- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Apple notebookok
- Computex 2024: Kingston mindenhol
- Hobby elektronika
- TCL LCD és LED TV-k
- Videós, mozgóképes topik
- Projektor topic
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Nem lesz soulslike játék a Phantom Blade Zero
gp A készítők egy pár mondatos kérdezz-felelekkel tisztáztak néhány dolgot a játékkal kapcsolatban.
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Kiskopika #226085 üzenetére
Általában első körben ezeket érdemes ellenőrizni:
1. Leggyakrabban a nyeregcső nyekereg. Ki kell venni, megpucolni majd kis zsírozás és mehet a vázba vissza. Ha külön nyeregcső bilincses (ami nem a legjobb) akkor azt is ellenőrizni, csavarokat meghúzni.
2. Álló helyzetben a pedálokat és a hajtókarokat erősen mozgatni. Ha mozgatás hatására nyekereg, akkor hajtókart levenni, ellenőrizni a monoblokkot, hogy a csészék nem lazultak-e meg. Zsírt a monoblokk tengelyének a végére (! nem olaj !) és a kellő nyomatékra húzni (ha van nyomatékkulcs, általában 50-70 Nm, de a gyártó adja meg a megfelelő nyomatékot). Ha integrált a hajtómű, akkor még azt imbuszkulccsal kell meghúzni a hajtókar tövének az oldalán. Oda nem kell ekkora nyomaték. Hajtás oldalán viszont igen.
3. Ha ezek után is hangot ad, akkor érdemes megnézni a hétsó fogaskoszorú elég feszesen van-e rögzítve.
4. Ha van első váltó, meg kell nézni, hogy nem ér-e bele a terelő lemezbe a lánc.
5. Küllő lazulás a keréken. Szintén álló helyzetben nyomkodni a kereket, ha pattog akkor szívás, lehet kiszerelni a kereket, gumi és belső le, majd küllőt feszíteni, de valószínűleg lehet centrírozni is vele együtt. Szerszám és tudás nélkül nehéz menet.
6. Ritkán előfordulhat, hogy a hátsó váltó ellállítódik és túl feszes a bowden, amiatt a lánc nem központosan fut a fogaskeréken. Finomállító csavarral lazítani a bowdenen. Másik rossz beállítás lehet még, hogy túl magasan van a kanál és összeér a két váltógörgő. Rugófeszítő csavaron kell állítani.
+1: fékbetét beleér a gumiba (V-fék) vagy a tárcsát karistolja a betét.Visszatérve a te esetedre az olaj nem elég. Elpárolog és surlódni fog a két fém egymáson. Ha négyszögletes tengely van akkor ráadásul az acél tengely meg is eszi az alumínium hajtókart. Sokszor az egész hajtómű kuka, mert nem minden típushoz kapni külön hajtókart. Szóval szedd le újra és rendes zsírt tegyél rá, majd tedd vissza. Pont ez volt nálam is a gond. Ki lehett szűrni a hang alapján, hogy a hajtásnál van gond. Általában nem ütemesen pattog, hanem terhelés hatására.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Computex 2024: még két Socket AM4-es Ryzen jön
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- ZEN.com
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Politika
- Computex 2024: új Dark Rock hűtők és RGB-s házak a be quiet!-től
- Milyen NAS-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen autót vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- További aktív témák...