- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz Tyson5 #189316 üzenetére
Sok minden lehet. Pl. a fékkar anyaga. Olcsóbb bringákon képesek műanyag fékkart feltenni, ami egy idő után esetleg elfárad és hajlik. Műanyag fékpillangót is láttam már. Szóval ez az első lehetséges hibaforrás. Említetted a bowdent, ami szintén lehet, de ott szerintem más a jelenség, ezzel együtt egy bowdencsere általában nem fájdalmas dolog, érdemes lehet.
A harmadik pedig a fékpofa. Ha a fékpofa nem párhuzamos a felnivel, akkor lehet, hogy az eleje vagy a vége hozzáér elég hamar a felnihez, de persze csak súrlódik, nem fog. Ez egyszerűen beállítás kérdése. Ahogy az is, ha a fékpofa esetleg nem a felni azon részének magasségéban van, ami sík, hanem ott, ahol már elkezd hajlani.
-
ivana
Ármester
válasz Tyson5 #189316 üzenetére
Évente azért nem kell bowdent, meg házat cserélni, de néha azért nem árt. Plusz valami értelmes fékpofa pl. koolstop.
(#189341) Friczy Van jó műanyag fékkar is, csak ritka. Pl. régi shimano vagy egy csomó campa fékváltó. Télen pozitívum, mert nem fagy szét a kezed rajta.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Tyson5 #189380 üzenetére
Ha az a henger a fékpipa végén az az "ABS", amire gondolok, akkor azt kihajítanám, ugyanis az pl. korlátozza a bowdenhúzás erősségét, és simán okozhatja. Abban is valami rugó van, lehet, hogy elfáradt, de én amúgy is utáltam, az egyetlen újonnan, egészben vásárolt biciklimen volt ilyen, gondolom azok számára találták ki, aki hajlamosak fejreállni az első féktől. Ha így döntesz, kell másik "pipa", azt hiszem, ami fogadja a bowdenházat, mert ha azt leveszed, akkor az emlékeim szerint nem működik csak úgy magában. De akkor már cserélném a házat is valami eggyel jobbra.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
rétisün
veterán
válasz Tyson5 #192194 üzenetére
"A fékpofákat 120-as csiszoló papírral kicsit megcsiszolgattam.
Halkabb lett, de még mindig zajos. Néhány erőteljes fékezés után a probléma még mindig ugyan az."
én is jártam így, fékbetétcsere oldotta meg.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #192194 üzenetére
Brigéciolban áztak a betétek?! ... betéteket, főleg organikust, semmiben sem áztatjuk, még a tiszta vízben áztatást sem kedvelik. Ha Hayes én Hayes betétet vennék hozzá, organikust, mert információiddal ellentétben, azok a csendesebbek és megfelelőbbek az átlagfelhasználóknak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Tyson5 #192200 üzenetére
még van tárcsafékes bringám, de dolgozok rajta, hogy már ne sokáig legyen. alapvetően
outis vagyokoutival bringázgatok, amíg lehet, felnifékkel, szóval bocs, de sajna ebben már nem igazán tudok segíteni(#192207) nemeth989: már a 2022-es? a bringagyártóknál úgy látszik máshogy telik az év, vagy csak egész más naptárat használnak, mint az átlag
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
ZolkoW
őstag
válasz Tyson5 #192200 üzenetére
Én is inkább úgy tapasztaltam, hogy a félfémesek/gyantásak kevésbé adnak hangot, de sok függ a féktől is. Pl. bowdenes, egy oldalon mozgó szerkezet hajlamosabb éktelen hangot adni.
Más, megint tubeless booster, csak most lett mint kipróbálnom: [https://youtu.be/SfwGh0e8BqY]
Itt most elmaradt a szokásos pattanó hang, biztos mert ekkora térfogathoz kicsit kicsi a tartály, hogy egyben fel is fújja olyan nyomásra (főleg, miután az elején a felét mellé engedtem), meg a szűz gumi pereme talán nagyon tapadt a felniszalaghoz. A lényeg, hogy tette a dolgát, ez pl. nem biztos, hogy ment volna műhelypumpával.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz Tyson5 #192200 üzenetére
Szia!
én fél fémes betétre váltottam erre
esőben kegyetlenül nyikorog mint az állat, egész Teréz körút visszangzik ilyenkor (picit azt hiszem az organikus is nyikorgott )egyébkébként előtte nekem shimano brm395 legalapabb shimano hidraulikus tárcsafékem volt organikus betéttel. síkon nem volt vele gond, szépen fogott(általában .), de a hosszú lejtőkön folyamatos fékezéssel( mert trekkingen másképp nem tudsz lejtőzni - gondolok itt a nagyobb sebesség miatti csúszkálásra a vékonyabb,simább gumi miatt ha nem sima aszfalt az út - ) elgyengült meg valahogy sose volt az igazi..
na ennél már nincs ilyen - (Shimano M6000 fékrendszer) ez mindig ugyanúgy fog ezzel a fél fémes betéttel, de síkra - városba - szerintem felesleges legalábbis arra elég volt a belépő hidro fékrendszer is.
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Alg
veterán
válasz Tyson5 #192512 üzenetére
Pár dolgot érdemes ellenőrizni:
- kerék rendben van, nincs nyolcas benne?
- villa nem kotyog (behúzott első fékkel előre-hátra mozgatva érezni)
- fékbetétek nincsenek elkopva?
- Fékbetét beállítás (összetartás) rendben?
- Kerék jól a helyén van, és a tengely rendesen meghúzva?
+fékbetét meg felni tisztítás sosem árt.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
lsebestyen
addikt
válasz Tyson5 #192515 üzenetére
Ahol a stucni rá van szorítva a villanyakra, ott van egy imbuszos csavar a villanyak tetején, az nincs meglazulva? Nekem volt már olyan, hogy nem húztam meg eléggé, aztán lötyögött emaitt az egész villa. Nem tűnik olyan régi bicónak, hogy csapágy gondja legyen. Persze bármi elképzelhető.
-
ZolkoW
őstag
válasz Tyson5 #192604 üzenetére
A váltó biztos tudna jobban működni (kivéve, ha extra kopott, vagy meg van görbülve, esetleg összeragadt a zsíros szutyoktól), de a láncon kívül befolyásolja a bowdenek állapota, meg nyilván a beállítás.
A lánc nyúlása tapasztalatom szerint nem jelentősen, de az tudom, hogy a legolcsóbb, és a drágább láncok között van különbség a megmunkálás bonyolultságában is, úgy értem, látszik, hogy egy drága láncon még ezer kis élletörés van ,ami segíti az átmászást a másik kerékre. A képeden lévő lánc majdnem inkább egysebességesnek néz ki, persze nyilván nem az, de én olyat ajánlok, ami nem a legeslegolcsóbb, és lehetőleg adnak hozzá patentszemet - a Sram, és a KMC, Sunrace ilyen, ezekből 3-4e környékén szerintem kéne lennie találatnak.
De simán lehet, hogy a bowdenezést is meg kéne vizsgálni, egy garnitúra új köszörült, rozsdamentes bowden sem vészesen sok pénz.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
lsebestyen
addikt
válasz Tyson5 #192604 üzenetére
7-8 sebességhez már nincsen nagy választék, a HG40 szerintem nagyon hamar nyúlik, nekem is lassan esedékes a csere a túra outimon, és szerintem teszek egy próbát a HG71-gyel.
A ritkán használósra mehet a HG40, a montira meg a drágábbik. Illetve készülj arra, hogy szalajtani fog, mert ha sokat jártál elnyúlott lánccal, akkor hozzákopik a hátsó sor is. -
Somatom
veterán
válasz Tyson5 #192950 üzenetére
Nem volt más választásom. Ezt a bringát elöl olyan fékkel szerelték, ami felülről dörzsöli a gumit. Csak nyugati exportra gyártották patkófékkel. Szerencsére megvolt a furata, így fel tudtam rá tenni. Szárazon annyit ér, mint halottnak a beöntés. Vizesen pedig annyit se. A kontra az egyetlen használható megoldás.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #193129 üzenetére
Az 1,75 jó kompromisszum.
Scale... mibű van az a Shockblaze, hogy majd 16 kilo?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz Tyson5 #193129 üzenetére
Valami Speed King lenne az igazi, ha rászánod az árát (durva azért, két másik gumi kijönne belőle).
Amúgy nejem ma kapott defektet, mondom nem baj, csere, de aztán látom, hogy csak Conti Race belsőim vannak, 20-25 mm-es gumihoz, az azért a 40-es trekking külsőbe necces lehet, gyorsan beszaladtam a sarki biciklisboltba. Valami CST (?), vagy milyen belső volt benne, egy hosszanti csíkban van ragasztva a tömlő, az engedett el egy pontban, láthatóan elvált a ragasztás (hegesztés, összeégetés, vagy minek hívják), szóval kissé kinyílt a gumi. Naja, made in china, biztos olcsó volt, de ezt így nem ragasztom. Elkezdtem leltározni, kiderült, hogy csak 26-os MTB belsőm van, meg országúti, max 20-622 - 25-622, szóval rendeltem még párat. Hát, van itt káosz, kérem szépen... 30-584 a nejem Roadlite-ja, 35-622/40-622 a két trekking, az megint egy külön méret, meg a két 29-es MTB, a tököm tudja, milyen ETRO-val. Na mindegy, most berendeltem mindenből, lesz itthon vagy ötféle belső, csak győzzem megtalálni, melyik melyik. A legszebb, hogy állíthatok össze túlélőszettet az összes típushoz, szóval rendelhetek még vagy 2-3 nyeregtáskát is, egyet a MTB-okhoz, egyet a cross trekkingekhez, egyet meg a roadlite-ra, nem úgy van az, hogy csak úgy átpakolgatjuk, mert tutira kimarad belőle valami, én meg állok az út szélén a lapos gumival. Kellett nekem ennyi bicikli...
dobolan: Pedig az. Illetve nem is az, hogy gyorsabb, hanem nyilván a gördülési ellenálláson spórolsz rengeteget. Én amúgy Conti ContactSpeed-re cseréltem a trekking Race King-szintű gumijait, jó, ez direkt aszfaltos, de zongorázni lehet a különbséget. Cserébe földúton csúszik, meg jobban ráz (az is igaz, hogy 4-5 bar között van benne valahol), de azt a párszáz métert kibírom, amire néha odakeveredek. MTB-n nekem is 29x2.0-s Race King van, ott szerintem az a jó kompromisszum, arra nem tennék aszfaltosabb kereket, mert akkor már ösvényen, földúton, kavicsos, köves utakon túl nagy kompromisszum lenne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
TomMusic
őstag
válasz Tyson5 #193601 üzenetére
Köszi!
+ #193599 varsam: Neked is!
Hát igen a centírozástól tartok, lehet akkor az beviszem egy kerékpárszervízbe, a nyakat meg levágom én.
Az új agyat a K2-ben veszem szerintem, remélem ott jól centíroznakÁllítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Tyson5
tag
válasz Tyson5 #192512 üzenetére
#192512
[#192512]Probléma volt fékezéskor az első villa remegése. Húztam a dión?? talán így hívják Nem mondom, hogy megszűnt a probléma, de alig észrevehetővé vált. Szép lassan újra előjött a villa remegése, kb. 20km megtétele után.
Miért nem tudja feszesen tartani a csavar a villát? Elképzelhető lenne, hogy a hézagoló kevés? Én még nem piszkáltam, de hamarosan szét kell szedjem
-
borix
őstag
válasz Tyson5 #194280 üzenetére
Ilyenkor azt kell mondani, hogy toltam a biciklit és átestem rajta
Helytelen intézkedésre hazudozás a megoldás?A járdán kell tolni nem a kerékpár úton, átkelőn!
A cikkben azt írják, hogy a A Magyar Kerékpárosklub több mint egy éve jelezte, hogy balesetveszélyes a padka.
A lényeg, hogy nem intézkedett a kerület, az ostoba rendőr meg büntet... -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #194280 üzenetére
Ilyet mondasz vagy balf@szságért bírságolnak meg, vagy mész véralkoholszint mérésre.
XZoli...ez nem olyan mint a pedofília, a vasak kivételével elévül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Tyson5 #194285 üzenetére
szerintem van olyan, amikor a rendőr azt mondja, hogy bejelentésre kiérkezve rendőri intézkedésre nem volt szükség. és ez akár balesetnél is fennáll. szóval még mindig nem tudom, miért lett ebből feljelentés.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #242800 üzenetére
Milyen fék? Milyen változás történt vele mostanában, légtelenítés, betétcsere stb.?
jjeahh...igen, ez ugyanolyan drága, de csak ez volt az Alzánál ahol visszatérítést tudtam érvényesíteni (GVH büntetés)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Tyson5 #242800 üzenetére
Akkor a kovetkezovel kezdenem. Mobilizald a dugattyukat. Szepen pumpald oket ovatosan kifele, kiszedett kerekkel. Vigyazz, ki nem essenek, nem kell csontig kipumpalni oket. Majd a fekbe valo olajjal, fulpiszkaloval pucold le a dugattyuk oldalat. Jarasd meg oket, ki-be parszor. Majd visszanyomott allapotban pucold le az olajat a nyeregrol, annak belsejebol.
Aztan kerek vissza, mehet a nyergek kozpontositasa. Nezd meg azt is, hogy a tarcsak egyenesek. Ha utnek, akkor ki kell oket egyengetni.
Nem toltotted tul olajjal a legtelenites utan?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #242806 üzenetére
Ha nem távtartóval töltöd fel akkor tedd fel a tölcsért, fogj rá a fékre és úgy tedd be a tölcsér dugóját, majd zárd a rendszert. A rendes távtartóval (brake block magyarul) nincs erre szükség, azzal, vagyis teljesen betolt dugattyúkkal nem lehet túltölteni.
velizare...én rátehénkedve rögzítettem, lehetőleg mindig ugyanolyan feszesre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #244261 üzenetére
Mivel kened és hogyan, hogyan használod, milyen az a láncnyúlásmérő? stb...amúgy meg legenda szerint van olyan erős lábú profi kerékpáros is aki egyetlen verseny alatt lenyújt egy láncot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tyson5 #244263 üzenetére
Bekened egyszer jól, nem törlöd utána rendesen így egy homokos meneten jól megszedi magát amit majd nem tisztítasz hanem csak ráfújod a sprayt újra meg újra és máris csoda, hogy elmegy 1500km-t is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
-
Fall-N
veterán
válasz Tyson5 #244278 üzenetére
6/7/8-nál semmi különbség. A HG szabványos kazettatestre még ráfér a 8 sebességes kazetta a lánckerekek közti távolság módosítása nélkül, ezért egyforma még a lánc szélessége. Ezért van az, hogy 7 sebességes kazettánál kell a hézagoló. A 9 sebességes rendszertől kezdett karcsúsodni a lánc és a fogaskerekek közti távolság csökkeni. A HG kazettatest a kerékagyon 10 sebességig azonos hosszúságú, 11-től jött be a hosszabb HG kazetta és a boost szabvány. 12-nél meg egy új kazetta szabvány a MicroSpline Shimano vonalon, SRAM más szabványt használ az XD-t.
Láncból megfelelő karbantartás mellett a SRAM tovább bírja, mint a Shimano. Olcsóbb vonalon a SunRace is ajánlott, egyáltalán nem rosszabb a Shimanónál, de jobb árban van. Nekem eddig általában SunRace láncaim voltak, városban az előző elment 4 évig kábé 4-5000 kilométert. Most jelenleg a kazetta is SunRace is teljesen bevált, így a jövőben is SunRacet fogok venni valószínűleg.
Viszont manapság még jobban fog bonyolódni a dolog, Shimano is a nemrég bemutatott Cues hajtásnál lecserélte a HG szabványt a LinkGlide-ra, így azokra nem lesz jó a HG lánc. A LinkGlide fogaskerekek/lánckerekek más alakú fogakat használ.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Diablo IV
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- Óra topik
- További aktív témák...