Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mágus2

    Közösségépítő

    válasz TaaT #109047 üzenetére

    Az ebből a tanulság, hogy mimdig a turbó ereszi az olajat.

    rbalint88- fel kell újítani a turbót és meg fog szűnni az olajfogyasztás.

  • #03969024

    törölt tag

    válasz TaaT #109047 üzenetére

    Kicsit félreértettél. Tegyük most félre azt, hogy a motor dízel, vagy benzines, van-e rajta turbo, vagy sem. A 15W-s ellen azt szokták felhozni, hogy hidegen nagyobb kopás lép fel. Kérdem én, hogy vajon mennyivel? Mint írtam, az én motorom már igazán sokat futott, s ha tényleg annyira rossz a 15W, akkor már nagy valószínűséggel kidobhattam volna. Ennek ellenére van olajnyomás, jól indul, s nem eszi az olajat, én ebből arra következtetnék, hogy a motor mechanikailag rendben van. Úgy gondolom, a motor elhasználódásában sokkal inkább szerepet játszik az, hogy megbízható gyártótól származzon az olaj, megfelelő időben történjen a csere, s az, hogy a vezető hogyan bánik hidegen az autóval.
    Azt be kell látnunk, hogy a viszkozitás az olajoknak csak egyetlen, s nem a legfontosabb tulajdonsága.
    Sokáig dolgoztam Detroit Diesel kétütemű dízelmotorokkal. A gyári előírás egyfokozatú, adalékolatlan 40-es olaj. Ezzel mentek télen is, stabil, max. fordulathoz közeli fordulatszámmal. (Jó, mielőtt belém kötnétek, igen, a max ford. 2100 1/min.) Sok tízezer üzemórát bírtak.
    A másik, a Bogár motorja, ami megfelelő használat mellett vígan elfutott 300k kilométert is úgy, hogy még olajszűrője sincs! Igaz, egy mai szemmel gyengécske motor...
    Szóval, még mindig úgy gondolom, hogy az olajtémában azért ott van a nem mindig őszinte marketing is... :)

Új hozzászólás Aktív témák