- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Szia! Igen, itt sok mindenre választ kaphatsz kerékpár ügyben. Viszont ezek a kérdések már rengetegszer felmerültek, én azt javaslom neked, hogy töltsd le és olvasd el ezt az irományt, majd ha még vannak kérdéseid, akkor tedd fel nyugodtan.
50-60-ért az elvárásaid nagyon minimálisak legyenek, ez a kerékpárokban a low budget kategória. Ha pc-hez akarom hasonlítani, mint a legolcsóbb asztali gép, kb itt is olyanok legyenek az elvárások.
Ha fontos a kényelem, akkor ne országútiban gondolkodj, hanem trekkingben. Egyébként új, normális minőségű országúti, 200 ezer alatt nem nagyon van.
Decathlonban mondjuk 120-ért már van, de azt nyugodt szívvel nem ajánlanám.[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Többet ér mint a spirálzár. (Van egy tézis, hogy a bringának az értékének az X százalékát kell költeni zárra.)
Ami egy értékhatárig működik is a felett meg nem szokták otthagyni lezárni a bringát egyáltalán.Arra jó lehet, hogy 10 percre bemész a boltba és viszonylagos nagy nyugalommal ott lehet hagyni, de 100 % -s védelem nincsen.
A lényeg sok esetben, hogyan zárod le és hol (környék) menyi időre.De egy jól lezárt kis/kisebb értékű bringát nem igen fognak ellopni, mert nem éri meg a kockázatot.(általánosságban)
Rá kell kérdezni a konkrét lakatra, úgy tudom lehet konzol is az U lakathoz , de árulják nélküle is gyárilag. (általánosságban mondom)
Ettől többet nem hiszem, hogy hozna egy drágább lakat hozzá érdemben.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
truefx
aktív tag
Szia, nekem ilyen lámpám van, illetve hátul a vörös fényű párja a trekkingemen. Városban a villogó funkciójával elégedett vagyok, meglátnak, ahhoz elég erős a fénye. Néhány szakaszon állítom csak folyamatos világításra , ahol töksötét van, de ahhoz kevés. Ha látni is akarsz akkor valami komolyabbat vegyél.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
Igen, de mint írtam és linkeltem korábban te magad tehetsz legtöbbet a védelem érdekében a zár csak másodlagos dolog.
Itt jól szemléltetik menyit érnek a zárak/lakatok ténylegesen mit is bírnak.
[link]
[link]Mint ahogyan Runner is írta csak látszani elég egy ilyen lámpa városban folyamatos közvilágítás mellet jó csak.
Ha látni szeretnél is tök sötétben én minimum valami Cree leddel szerelt lámpát keresnék. Egy kis teljesítményű ilyennel szerelt lámpánál is fogsz még elégségesen már látni tök sötétben, nagy teljesítményűnél meg pláne. Persze nem mondom nem lehet más típusú led, de ezek eleve nagyobb fényt tudnak leadni alapból mint korábbi led típusok.
Egy könnyű fejlámpa sem lehet rossz választás, de sisakra, ha használsz integrálni kell.(#86982) Runner_fxr Látom a három közül az asszonyka bringája a legfényesebb.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
ivana
Ármester
A hajtókart nem a csavar tartja, amikor ráhúzod gyakorlatilag ki is szedhetnéd a csavart ha minden ok akkor rajta kellene maradjon.
Meg kell nézni hogy nem sérült-e a négyszög, ha nem akkor a csavart és a tengelyt is jó alaposan bekenni zsírral fogni egy rendes hosszú nyelő 8-as imbuszt és meghúzni tökig. -
HollyBoni
veterán
Igen, én menetrögzítőt ajánlanék. Sosem használtam zsírt és nem volt gondom, de kipróbálhatod azt is. Ráhúzást meg azért érzéssel, vagy ha van egyáltalán erről valami adat akkor nyomatékkulcs.
Szervizt kerülném. Egy az hogy lehet kifogsz valami agytrösztöt akinek nem is kéne ott dolgoznia, másik az hogy ők csinálnak valamit és rámondják hogy oké ez jó lesz, de úgyis tesztelés után derül ki.
(#87123) ivana : Mégis van menetrögzítő kb. minden gyári csavaron...
Lejön az simán. Ismét, nem véletlen van ott az a csavar.
[ Szerkesztve ]
-
-
ivana
Ármester
Ebben az esetben főleg a kenés számít mert azért rendes erők ébredhetnek azon a csavaron, lásd így simán kijött pedig volt rajta. A loctite is keni a menetet amíg meg nem szárad.
[link] Elég tág határok között mozog, pl. valamelyik hajtókaromba bele van ütve, hogy 44Nm. Az alja az ajánlottnak kb. 35.
Az nagyon a vége annak amit ki lehet fejteni azon a imbuszon, szóval húzd meg teljes erőből. A szerszámok nyele nem viccből akkora amekkora, úgy vannak tervezve, hogy nagyon ne lehessen túl húzni. -
Runner_fxr
Ármester
Nem akarom az ördögöt a falra festeni, de az a hajtómű lehet tönkrement. A négyszögtengelyes hajtásnál nagyon kell arra figyelni, hogy meg legen húzva rendesen a csavar. Ha már menet közben azt érzed, hogy az egyik hajtókar lötyög, az sajnos rég rossz. Ilyenkor az történik, hogy a laza csavar miatt, szépen lassan lekúszik a hajtókar a négyszögtengely kúpos végéről, viszont közben el is nyalja egy kicsit az alu hajtókart az edzett acél tengely. Ez után már hiába húzod rá, le fog megint jönni, mint ahogy tapasztaltad is. Ilyenkor egy megoldás szokott lenni, egy dobozos üdítő, vagy dobozos sör dobozából vágsz egy kis darabot, amit a négyszögtengely egyik lapjára ráteszel, és úgy húzod rá a hajtóművet. Tulajdonképpen ki van ékelve, ez a legtöbb esetben segít, és el lehet tolni egy jó darabig a hajtóműcserét. De mivel ez egy új bringa volt, megpróbálnám garanciában elintézni a hajtóműcserét.
A hajtómű csavarra egyébként szoktam egy kis zsírt rakni, mert volt már olyan, hogy azért recsegett a hajtás, mert nem volt ott zsír, illetve szerintem jobban rá is tudod húzni, kisebb az esély, hogy kitekeredik.
Új bringáknál a hajtómű lelazulása kritikus pont, ez elő szokott fordulni. Az elején erre mindenképp figyelni kell. Az is lehet gyárilag nem volt rendesen ráhúzva.jilian: Az biztos, hogy egy fasza kis gép lesz! Nem hinném, hogy csalódást okozna.
Nálunk is egy kicsit nagy most a kontraszt a bringákat illetően, asszonyé jóval egyszerűbb, de amire használja, bőven elég. Mentünk ma egy kis karikát, nagyon tetszett neki, de azért az enyémmel is ment.
Még nem próbálta a montim, ezért nem a cross trekking-el mentem én is. Azért most így érzékelte, hogy az övé miért annyi amennyi, és az enyém miért annyi amennyi.
A végén nem bírtam magammal, és meglódítottam egy meredek utcán közel 70km/h-ra. Adorján út[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Tapasztalatom szerint ha a négyszögtengelyes hajtás egyszer lelazul és nem veszed észre, csak akkor amikor már letapostad a hajtóművet a tengelyről, akkor ja, az többnyire kuka, vagy a fent említett kiékelős módszerrel megpróbálod orvosolni, többnyire működik is.
Boltban vetted át a bringát, vagy házhoz szállítást kértél? Bolti átvétel esetén szó nélkül viheted vissza gariba cseréltetni a hajtóművet, mivel nekik azt beállítva kell átadni. Amire általában minden szerviz felhívja a figyelmet, az a 100km-es ellenőrzés! Ez ingyenes szokott lenni, és pont azért van, hogy pl az ilyen lelazult hajtóművet még időben észrevegyék, és meghúzzák a csavart. Új bringáknál elő fordul néha, hogy lelazul a pedál vagy a hajtás. Ha nem viszed vissza 100km-es átnézésre, akkor nem kötelesek cserélni, mert a felhasználói felelőtlenség okozta a problémát. Ha dobozban szállítják ki, nem lehet 100%-os beállított állapotban eljuttatni hozzád a bringát, tehát védekezhet azzal a bolt, hogy nem volt szakszerűen üzembe helyezve a kerékpár, mivel az ilyen esetben a vásárló felelőssége. Bár én akkor is rá ellenőrzök a hajtóműre, és amit lehet beállítok, ha dobozban szállítjuk ki.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Volt nekem is 4szögtengelyes hajtóművem 13 évig és sok-tízezer kilométerig,de nem látott az csavarrögzítőt.Zsír,bika,majd pár naponta ellenőrzés 1-2x amíg azt tapasztalod már nem lazul.
jilian...ha gondolod felhívom,hogy elmondjam neki.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg