Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz alpihun #216903 üzenetére

    A baj az, hogy téves feltételezések képezik kerékpárvásárlásoddal kapcsolatos döntéseid alapját. Először is nem kell 21 sebesség még a profiknak sem (21 amúgy nem is igazán létezik, hacsak teljesen nem váltasz keresztbe, ami ugyebár nem tanácsos), továbbá a kerék méretének aligha van szerepe a mászásban, ráadásul 26"-os keréknek már megtörtént a nagy kataklizma, tehát kihalás vár rá mint a dínókra, így egyre nehezebb lesz cserélni kereket, gumit rajta, javítani stb.
    Végül mivel az árak a csillagos eget súrolják az ellátás pedig meglehetősen gyenge én egy használt városi cirkálót ajánlok minél kevesebb sebességgel, kényelmes ballonosabb gumikkal a xar magyar aszfaltra, padkára...pl.1, 2.3.Nem azt mondom pont ezeket kell megvenni és ennyiért, csak azt, hogy én valami ilyesmit keresnék helyedben.

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • válasz alpihun #216903 üzenetére

    Én nem értem az egészet, a 28"-os trekking miért nem volt jó? Ha nem akarsz izzadni emelkedőn, akkor elektromos bringát kell venni, egyébként a legkisebb áttételen is fogsz. Hogy mennyire leszel "vizes", az meg a ruházaton is múlik.

    [ Szerkesztve ]

    Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

  • parandroid

    nagyúr

    válasz alpihun #216903 üzenetére

    Csak az alap válaszok:

    - Nem kell 21 sebesség, az új gépeken 11-12 sebesség a divat, az átfogás ugyanaz, ráadásul ezek a váltók jobbak. A 21-es ráadásul 3x7, ezek jellemzően a gagyi váltók MTB-n is, hátul a jobbakon legalább 8-9 fogaskerék van, amikből a szélsőket úgysem gpfogod tudni használni, szóval ott eszi a rossebb a sok sebességet. Az országútis rendszerek jellemzően 2x10-esek (vagy a jobbak hátul 11, a gyengébbek hátul 8-9 fokozatosak), de itt is jönnek be az elöl egy, hátul 11-12 fogaskerekes rendszerek, főleg gravel (terepes versenybicikli), illetve fitness (egyenes kormányos versenybicikli) vonalon.

    - 26 collt felejtsd el, elavult, mai szemmel korszerűtlen már minden azokon a bringákon. Ma már minden 28-as (a 29-es MTB-k is), hosszú lenne kifejteni, de hidd el, jobbak ezek.

    - Súly rengeteget számít, egy bizonyos szintig. Alap áruházi bringák 14-15 kilósak, vagy még nehezebbek, egy jó alu MTB 11-12 kilóra levihető, egy lecsupaszított trekking, vagy egy fitness bringa szintén alu vázzal is közelítheti a 10 kilót, karbon bicajokat alá is lehet vinni, de az már nagyon zsebbe nyúlós (sokezer euró).

    És akkor a javaslat:

    Ha jól értem, sokat mászol, de azt csak aszfalton, városban, ellenben az utak nem túl jók, és néha padkázni kell.

    Ehhez egy XC MTB (hátul merev váz, elöl teleszkóp), egy cross trekking (sportosabb geos, lecsupaszított trekking, elöl egy könnyű teleszkóppal), vagy egy fitness bringa (alu váz, karbon villa, olyat keress, ami fogad kicsit gravelesebb, szélesebb gumikat is) az ideális.

    Az első verziót (XC MTB) én eltenném tartalékba, ez a legnehezebb, a telót meg nem használnád ki, ellenben akadályozna mászásnál, ha kilockolod, hogy ne billegjen, akkor is nehéz. A gumi ráadásul aszfalthoz sosem lesz kényelmes, igazán aszfaltos gumi MTB-re nincs.

    A harmadik variáció (Fitness Bike) a leggyorsabb, legkisebb súlyú, legkönnyebben tekerhető, de ezzel azért óvatosan kell padkázni. Lehet, de ésszel, illetve a kátyúkat is jobb kerülgetni. A kulcs a szélesebb gumi, lehetőleg legalább 37-40 mm széles. Ezt viszont nem minden fitness bicaj tudja fogadni, kda kell figyelni. A másik megoldás a gravel, ha nem ódzkodsz a koskormánytól, ez gyakorlatilag könnyebb trepre szánt országúti bicaj, pont erre való, amit keresel.

    A kompromisszumot a második verzió jelenti (Cross Trekking), ez egy sportos, inkább MTB-re hasonlító geometriájú, könnyített trekking, vékonyabb gumikkal, mint egy MTB, de itt biztosan beférnek a 40 mm körüliek, amikből elérhető aszfaltos változat is. A teleszkóp sok mindent kisimít, mászásnál kilockolható, és kisebb, könnyebb, mint a MTB-okon, az egész szerkezet masszívabb, de még elfogadható súlyú.

    Váltásnál az 1x11 (vagy 12) rendszereket keresd, az átfogás ugyanaz, de az élet sokkal könnyebb vele, ráadásul nincs belőlük igazán szar verzió. Fitnessnél valószínűbb az országúti, 2x10 (vagy 11) rendszer, attól sem kell félni. Agyváltót ennyi mászáshoz én hanyagolnám.

    Valamiért az az érzésem, hogy külföldön élsz, úgyhogy euróban az árak olyan 800 körül fognak indulni újan, és 400-500 körül használtan, de inkább 1000 euró fölötti összegre készülnék, és ott még mindig lehetnek kompromisszumok. Sajnos az utóbbi időszak nagyon felnyomta őket, és ez jobb még sokáig nem lesz… :(

    Ps.: Halkan jegyzem meg, hogy ehhez a felhasználáshiz ideális lenne az e-trekking, de az nemigen fog megállni 2500-3000 euró alatt)…

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • parandroid

    nagyúr

    válasz alpihun #216917 üzenetére

    400-500 euróra én mindenképpen felvinném a keretet, annál kevesebbért amit kapsz, arra rámegy még egyszer ugyanannyi szervízben. Fékek, teleszkóp, hajtás a kritikus pont, egy hátsó fogaskeréksor már magában horror összeg, ha az elsőt, és a láncot is cserélni kell, az már többszáz eurós tétel. Szervízek óradíja valahol 25 euró környékén kezdődik, és ezek + telókarbantartás + fékek, váltó beállítása mindjárt egy százas legalább, ha + alkatrész is kell, vagy valamit újrabovdenezni, akkor még több. :(

    Secret tipp: Decathlonos bringákat nézegesd kiemelten ebay kleinanzeige-n (Triban, Riverside, Rockrider), azok eleve olcsóbbak újan is, időnként egészen jó áron el lehet őket csípni használtan is, és alapvetően nem rosszak.

    Amúgy ha minden igaz, akkor ha már nem kell, kb ugyanannyiért, vagy minimális bukóval el is tudod adni, ha normális cuccot veszel, szóval gyakorlatilag befektetésként is tekinthetsz a dologra (főleg ha bérlettel, vagy üzemanyagköltséggel számolod a megtett km-eket).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • bardi

    aktív tag

    válasz alpihun #216939 üzenetére

    Amit leírták korábban, az alapján a második és harmadik linken lévő lehet jó opció számodra.
    Az első úgy egy tányéros elöl, hogy nincsen nagy átfogása, síkra, meg kisebb dombokra jó, az utolsó kettőn meg outi áttétel van, az jó annak hegyre, aki outizik, de az átlag felhasználónak, aki nem sportként tekint rá, túl sok lesz hegyre. Egy 16 kilós össztelós bringát, traktor gumikon egyszerűbb feltekerni 30/50-es áttétellel egy 20%-os emelkedőn, mint egy outit 36/34-gyel. Próbáltam.
    Képek alapján a harmadik gondolom 28-as kerékkel van szerelve, meg már hidrós fékekkel, szerintem az jobb választás.
    Vagy, másik opció, ha nagyon low budget kell, ősmonti, amin már v-fék van, 2" környéki gumival, városba tökéletes, és ahhoz is van minta nélküli gumi.

    '92 Honda VFR 750

  • parandroid

    nagyúr

    válasz alpihun #216939 üzenetére

    Jó irányba indultál. :K

    Ahogy előttem is írták, az első nem mászásra való, ha csak túrázgatni kéne, jó vétel lehetne. A második nagyon gnóm a 27,5-es kerekekkel, meg ezzel a mérettel, ráadásul a 3x-os rendszerrel sokat kell gépészkedni, mire megtalálod a megfelelő fokozatot, ráadásul a szélsőket kizárhatod, meg ugye nem is szekvenciális, hogy ha hátul végigváltasz, akkor kell az elsőn, szóval azt szokni, meg tanulni kell, és ha szarul van beállítva, vagy elhasználódott, az szívás. A harmadik lehetne a befutó, de a 3x-os rendszer nyűgje erre is igaz, bár ezzel a deore váltóval talán tovább el tudsz menni a széleken. Az utolsó kettőt sem vetném el, ha csak aszfalton kell szintezni, jó az a 2x10, 5-8%-os emelkedőig egészen kényelmesen lehet mászni ezekkel is, és sokkal jobban bírják a keresztbe váltást, szóval használhatod az összes fogaskereket. A kérdés az állapot, a 3., és a 4-5. is elég régi cucc, sanszos, hogy minimum hátul teljes kazetta + lánc cserés, de a hajtás első részére is oda kell figyelni. Képekről ezt nem tudom megmondani. :(

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • balintbaba

    tag

    válasz alpihun #264293 üzenetére

    A kerékpárokat majd valaki más megszakérti. Jobb lakat mellé nem lenne jó valahova elrejteni a bicón egy AirTaget vagy annak az droidos megfelelőjét (ha létezik ilyen)? Rossz esetben lehet akkor még meg lehetne találni a lopott kerékpárt és/vagy hívni Tomcatet. ;]

  • alpihun

    senior tag

    válasz alpihun #264293 üzenetére

    Heló megint. Valaki lenne szíves belekukkantani ebbe (#264293) a tegnapi kérdésembe?

    Azóta van egy ilyen opció is, amiben látok fantáziát mert elég új és modern biciklinek tűnik az eredeti posztban lévőkhöz képest. Belső váltót (vagy hogy hívják magyarul) még nem is próbáltam soha, de papíron menőnek tűnik (low maintenance, váltás alló helyzetben (pl lámpánál)). Egy Shimano Nexus 8-nak a legalsó fokozata hogyan hasonlítható egy "normális" 3x9 Deore legalsó sebességéhez képest? Annyira dombos helyen lakom, hogy még dalt is írtak róla.

    [ Szerkesztve ]

    Bagoly mondja verébnek, hogy nagy a feje, búsuljon a ló.

  • Friczy

    senior tag

    válasz alpihun #264400 üzenetére

    'Belső váltó': A szó, amit keresel, az agyváltó :) Önmagában a 'legalsó fokozat' nem jelent semmit, ehhez tudni kellene az első és hátsó lánckerék áttételarányát, mert azon sok minden múlik.
    [link] Ezen a linken van egy kalkulátor, lehet próbálgatni, illetve összehasonlítani láncváltós kombinációkkal.

  • Friczy

    senior tag

    válasz alpihun #264429 üzenetére

    A nexus 8 kb. 3x-os áttétel-arányt tud, ez jellemzően alacsonyabb, mint egy átlagos 3x8-as láncváltó, tehát jobban meg kell nézni, hogy milyen használat, és ehhez kell igazítani a lánckerekek áttételét. De ha neked ez az oldal NASA, akkor lehet, hogy a lánckerék-csere is az, ha szükség van rá.

    Sajnos a használt esetében még komoly tényező az állapot. Ennyi pénzért alapból egy agyváltó/agydinamós holmi nem rossz, de ha azzal kell kezdeni, hogy cserélni rajta ezt-azt, akkor könnyen lehet drága is. Szóval nem olyan egyszerű go/no go-t mondani rá.

  • Ringman

    nagyúr

    válasz alpihun #264430 üzenetére

    ha közel van hollandia, akkor egy használt (akár cantifékes) cx bringa is jó lenne, ott ki lehet fogni jókat

  • Ringman

    nagyúr

    válasz alpihun #264441 üzenetére

    azt vedd figyelembe, hogy a cx azért agilisebb és sportosabb, mint a gravel és jellemzően kevesebb rögzítési pont van rajta mint a gravelen (pl nem lesz rajta furat egy csomagtartó v sárvédő rögzítéséhez cx-nél)

    a sima rugós nyeregcsővel az, hogy le-fel rugózik, így rövidül a pedál-nyereg üléspont közötti távolság, "ugrálni" fogsz tekerés közben.

  • flash-

    veterán

    válasz alpihun #264447 üzenetére

    jah azt vágom igen, valami konkrétra gondoltam hátha elérhető klasszik magyar sub-al
    meg azért is posztoltam mert erről nem is tudtam(csak a tour sorozatról), bedobtam ide hátha másnak is új infó

    [ Szerkesztve ]

    "Embrace our fellow man, no longer vilified"

Új hozzászólás Aktív témák