- OLED TV topic
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Milyen TV-t vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen asztali médialejátszót?
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
Hirdetés
-
Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
it A spanyol közlekedési hatóság észrevette, hogy valaki adatokat próbált szerezni tőlük – lehet, hogy járművezetők millióinak privát adatait árulják online.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
Új hozzászólás Aktív témák
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #732 üzenetére
ET45 vagy ET50 tuti felmegy. Egyébként minél kisebb az ET szám, annál kijjebb van a felni, vagy is annál szélesebb az autó nyomtávja.
2003-2005 2.0 benzin kerék adatai (több évjárathoz és motorhoz is jó lehet):
Felni csavar:
M12 x 1.5Agyátmérő:
67.1Gyári méret:
6.5Jx16 ET50 - 205/55R16Alternatív:
6.5Jx15 ET45 - 205/60R15
6.5Jx15 ET45 - 205/60R15
7Jx15 ET45 - 205/60R15
7Jx16 ET45 - 225/50R16
7.5Jx17 ET45 - 225/45R17
7.5Jx18 ET45 - 225/40R18Én ha cserélnék, akkor egy 17"-os RX8 felnit vennék.
Múltkor volt egy szett a facebookon 60-ért, de hülye voltam és nem ugrottam rá, mert még tovább adni is megérte volna. Na mindegy, majd legközelebb.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #744 üzenetére
Itt egy kalkulátor, ezzel meg tudod nézni.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #750 üzenetére
Itt vannak a gyári kerék méretek.
Eszerint a 17-es méreted: 225/45R17 7.5Jx17 ET45[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #753 üzenetére
A kalkulátornál figyelj arra, hogy ne vesszőt, hanem pontot használj a felni szélességnél, mert különben nem hiba üzenetet dob, hanem csak azt írja a méret nem változik.
A felni amit linkeltem, csak láttam a facebookon, hogy valaki megosztotta.
Ha véletlen tetszik, akkor fel kell hívni és mondani egy olyan árat ami neked megfelelő. Alkudozni kell[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #755 üzenetére
Nem csak a gumi méret számít, hanem a felni is, mennyire áll kijjebb vagy beljebb a gyáritól. Mert ha kijjebb áll, akkor akár a gyári méretű gumival is beleérhet a sárvédőbe.
Nem, a kerék szett sajnos nem az enyém, ha az enyém lenne a kocsin lenne már
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
17-es méret nem olyan vészes, futóművet tuti nem teszi tönkre.
Kicsit jobban megvezetik csak a mélyebb nyomvályúk, meg kb 3 dl-el többet fogyaszt a kocsi.
18-ast már én sem tennék fel, lehet jobban mutat, de az már nagyon a komfort rovására megy."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nos a szervizes téved, de részben igaz amiket mond
A benzines motor Mazda fejlesztés, de az alapokat a Ford is át vette. Szóval ha pontosak akarunk lenni, akkor a Fordban van Mazda motor.
Az olaj csipegetés, csak a 2.3-as motor jellemzője, de ott is csak azért veszélyes, mert nagyon kevés olaj van benne és még abból lecsipeget és nem veszed észtre és úgy jársz vele, akkor jönnek a nagyobb problémák.
1.8 és a 2.0 benzinesekkel nincs probléma, legalább is nem hallani. Láncos motor, de nem bicikli lánc mint a Fiat féle az 1.3 Mjet-en. Gyári csereperiódus nincs is előírva rá. A gyertya is gyárilag irídiumos, ami 90 ezer km cserés. Lényegében a benzines motor költsége, az olaj csere, olajszűrő, pollenszűrő, légszűrő, meg nagy ritkán 4 gyertya. Cserébe tankolni kell mert 8-10 liter között fogyasztanak.
Ezt az infót kicsit félve írtam le, mert biztos lesz majd olyan aki megcáfol, mert az övé csak 6 litert eszik, sőt ha ügyes, akkor még termeli is a benzint. Persze lehet itt szépíteni, pl. 5-ben 90-el járni lehetőleg legtöbbször dombon lefelé kamion mögött haladva, 4 bárra fújt gumikkal, de a valóság normál használattal az a 8-10 környéke.
Egy nagy problémája van ezeknek a kocsiknak, az a rozsda."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Vagy csak pont annyi évvel újabb, hogy még nem jött elő ez a probléma.
Tanisz:
A 2.5-ről én nem sokat tudok, ami biztos, hogy az is láncos motor és 5 liter olaj megy bele, szóval valószínűleg nincs meg az a betegsége mint a 2.3-asnak."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
-
chris-v
senior tag
Szerintem vidd el szerelőhöz.
Lehet, csak ki kellene olvasni egy hibakódot és már ki is derülne mi a a probléma.
Az hogy itt a neten próbálunk táv segíteni, akkor is kell fizetned a javításért, szóval nem fogod megúszni.
Vidd el, nézzék meg és mondják meg mi a baja, ennyi."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Ha benzinest veszel, akkor nem lesz vezérlés csere, mert a motor láncos, nem szíjas. Amit cserélned kell az a motor olaj és a szűrők, meg nagy ritkán a gyertyákat, és kb ennyi. Meg persze a kopó alkatrészek pl fék.
Én nem hallottam, hogy magával a váltóval bárkinek is lett volna problémája, max a kuplung munkahengernél lehet probléma.
Ja és ha már váltó, én amikor megvettem az enyémet, mindjárt csináltattam egy váltó olaj cserét, mert azt általában elfelejtik cserélni, pedig annak is van csereperiódusa."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz DuDieHUN #839 üzenetére
Ha tetszik így, meg kell nézni élőben. Ember nincs aki fotoról meg tudja mondani, hogy jó vétel-e.
A bőrösnél probléma, hogy a vezető ülés ki van szakadva. Egyébként meg a rozsdára kell figyelni, mert tuti, hogy van, csak kérdés mennyi. És ha már feljebb van rozsda, akkor az alja az már rendesen az. PErsze ez nem feltétlen hátrány, csak tudni kell, hogy erre költeni kell még idővel. Persze vannak nagyon rossz állapotúak is, lyukas alsóval, amire csak ráfröcsköltek valami alvázvédőt. Ezeket érdemes jól megnézni.
A másik sarkalatos pont a klíma lehet. Ha furcsa hangot hallat, akkor kompresszor gond, ha csak gáz nincs benne, akkor lehet lyukas valamelyik cső, de az is lehet, hogy a klíma hűtő. Ezek lehetnek még nagyobb költségek.
A 2 literes benzinnél egyébként más nagy probléma nincs. Szóval, ha indul, jár, jön megy, akkor csak a karosszéria lehet a probléma."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #842 üzenetére
Nem km-et veszünk, hanem állapotot! Ez alap autóvásárláskor.
Csak azért nem megnézni valamit mert több a km mint a másikban, teljesen hülyeség. Lehet a kevesebb km-es jobban le van rúgva. És akkor még a km óra tekergetésről nem is beszéltünk.
Egyébként meg 13 éves autókról van szó, tehát 240 ezer km az évi ~18.500 km, ami teljesen reális egy benzines autónál.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #844 üzenetére
Az állapotot nem feltétlen magadnak kell felmérni, hanem elvinni egy szervizbe, ahol átnézik.
Láttam már olyan autót, amiben alig több mint 100 ezer km volt, de ki volt nyomva a szeme. Szóval a km nem garancia semmire! Max mint iránymutató számot lehet használni, de ha jó akarunk venni, akkor az állapot a lényeg. És ez nem kereskedő és nepper duma, hanem ez tény!
Ha majd minden autóban annyit mutat az km óra, amit valójában ment is az autó, akkor talán elég lesz ránézni a km órára, de addig marad az állapot!"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Mindig vannak kivételek, néha-néha kifogható egy szép példány.
De lássuk be, hogy a szomszéd bácsi, csak havonta egyszer ment vele el az unokához, és végig garázsba tartott autója az inkább népmese mint valóság.
Viszont a benzines autókat szerintem kevésbé tekergetik, mert kint is kevesebbet mennek velük. Akinek sok km-et kell mennie, az Ausztriába és Németbe is dízelt vesz.
Egyébként az enyém 2003-as, tavaly vettem 171 ezer km-el. Most 181 ezer van benne. Mazda szervizben lekérdeztem és valós a km. De ha 240 ezer lett volna benne, akkor is megveszem, mert teljesen rendben van az autó. Sajnos a rozsda ellen tennem kell rövid időn belül, de ennyi."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Melyik alkatrészt gondolja drágának hozzá a szerelő? Kíváncsi lennék, főleg benzineshez.
Sajnos ez megint a jól begyakorolt szöveg akar lenni, hogy japánhoz drága az alkatrész. Általában a német autósok mondják ezt. Erre azt szoktam válaszolni, hogy a némethez lehet, hogy olcsó az alkatrész, de a japánhoz meg nem kell venni, mert nem romlik el.
Nos persze a fenti szöveg egyik oldalról sem fedi a valóságot. Úgy ahogy egy némethez is lehet drága bizonyos alkatrész úgy a japánhoz is lehet olcsó.
Mazda 6 benzinesnél meg igazából mi kellhet, a kötelező szűrő-olaj dolgokon kívül? Fékek? Az sem drágább mint más autóra."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nos, mivel a kerékcsapágy egyben van az aggyal, így igen, az húzósabb áron megy, mint azoknál az autóknál, amiből kipréselhető és ténylegesen csak a csapágyat cseréled. Viszont nem nagyon hallottam, hogy valakinek cserélnie kellett volna, pedig vagyunk páran 2003-as autóval.
Egyébként van fele ennyiért is, szóval, azért mert a legdrágább kerékcsapágy árát bemondta a szerelő, még ne mondj le az autóról ha tetszik"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Szerintem mindegy milyen javítóívet veszel.A lényeg, hogy legyen normálisan előkezelve és előkészítve, majd szintén normálisan lefestve. Ha ezek rendben vannak, akkor úgy gondolom hamarabb lesz rozsda más helyen.
Én ha cserélek tuti nem fogok gyári után szaladgálni, már csak azért sem mert látjuk milyen hamar rozsdásodik az autó gyári lemezei!"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Lehet venni bluetooth-os hangtovábbítót, amit összedugsz az aux-al és bluetoot-hon küldött hangot hallod a magnódon.
Az alkatrész pedig nem drága, vagy is ugyan az az lakatrész nem drágább mint egy másik ugyan ilyen kategóriás autóhoz. Egy komplett motor bontás mindenhol drága nem csak az audinál. Csak annyi különbséggel, hogy itt nem kell ilyentől tartani."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
2.0 benzin
Város kis távok, van hogy be sem melegszik rendesen, akkor kb 9-10 között alakul az átlag.
Autópályás, autóutas út, több személlyel 8-8,3 liter, óra szerint 140-es tempóval.
Ennél kevesebb is lehetne, kicsit kevesebb tempóval, óvatosabb gyorsulásokkal, de 2.0 liter benzintől 1375 kg önsúllyal nem kell csodákat várni."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nekem is hibás az egyik lámpa állító motorom, de szerencsére csak a legfelső állást nem találta, a többi szint jó, így 1-es szinten van és ahhoz álltattam a fényszórót.
A báridnál mennyiért találtál motort hozzá?A középkonzolhoz itt találsz izzót.
Arra figyelj, hogy mindegyiket cseréld, ne csak egyet! Továbbá a cserénél át kell rakni a régiről a kis piros gumit az új izzókra. És mivel gyárilag a középső 2 izzó kicsit kisebb, ezért figyelni kell, hogy jó rá legyen húzva ez a kis "óvszer", mert mellette kivilágít a fehér, akkor ronda lesz."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #922 üzenetére
Itt egy részletes leírás a csere menetéről.
Led izzókat lehet bele tenni, persze csak egy kis sufnizással.
De én nem tennék, mert nem dobja szét úgy a fényt, ezért ahol a led izzók vannak, ott sokkal fényesebb lesz, mint pár centivel körülötte. Szerintem nem szép, de kinek mi. Csak azért, hogy azt mond, na led van benne, azért felesleges."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Érdekes egyébként, hogy milyen nagy az árszórás.
A minap elgondolkoztam, hogy lecserélem az autóm. Na nem azért mert nem tatszik, vagy valami baja van, csak kicsit jobban a sportos vonal felé húz a szívem, leginkább egy utolsó szériás toyota celica lenne amit vennék, abból is a TS verzió.Na de a lényeg, szerintetek mennyiért lehetne most eladni egy 2003-as 2.0 benzin sedánt?
Rozsdásodás kezdődik, más baja nincs.
Kicsit több mint 1 éve amikor megvettem, kicseréltem a váltó olajat, gyertyákat, gyertya kábeleket, meg azóta első és hátsó stabilizátor pálcákat, infó kijelzőt, meg belekerült egy aux is. Jelen pillanatban költségmentes, de majd egy nem túl távoli jövőben kell a karosszériával foglalkozni."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Szerencsére a japánok nem spóroltak és normális láncot tettek a motorba, nem úgy mint az olaszok a Fiat 1.3 mjet motorokba, mert ott kb bicikli lánc van. Van is vele probléma, sőt ott van csere idő is megadva.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz muchacoado #987 üzenetére
Meg kell nézni diagnosztikával, hogy valójában mennyi az a fordulat. Lehet annyira nem is alacsony.
Meg akkor mindjárt az is kiderül, van-e valami tárolt hiba.Ja és fojtószelepet pucold ki, mert az mindig koszos, ha az előző gazda nem foglalkozott vele
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz muchacoado #995 üzenetére
Az a baj, ha mélyek a karcok, akkor polírozni nem lehet, újra festéssel, meg eltérő lesz a szín. A legjobban úgy jársz szerintem, ha nézel valami bontottat, ami nincs összekarmolva.
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
-
chris-v
senior tag
válasz -Gabesz- #1095 üzenetére
Benzinest olyan gyakran nem tekergetik, mint a dízeleket, de ezt nem lehet tudni.
Meg kell nézni, ha szép állapot és rendben van, akkor meg kell venni, bár 90% hogy a rozsda eszegeti.
Persze ez megint olyan, hogy ha van rá +150-200 ezer Ft-od, akkor ki lehet lakatoltatni és le lehet fényeztetni és akkor sok évig hibátlan."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz -Gabesz- #1098 üzenetére
Nem csak a sózás a lényeg, hanem az, hogy sajnos a Mazdák úgy általában, jobban korrodálnak.
A 2.3-as motor eléggé lutri. Az a baj, hogy a kis olajteknő miatt kevés olaj van benne, és csipegeti. Na most, ha a tulaj szart rá, akkor a motor nagyon kevés olajjal ment, amitől el van már kopva. Ilyen szempontból a 2.0 biztonságosabb választás. A 2.3 egyébként szinte minden esetben magasabb GT felszereltségű, mint a sima 2.0, persze abból is létezik xenonos, stb. A 2006 utáni faceliftesek már 6 sebességesek.
Én amikor vettem az enyémet megnéztem pár 2.3-as GT-t mert én is azt szerettem volna, de mindegyik nagyon le volt harcolva, úgy hogy 2.0 lett. Szerintem nem jártam rosszul, nincs kinyomva a motor szeme és nem hiányzik a bőr belső se. Amit el tudnék viselni, az a fűthető ülés.
Egyébként szinte minden extra megvehető bontva, ha nagyon kell, mert sokat hoznak amit darabokban adnak el."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz SzaboZE #1103 üzenetére
Nem egészen értek egyet.
Azért mert cserélni kell a sárvédőket, a hátsó íveket és a küszöböket, még lehet jó az autó, akár megkíméltebb, mint ami patika állapotban van kívülről.
Mint feljebb írtam, kb egy komolyabb autó vezérlés csere árából megvan a karosszéria javítás. Ha árban olcsóbb a kicsit rozsdásabb, mint a nem rozsdás, akkor összességében jobban megéri a kívülről nem szépet megvenni.
De ezt mindenki maga döntse el, mi jobb neki, venni egy kicsit drágábbat, amire kívülről csak 2 év múlva kell költeni (mert szinte biztos kell) vagy venni egy olcsóbbat és egyből elkölteni, amit úgy is elköltesz."Roads? Where we're going we don't need roads!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Spanyol botrány: ellophatták a járművezetők adatait
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Glo cigaretta
- Spórolós topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Milyen TV-t vegyek?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen