- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- Apple notebookok
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Gaming notebook topik
- E-book olvasók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Computex 2024: Az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
ma Újabb MagSafe-es kiegészítő, más megközelítésből, mint az MSI-nél.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Villa7
tag
válasz tobias88888 #6799 üzenetére
külcsnélküli nyitással mi a baj? Nekem sose volt vele probléma
-
Villa7
tag
válasz tobias88888 #6802 üzenetére
4. évi nálam van az 2015-os 6-os, soha nem fordult elő hogy nem zárt le.
-
WasabiTrsr
csendes tag
válasz tobias88888 #6799 üzenetére
Koszonom mindenkinek a valaszokat, es a katalogust es felszeretlseg leirasokat is.
Jo hallani egyszer egy kocsival, hogy nincs nagy problema 150k km utan.
Valto olajat a 14 eves focusban is kicsereltettem, hatha jobban birja, ugyhogy akkor itt is fogom ha ez lesz a kivalasztott.Meg egy kerdes, felszereltseggel kapcsolatban, hogy van ilyen "Takumi" meg hasonlo szintek, errol esetleg van infotok? Probaltam a katalogust kigooglezni, de nem talaltam.
Persze a a hirdetesben felszereltseg nem sokat szamit, de a focus eseteben is a kereskedok probaltak lepasszolni a fapados verziokat mint "ghia" meg hasonlok.
-
anonymus89
addikt
válasz tobias88888 #6799 üzenetére
Én azt hittem jobban fogyaszt a 2.0 ha már pályáról van szó, az 1.5 6.4L-ből kijön 140-nél és 160-170km között eszik 7.5l-t. (legjobb fogyasztás 5.8l)
1x kipróbáltam egy 2.0-s takumi felszereltséget nagy különbséget városban nem vettem észre, nyomtatékban sem.
WasabiTrsr: 2015.04 havi és 1.5-ös motorral szerelt az enyém eddig gyertyákat, olajat, hátsó fékbetéte kapott és semmi mást. Akkuból Yuasa-t szoktak ajánlani illetve Exide-ot, ahogy írják is annyival nem tud többet, amennyivel drágább. Élmény vezetni, kényelmes és meglepően nagy a csomagtere is.
[ Szerkesztve ]
Organikus, természetes összetevőjű, 100% tisztaságú bőrápoló termékek //marcsiszappan.hu//
-
Ádám16
addikt
Sziasztok!
Mx5 NCFL vásárlás van tervben nyáron. Abban tudtok segíteni, hogy milyen tipushibak vannak az autónál? Illetve szerintetek egy NCFL a kínálat tetejéről inkább (5-6m), vagy 7 körül egy alap ND? Eléggé bizonytalan vagyok. -
tobias88888
őstag
Nem egy bonyolult dolog, de 1 órába beletelik. ASH-tól lehet kérni megfelelő fájlt és az első hozzászólásban ott van a leírás (90%-a kb csak figyelmeztetés) is a frissítésről meg hogy mit kell venni az Android Auto / Carplay-hez.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Szia!
1-2 hete egy másik topikban már írtam Neked, hogy inkább ND-t vennék picivel az NC ára felett. (Egyik kedves fórumtársunk árul a hahun egy kevés kilométeres fehér 1.5 Attractiont 6,2-ért.) Nekem az ND az első MX (volt rövid ideig egy Abarth 124-em), szerintem k.jó. Ha tehetem, nincs hó vagy sózott utak, nem kell csomagtartó, ezzel megyek mindenhová. (Persze biztos nagy flash az NC is. )Alap ND. Az is megfelelően felszerelt. Nincs benne Bose, nagy kaland, a Bose is elég ergya pedig csak rádiót hallgatok a bot fülemmel (ez revo top). Led fényszóró benne. Android Auto-t 20-30 ezer Ft-ból megoldod, plusz elsőre fél nap meló. Modern autó, klasszikus erényekkel. A 2.0-val országúton 5-5,5 literből elkavarok, ha 7, akkor igen határozottan toltam neki és már nagyon hisztizik a feleségem. Budapesten pianóban 8, "normálisan" 10. Az 1.5 ennél kevesebből elvan. Ilyeneket tudtommal nem tud az NC.
-
m3tr0
senior tag
Jó az ND, űrautó az NC-hez képest.
De ha azt mondjuk,hogy az NC alkatrész árak drágák,akkor az ND árai kurva drágák.
Az NC-nél nekem egyedül a beázás volt típushiba,másról nem is nagyon tudok.
ND-nél a váltókra volt/van panasz,de amik érintettek azokban garanciában cserélnek is váltót. (ha jól tudom)Bármelyiket veszed,cascot kössél! (ND-be valami 400 ezer egy első fényszóró,egyik ismerősnek cserélni kellett mert megrepedt)
Amúgy van egy eladó NC-m,de sajnos nem FL.
[ Szerkesztve ]
-
agoka07
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2016-os Mazda 6, 2.2D(150 le) motorral. Néha alacsonyabb fordulatnál kb. 1500-2000 fordulat között enyhébb terhelésnél, gyorsításnál kerregő, morrogó, amolyan tipikus dízel hangot hallani a motorból. Eddig nem hallottam még nagyon csendes volt. Természetes egy vagy utalhat valamiféle meghibásodásra?S35-3310-1600-KU380-W300i-Shine-C3050-Spiro-858 Smart-SK17i-Galaxy S-Note 1-Galaxy S4-G4-S6 Edge-Note 8
-
agoka07
senior tag
válasz snorbi82 #6814 üzenetére
258.xxx km van jelenleg benne, pár hónapja kezdtem inkább rövidebb utakra használni, úgyhogy lehet a DPF. Sőt már gondolkodtam is a tisztításán/kiégetésén, mert talán teljesítmény csökkenést is tapasztalok.
S35-3310-1600-KU380-W300i-Shine-C3050-Spiro-858 Smart-SK17i-Galaxy S-Note 1-Galaxy S4-G4-S6 Edge-Note 8
-
TheMartin03
tag
válasz agoka07 #6818 üzenetére
Szerintem csak szimplán sok a méter az injektorokban, és nem tökéletes a porlasztási képük, emiatt kissé bekopog. A telt DPF nem hiszem hogy kiadna ilyen hangot, maximum ha állandóan regenerálna. De ezt sem feltétlen gondolom, mert ahhoz a hidegen beindított motortól kell legalább 5km, mire úgy bemelegszik, hogy elkezdje. Már kaptál volna egy hiba visszajelző lámpát és/vagy átkapcsolt volna a túlságosan telített DPF miatt egy nagyon lefolytott üzemmódba.
Én a 2012-es 2.2D Mazdámat 240-250 ezer km-el használom elsődlegesen városban, és ha akar, városban is tud regenerálni. Viszonylag jók a regenerációs képességei/elvárásai az autónak. Ha minden jó rajta, és nem teljesen kukák a porlasztók, akkor simán elevickél.
Az enyém 350-380km-t tud regeneráció nélkül menni.[ Szerkesztve ]
-
agoka07
senior tag
válasz TheMartin03 #6820 üzenetére
Köszönöm a válaszokat! Hiba visszajelző lámpát még nem kaptam. Egyetlen dolog amit még nem tartok természetesnek, hogy 4-es fokozatban 10ből 9x nem megy 3000 fordulatszám fölé. Még fokozatban ezt nem tapasztaltam.
S35-3310-1600-KU380-W300i-Shine-C3050-Spiro-858 Smart-SK17i-Galaxy S-Note 1-Galaxy S4-G4-S6 Edge-Note 8
-
kat10
tag
válasz tobias88888 #6810 üzenetére
Köszi szépen az infót.
De mi az a ASH?
És hol érem el?
Bocsi, de ez az első Mazdám és ilyen problémám az előző kocsiknál nem volt.Go Pats
-
nyepi
tag
válasz agoka07 #6818 üzenetére
258 k-nál már sokminden lehet ennél a motornál. Szerintem az injektorok kopognak már be. Elég költséges a javítás, mivel nem lehet felújítani, csak cserélni, olyan 160 k/db. áron. A rossz injektor dugíthatja a DPF-t (viszont az eldugult DPF elviheti az injektorok korrekciós értékét, ami arra enged következtetni, hogy cserés az injektor, szóval kicsit a tyúk és a tojás esete). Ameddig nincs hibakód, szerintem hajtsd. Figyeld az olajszintet, nehogy felhíguljon a gázolajtól. Ha eléri a nívópálcán a "X"-et akkor csere. Ha lesz hibakód (szinte biztos, hogy DPF regeneráció gyakoriság), akkor költséghatékonyság miatt én a DPF mosással kezdenék.
(a 2012-es 2.2 dízel motor teljesen más. Semmi közük egymáshoz) -
ZeroX92P
tag
Nem mi hanem ki, tőle lehet kérni a frissítő csomagot.
Nem egy nagy sztori usb-n frissíthető otthon, némi gomb és pedálnyomogatás meg baromi sok várakozás, 1-1 órát az autóban/körülötte kell töltened és akkunak is bírnia kell.
Nem tudom v56 ról mehet-e egyből a v74.00.324 vagy kell a köztes v70, ezzel kapcsolatban eltérő dolgokat olvastam, de mindkettő megvan.
Ha van ilyesmihez affinitásod akkor át tudom én is küldeni a fileokat hozzá, ha nincs akkor szalon vagy skyactiv fb csoportban is lehet találni aki megcsinálja. -
tobias88888
őstag
A hozzaszolasomban van egy link. Az első kommentár szerzője ASH8. Tőle lehet elkerni az 74es verziójú fájlt és a leírást.(de a kommentben is ott van a leírás)
Egy nagyon alap angol tudás vagy Google translate használat kell hozzá, meg minimális számítógép használat. A frissítés egyáltalán nem vészes, az új usb kabelezese sokkal több figyelmet igényel
[ Szerkesztve ]
-
snorbi82
senior tag
tobias88888:
Egyébként szerintem a kábelezés sem vészes. Ha nagyon igényes vagy, akkor tovább tart, ha meg nem...
A lényeg, hogy csere előtt kell a frissítés, ha jól emlékszem.
Nekem is megvan. Rögtön feltöltöm és megosztom![ Szerkesztve ]
IPhone 15 Pro Max, Iphone 13
-
Fr3eWar
őstag
Sziasztok,
Nagyon szemezünk városi járgánynak egy MX-30-al, van itt valakinek tapasztalata? Vannak benne buktatók? Jól sikerült kis masina, vagy sok apró betegsége van?
Töltés otthon megoldott lenne. -
kat10
tag
-
nyepi
tag
Ha frissíted, arra figyelj, hogy vagy legyen gyújtáson az autó, de akkor tedd fel töltőre, vagy csak rádió állásban legyen, de akkor 10 percenként nyomd be a kuplungot (de ne indítsd be), hogy a műszerfalon zölden villanjon fel a kulcs. (vagy a nyomógomb ledje, már nem emlékszem pontosan)
-
Fr3eWar
őstag
Full elektromos, nem akarok +1 hibaforrást és szervízelni valót. Csak városba lenne használva napi szinten ovi-suli-munkahely-Auchan-Aldi-otthon körökben. Tavaly meg tavaly előtt a napelemből visszaadtam 4500kwh villanyt 5 forintjával az MVM-nek, most jó lenne kicsit faragni belőle. Városban a jelenleg kb évi 8-10k km-t megyünk.
-
nyepi
tag
válasz Fr3eWar #6837 üzenetére
Elvileg erre pont jó a wankeles is, azzal a plusszal, hogy ha néha kicsit messzebb is mennétek, akkor arra is jó. Be lehet állítani, hogy mondjuk 20 % akksi töltöttségig ne indítsa el a belső égésű motort. Szóval ilyen rövidtávokon teljesen elektromos autóként működik, viszont, ha kell, akkor lehet vele sok száz km-t is autózni. Nekem nem tűnik hülyeségnek.
Bár tapasztalat még nincs vele. -
mmdms
addikt
Ezek a km mizeriak azert furak nekem mer a harmassal sima 2.0 skyg vel se lehet sokkal tobbet 500kmnel megtenni, avagyis annyira ures tankot en nem szoktam hagyni, 460-500 kozott tankolok. Ezt lassan mindegyik e auto tudja.
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
tobias88888
őstag
Nem a hatótáv a fő probléma, hanem a töltési sebesség. Szerintem senkit nem zavar ha 250km-enként meg kell állni Itthon a legtöbb töltő nem gyorstöltő és kevés is van belőle (benzinkúthoz képest). Na meg hiába van 22kW-os töltőből már jópár, ha a nagyja AC és a legtöbb kocsi 8kW körül tölt AC-ról (Mx-30 talán 7 vagy hogy). Több óra mire feltöltöd egy ilyennél a kocsit, miközben az mx-30nak kb 180km a valós hatótávja, nyáron.
Nem összehasonlítható egy PHEV-el jelenleg. Az olcsóbb elektromos kocsik közül a legtöbb 2. autónak jó vagy autómegosztónak pestre jelenleg, aki meg megy horvátba, inkább PHEV.
Nem az elektromos kocsik ellen vagyok, direkt azt szoktam választani ha autómegosztózok, de még vannak limitációik. Egyetértek a toyota lemondott vezérével, a PHEV-et kellene erőltetni meg a töltés betartását otthon. Sokkal többet érnek a világ kocsijainak 50%át lecserélni pár év alatt, mint a kötelező elektromosra váltani a töredékét. (csak kellenének olcsó PHEV-ek )
[ Szerkesztve ]
-
nyepi
tag
Persze, csak ugye a sima benzinessel megállsz, tankolsz és mehetsz újra 5-600 km-et. 10 perc. Viszont az elektromos autónál azért ez még nyűgösebb. Össze kell logisztikázni ügyesen. Erre a problémára lehet jó a wankeles MX-30, csak nem minden nap. A mindennapokban villanyautóként használni ingázásra, viszont lehet vele menni hosszabb távokat is, úgy, hogy nem kell a töltéssel kínlódni. Szerintem ez egy élhető megoldás lehet. Majd az idő igazolja, hogy ez így van, vagy sem.
Egyébként én is meglepődtem, amikor teli tanknál láttam, hogy milyen keveset mennek el a Mazdák, CX-30, M3, M2. Nem vitték túlzásba a tank méretet. -
tobias88888
őstag
válasz tobias88888 #6842 üzenetére
Mondjuk érdekes, hogy az MX-30 PHEV 830 köbcentis motorja 9 litert fogyaszt 100-on. Persze egy átlag pestinek minden 20. út hosszabb mint a 80km-es hatótáv, szóval ez nem olyan nagy probléma.
-
Moleman
addikt
Nekem a CX-5 sokszor volt 800 km fölött, de így is kicsinylem a tankját, az Almerának nagyobb volt, az gond nélkül elment 1000 km fölött egy tankkal.
Persze ez csak kényelmi apróság, de jobban szeretek kevesebbszer tankolni.
Épp elég volt a robogót 4 literenként tankolni, mikor régen azzal jártam dolgozni.Az elektromos autókkal ez azért mizéria, mert amelyikre 500 km hatótáv van írva, az nagy melegben vagy nagy hidegben már 300-at sem fog tudni. Ami rövidebb ingázáshoz vagy városba még mindig bőven elég, de már egy BP-Győr oda-visszát se mernék bevállalni vele.
-
tobias88888
őstag
Mazdánál ez van, valószínű a tank méretét is több óra alatt döntötték el 5 meetingen. Dolgoztam velük, 2013-tól 2022ig mi csináltuk a navigációt a legtöbb mazdába, ahol bizonyos ideig vezető fejlesztő is voltam. Összesen 6 órát kellett kibírnia a navigációnak crash nélkül, úgy számolnak hogy ennyi időnként biztosan leállítod a kocsit. (persze küldtek ticketet 19 óra utáni fagyásról, de az nem volt requirement)
[ Szerkesztve ]
-
mmdms
addikt
Egyébként én is meglepődtem, amikor teli tanknál láttam, hogy milyen keveset mennek el a Mazdák, CX-30, M3, M2. Nem vitték túlzásba a tank méretet.6 nappal a vásárlás után elmentem vele hamburg érintésével az északi tengerig, hát az autobahnon 400 km után már kerestem a következő kutat, párszor megálltunk a 2800 km alatt
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
nyepi
tag
válasz tobias88888 #6846 üzenetére
Nekem is fura volt a GG-s 6-al. Nagy utazóautó és az első hosszú útnál meglepődtem, hogy 800 km.-nél már világított a visszajelző. Azért autópályán megindul az izzadságcsepp az ember homlokán ilyenkor.
Bezzeg az öreg benzines Citroenem és Opelem is elment 1000 km-et. -
#TOTTI
őstag
Kicsi a tank főleg ha sebesség limiten (G122) használja az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen