Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Archttila #169547 üzenetére

    Nem azon a részén kell ülni ;)
    Két opció létezik, rosszul van beállítva, vagy egyszerűen nem kompatibilis az alvázaddal. Ebből is megvannak a méretek szélességre (hosszra is, de az annyira nem kritikus).
    Mocorogj a nyergen, azt már tudod, hogy elöl nem jó, menj hátrébb és figyelj jobb lesz-e. Ha már a végén vagy és még mindig az az érzésed van, hogy felcsusszan/ketté vág akkor keskeny a nyereg. Ha hátrafelé haladva eljön az a pont, hogy már megvan a kellő szélesség, de a nyeregnek még csak a felénél jársz akkor túl széles neked ez a nyereg. Ha hátul ülsz (a széles részen), de a combod nem akadályozza a mozgásban akkor kb. jó a nyereg.
    Ha sikerül megtalálni a nyergen a helyed, de abban a pozícióban nem tudod kényelmesen fogni a kormányt, akkor a nyerget előrébb kell csúsztatni. Akkor pedig már lehet játszani a dőlésével is, szerkezetétől függően lehet jobb, ha picit előredől.
    Én személy szerint nem szeretem az ennyire szivacsos nyerget, mert belesüpped az ember és nem mindig teherviselő elemeken ül. Egy nem túl vastag, testében rugalmas nyereg jobban kíméli a nem ülésre terezett részeket.

    (#169555) NandorHUN

    Attól függ mire. A T5 egy régebbi modell (vagyis én csak azokról találtam bármi infót). Sokkal jobb a felszereltsége mint a 100-asé. Én személy szerint pénz nem adnék Acera-val és hegesztett tányérokkal szerelt bringáért. Akkor inkább már egy komolyabb használt.
    Ha lehet hinni a tesitbike-os és a gyártói adatoknak akkor a T5 1,4kg-al könnyebb, de nincs rajta csomagtartó szem.
    P5-ön gyárilag 28mm-es gumi van, azzal már komfortosan lehet közlekedni virsligumis viszonylatban, de a 100-as gyári 32-es még egy ugrás ezen a téren.
    Műszaki színvonal, teljesítmény, sebesség, minőség egyértelmű a P5-é. Kényelem, pakolhatóság (csomagtartó szemek elől, hátul), szélesebb áttételtartomány (de gyengébb váltók) akkor 100. Utóbbi sem lenne rossz még egy másik hajtással és váltással.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dark Archon #216246 üzenetére

    Én személy szerint nem ajánlom a Bryton-t. Tavaly vettem egy Rider 450-et, mert sos kellett valami mivel tudok követni egy útvonalat. Úgy indult a dolog, hogy az első 4 napban kétszer lefagyott, de úgy, hogy meg kellett várni amíg lemerül és kikapcsol. (ami egy nap) Utána ismét lehetett használni. Ezt követően nem erőltettem a turn by turn navigációt és nem is fagyott le többet.
    A track-et kiteszi a kijelzőre, azt lehet követni. Sűrűbb részeken bele kell zoom-olni, mert csak úgy látni melyik kis úton is megy. Majd jön egy lejtő, vagy egy jobb hátszél. (30km/h+) A Bryton pedig mond egy olyat, hogy Map Loading. Ami van hogy másfél perc. Ilyenkor kijjebb kell zoomolni, kivárni azzal is a 30-90s-et, majd lehet haladni tovább.
    A track feltöltése külön kálvária. Erdő, mobilhálózat nincs. Nem gond, alkalmazás beimportálja a kml file-t. Tölteném fel a GPS-re és nem megy. Mivel az app azt szeretné, hogy feltolja a profilomba a kml-t és utána megy a GPS-re. Csak hogy ez internet nélkül nem fog menni.
    Az alkalmazás a legutóbbi frissítés óta erősen eszi az akkut. Minden használat után force stop-pal kell leállítani. (este szinkronizáltam, töltőre tettem a telefont, reggel levettem, szinte hozzá sem nyúltam, este csipog, hogy 15% alatt az akku, a használatnál pedig ott virít legfelül a bryton app)
    Előfordult ilyen is:

    A track jó volt és idővel a kijelző is rendeződött, ilyenkor menni kell amíg egy vonal nem marad és ha nem azon mentem akkor vissza fordulni.
    Pedálfordulat és pulzusmérő szenzorral összepárosítani nem sikerült, bár nagyon nem is erőltettem a dolgot.
    Hogy írjak valami pozitívat is: ez volt a legolcsóbb kerékpáros komputer ami képes egy track-et kitenni a kijelzőre (47k), alap kerékpár komputer funkciók jól működnek, táv, sebesség, idő mérés.
    Egy fokkal márkásabb mint a noname alis, de még mindig csak erős kompromisszumokkal használható.
    Ohh, a "legjobb" sztori vele majdnem kimaradt. Este töltőn volt, levettem, mert saját bevallása szerint feltöltődött és kellett másnak is a töltő. Másnap 6 óra használat után jelezte, hogy merül, röviddel utána ki is kapcsolt. Én pedig ott álltam a divide-on navigáció nélkül.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dark Archon #216295 üzenetére

    Itt maga az útvonal feltöltése volt a gond, mert az alkalmazás előbb a felhőjébe akarta feltölteni és csak utána a készülékre. Ami hálózat hiányában nem sikerült, így a készülékre sem töltötte fel.
    Ha átjut a készülékre onnantól megy hálózat és telefon nélkül is. Van valami egy aránylag részletes trékép magán a készüléken, de érdemben nem használható. Támpontnak jó, ha rajta van a track látja az ember kb. hol kell kanyarodni, nem csak a csiganyálat.

    Fontos egy jó cipő, kényelmes nyereg, nekem még a tubeless dobott sokat a komforton, de computert nem váltanak ki :D

    #216299MPowerPH
    A 5 Peaks 500-nak egy TomTom Runner 2-vel a kormányon vágtam neki. Terepen még ott is elég volt kivenni merre is kéne menni. Csuklón nézni ismeretlen terepen, felmálházva közel esélytelen szerintem.
    A Byrton navigáció mellé nálam egy Amazfit Stratos szokott lenni, üzenteket nézni, track-el az is és ha bármi történne a brytonnal, akkor a csiganyálat lehet követni azon is.

    #216283itouchfan
    Az enyémen még .fit file nem volt soha, csak .kml és gpx. Gondolom ezt a .fit formátumot erőltetné a gyártó, a kml-t is abba konvertálta a turn by turn navigációhoz.
    Szívem szerint én is PC-n töltögetném a file-okat, de sokszor a rendezvény reggelén véglegesül az útvonal, akkor pedig már csak a telefon van nálam.
    Bő 1500km-en át követtem a Bryton kis nyilacskáját, de ha feladja harcot a következő valószínűleg egy Wahoo lesz. Arról a bikepacking-es csapat elég jó véleménnyel van.

    #216315d3tox1c
    Szerintem mindenbe, amiből ki tudod tekerni a szelepmagot, hogy beletöltsd. De vannak gyárilag töltött belsők is.

    #216316Maximum1
    Melyik típust használod? Tud olyat, hogy feltöltök rá egy .gpx vagy kml file-t, majd azon navigál, terepen is szól a kanyaroknál és jelzi, ha nem vagyok a track-en?

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Hasaggymeg #216383 üzenetére

    Tegyél egy próbát offset nélküli nyeregcsővel. Nagyon házul ülsz. 20-30mm-el előrébb ülve nem emelgeti az elejét.
    Geometriában van közel 10 év lemaradásom. Nem tudom mennyire kell kompenzálni a 69°-os fejcsövet és a rövid láncvillát ennyire lent lévő kormánnyal. Bevinném a bringa adataid ide [link] és megnézném mit ad ki egy felfelé fordított 6°-os 10-20mm-el hosszabb kormányszárral.
    Csak a fejcső szögét adtam meg, -11° 90mm és 6° 100mm-nél ugyanaz a nyereg, kormány távolság jött ki, a magasság pedig +30mm.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz koxkids #216545 üzenetére

    Mókolás nélkül nem menne fel a Speeder-re. Ahogy nézem a villaszáron csak egy csavar van, ennek kettő kellene.
    Mit szeretnél szállítani? Ilyenbe váltás ruhát vagy hálózsákot szokás, ami könnyű és ritkán kell kibontani. Ilyesmire nekem ez vált be [link] két tépőzáras pánttal csak ráhúzom a kormányra. Lámpák, GPS alatt és fékkarok között pont elfér.

    #216548zsocy
    Érdemes összenézni a listát a teljesítőkkel. :D Ott is és a Balaton Bike Derby-n is, a természet mellett volt küzdelem a táskákkal is.

    #216564MPowerPH
    https://www.ridewill.it/ -nél szoktak lenni brand-el kínai cuccok ISO matricával. Úgy egy fokkal már bizalomgerjesztőbbek. De nem tudom mennyire bontakozik ki a karbon előnye egy ilyen váznál. Amit #216566jjeahh linkelt, Dengfu az fél kiló mínusz egy alu vázhoz képest biztosan előny. Geometriában jó pár év lemaradásuk van. (nekem ez pont bejön) Maximális gumi méret 2.3", ami szerintem kevés. A kedvenc 2.25-ös Rocket Ron-on mellett sárnak már nem jutna hely.

    #216590jjeahh
    Nem baj az, a hosszú láncvilla, kevésbé emelgeti az elejét. ~10 éve általános volt 440-445 mm, de vannak most is felső kategóriás gépek 430 mm-el.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz koxkids #216637 üzenetére

    A nyeregtáskának az a hátránya, hogy amit elsőre bepakoltál, azt szeded ki utoljára. Szerszámokat célszerű az aljára tenni, a tömegük miatt. Nagyobb merev tárgyaknak, pl pumpa nem szerencsés, mert csak úgy tart, ha kellően össze van tömörítve a tartalma. (ez bizonyos ételeknél sem előny)
    Sok helyen kaphatóak már, de sokan csak a kínaiakat brand-elik. Azok között nagy a szórás és a jobb is éppen használható. Himbálózik, kidörzsölődik.
    Olyat keress aminek van merevítése pl [link] "[BAG068 14L Full Waterproof]" a city riding felirattal. Én egy ilyet nyúzok. Alvós cuccnak megteszi, de nehéz dolgokat nem tennék bele.
    Ami jobb megoldás az a frame bag. pl [link] Akkora méretben, hogy elférjenek még alatta a kulacsok. Egy ilyen kulacs duplázóval [link] majdnem teljesen ki lehet tölteni az első háromszöget.
    Pulcsi helyett hosszú ujjú futófelsővel sok helyet spórolhatsz.

    #216659Toobee
    Nagyon néztem egy időben alin a fogaskoszorúkat, de nem mertem végül bevállalni. Szép, szép, könnyű, de ki tudja mennyire tartós. Szemre senki sem mondja meg pontosan milyen anyag és hőkezelés.
    A KCNC szerintem felejtős több a fékfelületen a lyuk, mint a vas. Könnyű, jól néz ki. Pár éve próbáltam, még a 180-as is távol állt egy tömörebb 160-astól.
    Az Ice-Tech is. A hideg ráz attól a szendvics szerkezettől. Oké, nem indul az ember hosszú útra, nagy szinttel, ha már a vége felé jár a tárcsa. De egy sima acél tárcsát, ha nincs más bőven túl lehet használni. Erről pedig leszakad az acél maradványa.
    SM-RT76 az aktuális kedvenc. De gravelre lehet kicsit túlzás, plusz 6 csavaros. Mivel hosszú alu karokon van a fékfelület, nagyon merev. Nem hajlik oldalra, így kevésbé tekeredik az egész villa. (gyorszáras villánál legalábbis)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz jjeahh #218226 üzenetére

    2db 520-asom is van, egyik 1 éves a másik 3. Nem lehet rendesen beállítani a csapágyukat. Vagy lötyög vagy szorul. Értelemszerűen inkább lazábbra hagyja az ember mint, hogy daráljon, de akkor pár száz km után már nagyon lóg. (többször próbálkoztak vele olyan helyen, ahol ettől jóval komolyabb dolgokat is szerelnek, így nem szerelési hiba)
    Több napra már nem merek vele elindulni, mert nem tudom mennyire lazul le a frissen beállított pedál.
    Cserélni szeretném, de nem egyszerű. Erről is jókat hallottam, de nem vált be.
    540-es 60€, XT 100, XTR 117, ha van, plusz rossz a tömítése, ami megint nem annyira nyerő, több napos túrán. Így inkább az 540-es és XT között gondolkodok. Kérdés mennyire érte utol azokat is a cost cutting.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz parandroid #218261 üzenetére

    Az régebbiben 5k lehet, az újabban fele. A test lötyög a tengelyen, ahol a műanyag csavar van. A bal 1,5-2mm-rt jelenleg, a jobb kb 1-et. A balt már a cipőben érezni. Először is emiatt lettek megbontva.
    A környezetemben is csak jót hallottam öreg, sokat futott 520-asokról. Arra tudok gondolni, hogy "optimalizálhattak" valami a gyártáson.

    jjeahh
    Pont a kónusz miatt kerülöm a Shimano alkatrészeket. Se szerszámom, se érzékem nincs hozzájuk. De SPD pedálban ők a legkényelmesebbek.
    A sártűrés és csapágyazás miatt nagyon szimpi az EggBeater, de nem tudom hosszú távon mennyire kényelmes, több helyen írták, hogy érezni a pedált a túl merev talpú cipőben. Illetve mennyire lehet betalálni a pedálba amikor már fáradt az ember.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ZolkoW #218280 üzenetére

    Igazad van. Egy nem kimaradt.
    Az lenne a terv, hogy napi 110-120km, 2000m szint 6 napig. Ahol akad tolós rész és sár is. A biztos ki-belépés és kényelem a prioritás. Emiatt néztem már kereteseket is.
    A cipő is a végét járja. Így amiatt nincs megkötés. Keretes pedálhoz nem kell annyira merev, keret nélkülihez jól jön a merevebb.
    Alapvetően eddig SPD-ben gondolkoztam, csak a tömítés gond az XTR-nél, ez én balszerencsém az 520-assal, kicsit elbizonytalanított. Na meg olyan szépek a Crankbrothers termékei. Bár ott a karbantartásigény magas állítólag.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz csemege86 #218326 üzenetére

    Ez a hagyományos menetes kormányszár [link] az alján a dióval. Az eshetett le a csavar végéről.
    Váz, első kerék láb közzé vesz, kormányra rámarkol, jobbra balra forgatva ki lehet húzni a kormányszárat teljesen a villanyakból. (ha 30 éve benne van akkor lehet kell hozzá némi erő) Kiveszed a kormányszárból a csavart és a villanyakban rákapatod a diót. Kiemeled, letekered, összerakod, visszadugod a nyakba, beállítod középre, felül meghúzod a csavart és kész.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz csemege86 #218340 üzenetére

    Azok nélkül is ki kellene jönnie. Néha a felső anya miatt megszorul és könnyebb, ha azt letekered.
    Az a menetes cső a villának a nyaka. Amit szétbontottál most az a kormánycsapágy. Az van a váz és a villa között, azon forog. Azt összeszerelés után majd újra be kell állítani.

    #218337ZolkoW
    Lehet csak azért dobálta be a google azokat a videókat, hogy néztem a pedálokat és a tartalék alkatrészeket hozzájuk. Ezekhez mindent is kapni.
    Ilyen rendszerű a régi Bikepositive pedálom is. Ezzel nem volt gondom, csak mindig legyen tele zsírral.
    Ha Shimano lesz akkor szinte biztos, hogy XT. A másik versenyző még a keretes habverő. A keret ellenére sincsenek rossz súlyban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák