Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • itouchfan

    senior tag

    válasz Maximum1 #280656 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat a többieknek is, látom, hogy megoszlanak a vélemények ebben a témában (is). ;]
    Elfogadom amit írsz, de nem értem teljesen, hogy miért van így. Megnéztem ezt a bike gear calculatort, alapjáraton egy kényelmes 83 pedálfordulattal, és megnéztem az 1x11 esetén +/- 3 PF-nél, tehát 80-nál és 86-nál. Valójában elég jól lefedi a sebességtartományokat az 1x11 is így, ahol nagyobb ugrások vannak, 22,8 és 33,3 km/h között, ott azért a 2x hajtás, a 46/30 esetében is megvannak ezek az ugrások. Szóval átnézegettem, kiírogattam és arra jutottam a 11 és a 20 fokozat összehasonlításában, hogy a 2x10 az valójában 13-14 lehetőséget jelent, mert a keresztbeváltás miatt 2 kiesik, a teljes átfedés (azonos arány) miatt még 2 kiesik, a legkisebb és a legnagyobb sebesség nem releváns igazán, szóval az még 2, így 14 jön ki, és középen van egy olyan apró ugrás a 2x-nél, amit szintén nem veszek befolyásoló tényezőnek, így 13 fokozat marad a 20-ból. Szóval ez alapján nem kéne túlságosan meghatározó tényezőnek lenni ennek, nem fedi le sokkal jobban a sebesség-skálát a 2x sem az én meglátásom szerint.


    „Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”

Új hozzászólás Aktív témák