Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Toobee #233941 üzenetére

    Ez is egy érdekes építés, elég durvának tűnik: [link]
    Nekem anno volt egy 80-as 2T cross motorom, az csak 27LE-volt, a motor meg talán 70kg. A 100kg súlyú ismerősöm is hanyatt vágta, amikor csőgázon visszaszúrt egy fokozatot. Utána kipróbáltam egy 125 2T cross-t, az meg már elmebeteg volt a 40LE-vel. Egy négyszer akkora 500-as 2T elképzelhetetlen, rá se mernék ülni. Egy autószerelő srác a környékünkön, felújított egy 500-as 2T gépet, már nem emlékszem melyik típus, talán CR 500 vagy RM 500. Egy kört ment vele a felújítás után, és azonnal eladta. Pedig egy 200LE-s 1000-es sportmotorja is volt. Tudott motorozni, de az 500-as 2T neki is sok volt.

    Én annyira nem érzékelem még az akciókat a csúcs gépek közt. Szerintem amíg nem lesz megint egy komolyabb világ méretű gazdasági válság (amire most amúgy elég nagy esély van), ezek az árak nem fognak változni. Ameddig el tudják adni 5-6 millióért is a bringákat, nem lesznek olcsóbbak.

    #233943Hasaggymeg
    Igazi vidékiman. Sisak nélkül, cigi a szájban, hanyatt vágja a motor, de a cigi még mindig ott van, azon én is beszartam. :D
    Mi is csináltunk sok hülyeséget az biztos, de azért 500-as 2T-vel nem mentem sisak nélkül, számból kilógó cigivel. :)

    #2339446030D
    Szerintem sokan motoroznak most is. Az E-MTB azért is lett nagyon felkapott mert rengeteg "öreg" endúró motoros ült át, akik már teljesen ki lettek kergetve az erdőkből.
    Egyértelműen kilóg a lóláb a motor kontra bringa áraknál, olyan elektromosan vezérelt futóművek vannak a komolyabb motorokon, hogy az bringás szemmel nézve űrtechnika. Meg egyáltalán, anyagban, mérnöki munkában sem összehasonlítható.

    #233951.mf
    Láttam azt a videót, meg szoktam nézni a Jeli motors csatornát. Pont ez volt a másik gép ami szimpatikus volt a Storm bee. Mondjuk 2M-ért szerintem a KTM se rossz 2 akkuval. Kipróbáltam az E-XC-t, nekem tetszett, az egy jó vétel lett volna annyiért.

    Ami az ebike-ot illeti, lenne csomó más választási lehetőség csak sok ember úgy van vele, hogy azt veszi meg ami a legmenőbben néz ki. Most nyilván nem az aktívan terepezőkről beszélek, hanem akikről Te is írtál, akik főleg aszfaltoznak, maximum jobb minőségű földes túraútvonalakon mennek és úgy ülnek a bringán mint egy zsák krumpli.

    Van az az orvos-ügyvéd-vállalkozó kategória, mi csak így hívtuk, akik egyszerűen nem azt nézik mire van szükségük, hanem mi a legmenőbb, legdrágább. Amikor az ebikeshop-ban melóztam olyan vásárlókkal találkoztam, hogy komolyan hányingerem volt a stílusuktól. A pocakos ügyvéd úr, akinek már a fülén folyik ki a sok pénz, feláll az íróasztal mögül. Annyi köze sincs a mtb-hoz, mint a 90 éves nagyanyámnak, egy akármilyen márkásabb E-Trekking bőven kiszolgálná, de ő persze egyből a KTM csúcs Enduroj-át nézte, full XTR, kashima fox mindenhol. Okoskodik, mindent jobban tud, már amikor kérdez azt is úgy teszi fel, hogy kvázi te vagy a hülye. Próbálom finoman terelni a neki megfelelő bringa kategória felé, de lehetetlen. Neki arra szüksége van, ő jobban tudja. Aztán már nem küzdök, vigye amit szeretne, majd jön a bónusz kérdés, hogyan megy fel a csomagtartó meg a gyerekülés. A 180/170mm utas super enduro gépre. Olyan arc is volt aki bejött a családdal, ráült az első jól kinéző 2-3M értékű össztelósra ebike-ra, jó neki ez jó lesz, kb 5 perc alatt eldöntötte, majd odaszól a családnak, na akkor gyorsan nézzetek valamit ti is aztán menjünk. A 20 éves fia fintorogva körülnéz, á nem tudom, így meg úgy, mondja a fater na akkor kell vagy nem? Mintha valami 5 ezer ft-os kínai tornacipőről beszélgetnénk. Aztán végül vett 2-őt, egyet assszonynak egyet magának. Szemem láttára fizettek ki zsebből előrántva a 3-6M összegeket úgy, hogy még a bringa adott esetben ott sem volt, majd érkezik. Konkrétan pénzszámláló volt a boltban, mintha bankban lettél volna úgy pörgött egész nap. Félelmetes mi ment ott, és ez még nem is Nyugat-Európa ahol aztán tényleg van egy vastagabb fizetőképes kereslet. Ráadásul karbantartás helyett új bringát vesznek, de komolyan, nem hittem el. Amikor kérdeztem a górét, hogy mi a helyzet a telókkal, nem mondjátok el, hogy mik a szükséges karbantartások? Mert volt ugye egy gépátadás, de ott csak az elektromos rendszerről beszéltek. Max lánc, sor, fékbetét csere. A válasz az volt, á a mi vásárlóink ezt nem igénylik. Leszarják, használja pár évet úgy karbantartás nélkül, aztán vesz egy másikat amikor jön az új. Na pont ezért kerülnek a csúcs bringák annyiba amennyibe. Majd ha ez a vásárló réteg megcsappan, akkor visszatérünk a realitás talajára.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák