- Azonnali processzoros kérdések órája
- Gaming notebook topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #220344 üzenetére
ez a FCEV tema jelenegi formaban eloallitott H2-vel sosem lesz jo
az FCEV rendszer teljes hatasfoka (amire nyomatek lesz belole a kereken), olyan kicsi vagy meg kisebb is, mint a ICE jarganyoke
ott buko, hogy ha foldgazbol allitodik elo a H2 gaz, akkor hogyis zöld....?
az siman CO2 kibocsatas
elektrolizissel meg 40kWh elektromos aram kell 1kg H2 haz eloallitasahoz 100% hatasfoknal, ami akkor meg egy naaaaagy lufiban van legkori nyomason, es nem 700bar-n es ami egy FCEV szgk-nal 100km-re eleg, pl a Toyota Miraia Model3 18,5-19kWh-val megy el mérve(!!!) 100km-t
szoval mar csak idaig nezve is massziv buko a sztori, es 100% hatasfok is karcos
mikozben a Model 3-nal az egy valid mért adat minden vesztegeset IS szamolva addig mar a rendszerben
elkezdesz szamolni FCEV rendszer osszes elemenek valos hatasfokaval, akkor csak meg rosszabb lesz
a BEV-nel meg a 19kWh-ban ez mar mind benne vanszoval miert is erne meg egy sokkal pazarlobb rendszerbe tolni az aramot, ami tobb lepcsoben vegulis csak szinten egy elektromos auto igazabol, ha lehet egybol elektromos autoba is tolteni?
Dr Hanula meg mar leprodukalta magat az egyik TC Parkolo paraden eloadott szovegevel, amikor a BEV-nel beleszamolta azt is az egyenletbe, hogy kibanyasszak a Litiumot a foldbol hozza, a benzin/gazolaj meg a kut tartalyaban termett ingyen
meg nyilvan csak a Litium banyaszata jar kornyezetterhelessel, a koolaj az szupergreen...lasd Exxon Valdez, meg Deepwater Horizon cimu torteneteket
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz szőröscica #220370 üzenetére
mintha folyamatosan csuszna a kuplung
ket CH-R-l voltunk romaniaban a nyar vegen, eloszor aszittem vmi baja van...több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Gombinyó #220488 üzenetére
igazabol ez vezetesi stilus fuggo is
az a motor, amit rendszeresen "kiforgatnak", benzinest 6k rpm, dizel 4k rpm-re, az enni fogja az olajat
akkoris, ha nem u.n. lazabb illesztesu
az, hogy hetente 1-2x megkapja igy az ivet, egy forgalmi szitubol adodo autopalya felhajtos gyorsitosavos besorolashoz, az ehhez keves
raadasul ez fugg az olaj adalekolasastol is
siman lehet olyan szitu is, hogy ugyanaz a motor az egyik gyartos es azonos viszkozitasu olajat kevesbe eszi, a masikat jobban, mert mas adalekok es katalizatorok vannak benne
a gyari gepkonyvben benne van egy u.n megengedett olajfogyasztas pont ezekert is
ez alatalaban 6-8deci liter per 1000km, neha 1 liter
szoval ha vhol 12k km alatt kert 1 litert, az ennek az egy tizede volt 1000km alatt, ezzel gyarto nem fog gariban foglalkozni semmit, ez teljesen normalis is
az meg hogy a gézabácsi tutujgatott toyotaja nem eszi, amit dizeluzemben vezet 2k rpm-nel elvaltogatva forgalmi akadalykent az 50km/h-t 10sec alatt eri el, meg az autopalyan 85-90-l veret vele, egy masik tortenet
ugy amugy eleg sok masik auto sem eszi
nem mintha abbol a 1,33-s motorjuk pont ne lett volna egy kifejezett szoporoller ebbol a szempontbol
ex-kollegamnak is 80k km-nel gariba csereltek a motort es azt az autot o vatta ujan vette, nem az elozo tulaj ruppotlankodasa meg elkummantott olajcserei miatt lett olyan
de az mar ilyen 4-500 km alatt bekert egy liter olajat, elegge vallalhatatlan szinten menttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Ádám16 #220903 üzenetére
a 1.6/2.0JTD es a 1.75TBI-nel ki kell csereltetni az olajszivattyu szivokosar tomito O gyurujet
erre van egy ilyen megoldas: [link]
az 1.9-nel ez maskepp volt megoldva
mondjuk 10-12+ evente egyebkent is ajanlott leszedetni az olajteknot kb akarmi mason is, mert a korabban elnagyolt olajcserek miatt lehetnek nem vart meglepetesek
pl mm-s olajsarlerakodas, ami a sima olajcserevel nem urul kitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mondjuk az olajcseret tuti surubbre vennem az ajanlottnal ebben is, ahogy a motorolajnal is "szokas" mar, mert ott is a gyari eloiras eleg sokszor sikerult tul optimistara...utolag
meg amelyik autot parhuzamosan aruljak az USA-ban is ott megneznem, hogy ugyanerre a modellre ott mennyiket irnak, mert az erosebb fogyvedelem miatt erdekes modon kevesbe bevallalosak ebben ugyanazok a gyartok ugyanarra a modellre vonatkozolag
....es meg ott is voltak ezzel kapcsolatban problemak
a gyari eloirast mindig ugy kell erteni, hogy "a legkesobb ekkor"
EU-ban mindennek vedd alapbol a 2/3-3/4-t, es az az USA-beli eloiras
60k km-s olajcsere az 40-45k km
annyi idonkent az a par liter olaj ferjen mar bele a budget-be...
DSG-nel nem is kell kulonlegesen draga csiri-biri olaj, meg nem is 7-8 liter a toltet benne, hogy agyonvagja a csaladi koltsegvetest a csereje az atlag autosnal ~3 eventetöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
erre mondtam egy "gyari mernok jol kitalalta" embernek, hogy amikor gariidon tul megkotlik a turbo, akkor meg egyben kifizetsz ~15 olajcseret turbora...meg ha felujitott is
szoval nem igazan erdemes elruppotlankodni
...vagy egy motorfelujitas meg 30-40 olajcserebe kerultöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tototos #221050 üzenetére
4 ev meg 40k km az nem ido
annyi ido alatt normalis auton meg egy vezerlescsere se ugrik be, szoval siman kihuzhato komolyabb lepteku szervizek nelkul is, egy kuplung is lazan tobbet bir ennelkollegam 3 eve vett egy 2.0TDci manual valtos Ford Smax-t 2 hettel korabban csereltek rajta vezerlest szamlaval igazoltan
o csak gumit vett ra 3 ev alatt meg ablaktorlo lapatot + a szokasos olajcserek
3 ev alatt 50+ k km ment vele2.7m volt az auto teli-nyari felnire szerelt gumikkal meg a friss vezerlescserevel akkor
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Kickass #221057 üzenetére
ez olyan kb mint az 1.9TDI fanboyok is...ami 25-30+ eves technika
akkora vallasi jellegu tabor van mogotte, mintha egy egyhazi szent grál lenne
foleg az a szep, amikor a tulaj joval fiatalabb, mint az auto, de kiselodast tart megbizhatosagbol fel ev hasznalat utan, mert meg az alatt nem kellett a lenyalodott butykos veztengelyt meg kilukadt hidrotokek miatt ~300k-t ralocsonia a hengerfejre
.....es az amugy qrvara nem egy kopojellegu alkatresztöbb drón kell ;P
-
-
hobizoli
nagyúr
a kanyarstablitast ugy is lehet javitani, hogy a gyarilag racsebb kivitel elso-hatso stabrudjat hasznaljatok, mert az altalaban vastagabb, mint a prolibb kivitele, es az egesz egy torzios rugokent mukodik...a vastagabb anyag nagyobb torzios merevseget ad
PU szilentekkel lehet javitani meg ezenettol a rugozasi komfort nem fog jelentosen csokkenni, mintha 4 kemenyebb gatlo kerulne be
Ignis eseten az 110lojjos "1.5 Sport" kivitelet neznem meg
de lehet kapni egyes modellekhez tunnerebb u.n Anti-Roll Bar (=ARB) kiteket is
pl Eibach csinal, de jellemzoen nem occso
meg mivel az piros, NKH kompatibilis festes kell ra[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #221232 üzenetére
attol meg lehetnek csereszabatos alkatreszeik
nyilvan meg kell nezni mi stimmel meg mi nem, es nem vakra megvenni
de eleg sok modellnel lehet ezzel trukkozni
pl van ahol regen hatso eleve nem is volt meg az elso hokibb, mint az u.n. top-of-the range modelle
176-s Punto-nal mindenki a GT stabrudjait vette erre celra, mert az 1.1-1.2-skben eleve nem volt hatul, az elso is joval vekonyabb vala...
meg pont ezert is volt egy csomo 4 tarcsafekes 1.2-s is
a 1.1-1.2-n 240mm az elso fektarcsa, a GT-n 257mm, es a 240mm annak a hatsoja
de 1:1 felmegy ra a csonkallvanyt atrakva
osszehasonlitaskeppen a korabeli F Astra GSi 16v-n 256mm az elso fektarcsa 150lora 1100kg melle, a 1.2 8v meg jo 150kg-val konnyebb ennel meg csak frutti 60-75lo hozza, szoval az elmelegedni nem igazan tudottanno 185-s Marea SW-mbe beraktuk a 182-s Bravo HGT elso stabrudjat, teljesen megvaltozott tole az auto mozgasa a korforgamakban, pedig a gatlok ugyanazok maradtak mellette
8k volt a termek, annyit siman megertaz elso ARB 16mm helyett 22mm-s a HGT-ben
erre meg az Eibach csinalt egy 25mm-s verziot
a hatso meg 12mm, a HGT-ben meg 16mm, az Eibach 20mm
nem tunik soknak par mm diffi, de tenyleg erezheto, foleg PU szilentekkel
...ami letezik feketeben is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #221452 üzenetére
mindig ugy kell szamolni, hogy egy atiras + elso szerviz az 300k alatt nem jon ki
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #221578 üzenetére
akkor szunt meg ezeknel a csapagyapodas, amikor levitte a gyar is az eloirt olajcsere periodust 15k km-re
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
44misi az alapara
3 evesen ker egy 17millios gyogyitast...
amugy meg er kb 28-30 milliot 3 evesen
=GTKtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz BigBlackDog #221711 üzenetére
W201 190E 2.5 16v is 4 hengeres volt hosszaban
amugy nem vagom ez a sok henger miert annyira fontos, amikor a fotengelyen megjeleno nyomatek a lenyeg
2.5 sor6/V6 is lehet csak 170-200lo volt, mikozben egy sor4 turbo meg 230 kisujjbol megvolt 30 eve is
szerinted melyik viszi jobban a bodet barhol?
1500-2000rpm felett a turbos siman tobb pillanatnyi nyomatekot is tudott, az alatt meg mikor hasznalod?
csucsban meg 1.5x tobbet is, mint a 6 hengeres akarhol
4 hengeres turbomotorbol 300-350Nm kijon siman ~3000rpm-nel
egy 2.5 literes szivo 6 hengeres meg tudott 240-250Nm-t maxra 5000rpm korul
szerinted melyiket kellemesebb hasznalni?[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz BigBlackDog #221728 üzenetére
ahogy nottek az autok meretre meg tomegre, ugy nottek a motorok is ccm-ben ezzel
E30 M3 is 4 hengeres volt meg, de az E36 mar 6 hengeres lett
csak kozben a bode is +250-300kg-l nehezebb letttöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz TrollBalint #222064 üzenetére
ja csak kozben a 8 millios auto er 3 ev mulva 5-t, es 3 misit bebuktal az erteken
meg a 8 millios auton egy 1 millios javitas sokkal kevesebb "hibabol" vagy kotelezo szervizbol is osszejon, mert hiaba idosebb mar, attol meg premium arban van hozza minden
tipikusan ha 7-8 sebesseges automata, ami mostanaban kezd elterjedni a hasznaltpiacon is, hiszen utobbi 5 evben egyre tobbet adnak el ezekkel es hatterbe szorulnak a manual valtos autok, ott egy olajcsere csak abban ~200k, amit mar szeretnek elhalasztgatni addig, amire mar a mechatronika is megkukul benne az olajsartol meg az olaj elsavasodasatol, aztan akkor mar könyékig zsebbenyulossa valik a buli, es akkor azt az 1 misit akar ra is lehet locsolni csak a valto javitasara
egy regebbi 1 millios, jellemzoen manual valtos autonal ez meg fruttibol megvan
~6-7k a 2 liter 75W-90-s olaj tobbfele gyartotol, amig a motorolaj lecsopog az is
egyszerre megvan a csereje minden pl 2.-3. olajcserenel, nem kell hozza kulonleges szervizfelszereles se, meg egy olajszuro leszedo fogo semtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz 426os #222311 üzenetére
tipuson belul is lehet mas a stablilizatorok es lengescsillapitok/rugok hangolasa
pl regebben a top-of-the-range modellben vastagabb keresztstabrud volt, ez az nagyobb kanyarstablitast adott eleve barmi mas okositas nelkul is egy erosebb torzios rugokent mukodve, mert a u.n. bodyroll hajlam csokken miatta
ezert is hivjak angolul antirollbar-nak (=ARB)
ma ez vmikor mar egyezik az osszes kivitelben
....meg korabban puhabb hangolasu futomuvek voltak minden autoban
anno a 185 Marea SW-be is beraktuk a 182-s Bravo HGT elso stabrudjat, ami 16 helyett 22mm-s es egy fold volt az is, csak attol is, pedig a rugok/telok maradtak es a hatso stab is a gyari 12mm-s maradt
...es akkor az Eibach meg csinalt hozza elore 25mm, hatra 20mm-st is
azzal is lehet ezen javitani, hogy a gumi szilenetek helyett PU-kat raknak be
pl ezzel a rugozasi komfort nem valtozik, de a kanyarstabilitas jelentosen tud nonitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz 426os #222313 üzenetére
mondjuk az mk7 Golf eleve 5-6 evvel ujabb konstrukcio is
VAG-n belul is voltak ilyenek, hogy az Audi TT lengokarjait raktak utolag mas testver modellekbe is, ha cseres lett, mert abban erosebb anyagu a szilent gyarilag
mindenre vannak tizenev alatt kjart osvenyek, praktikak
mi is csak azert csereltuk ki stabot a "HGT"-re, mert a regi szilent vallasra koptatta az eredetit ahol fogja a segedvazkerethez, azaz a funkciojat nem igazan toltotte volna be uj szilentekell sem, meg a masik stabrud ott volt keznel par honapja cserelt szilentekkel, csak az autot amiben volt seggbe puszilta egy melos Transit es azert nem volt meg hozza a hatso is[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Lisztok #222318 üzenetére
asszem a 170 lojjosnal voltak a CR csucsokkal gondok egy -tol -ig idoszakban, de valszeg ezt a hajdani visszahivasban mar azota kicserelhettek benne, ha bele is tartozott abba
en a 170-st vennem a ketto kozul, ha igazoltan tuti ki lettek cserelve anno
eleg nehez a bode is, kell a jedi
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
mennyire induljon meg, az programozas kerdese
ha ott van a levego, es 2500rpm korul tuti van, akkor uzemanyagot mar annyit ad hozza amennyit akar
170loeros CR is huzhato feljebb 190-re, nyomatekban 420-450Nm fole fustoles nelkul
2500pm-nel a nincs annyira kihasznalva kapacitasra az injektor, mint 190-nel, meg 2500rpm-nel meg az időablak is joval nagyobb meg kivezerelni az FHP elott
....emisszios norma miatti megfeleles mar masik kerdestöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Linux felhasználók OFF topikja
- Miskolc és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Gaming notebook topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- BMW topik
- Formula-1
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen