgje, akkor kell a speckó szerviz.
Minden egyéb meg ugyanaz mint a többi 2.4-es dízel automatáknál (D5 jelzésűek általában), Volvora szakosodott szervizekből meg azért van egy pár az országban, nem csak Budapesten és környékén.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tototos
őstag
válasz Bikkrom #220018 üzenetére
Na tegnap volt vszervizben a kocsival. Átnézték és jó állapotúnak tűnik. 550 ezer volt költség. Ebben benne volt az olajcsere, generátor szíj feszítőkkel, klíma átmosás és váltóolaj csere. Tehát nagyjából ennyivel lehet számolni egy jó állapotú külföldi V60 PHEV első szervízre.
-
veterán
válasz Bikkrom #220475 üzenetére
2020-ban eladtam az enyémet, azóta nem néztem őket, kopnak az emlékek.
D6 = D6 PHEV, egyértelmű.
D5 = D5 dízel.
Valamikor, lehet, hogy 2015 táján bevezették a "D5 PHEV"-et is a D6 mellé, azzal párhuzamosan létezett, a villamos rész megegyezik, a dízelmotor gyengébb benne.A D6-ban lévő erősebb, 215 lovas, amúgy a normál D5-ével megegyező motor esetében kis számban előfordul - kopnak az emlékek! - hogy vagy a hengerfej, vagy a motortömb átszakad a hengerfalnál. Ettől függetlenül inkább D6, mint D5 PHEV-et valasztanék. De csak Summum felszereltséget.
(Amit linkeltem, az is Summum szerintem.)
-
tboldi
nagyúr
válasz Bikkrom #220909 üzenetére
Lancia Musa, avagy Fiat Idea? 1,5M fölött már nagyon szépek vannak. A legeslegjobb lenne egy 1.9 8V Multijet, de az 1.6-os sem elvetendő, csak preventíve ki kell cserélni egy tömítést az olajpumpa szívókosaránál.
Amúgy a Corsa és a Yaris 1 szegmenssel, a Golf pedig 2-vel nagyobb. Nem is tudom, hogy kerültek ezek szóba, ha hasonlóan kicsi kell.
[ Szerkesztve ]
-
espadawin
friss újonc
válasz Bikkrom #220909 üzenetére
Csak a nagyvárosokban van leginkább ilyen korlátozás, ott is egyes zónákban például belváros vagy külső lakóövezetek. A legtöbb helyen euro 4 matrica kell, azokkal már be lehet menni, és elenyésző az ahol legalább euro 5 kell. Itthon nagyobb sztorija van ennek mint kint
#220912tboldi Ez amúgy logikus is, ha spórolás szempontjából nézzük 1-2 év alatt nem sokat fogok Egyébként nézegettem benzineseket is például ugyan ez a focus 1.6 Ti-VCT. Nem ördögtől való a benzines számomra, csak környezetemben mindenki dízelt használ.
Először páréves autókat néztem, csak azokat félteném, azért döntöttem inkább ebben az szegmensben, aztán majd kint veszek valami nekem tetszőt addigra lesz valós tapasztalatom is vezetésben Olyan kell amit tudok ütni-vágni és nem sajnálom, kicsit igénytelen. Igazából 2 millióig akarok elmenni, de azt már úgy hogy papírmunkák, biztosítás, meg a kötelező kopó alkatrészek cseréje benne van.
Te mit ajánlanál? Akár dízel akár benzin?
-
szebe
őstag
válasz Bikkrom #221004 üzenetére
Yarist ne 1.33-assal.
Golf V talán 1.4 16v@80 (Fabiank volt BUD motorkóddal, ~180 ezer ment bele hibamentesen), vagy 1.6 8v (BSE). De itt a rohadás inkább tényéző lehet."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
-
veterán
válasz Bikkrom #221546 üzenetére
Az itt említve lett, hogy egy Volvót, különösen egy D6-ot nem olcsó szervizelni.
Generátor ékszíj szett: csak gyári van, 5 éve volt 90-100 ezer Ft, munkadíjjal reális lehet a 180 ezer Ft.
Fék: előre a szellőztetett 336 mm-es kell (darabja TRW 36 e.), hátra szintén szellőztetett és talán 302 mm-es (darabja TRW-ből 26 e. Ft) [link] , első betét Volvo 31200229, ebből a TRW GDB1684 kell, 16 e. Ft, hátsó betét talán a TRW GDB1685 lesz, 12 e. Ft. Azaz szumma kb. 155 ezer Ft, + munkadíj + apróság, illene megállnia 200-ból, ha találsz megfelelő szerelőt. (nem tudok ajánlani)
Ezeket a cikkszámokat ellenőriztesd le alvázszám alapján a boltban. Nem csak TRW létezik, ez egy jó márka, elfogadható árakkal.
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Filmvilág
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- RAM topik
- Háztartási gépek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs