Hirdetés
-
Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
it Az EU adatvédelmi tanácsa azt mondja, hogy a ChatGPT még ma sem felel meg az adatpontossági szabványoknak.
-
Élőszereplős trailer érkezik a Call of Duty: Black Ops 6-hoz
gp Az Öbölháború időszakában visz el minket a sorozat legújabb része, amelyben úgy tűnik hogy egy hirhedt ellenséggel szállunk majd szembe.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz zoo8800 #46072 üzenetére
szerintem egy ilyen benzinest az összes dízel fan elfogadna, nem?
ennek nem érdekelne a fogyasztása se(#46075) bitpork: persze, jobb is a ódi kottró
[ Szerkesztve ]
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #46223 üzenetére
Az nekem 125 volt fékbetétek nélkül, igaz tényleg mindent cseréltek (nem panaszkodom, csak leírtam, ez még bele volt kalkulálva, max. tanulságként szolgál. Ha megáll ennyiből akkor jóban vagyunk.)
@giigz: lehet cseréltettem volna egyébként is, sőt valószínű, de amikor vettük, szivárgott. Ez lutri volt, hogy két 450 Ft-os tömítés, vagy egy 45.000 Ft-os alkatrész, de Bagolyék letették a nagyesküt, hogy ők eddig csak tömítést láttak. Eddig úgy tűnik igazuk volt. És mivel le kellett engedni, feltöltötték
[ Szerkesztve ]
-
-
Xero
nagyúr
válasz zoo8800 #46445 üzenetére
1. Ha van immo a kocsiban és nincs bent a kulcs, akkor indíthatatlan illegális beavatkozás nélkül szóval pipa.
2. Ha úri kedvem úgy tartja, akkor mi a bánatért ne hagyhatnám nyitva az autót? Az enyém nem? Ha valamit kilopnak és kiderül, hogy én hagytam úgy, max akkor baszogassanak.
Ha egy kabrióval valaki leparkol mondjuk 10-15 percre és nincs kedve a tetővel szórakozni (elég bátor hozzá ), akkor szintén jön a bírság?Ez egyszerű pénzbehajtás semmi más.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zoo8800 #46643 üzenetére
Have fun autó lenne kb évi 10-15k km-et tennék bele. Főleg rövidebb vidéki utak (100-200km), plusz kb évi 2-3x külföld (kb 2000km/alkalom).
Viszonylag kis kasztni (azért néha pesten is kellene parkolnom és a család se nagy), megbízható legyen és ne legyen nagyon-nagyon drága szervízköltsége.
#nincsbennetarcsi
-
Typhoon47
őstag
válasz zoo8800 #46921 üzenetére
neki is sikerült 13-at etetnie. biztos nem tolja neki mint a barom
"Education is important but big biceps are importanter"
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #47525 üzenetére
Az a baj, hogy ezt úgy adod elő, hogy minden autóra igaz lenne, pedig nem.
Nem, én azt adom elő, hogy így kell számolni, hogy ne érjen meglepetés. Aztán ha két évig nem történik semmi, akkor veszel asszonykának valami szépet, vagy több marad másra. De hogy ne történjen semmi egy 10 éves autónál 2 évig...
Nagyapám Poloját (2004, 1.2 12V) eladnánk, akkor a következő tulaj nem is tudna ennyit elkölteni a kocsira. A motor láncos, tehát ha nem csörög, akkor nem kell cserélni a vezérlést. Az olajcsere 20e, a futómű, fék, karosszéria, kipuff, elektromosság rendben van. Kellene rá egy szett gumi, az 50-60e, persze ha jobbat veszel.
Anyám Corollája (2005, 1.4 VVTI) szintén láncos, az olajcsere hasonló összeg, azon a csomagtér teleszkópjait kellene cserélni. A beltér ezen újszerű, a Polon sajnos nem.Csak hogy ezekről az autókról te tudod hogy jók, amit meg megveszel, abban maximum megbízol, hogy jó. Lehet, hogy nem kell hozzányúlni, lehet hogy kell. Ami láncos, az láncos, nem kell cserélni, de ott ezt be is árazzák. Édesanyám Corsájában is 38k kilométer van 8 évesen, semmi baja nem volt soha, de ettől még egy Corsáról sem fogom ezt elhinni egy kereskedésben. És nagy valószínűséggel nem is lesz ilyen ott, mert az ilyenek elmennek kéz alatt.
De ötletem sincs, hogy lehetne ezekre akár csak negyed millát is elszórni a vásárlást követő fél évben.
No, akkor mondom: Biztosítás 22k, casco 50k, átírás, eredetvizsga 65k, ezek objektívek, ennyibe kerülnek, egyből 128k. Vezérlés csere legyen 50k, te írtad, és akkor még motorolaj, fékolaj, pollenszúrő, légszűrő, benzinszűrő stb. kb. 30k, és még mindig csak a kötelezőt hozzuk. Hol tartunk? 210 ezernél, és nem kellett hozzányúlni semmihez. Futóművet nem állítottunk, nem centríroztunk, nem cseréltünk gumit, nem töltöttünk és tisztítottunk klímát, egy illatosítót sem vettünk.
Vettünk egy fitt autót, semmit nem kellett rajta csinálni, tökéletes újszerű állapot, és bamm, 250k. Elszámoltam?
Az ember vagy vesz valamit áron alul, és azt megcsináltatja, vagy vesz egy olyat, ami árában / áron felül van, viszont alig kell rákölteni. Az átírási költségek természetesen adottak.
Árában, áron felül vettem, eddig a hibaelhárításra kb. 25k-t költöttem a fentieken túl. De még mindig jöhet akármi, készülni kell rá.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #47530 üzenetére
Eh... ne már
250+ casco. Ezt írtam. Legyen ez 300. 250 megvolt az előbb, plusz utazás, plusz telefonköltség (ez nálam volt egy tizes) plusz ha szivességet kérsz azt illik valamivel viszonozni, autófelszerelésre is elmegy valamennyi, plusz azért azt ne mondd már nekem, hogy egy eladósorba kerülő autón egy kutyacsontot sem kell cserélni. Jó az 300-nak hidd el, most ha kell belinkelem ide a költségelszámolásomat, de szerintem felesleges. Amúgy nekem mindegy, hogy ki mit gondol, egyet tudok, hogy én írom a költségeket, sem nem szórom a pénzt, sem nem vagyok fillérb*szó, és ilyen számokat látok. Ez így reális számomra, nem is márkaszervízbe hordom, de nem is Józsi csinálja meg két sörért, nagy gond még nem volt, a költségeim reálisak. Ennyi.
Biztosítás, adó lesz a következő évben is, azt írtam, a klímatisztítót meg ha fél évvel a tisztítás után kiszagolod, akkor jó orrod van. De hogy eladás előtt senki nem csináltatja meg, abban biztos lehetsz.
Gumit még nem vettél (5 évente 2 garnitúra az ~25k évente kapásból)
@MunezXBK: töltés-tisztítás is 5-10k között van. #47533: naugye... nekem mondjuk a tisztítás ingyen volt
[ Szerkesztve ]
-
zoo8800
veterán
válasz zoo8800 #47531 üzenetére
Egyrészt, a beszerelt alkatrészekről van számla (még ha a beszerelésről nincs is), azt nem kell cserélni. Totál lenyomozhatatlan szerviztörténetes kocsit nem veszünk. Számlát hamisítani pedig nem egyszerű.
Másrészt az állapotfelmérésen, ami persze költség, kiderülhet egy csomó kopás, szivárgás, zajok, rohadások és sérülések. Ez alapján megint csak el lehet gondolkodni, hogy mennyit is kell majd költeni a kocsira.
Az a további 200e pedig jó eséllyel meg is marad, mert általában nem üt be a szar ennyire.
Cascot se köt mindenki.
A félreértések elkerülése érdekében szólok, hogy átlagautókról beszélek, nem prémiumautókrólKözben lejárt az időlimit, bocsi.
#47532
5 évente tuti nem cserélnék gumit, egy normális gumi tovább bírja. Páran pampognak erről, de még nem láttam egy mért teszteredményt sem, hogy mennyivel is romlik a tapadás 5 év után. Vagy ha valaki 5 év után ledobja a régi gumikat, akkor miért nem 3 év múlva dobja le? Addig nem romlik semmit? És ezt se feltétlenül kell a vásárlás után megtenni. És most kicsit kezdünk elkanyarodni a karbantartás felé a vásárlást követő kötelező költségektől.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
Integra
titán
válasz zoo8800 #47797 üzenetére
sedanok közül meg az acura és a volvo csinált 1-1 modellt ami kiállta a próbát, de a többi modelljük bukna valszeg, amely régebbi konstrukció, mert azoknál erre még nem figyeltek. a többi gyártó bukott mind.
nagy terepjárókra lennék még kíváncsi....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz zoo8800 #48286 üzenetére
nem, az a baj hogy kis ccm-s hegyezett porgos 16v motor, ami ennyinel nincs bent "jo" a nyomateksavban, es az almoskonyvek szerint a max nyomatek<>max loero kozott él minden motor
a csucsban 60loeros Golf 8v motor 2500-nal nagyobb nyomatekot ad le, mint a porgos 16v 3500-nal, aminek csak 4xxx-nel van meg a max nyomateka, es 130-nal mar a "jo" savban van, a 16v meg még elotte
szoval a Golf lehet nem megy 155-160-nal tobbet, de reszetrhelsen hasznalhatobb van eleg ereje tartani a tempot
fater uzukija is siman felmegy a M3-s emelkedoin 130-l, pedig csak 68lo, de 8v-s motor
----
ezert nem kell benyalni az ijen marketing bullshit loeroket
lasd pl 1.4TJET 122lo vs 1.6 szivo 120lo, ergo "ugyanaz"
aha, papiron, meg csucsban kb ugyanazde menj mar mindkettovel egy kort, es csodalkozz
több drón kell ;P
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #48757 üzenetére
Sorry, de nem emlékszem, milyen konkrét típusokat emlegettél, esetleg beidéznéd?
de annak nem látom értelmét, hogy kapásból és mérlegelés nélkül a fél autót kicserélje valaki a vásárlást követően.
ez rám egyáltalán nem igaz, és te is tudod
A fóka tudtommal egy kifejezetten tartós, megbízható, olcsón fenntartható autó, kiemelt szempont volt ez a vásárláskor.
Persze simán lehet, hogy én csinálok valamit rosszul, nyeretlen kezdő vagyok, de éppen ezért sokat is kérdezek, mert szeretnék minél többet tanulni. Megmondanád, hogy azok közül, amit megcsináltattam, mi volt ami felesleges volt, és nyakló nélkül rálocsolásnak számít?
Segítségképp lista: kicseréltettem a vezérlést, a szűrőket, olajokat, állíttattam az alapjáraton, kitakaríttattam a hátsó féket, kicseréltettem a rugalmas tagot, átirattam, kötöttem rá biztosítást meg casco-t, meg vettem némi autófelszerelést. Ja, meg lemostam kétszer. Ennyi.
Na, ebből melyik volt a szükségtelen renoválás?
Le fogom még cserélni a négyévszakos debica gumikat, kijavíttatok a karosszérián két rohadást meg egy görbülést, meg esetleg a karcot kijavíttatom a szélvédőn. Ennyi a terv.
Ne állíts már be úgy, mintha basznám el a pénzt az autóra, mert ez nem igaz. Marhára minimálban nyomom, semmi olyanra nem költök, ami nem szükségszerű. Ha egyetértesz ezzel, ha nem. Köztünk annyi a különbség, hogy te egy 4 éves autót 40k futással, többször annyiért, mint én vettem vagy Dany007 akart venni, ami dícséretes és szuper dolog, őszintén mondom, hogy semmi irigység nincs bennem emiatt, csak neked "az" a lét kicsit máshogy határozza meg a tudatot, mint nekünk "ez" a lét, aki 8-10 évesekkel nyomulnak. Azt persze, hogy csak tankolni kell.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz zoo8800 #48846 üzenetére
A házon belüli példa egy Corolla és egy Polo volt.
Nagyszerű. Továbbra sem emlékszem. My bad.
Abból az összegből, amit emlegetsz, (bevallom, kis túlzással) a fél autót ki lehet cserélni.
Milyen összegből? Mi a kifogásod?
Amiket felsoroltál, abból semmi ne tűnik feleslegesnek (bár én cascot nem kötnék).
Akkor hogy érted az előző mondatodat?
Jópárszor leírtad, hogy tapasztalatlan vagy, de úgy osztogatod a tanácsokat a vásárlás utáni rendberakásra, mintha ez lenne a sokadik autócseréd.
Igen, jó párszor leírtam, mert nem szeretem, ha többet látnak amögé, amit mondok, mint amennyire értékelni kell. Tapasztalatlan vagyok bizonyos dolgokban, más dolgokban viszont van tapasztalatom. Amiben van, arról elmondom, hogy mit tapasztaltam, amiről nincs, arról mélyen kussolok. Ez így korrekt, csak hülyén néz ki akkor, amikor mások (és ezt ne vedd magadra) még életükben nem tulajdonoltak autót de négy méter mellszélességgel osztják az amúgy faszságot, mert ők faszagyerekek. Így persze hogy hülyének nézek ki, hogy elmondom, velem merre hány méter.
Amit viszont láttam, megtapasztaltam, megtanultam, azt leírom és tartom is magam hozzá. Ha valakinek jobb érve van, akkor persze elismerem, elfogadom (lásd rvilikével való vitánkat a másfél milliós mondeoról) minden további nélkül.
Jelenleg veled ott tartunk, hogy hoztam tételes listát, amit te nem is kifogásolsz, a végén mégis betolod a nemúgyvanaz kártyát. Ez nem érv. Ha valamelyik tétellel problémád van, akkor jelöld meg, jelenlegi tudásom és az itt is olvasottak szerint ezekkel kell számolni egy autónál, plusz egy nagyobb javítás árával, ami tartalékba kerül vész esetére. Mennyi is az? Hopp! Pont annyi, amennyit én mondok. Hogy ezt nektek nem kellett rákölteni a ti autótokra, az nem érv. Ettől még számolni kell vele. Átiratni kell, a kezdő szervízt meg kell csinálni, és tartalékolni kell. Az meg ennyi.
Vagy hozol tételes számokat. De nem hozol.
Én legalább mondom. Nem vagyok elszállva magamtól, nem gondolom továbbra sem azt, hogy gázolajat pisilek, ezért is írom le minden egyes alkalommal, hogy tapasztalatlan vagyok, hogy ne érjen az a vád, hogy el vagyok szállva magamtól, mert nem. Csak egyszerűen adom az inputokat, annak aki kérdez. Azért csinálom, mert azért amikor valaki konkrét igényekkel elképzelésekkel jön ide, akkor kurva nagy kuss tud ám kerekedni. Max. le lesz beszélve a Roverről, meg az USA veteránról, meg kiröhögik, hogy évi 3000 km-re PDTDI de úgy konkrét howto nem sok van. Szoptam ezzel én is eleget, ha ABE neduddki meg rvilike nincs (ABC rendben) akkor még mindig nincs autóm (!), mert itt is kussolás volt ezerrel, meg a márkatopicokban is, ahova mentem. Semmi gond, aki nem akar nem válaszol, de ha van infóm, és az nem félrevezető, akkor hadd osszam már meg azzal, akinek szüksége van rá.
Ezzel szemben én azt látom, hogy a 7 és 9 éves autóinknak semmi baja.
Szuper
Nem lyukas a kipuff, nem kell állítani a féken, nem remeg az alapjárat, nem rohadnak, stb.
Nem a kipuff volt lyukas, hanem a rugalmas tag öregedett el, az meg kopóalkatrész. Ennyi erővel mondhattad volna, hogy gumit sem kellett még cserélni nálatok. A féken nekem sem kellett állítani, csak egyszerűen kitakarítani, az alapjárat az OK. A rohadás meg nem magától van, hanem kőfelverődés.
De legyen, elhiszem, hogy nálatok a kopó alkatrészek sem kopnak, meg a karosszéria sem karcolódik. Well.
Minden autóra az állapotának megfelelő pénzt kell elkülöníteni.
Na, gyere, akkor egyszer menjünk el egy kereskedésbe, és mérd fel egy autó állapotát. Elkülönítem rá a pénzt, amit szerinted az állapota indokol, a felette levő költségeket te fizeted. A Jóisten nem mondja meg neked vásárláskor, hogy az az autó milyen állapotban van. Jól elröhögcsélünk itt a 400x600-as képeken, meg jól megkocogtatják az alvázat a szakik a szervízben, de pár jellemző hibán kívül a szakszervíz sem szűr ki neked rengeteg bosszantó és költséges hibát a vásárlás előtt. De ja. Jól meg kell nézni. Meg vigyél magaddal okosembert. Igen. Valóban.
Egyszerűen hülyeség azt mondani, hogy kapásból elmegy ennyi meg annyi.
Én azt mondom, hogy ennyivel kell számolni a nyugodt alváshoz. Melyik részével nem értesz egyet? Azon kívül, hogy jól meg kell nézni, meg úgyse lesz baja mert a polonak se volt.
Nézd meg a táblázatot, amit kitöltettél, abban találsz közel félmilliós, és pár tízezres kiadásokat is
Nem én töltettem ki, felvetettem, hogy ha a köznek kell, akkor a köznek lesz.
Nagy ám a szórás.
És akkor mit mondunk? Átlagot mondunk. Vagy mondjam azt, hogy jáj more, pakolj még az árra pár százast, úgyse' lesz baja, hát nézd meg zoo is csak 30k-t locsolt rá, meg 20-ért szervizeli, hát lehet ezt olcsón is, bitporkot meg megverte a delva.... vagy mi? Azzal kell számolni, hogy kis-közepes gond lesz, és akkor nincs baj. Én személy szerint senkit nem akarok azért félrevezetni, mert nekem nem kellett rá költenem.
Mellesleg eddig pont egálban vagyunk, nekem is 30k-t kellett rákölteni, egy fillérrel sem többet. Na, most akkor mi van?
Ennyi. Béke
Nyilván, nem is akarok ebből konfliktust, de szerintem elbeszélünk egymás mellett, és valamit félreértesz abból amit vakerálok.
[ Szerkesztve ]
-
-
giigz
veterán
válasz zoo8800 #49837 üzenetére
A 7-8 még simán belefér, 8 után már tényleg necces lehet, nekem most 7 évesek azok a gumik, amiket tegnap vettem, majd kiderül 1-2 év múlva, hogy mennyire romlik az idők alatt, nyáron nem megyek vele sokat, azért sem vettem újat, ezekben a gumikban meg még kevés km van, szerintem ha jól tárolom, meg lekezelem, akkor még 10-12 éves koráig is el tudok vele járni
A téliből viszont újat veszek, az 12 éves gumi, és már repedezett is, nem volt kezelve sosem. Érződött is rajta, hogy esőben egy nagyobb fékezés, és már csúszott azonnal.
Új hozzászólás Aktív témák
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Projektor topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Synology NAS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen