Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz orbano #258982 üzenetére

    Használatfüggő, de ha rendszeresen olajozod és nem rúgod szét, akkor 5000 km-t minden gond nélkül ki kell bírjon egy lánc. Létezik láncnyúlásmérő, azzal meg tudod mérni, mennyire viseltes, és amikor eléri a maximum nyúlást, cserélni kell, különben elkoptatja a fogaskerekeket. Van aki arra esküszik, hogy 500 vagy 1000 km után felrak egy második láncot, majd amikor az is elmegy ugyanennyit, akkor visszarakja az elsőt, és aztán újabb 1000 km után a másodikat, így a láncok és a fogaskereket is egyenletesebben kopnak.
    Ha láncot veszel, patentszemest vegyél, mert azt könnyű levenni és cserélni. És az új lánc legyen ugyanannyi szemes, mint ami rajta volt. Ez nálam pl. nem volt megoldható, mivel 114 szemes a dobozos lánc, de nekem 118 szemes kell, így kettőből kell egyet csinálnom (pontosabban háromból kettőt), ehhez a "méretre szabáshoz" kell a láncbontó, de ezt csak egyszer kell megcsinálni, utána már a patentszemmel fel-le lehet rakni a láncot.
    Ha meg hosszabb útra mész, legyen nálad multitool, abban elvileg van ilyen mini láncbontó is, hogy ha mondjuk elszakadna a lánc útközben, akkor azzal ki tudod venni belőle a szakadt szemet, és újra összerakni kicsit rövidebbre (de hazáig jó lesz, csak a váltónál figyelni kell hogy ne feszüljön túl). Ezt ugyanúgy vagy csappal, vagy egy magaddal vitt tartalék patentszemmel tudod összerakni.

Új hozzászólás Aktív témák