Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • andrisbandi

    őstag

    válasz Kiskopika #226085 üzenetére

    #225407 Nutra

    Az ülésről van vidi.
    How To Stop Your Saddle Creaking

    【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY

  • Fall-N

    veterán

    válasz Kiskopika #226085 üzenetére

    Általában első körben ezeket érdemes ellenőrizni:
    1. Leggyakrabban a nyeregcső nyekereg. Ki kell venni, megpucolni majd kis zsírozás és mehet a vázba vissza. Ha külön nyeregcső bilincses (ami nem a legjobb) akkor azt is ellenőrizni, csavarokat meghúzni.
    2. Álló helyzetben a pedálokat és a hajtókarokat erősen mozgatni. Ha mozgatás hatására nyekereg, akkor hajtókart levenni, ellenőrizni a monoblokkot, hogy a csészék nem lazultak-e meg. Zsírt a monoblokk tengelyének a végére (! nem olaj !) és a kellő nyomatékra húzni (ha van nyomatékkulcs, általában 50-70 Nm, de a gyártó adja meg a megfelelő nyomatékot). Ha integrált a hajtómű, akkor még azt imbuszkulccsal kell meghúzni a hajtókar tövének az oldalán. Oda nem kell ekkora nyomaték. Hajtás oldalán viszont igen.
    3. Ha ezek után is hangot ad, akkor érdemes megnézni a hétsó fogaskoszorú elég feszesen van-e rögzítve.
    4. Ha van első váltó, meg kell nézni, hogy nem ér-e bele a terelő lemezbe a lánc.
    5. Küllő lazulás a keréken. Szintén álló helyzetben nyomkodni a kereket, ha pattog akkor szívás, lehet kiszerelni a kereket, gumi és belső le, majd küllőt feszíteni, de valószínűleg lehet centrírozni is vele együtt. Szerszám és tudás nélkül nehéz menet.
    6. Ritkán előfordulhat, hogy a hátsó váltó ellállítódik és túl feszes a bowden, amiatt a lánc nem központosan fut a fogaskeréken. Finomállító csavarral lazítani a bowdenen. Másik rossz beállítás lehet még, hogy túl magasan van a kanál és összeér a két váltógörgő. Rugófeszítő csavaron kell állítani.
    +1: fékbetét beleér a gumiba (V-fék) vagy a tárcsát karistolja a betét.

    Visszatérve a te esetedre az olaj nem elég. Elpárolog és surlódni fog a két fém egymáson. Ha négyszögletes tengely van akkor ráadásul az acél tengely meg is eszi az alumínium hajtókart. Sokszor az egész hajtómű kuka, mert nem minden típushoz kapni külön hajtókart. Szóval szedd le újra és rendes zsírt tegyél rá, majd tedd vissza. Pont ez volt nálam is a gond. Ki lehett szűrni a hang alapján, hogy a hajtásnál van gond. Általában nem ütemesen pattog, hanem terhelés hatására.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák