- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen TV-t vegyek?
- Megjött Európába a Honor 70 és a Honor Pad 8
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini-ITX
- RAM topik
- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Projektor topic
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alpi.
addikt
Nálam eddig hibátlan. v1.0.1.5
25-30 perc alatt végzett a shader-ekkel. 6 magos Ryzen-en. (R5 5600)
1440p-n is bőven játszható a 3060 Ti-mmel egész jól feltekert grafikával.
Eddigi fagyások / crash-elések száma : 0 (igaz nagyon nem merültem bele, de az indítás utáni instant crash, stb. hibák (amit sokan írnak) nálam eddig nem fordultak elő.
A Dlss is működik, de !! csak akkor, ha nincs full cpu limit. Valóban elég éhes a cucc proci irányba. Simán kifekteti az én 6 magosomat és nyilván olyankor hiába kapcsolok Dlss-t, egy árva fps-el sem lesz több. Szóval akinél nincs fps növekedés, az csekkolja a cpu terhelést. Gyanítom 100% körül lesz. Tán' még kis föle is van néha-néha.
[grafikai opciók + töltési idő.] A töltési idő ssd-ről olyan 3,6. Nem jó, de nem is katasztrófa. Legalábbis a legelején. Mivel nagyon még nem merültem bele, nomeg spoiler-ezni sem szerettem volna. Remélem az első 30 mp. nem okoz senkinek törést.
[1440p test @ 3060 Ti]
[1080p test @ 3060 Ti]
Ez a rész még egészen gyengéd a cpu-val, később nő a terhelés, így nem is tudok ilyen szép fps-eket elérni Dlss-el. Az viszont látható, hogy a Dlss / Fsr működik, ahogy kell, csak legyen hozzá proci.
Ram : 2x16 GB, lapozó file : auto
Legújabb Nv driver, W10, többet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Ha Shader compile alatt befagy, akkor újra kell kezdeni. A hibás shader cache droppokat, fagyásokat okoz. Nem feltétlen kell újra rakni a játékot, elég a shader cache-t törölni, utána újra csinálja. Több, mint 2 GB-ot kölykedzik.
Egy komoly stabilitás tesztnek is elmenne ez a fél órás shader compile.
[Shader compile alatti terhelések][ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz gulupeti #137 üzenetére
Megmelegszenek a ramok nagyon. Én arra tippelnék. Vga is dolgozik, cpu is fullon és közben elég komoly ram terhelés is van. Fél óra alatt ez szében megbuggyantja a gépház klímáját. Ramok nem igen tolrálják a meleget egy pont után. Ami 45-50 fokosna atombiztos, az 60 foknál simán eleshet. (akár egy XMP-vel is) Én pl. ezért ventizem, mert a vga oda fújja a melget (óriási találmány.... ) és 15-20-30 perc játék után kidobált az asztalra. Miközben a ram bármilyen teszten végigfutott 100x hibamentesen. Amikor a vga nem fűtötte.
Ez csak tipp, de én erre látok a legnagyobb esélyt, akinél esetleg megbotlik shader compile alatt.
Ahogy már az előzményekben is felemrült, hogy a cpu hőfok még prime alatt sem volt (szinte) ilyen magas, mint itt. Prime alatt nem dolgozik a vga (jelentős terheléssel). 20-30 perc alatt az rengeteget fűt és ha 10 fokkal melegebb levegővel hűtjük a dolgokat, akkor 10 fokkal melegebb lesz a kapott hőfok is.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Hopkins95 #141 üzenetére
Na, ezt nevezem "Real world performance" mérésnek. Rá kéne menni valami Xoc-s konfiggal, Ln2-vel.Jesus_Shaves : s:zozo által #104 + #110 hsz.-ben leírt dologgal értek egyet. Régen is érintett volt a pc szegmens ezen a téren. Csak egy nagyon egyszerű példa, ha nem tudtad, miket kell beírni a config.sys -be (vagy az autoexec-bat-ba akár) a játékok nagy része el sem indult. Persze sok minden változott, de egy minimális készséget, utánajárást még mindig igényel ez a világ. Ha csak a grafikai beállítások helyes (vagy optimálisabb) megtalálását veszem, ami manapság sajnos egyre inkább porondon van, már az sem "hülyebiztos". Ehhez képest egy Dll file cseréje, nem akkora esemény. Dlss verziót is így cserélsz, ha a játék fejlsztői nem iparkodnak eléggé.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz #95462144 #146 üzenetére
Nem úgy értettem, hogy nincs probléma. Az nagyon is van. Sőt, az említett, egyre gyakoribb értelmetlenül, össze ekkentett grafikai beállítások is egyértelműen a beleszarás jelei.
Én csak arra reflektáltam, hogy régen sem volt példátlan az ilyesmi. Sajnos vagy nem, ez nézőpont kérdése. Ilyenkor egyértelműen az, de ha úgy nézzük, pont ez a konfigurálhatóság adja azt a kis pluszt is, amit rengetegen szeretnek a pc-kben. Összállítod a géped, ezt raksz bele, azt. Állítgatod, stb. Nyílván nem mindenkinek, de ha mindkettőről szívesen lemondanánk, arra ott van a konzol.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz Ferdzsoo #152 üzenetére
#128-ba is írta valaki.
Ha crash-el a tömörítés alatt, akkor eséllyel korrupt lesz az adat. Mint amikor CRC errort kapunk egy Zip / Rar / akármi-nél. Lehet, hogy nem lesz az vagy lehet, hogy sosem futunk bele, de amíg nem fut le hiba nélkül, addig egy óriási random szopófaktort hordoz magában.
Én régebb küzdöttem egy problémával, amikor az nvme ssd leállt ha a vga is terhelve volt. CP 2077-et toltam akkor és ha ott történt (töltőképernyőnél pl.), restart után elindítottam a játékot és azonnal kidobott hibaüzivel. Ha 10x próbáltam meg, akkor 10x dobott asztalra. Egészen addig, míg a beállításokat meg nem változtattam. Pl. levettem a felbontást. Úgy elsőre, hibátlanul ment. Majd visszaállítottam és akkor is. Utána lett világos, hogy olyankor egy hibás shader cache állomány szop@tott. Nem csinálta újra, hiszen már megvolt csak betöltötte és bele is állt. Amikor változtattam a beállításokon, akkor generálta újra.
Szóval emiatt gyakorlatilag bárhol, bármikor belefuthatunk problémába. Sanszos, hogy messze nem ez a kizárólagos forrása a gondoknak, így nem is minden probléma megoldója, de amíg ez nem ok, addig igazán értelmetlen kínlódni. Nem mintha utána jóval több értelme lenne, de legalább ezt kiszűrjük.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Ha valaki közepes text minőséggel tolja és szűkös a vram, állítsa fel magas-ra !
[Ahhoz kevesebb is elég !]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Igen, sajna egy 6 magos Ryzen nem elég teljesen. Helyenként elfogy és olyankor beesik az fps. Egyébként egészen addig, amíg a cpu load 85% alatt van, a játék kifejezetten jól fut. Gyönyörű, egyenletes frame time-ok, semmi stutter, semmi drop. Amikor kezd elfogyni a cpu, akkor kerül egy kis zavar a rendszerbe. Ez viszont tök normális ilyen esetekben. A cpu terhelés mértéke nem feltétlen az, de ezzel nem sok mindent tudunk kezdeni. +2 maggal hibátlan lenne. A vga nyaral 1080p @ 75 fps sync-el, azon nem múlik semmi.
[Prológ video] Direkt a prológot vettem fel, hogy ne legyen semmi spoiler veszély. Legalábbis, aki túl van az első 10 percen, annak.
Vram használatról annyit, hogy nálam eddig még sosem volt 6.5 - 6.8 GB fölött. Crash-elések száma : zéró
#178 -ban láthatóak a beállítások, amikkel tolom. A látványra nem lehet panasz szerintem.ui. : Ugyan itt, 2 db. Zen3 magot vennék.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Igen, nekem is fullos így. Legalábbis amíg a cpu bírja, de utána sem vállalhatatlan, de na... Olyan 3.6. Nem jó, de nem is katasztrófa. Igazán ez a kis frame time inkonzisztencia is amiatt zavaróbb, mert előtte tényleg tükörsimán fut. Lehet, el kéne rontani a tetejét és akkor is csökkenne a romlás mértéke.
Igazán a 3060 Ti-vel 1440p-be is játszható lenne szvsz. Erősen Cpu oldalon van a szűk keresztmetszet. Pompás hír egyébként.... Eddig mindig vga oldalról voltam limites, most legalább már ezt is kipróbálhattam.
(mint a Mórickás viccben. Lassan mindenünk megvan, mert már csak ez hiányzott. )ACE- : Az érdekes. Pedig eszi a cpu-t rendesen mindenhol, amit láttam.
Emiatt tűnik úgy sokszor, hoyg nem működnek a felskálázó eljárások, mert nem növeli az fps-t, de ez a cpu limit miatt van. Magasabb fps növeli a cpu load-ot. Ha viszont a cpu már fullon megy, akkor az fps-t sem lehet növelni.
Nézd meg pl. itt a 13900K-t.
220W-ot kér a melóhoz.
Ok, 170 Fps, ami nyílván berobbantja a cpu terhelést, de 75 fps-nél is marad még ebből.
Hacsak nem egy 64 magos Threadrippered van, én arra tippelnék, hogy a monitorozó program füllent vagy nem működik rendesen valami a játékban. Ekkora különbség nem lehet szvsz.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz #15779328 #192 üzenetére
Jahhh... Ez az első alkalom, hogy az 5600-os így elfogyott. Volt már 1-2x határon, de ennyire, hogy a nálam előforduló alacsonyabb fps-eket se tudja kitartani, ilyen még nem volt.
[Eddig kb. ez volt a leg neccesebb helyzete. CP 2077-ben a városközpont]
Itt se volt már sok, de még épp ki adta. Nem esett be a gpu init.
Nem tudom, mit számoltat a procival TLOU, de azt nagyon.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Több, mint egy órán át toltam [1440p-be, 100% vram használat mellett] és nem crashelt.
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz George85 #228 üzenetére
"FHD közepes grafikai beállítás mellett is
12GB VRAM-ot eszik..." - Ezt nem igazán értem. Messze nem kell 12 GB vram ahhoz a beállításhoz. Ha Neked meg van sok és lefoglal 12-t (cache-ként) az miért baj ?
Az biztos, hogy sokkal kevesebbel is tudja azt a beállítást.
Én is 1080p-be tolom jóval közepes fölött és vígan elvan a 8 GB-os vga-n. Sőt 1440p-be is tökéletesen fut így.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
[Én csináltam egy proli, kis "mini összehasonlítást"] és konkrétan a Dlss nagyságrendekkel szebb képet tud, mint a natív.
Ha nem kéne a több fps, akkor is a Dlss-t használnám ebben a játékban.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz DeathAdder #242 üzenetére
Nem tudom. Én is 2x megnéztem, hogy nem kevertem-e össze, mert annyira hihetetlen volt, de látszódik a képen, hogy elindult a csaj és a video alapján ok.
Nem tudom, hogy lehet Nálad fordítva, de TAA-val botrányosan elmosódott minden. Bekapcsolom Dlss-t (vagy akár FSR-t) és megjelennek a fűszálak, levelek.
TAA-t csak egy Daedalon bevétele után tudom nézni.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz George85 #260 üzenetére
Vga téren egyáltalán nem rossz. Mármint a kinézethez képest nem kell erős vga. A cpu oldalon már sem viszonylag sem semmihez mérten nem jó. Sőt, kb. mindennél többet kér, ha azt nézzük, hogy közben mi az, amit futtatunk. Játék, amit láttam legalábbis, ennyit nem kért még ilyen fps-ekhez. Az nem lenne példátlan, hogy 100-120 fps-nél végez egy 6 magos cpuval, de ha csak ott tenné, szinte nem is lenne problémánk ezen a téren. Az a baj, hogy ez nagyon nem abban a kategóriában mozog. Még egy ilyen kis 6 magossal, mint ami nekem van még csak, csak kilépi az ember. 60 fps vsync pl. gyakorlatilag hibátlan. Nem pazar, de nem is vállalhatatlan. Ha valaki szeretne, lehet játszani. De ennél akár csak egyel kisebbekkel, rettentően rossz. Ugye 4 mag az egyel kisebb. Az 50% mínusz. Még egy Ht / Smt nélküli 6 magos sem jobb, mert bár a többi játékban azok közel tudják a 6c12t-k teljesítményét, itt nem. Számítási kapacitásba sokat dob a 2 szál / mag. Valamivel jobb mint egy 4c8t , de közelebb van ahhoz, mint egy 12 szálashoz.
Annyi, hogy egy 8 magos meg +30% körül van a 6-oshoz, tehát akinek olyan van, az már "benne van" az átlag által játszhatónak gondolt, megcélzott sávba. Ott már nem tűnik annyira fájdalmasnak a cpu fps képessége, hiszen van pár másik játék is, ahol abban a régióban kifulladnak. Teljesen más okból, de ha csak az elérhető fpst nézzük, nem példátlan. Az viszont, ahogy ez terhel játék létére, az példátlan. Ez nem is 3d, hanem sokkal inkább 2d. Ami egy "nem port, hanem emulátor"-tól nem is annyira meglepő.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Optimalizációról beszélni egy portnak mondott, de emulátornak kiadott proginál kár is az optimalizációt boncolgatni. Az lett volna a belépő, ha port-ot kapunk. Egyéként a szintén Ps-ről érkező és szintén Naughty Dog játék, A Days Gone-t ismerve, itt is meg lehetett volna oldani, gyanítom. És az erősen a másik véglet cpu terhelés terén. Szó szerint.
Még 10%-ot sem mindig ugrotta meg a cpu load. (60-as vsync-el) Cserébe a vga-t szépen, konstansan hajtotta és a látványra sem lehet panasz. Ha abból egy ilyen port-ot tudtak készíteni, ennél is lenne ettől feljebb. Gyanítom.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
-
Alpi.
addikt
Igen, nem lehet kijelenteni, hogy amiatt crash-el. Legalábbis nem törvényszerű. Én próbából pár órán keresztül játszottam olyan beállítások mellett, ahol 8.1 GB vram hasnzálat volt az első perctől kezdve a 8 GB-os vga-mmal és semmi problémát nem okozott. (a graf. opcióknál a vram kalkulátor valami 11 GB-ot mutatott. Egyébként az egész játékot úgy toltam végig, hogy 8 GB fölötti kalkulált érték volt, ennek ellenélre nem volt soha probblémám. valami 8.5 vagy 9 körül. Játék közben 7 GB körüli vram használat volt. 6.8 - 7.2 Ez alatt és fölött sem láttam soha. #444sixpak +1) Nem voltak fps beesések, laggok, semmi. Viszont elég nehéz bármi konkrét konzekvenciát levonni a játékról bugok / hibák mentén, mert van akinek így megy, van akinek úgy. Passz, hogy mi okozhat egyes problémákat. Elég csak a Shader építésre gondolni. Nálam soha nem volt semmi gondja, máshol meg 3x crashelt vagy épp 2 órán keresztül gyúrogatta.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Nálam ez a fajta hiba akkor jött elő (1.0.2.0-val, előtte nem csinálta) ha állítgattam a graf. opciókat játék közben. Ha az adott beállítással újra betöltöttem és nem nyúltam hozzá, akkor jó volt. Legalábbis rövid távon, mert azzal a verzióval már nem toltam hosszabb futamokat.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
válasz NyalokAA #451 üzenetére
Jahh, 6 magos Zen3 sajna nem elég minden helyzetben a 60 fps-hez (sem). Azért jellemzően tudja, de valóban vannak pontok, ahol 50 köré leesik. (1-2 mélypontnál 50 alá is picit, de az tényleg ritka)
Viszont egy tipp, ami nekem nagyon bevált ! Limitert célszerű beálítani, mivel anélkül az esetek nagyon nagy részében cpu limiten fut. Elfogy a cpu. 80-90%(+) terhelés mellett. Amikor ennyire nagy a terhelés, erősen sérül a frame time konzisztencia. Az ok, hogy lesz itt-ott 70-80, akár 90 fps-ünk, de a hullmázó frame time miatt ez nem ad olyan érzetet (közel sem), mint egy "könnyedén", simán renderelt 80 fps. A játék egyébként nagyon szép, egyenletes frame időket tud, ezt nem lehet elvitatni tőle ! Kifejezetten jó ebben ! Miután belőttem 60 fps-re a vsync-et (nálam annyin megy a minitor / TV, szóval ez a fajta limiter volt a célszerű, de bármilyen limiter ugyan így fog működni.) nagyságrendekkel jobb lett az élmény. Ok, ahol beesett 60 alá, ott pont nem változott semmit, viszont az összes többi helyzetben gyönyörű, sima 60-at kaptam. Ami sokkal, sokkal jobb volt, mint egy össze-vissza ugráló 80.[Itt jól lehet látni, mennyire megborítja a dolgot ha nagyon magas cpu terhelés.] SMT off-al ment a teszt, így hamarabb és talán fokozottabban is jelentkezik a dolog. SMt-vel jóval később fordult át kellemtlen helyzetbe.
[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Elfogyó cpus 77 FPS (0.2% : 39 FPS)
Limiter miatt némileg alacsonyabb cpu terhelésű 60 fps (0.2% : 55 FPS)
A frame time grafikonon látszik a lényeg, no meg a 0,2%-okból. A 77 FPS jól néz (átlagba), csak a simaságot nem az átlag, hanem a "gödrök" mélyésge és gyakorisága befolyásolja. Ok, a fenti sem borzasztó, de számomra a másik egyértelműen jobb, simább érzetet adott.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
Alpi.
addikt
Horizon Zero Dawn (vagy mi ) is kifagy lapozó file nélkül.
Ebben nem kell feltétlen logikát keresni.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ajka és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hegesztés topic
- Xbox Series X|S
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Netflix
- Honor 90 - modellalkat
- Politika
- Autós topik
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- További aktív témák...
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- ÚJ BONTATLAN Apple Watch Series 8 S8 41-45mm Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciával.
- Új APPLE AIRPODS PRO 2 GEN USB-C bontatlan aktiválatlan 1 év garancia AZONNAL ÁTVEHETŐ Deák Térnél.
- BONTATLAN Új Iphone 15 és 15 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető