- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
it Négy újabb amerikai állam csatlakozott az USA Apple ellen indított, monopolellenes peréhez.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
DDaniel
tag
Sziasztok!
Trekking bringámon (Caprine Wheelman) szeretném lecserélni a váltót, és ha már, akkor meglepném magam valami jóval. Eddig a Sram X9-et néztem ki, jó lehet? De bármilyen javaslatot meghallgatok
Két kérdés merült fel még bennem:
- az X9-et nem találom a Sram honlapján, kifutó lenne? Ha igen, mi van helyette?
- 9 vagy 10 sebesség? Rövid netes keresés után azt olvastam, hogy a 10-es kényesebb lehet (koszolódás, finomabban kell bánni vele, vékonyabb lánc), nem tudom mi az igazság; viszont azt is, hogy a 9-es már kifutó? Későbbi esetleges alkatrészellátás szempontjából lehet fontos...A jelenlegi váltóm markolatváltós, az X9-hez is van, szóval lehet maradnék annál (bár volt triggeres váltóm is).
Ami még szempont, hogy minden fokozatot "jelezzen" a váltó, azt hiszem a Sramnál nem mind tudja ezt (csak pl. 1-5-9-et mutat).Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187104 üzenetére
Köszi szépen!
Körülnéztem a Shimano honlapján, a 2020-21-es évjáratú sima Deore is jó lehet? (a 3x10-es, amit a trekkinghez ír). -
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187145 üzenetére
Akkor szerintem Deore-t fogok felrakatni. Honnan lehet tudni, hogy tényleg 2020/21-eset akarnak eladni? Mert random rákeresve egy-két alkatrész típusszámára néhol 2018-as modellévet írtak.
Igen, néztem a listát a Shimano honlapján, jópár dolog van, ami cserés, picit meglepődtem
Van egy-két dolog, amiben nem tudom, hogy mi a különbség, melyiket érdemes (vagy magától a biciklitől függ, hogy melyiket kell választani):fogaskeréksor (CS-HG500-10 vagy CS-HG50-10)
első váltó (FD-T6000-L-3 / FD-T6000-L-6 / FD-T6000-H3)
menetes integrált csapágy (SM-BB52 / BB-MT500-PA)Pedál azért remélem maradhat a jelenlegi sima fém.
Láttam még ilyet, hogy váltóvédő, ennek van értelme? Ha meg van pakolva a bringa 4 napnyi cuccal rendelkező túratáskákkal a csomagtartón meg a kormányon, akkor azért eléggé borulékony, jól jöhet... Apropó a borulékonyságra van valami jó megoldásotok? Extra jó kitámasztó / dupla kitámasztó / kormány előfordulásgátló / egyéb ötlet?
Köszi!
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187166 üzenetére
Köszi szépen a sok segítséget meg a részletes választ!
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187166 üzenetére
Előre léptem a Deore ügyben, viszont felmerült, hogy a jelenlegi biciklimre (amit itt nem írtam, Caprine Wheelman 2008, acél vázas), nem biztos, hogy a legjobb ötlet - jobban megérné összességében inkább egy újat venni amin eleve Deore van, mert a jelenlegiben lehet akkor felnicsere is kéne, stb...
Igen, tisztában vagyok vele, hogy hányszorosa a Deore szett a biciklim értékének , de jó cuccra nekem megéri, és elégedett vagyok a biciklivel, amit akartam, már cseréltem rajta. Szeretem, hogy nem kell félteni, ha rossz minőségű az út, amin megyek... Jó vétel volt . Egyedül ez a váltás volt macerás. Eredetileg azt terveztem, hogyha le is cserélném a biciklit, nem baj ha drága a váltó, viszem tovább, de úgy néz ki hogy ha egyszer váz ügyben tovább lépnék, akkor jó eséllyel jó váltót is fogok kapni hozzá... (kevéssé látom esélyét, hogy én darabokból legózom össze a komplett bicót).
Szóval két út látszik még az eredeti Deore-os terven kívül most: vagy veszek a jelenlegire egy kevésbé drága szettet (Alivio, Acera?), használom legalább amíg normalizálódik a piac, utána cserélem új biciklire amikor úgy érzem, h kell, családon belül még vígan lehet használni a régi bicót; vagy nézek most egy újat, amin eleve minőségi váltó van.
Ez utóbbival kapcsolatban vajon maradjak a Trekkingnél vagy még a Cross-t ajánlották (gondolom Cross Trekking-et, nem CC-t), érdemes az utóbbi, ha úgyis rakok rá csomagtartót meg sárvédőt? Vagy esetleg más típus?
Városi használaton kívül főleg ilyen balatonkör jellegű túrákat (1-4 nap, változó) szoktam tenni, szóval ritkásan van hepehupás földút, és a kékesre sem feltétlen akarok majd minél gyorsabban felérni vele, ha egyáltalán. Viszont négy napos túrák simán benne vannak, annak megfelelő cucc mennyiséggel, durván meg szoktam terhelni a jelenlegit is... Mindezzel együtt inkább a tartósságot preferálom, minthogy a bicikli súlyában nyerjek egy kicsit.
Konkrét modell tippek is jöhetnek, függetlenül attól, hogy beszerezhető-e most vagy sem, úgyis minden tök bizonytalan... Köszi mindenkinek aki végigolvasta Bocs, hogy hosszú lett.
PS. a fogyás téma tök jó, engem is érint
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187401 üzenetére
Köszi, akkor megpróbálkozom a kisebb szintű váltóval, az is előrelépés.
Itt van hátsó rész, nem tudom ezen látszik-e hogy vékony-e a lemezpapucs.
-
DDaniel
tag
Runner_fxr,
picit elveszett az alábbi kommentem a sok hozzászólás között, meg tudnád nézni? Köszi!
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187925 üzenetére
Kicsit megkésve, de itt egy hátsó kép a hátsó kerékről és a papucsokról:
Eredetileg is gyorszáras volt, most egy Tranz-X lopásgátlós van benne.
Köszi!
-
DDaniel
tag
válasz Runner_fxr #187401 üzenetére
A másik kérdés, ami motoszkál bennem, az a Cross Trekking vagy sima Trekking...
Ahogy nézem, nagyjából a következők a különbségek, javítsatok ki, ha tévedek...
- a cross nincs felszerelve csomagtartóval, lámpával, sárvédővel
ez nekem nem nagy előny, mert úgyis felszerelem ezekkel. A trekking mellett szólhat azért, hogy gyárilag felkészültek ezekre, pl a Kathmandu Pronál nagyon masszív az a csomagtartó- a crossnál sportosabb az üléspozíció, picit mintha jobban előre kellene dőlni
lehet inkább a kényelemre teszem a voksom, mint a gyorsabb haladásra, de gondolom olyan nagy különbség nincs sebességben/kényelemben, vagy igen?- súly különbség - gondolom az alábbi két bringánál nem csak a csomagtartó, meg a kellékek adják a 2.6 kg különbséget, hanem a váz is könnyebb - kérdés persze, hogy a strapabíróságot ez hogyan befolyásolja - neten írták azt is, h a cross-trekking masszívabb, robosztusabb. A kisebb súly nyilván előny (bár zömében meg lesz pakolva amúgy is), de a strapabíróságot azért ne befolyásolja negatívan, a jelenlegi acél trekkingnél is szeretem, hogy nem kell nagyon félteni. Szóval ez talán a cross felé billenti a mérleget, ha strapabíróbb is, akkor jobban
- szintén a cross mellett szólna az, hogy kicsit talán többoldalú a felhasználhatósága, ami nyilván még akkor is egy csábító tulajdonság, ha nem feltétlen látom, hogy 50%-nál többet mennék betonon kívül... Valahol írták, hogy az alkatrészek is sokoldalúbbak, nem tudom, hogy pl Kathmandu Pro vs Nature EXC esetén is van-e ennyire jelentős különbség...
- kerekeket említették még különbségnek, de gyanítom érdemes lenne defekttűrőre cserélni mindkét esetben (a jelenlegin Marathon van, idáig bevált), és akkor lehet bármilyen mintjájú
Ha valami lényeges kimaradt, légyszi egészítsetek ki
Runner_fxr, pont az általad is írt Kathmandu Pro-t néztem [link],
de a Nature EXC is jól néz ki [link]
Szóval még a fentieken rágódom, ha esetleg a váltócsere helyett már most meglépném a bringacserét...
Köszi!
-
DDaniel
tag
válasz Hasaggymeg #188647 üzenetére
Én sem teljesen értem az árkülönbséget, én arra tippeltem, hogy a könnyebb váz miatt drágább.
A dilemmám oka a cross-trekking felé ez a súlykülönbség, a sportosság, meg az esetleges többoldalúság (azt írják, ha több mint a felében nem aszfalton akarsz menni, akkor ez jobb - bár gondolom inkább csak jobb minőségű földutakról van szó).
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Google Pixel topik
- 3D nyomtatás
- Vicces képek
- BestBuy topik
- Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...