Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz imyourfriend #35729 üzenetére

    Hogyne, kerék téma az egyik legkomplikáltabb dolog ha nem elégszel meg a (teljes termékpalettát nézve -alsó-) középkategóriával, ahol még nincsenek annyira kiélvezve a dolgok, csak működnek a bevált sémák.
    Nem kell kukázni 2000 km nél, csak macerás szervizelgetni mindig. Igazából ha beállításkor kicsit darálósra hagyod a csapágyat, akkor később pont annyira fog lazulni hogy jó lesz. :D
    Én minden kónuszos agyat azonnal szétbontok, de még az iparisakat is néha szétszedem tele rakni zsírral a csapágyakat, valamint spéci kenőanyagokkal megkenni a szabadon futó mechanikát. Fulcrumhoz meg a Campagnolo kerekekhez mellékelnek egy minőség ellenőrző által kitöltött papírt, kerékbe bele van biggyesztve, aláírással. Ők is gyárilag kicsit szorulóra állítják az agyakat, én ezért szedtem szét egyből. Gondolom belekalkulálták az alkatrészek egymásba gyógyulása miatt fellépő csapágyhézag változást.
    Egyébként ha megnézed, akkor itt nem menet rögzíti a kónuszt a tengelyre, hanem egy kúpos (kifele növekedő falvastagságú) vágott gyűrű, ami ellendarabja a "kónusz" tengely felé eső részének, és ez központosítja a kónuszt, valamint erre szorul fel. Na most ezek a felületek a rázkódások hatására egyre jobban "összeghegesztődnek". Ezáltal a kónusz jön kijjebb a csapágyhézag meg nő... :U
    Egyébként a fulcrum kerekek tanulmányozását itt nem hagytam abba.
    Pl marha érdekes dolog, hogy a zero nak a csapágya belülről is tömített, míg a racing 3 nak nem. Ez azért nagyon vicces, mert a racing 3 ba acél csapágygolyó van, míg a zeroban silicon nitride. Tehát a zeronak kéne könnyebben futnia. Innentől kezdve nem értem a dupla tömítést.. mert attól viszont sokkal nehezebben forog a tengely mint a 3-ban, és nehezebb is beállítani. :D
    Arra gondoltam hogy azért tehették bele, mert ennek karbon az agypalástja, és lehet nem akarták hogy azt belülről "áztassa" a kenőanyag. Vagy a másik tippem, hogy a silicon nitride golyó kisebb kenésigénye miatt, gondoltak arra a lehetőségre hogy kisebb viszkozitású olaj szerű zsírral rakd össze a kisebb gördülési ellenállás érdekében. De én továbbra is azt mondom hogy fékezi a gördülést az a plusz tömítés..
    Másik dolog hogy mennyire kikönnyítettek ezek a felnik, a legtöbb gyári hasonló súlyú felninél meg lehet figyelni, hogy a felni a küllő húzási irányába torzul, tehát a lehetőségekhez mérten a legjobb centrírozás esetén, megfelelő küllőfeszességgel megfigyelhető precíz centrírozó állvány beállításnál, hogy a kerék ott üt például ahol nincs küllő, vagy végig S alakúra deformálja a küllők húzási iránya attól függően hogy a jobb vagy bal perembe csatlakoznak. Zeronál ez nagyon csúnyán látszik. :D
    2:1 arányú küllő fűzés marha jó (campánál G3). Nagyon merev kereket ad, de már a shimanonak is van ilyen kereke, RS81 [link]
    És létezik más féle megoldás is a túlságosan függőlegeshez közelítő jobb oldali küllősor problémájára, pl az eltolt nem szimmetrikus küllő lyukas felni. Ilyen kereke is van a shimanonak, ultegra 6700 [link] A ritchey nek pedig már jó régóta vannak ilyen gyári kerekei. Egyébként nagyon régi dolog ez már, még régi fűzött kerekeket is lehetett így csinálni a hőskorban. Az elején bele voltam szerelmesedve a fulcrum kerékbe mikor nálam volt, de aztán rájöttem hogy kicsit ez is "olasz" ;] :DDD

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák